08 Aralık 2019, Pazar - 15:30

Gönderen Konu: PARS Ailesi  (Okunma sayısı 4637 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı HüsamettinErTürk

PARS Ailesi
« : 31 Mayıs 2017, Çarşamba - 01:49 »
PARS III 6x6

Adını bir zamanlar Anadolu’da yaşayan sessiz, çevik ve yırtıcı bir leopar türünden alan PARS III 6X6; düşük ve yüksek yoğunluklu muharebe alanlarında kullanılmak üzere tasarlanmış, benzersiz özellikleri ile kullanıcısına stratejik avantajlar sunan, günümüzün en gelişmiş teknolojilerini barındıran, taktik tekerlekli zırhlı muharebe aracıdır.

25.000 kg azami yüklü ağırlığa sahip olan PARS III 6X6, dizel bir motorla donatılmıştır. 100 km/s hıza ulaşabilen araç %60 dik, %30 yan eğimde hareket edebilmekte, 70 cm yüksekliğinde dik engel ve 175 cm uzunluğunda hendek geçebilmektedir. Motor yerleşimi ve gözetilen dengeli tasarım sayesinde araç, birbirine çok yakın aks yüklerine sahiptir. Bu tasarım yaklaşımı; araca gevşek ve yumuşak zeminde dahi rahat hareket edebilme, yüksek hızlarda artan yol tutuşu ve kısa frenleme mesafesi gibi kabiliyetleri kazandırmıştır. Aracın aksları gerektiğinde kilitlenebilmektedir. Merkezi teker şişirme sisteminin yeteneği, farklı arazi koşullarında sürücüye lastik basınçlarını ayarlama imkânı verir.
Sınıfının en yüksek teker gezinme hareketine ve en düşük dönüş yarıçapına sahip aracı.

Sınıfındaki en yüksek teker gezinme hareketine sahip tam bağımsız hidropnömatik süspansiyon sistemi, farklı yol koşullarında en iyi yol tutuşunu sağlar. Birinci ve üçüncü akstan dönüş sistemi ile PARS III 6X6, sınıfındaki en düşük dönüş çapına sahiptir. Yüksek hızlarda üçüncü akstaki yönlendirme sistemini kilitleme özelliği, ABS sistemi ve motor freni sürüş güvenliğini arttıran özelliklerdir.

Aracın ön kısmında bulunan iki kişilik sürücü kabini ve 180° yatay görüş açısı, yüksek sürüş güvenliği ve konforu sağlamaktadır. Geniş cam periskopları, aracın ön ve arkasında konumlanmış gece ve gündüz kameraları, sürücü ve komutana daha geniş görüş alanı vermektedir. Azami 9 personelin yerleştirilebildiği araçta, kapı-kapaklar, personel koltukları, silah tutucuları ve iç aydınlatma elemanları araç personelinin de konforunu sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. 700 km üzerinde menzili olan PARS III 6X6, patlamaya ve delinmeye karşı özel önlemler alınmış yakıt tanklarına sahiptir. Acil durumlara karşı zırh altında yedek yakıt tankı mevcuttur. Tekerleklerin içine yerleştirilen katı diskler, patlak lastikle yol alabilme imkanı sağlar.

PARS III 6X6 gövdesi, modüler tasarıma sahip zırh sistemleri sayesinde kullanıcı tarafından istenilen koruma seviyesine getirilebilmektedir. Gövde formu, karın altı yapısı, taban plakaları ve araç için özel geliştirilen mayın korumalı koltuklar, personeli yüksek seviyeli mayın tehdidine karşı koruyacak şekilde tasarlanmıştır. PARS III 6X6; koruma seviyesi ile hem personel taşıma amacıyla üretilen mayın korumalı kamyonların koruma seviyesine sahip olmakta hem de modern bir zırhlı muharebe aracında beklenen kabiliyetleri bünyesinde bulundurarak farklılığını ortaya koymaktadır.

PARS III 6x6 aracına entegre edilmiş iklimlendirme sistemi bulunmaktadır. Bu sistemin benzerlerinden en büyük farkı, çöl koşullarında bile, aracın iç ortam sıcaklığını +25 °C seviyesine getirebilmesidir. Araç alt sistemlerinin, mayın korumalı gövdeye modüler olarak bağlanması, bakım ve değişim kolaylığı sağlamaktadır. Özellikle yürüyen aksam ve güç aktarma sistemlerinin bakım ve değişimindeki bu kolaylık aracı benzerlerinden üstün kılar. 60 dakikadan daha az bir sürede sökülüp takılabilen güç grubu mimarisi dikkat çekici bir yetenek olarak kullanıcıya sahada motor değiştirme avantajını kazandırır.

PARS III 6X6; kara, hava (C130 nakliye uçağı), deniz ve demir yolu ile taşınabilmektedir.

Göreve Özgü Özellikler
  • Şoför/Komutan için mevcut durum bilgisi sağlayan önde ve arkada iki adet termal kamera ve üç adet CCD gündüz kameraları
  • Ön ve arka akslardan direksiyon kontrolü
  • Tüm tekerleklerden tahrikli
  • Kilitlenmeyi önleyen fren sistemi (ABS)
  • Merkezi lastik şişirme sistemi (CTIS)
  • Entegre edilmiş yaşam destek kiti
  • Ortak parça kullanımına olanak veren modüler tasarım
  • Bağımsız ve hidropnömatik süspansiyon
  • Her lastikte, patlak halde sürüş imkanı veren katı disk (Run Flat)
  • Entegre yardımcı güç ünitesi (APU)

Teknik Özellikler


PARS III 8x8

Adını bir zamanlar Anadolu’da yaşayan sessiz, çevik ve yırtıcı bir leopar türünden alan PARS ailesi, düşük ve yüksek yoğunluklu muharebe alanlarında kullanılmak üzere tasarlanmış, benzersiz özellikleri ile kullanıcısına stratejik avantajlar sunan, yapısında günümüzün en gelişmiş teknolojilerini barındıran, taktik tekerlekli zırhlı muharebe araçlarıdır.

 

30.000 kg azami yüklü ağırlığa sahip olan PARS III 8X8, dizel motorla donatılmıştır. 100 km/s hıza ulaşabilen araç %60 dik, %30+ yan eğimde hareket edebilmekte, 70 cm yüksekliğinde dik engel ve 200 cm uzunluğunda hendek geçebilmektedir. Motor yerleşimi ve gözetilen dengeli tasarım sayesinde araç, birbirine çok yakın aks yüklerine sahiptir. Bu tasarım yaklaşımı; araca gevşek ve yumuşak zeminde dahi rahat hareket edebilme, yüksek hızlarda artan yol tutuşu ve kısa frenleme mesafesi gibi kabiliyetleri kazandırmıştır. 8X8 sürüş özelliğine sahip aracın tüm aksları gerektiğinde kilitlenebilmektedir. Merkezi teker şişirme sistemin yeteneği, farklı arazi koşullarında sürücüye lastik basınçlarını ayarlama imkanı verir.
Sınıfının en yüksek teker gezinme hareketine ve en düşük dönüş yarıçapına sahip aracı

Sınıfındaki en yüksek teker gezinme hareketine sahip tam bağımsız hidropnömatik süspansiyon sistemi farklı yol koşullarında en iyi yol tutuşunu sağlar. Tüm akslardan dönüş sistemi ile PARS III 8X8, 8 m’lik dönüş yarıçapıyla, sınıfındaki en düşük dönüş çapına sahiptir. Yüksek hızlarda üçüncü ve dördüncü akslardaki yönlendirme sistemini kilitleme özelliği, ABS sistemi ve motor freni sürüş güvenliğini arttıran özelliklerdir.

Aracın ön kısmında bulunan iki kişilik sürücü kabini ve 180° yatay görüş açısı, yüksek sürüş güvenliği ve konforu sağlamaktadır. Geniş cam periskopları, aracın ön ve arkasında konumlanmış gece ve gündüz kameraları, sürücü ve komutana daha geniş görüş alanı vermektedir.

Pars III 8x8

700 km üzerinde menzili olan PARS 8x8, patlamaya ve delinmeye karşı özel önlemler alınmış yakıt tanklarına sahiptir. Acil durumlara karşı zırh altında yedek yakıt tankı mevcuttur. Tekerleklerin içine yerleştirilen katı diskler, patlak lastikle yol alabilme imkanı sağlar. Araç önünde 13 ton kapasiteli bir kurtarma vinci bulunmaktadır.

PARS 8x8 gövdesi, modüler tasarıma sahip zırh sistemleri sayesinde kullanıcı tarafından istenilen koruma seviyesine getirilebilmektedir. Gövde formu, karın altı yapısı, taban plakaları ve araç için özel geliştirilen mayın korumalı koltuklar, personeli mayın tehdidine karşı koruyacak şekilde tasarlanmıştır. PARS 8x8 koruma seviyesi ile, hem personel taşıma amacıyla üretilen mayın korumalı kamyonların koruma seviyesine sahip olmakta hem de modern bir zırhlı muharebe aracında beklenen kabiliyetleri bünyesinde bulundurarak farklılığını ortaya koymaktadır.

Araç alt sistemlerinin, mayın korumalı gövdeye modüler olarak bağlanması, bakım ve değişim kolaylığı sağlamaktadır. Özellikle yürüyen aksam ve güç aktarma sistemlerinin bakım ve değişimindeki bu kolaylık aracı benzerlerinden üstün kılar. 60 dakikadan daha az bir sürede sökülüp takılabilen güç grubu mimarisi dikkat çekici bir yetenek olarak kullanıcıya sahada motor değiştirme avantajını kazandırır.

PARS III 8X8; kara, hava (A400, C17 & C5), deniz ve demir yolu ile taşınabilmektedir.

 
Göreve Özgü Özellikler
  • Şoför/Komutan için mevcut durum bilgisi sağlayan önde ve arkada iki adet termal ve CCD gündüz kameraları.
  • Tüm tekerleklerden direksiyon kontrolü
  • Tüm tekerleklerden tahrikli
  • Kilitlenmeyi önleyen fren sistemi (ABS)
  • Merkezi lastik şişirme sistemi (CTIS)
  • Her lastikte, patlak halde sürüş imkanı veren katı disk (Run Flat)
  • Entegre yardımcı güç ünitesi (APU)
  • Entegre edilmiş yaşam destek kiti
  • Ortak parça kullanımına olanak veren modüler tasarım
  • Yükseklik ayarlanabilir bağımsız hidropnömatik süspansiyon sistemi
   
Teknik Özellikler



PARS 6x6 İZCİ

Adını bir zamanlar Anadolu’da yaşayan sessiz, çevik ve yırtıcı bir leopar türünden alan PARS ailesinin yeni ürünü PARS 6X6 İZCİ; keşif ve iç güvenlik harekatları için özel olarak tasarlanmış, yüksek durumsal farkındalık özelliği ile kullanıcısına stratejik avantajlar sunan, modern teknolojileri barındıran, özel maksatlı taktik tekerlekli bir araçtır.

22 Bg/ton güç ağırlık oranına sahip olan PARS 6X6 İZCİ, dizel bir motorla donatılmıştır. 100 km/s hıza ulaşabilen PARS 6X6 İZCİ; %60 dik, %30 yan eğimde hareket edebilmekte, 60 cm yüksekliğinde dik engel ve 120 cm uzunluğunda hendek geçebilmektedir. Motor yerleşimi ve gözetilen dengeli tasarım sayesinde araç, birbirine çok yakın aks yüklerine sahiptir. Bu tasarım yaklaşımı; araca gevşek ve yumuşak zeminde dahi rahat hareket edebilme, yüksek hızlarda artan yol tutuşu ve kısa frenleme mesafesi gibi kabiliyetleri kazandırmıştır. 6X6 ve 6X4 sürüş özelliğine sahip aracın tüm aksları gerektiğinde kilitlenebilmektedir. Merkezi teker şişirme sisteminin yeteneği, farklı arazi koşullarında sürücüye lastik basınçlarını ayarlama imkanı verir.

Yükseklik ayarlanabilir bağımsız hidropnömatik süspansiyon sistemi, farklı yol koşullarında en iyi yol tutuşunu sağlar. Amfibi bir araç olan PARS 6X6 İZCİ, suda 8 km/s hıza çıkabilmektedir.

Aracın ön kısmında bulunan iki kişilik sürücü kabini, şeffaf zırh (balistik cam) uygulaması ve 230° yatay görüş açısı, yüksek sürüş güvenliği, durumsal farkındalık ve konforu sağlamaktadır. Geniş şeffaf zırhı (balistik cam), aracın ön ve arkasında konumlanmış gece ve gündüz kameraları, sürücü ve komutana daha geniş görüş alanı vermektedir. Araçta, kapı-kapaklar, personel koltukları, silah tutucuları ve iç aydınlatma elemanları araç personelinin de konforunu sağlayacak şekilde tasarlanmıştır.

En az 600 km üzerinde menzili olan PARS 6X6 İZCİ, patlamaya ve delinmeye karşı özel önlemler alınmış yakıt tanklarına sahiptir. Patlak gider lastikleri sayesinde, patlak lastikle yol alabilme özelliğine sahip araçta, kendini kurtarma vinci bulunmaktadır. PARS 6X6 İZCİ gövdesi, modüler tasarıma sahip zırh sistemleri sayesinde kullanıcı tarafından istenilen koruma seviyesine getirilebilmektedir. Gövde formu, karın altı yapısı, taban plakaları ve araç için özel geliştirilen mayın korumalı koltuklar, personeli yüksek seviye mayın tehdidine karşı koruyacak şekilde tasarlanmıştır.

PARS 6X6 İZCİ koruma seviyesi ile hem personel taşıma amacıyla üretilen mayın korumalı araçların koruma seviyesine sahip olmakta hem de modern bir zırhlı muharebe aracında beklenen kabiliyetleri bünyesinde bulundurarak farklılığını ortaya koymaktadır. Araç alt sistemlerinin; mayın korumalı gövdeye modüler olarak bağlanması, bakım ve değişim kolaylığı sağlamaktadır. Özellikle yürüyen aksam ve güç aktarma sistemlerinin bakım ve değişimindeki bu kolaylık aracı benzerlerinden üstün kılar.

Göreve Özgü Özellikler
  • Üstün Hareket Kabiliyeti; Her Türlü Yol ve Arazi Koşulunda Dengeli Sürüş İmkanı,
  • Düz Yollarda Yüksek Süratlerde Dengeli Sürüş İmkanı ve Virajlarda Düşük Savrulma Riski
  • Aracın Suya Girişi Sırasında Kuma veya Çamura Düşük Saplanma Riski
  • Dengeli Yüzme Performansı
  • Şeffaf Zırh (Balistik Cam) ile Yüksek Durumsal Farkındalık
  • Şoför ve Komutanın Yan Yana Yerleşimi Nedeniyle Keşif Sırasında Ortak Gözlem Yapabilme
  • İç Haberleşme Sistemine Gerek Duymadan Komutanla Temas Kurabilme
  • İntikal Halinde Kritik Durumlara Komutanın Anında Müdahale İmkanı
  • Sıcak İklim Koşullarında Geniş Görüş Açısı ile Araç İçerisinde Klimalı Ortamda Kullanım
  • Kilitlenmeyi Önleyen Fren Sistemi (ABS)
  • Merkezi Lastik Şişirme Sistemi (CTIS)
  • Kurtarma Vinci
  • Entegre Edilmiş Yaşam Destek Kiti
  • Yükseklik Ayarlanabilir Bağımsız Hidropnömatik Süspansiyon Sistemi

Teknik Özellikler



PARS 4x4

PARS 4X4; İleri gözetleme, anti- tank ve komuta kontrol gibi özel maksatlı görevleri yerine getirmek üzere tasarlanmış bir araçtır. Araç tüm operasyonel gereksinimlere cevap verecek şekilde kurgulanmıştır.

PARS 4X4; 25 Bg/ton gücündeki araç, düşük bir siluete ve amfibi özelliğe sahiptir. 4 kişilik mürettebatı bulunan araç hiçbir ön hazırlık gerektirmeden derin ve akıntılı suda operasyon yapabilir. Aracın sudaki arttırılmış manevra kabiliyeti ise, arkasında konumlandırılan iki adet pervane/uskur ile sağlanmaktadır.

Yere yakın ağırlık merkezi, tam bağımsız süspansiyon sistemi, ABS destekli hidrolik disk frenleri, düşük yer basıncı, arttırılmış yaklaşma ve uzaklaşma açıları, azaltılmış kırılma açısı ile her türlü zorlu arazide hareket edebilmektedir. %70 dik eğim tırmanabilen , %40 yan eğimde tutunabilen PARS 4X4, 40 cm dik engelleri de kolaylıkla geçebilmektedir. Aracın önünde yer alan hidrolik kurtarma vinci sayesinde, ihtiyaç halinde kendini kurtarma özelliğine sahiptir.

PARS 4X4’ün hareket kabiliyeti, merkezi lastik şişirme sistemi ile arttırılmış olup, lastik içi katı disk sistemi sayesinde “Patlak Gider” (Run Flat) özelliğine de sahiptir. PARS 4X4 asfaltta 110 km/s azami hız ve 700 km menzile sahiptir. Gevşek ve kaygan zeminde aks kilidi bulunan PARS 4X4 otomatik bir şanzımana sahiptir.

Balistik gereksinimlere uygun olarak tasarlanan balistik korumalı camlar aynı zamanda sürücü ve araç içeresindeki tüm personele çok geniş bir görüş açısı sağlamaktadır. PARS 4X4, entegre gece ve gündüz kameraları sayesinde karanlık ortamlarda dahi sürücü ve komutana kullanım kolaylığı sağlamaktadır. Sürücü, komutan ve nişancı için özel olarak geliştirilen kumanda ve ikaz panelleri ile yükseklik ayarlı mayın koruma koltukları; farklı ölçü ve donanımlardaki askeri personelin ihtiyaçlarına göre tasarlanmıştır.

Mayınlara ve el yapımı patlayıcılara karşı korumalı olan aracın gövdesi, balistik malzemeden üretilmiştir.

Farklı görev ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik ekipmanların araç içerisinde kullanılması veya taşınması göz önünde tutularak tasarlanan araç, yük taşıma kapasitesi ve açık mimari özellikleri ile de dikkat çekmektedir.

PARS 4X4, CH-47 Chinook ağır yük helikopteri dahil her türlü askeri kargo uçağı ile taşınabilmektedir.

İşletme maliyetini düşürmek için birçok parça tasarımı araç ömrü ile aynı tutulmuştur. Araç arazide hızlı sökülüp takılabilen bir güç grubu sayesinde bakım ve lojistik destek kolaylığı sağlamaktadır.

Teknik Özellikler



Kaynak:
https://www.fnss.com.tr/urun/pars-6x6
https://www.fnss.com.tr/urun/pars-8x8
https://www.fnss.com.tr/urun/pars-6x6-izci
https://www.fnss.com.tr/urun/pars-4x4
« Son Düzenleme: 28 Nisan 2019, Pazar - 17:35 Gönderen: Caner Çetin »
Şehid-i âlâ Gâzi-i namdar Damad-ı Şehriyarî İsmâil Enver Paşa

 

Çevrimdışı HüsamettinErTürk

Ynt: PARS Ailesi
« Yanıtla #1 : 31 Mayıs 2017, Çarşamba - 02:06 »
PARS III 6x6




PARS III 8x8




PARS 6x6 İZCİ




PARS 4x4


Şehid-i âlâ Gâzi-i namdar Damad-ı Şehriyarî İsmâil Enver Paşa

 

Çevrimdışı İstiklalFM

Ynt: PARS Ailesi
« Yanıtla #2 : 22 Şubat 2018, Perşembe - 12:34 »

"Özel taktik Tekerlekli Zırhlı Muharebe Aracı (ÖTTZMA) kararının 2 Kasım 2017 tarihinde alınması bekleniyordu ancak alınmamıştı. Bu çerçevede yalnız acil alım çerçevesinde 170 adedin üzerinde 8X8 araç, FNSS’ten tedarik edilecek."

Kaynak:http://www.defenceturk.net/ssik-kararlari-gun-yuzune-cikti
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

Çevrimdışı İstiklalFM

Ynt: PARS Ailesi
« Yanıtla #3 : 26 Şubat 2018, Pazartesi - 22:56 »
Türkiye'nin ilk özel sektör savunma sanayisi kuruluşu FNSS Genel Müdürü ve Üst Yöneticisi Nail Kurt, bu ülkedeki faaliyetlerine ilişkin AA muhabirine açıklamalarda bulundu.

Kurt, ülkeye ilk girişlerinin 2004 yılında Suudi Arabistan Kara Kuvvetleri'ne ait bir askeri fabrikanın işletmesiyle başladığını, söz konusu fabrikada M113 model araçların modernizasyonunu gerçekleştirdiklerini belirtti.

Söz konusu çalışmanın ardından Suudi Arabistan tarafıyla 6 sözleşme imzaladıklarını ve şu anda 7'ncisini imzalamayı beklediklerini dile getiren Kurt, ayrıca ülkedeki çalışmaları çerçevesinde Türkiye'den de doğrudan bazı yeni araçları sattıklarını ifade etti.
Kaynak: http://aa.com.tr/tr/ekonomi/suudi-arabistanin-savunma-sanayisinde-oncu-rol-oynayacagiz/1073970
_______________________
Yanlış hatırlamıyorsam geçtiğimiz yıl  Suudi Arabistan bir takım zırhlı araçlar ile birlikte PARS'ı da test etmişti. Pars tedariği mümkün olabilir. Bildiğim kadarıyla başka 8X8 TTZA siparişi bulunmuyor.
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: PARS Ailesi
« Yanıtla #4 : 16 Nisan 2018, Pazartesi - 02:08 »
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: PARS Ailesi
« Yanıtla #5 : 16 Nisan 2018, Pazartesi - 20:38 »
PARS ilk kez sergilenecek!

PARS 6x6 İZCİ zırhlı aracını yurt dışında ilk kez sergilenecek. FNSS, Malezya'nın başkenti Kuala Lumpur'da 19 Nisan'a kadar sürecek Asya Savunma Hizmetleri Fuarı'nda (DSA 2018), savunma ihracatında Güneydoğu Asya Bölgesi'ndeki liderliğini vurgulayacak.



Türkiye'nin lider kara aracı üreticilerinden FNSS, PARS 6x6 İZCİ zırhlı aracını yurt dışında ilk kez sergileyecek. FNSS, Malezya'nın başkenti Kuala Lumpur'da 19 Nisan'a kadar sürecek Asya Savunma Hizmetleri Fuarı'nda (DSA 2018), savunma ihracatında Güneydoğu Asya Bölgesi'ndeki liderliğini vurgulayacak



FNSS, bu yıl 12'nci kez katıldığı fuarda, PARS 6x6 İZCİ zırhlı aracını da ilk kez yurt dışında görücüye çıkaracak. PARS teknolojisi kullanılarak Malezya için geliştirilip üretilen AV8 GEMPITA 8x8 araçları ise FNSS'nin Malezyalı ortağı DEFTECH'in standında ziyaretçilerini bekleyecek.



Bölgede Türkiye'nin en büyük savunma ihracatını gerçekleştiren FNSS, teknoloji transferiyle birlikte Malezya Kara Kuvvetlerinin bel kemiğini oluşturan paletli ve 8x8 tekerlekli zırhlı araçları temin ediyor. Malezya'nın yanı sıra Filipinler ordusuna hizmet veren ZMA-15 sınıfı araçlar ve yakın zamanda Endonezya ordusu için geliştirilen orta sınıf tank KAPLAN MT, FNSS'in bölgedeki güvenilir Türk savunma firması konumunu güçlendiriyor.

Fuar, Malezya, Pakistan, Endonezya, Filipinler gibi bölge ülkelerinden üst düzey temsilcilerle görüşme açısından önemli olanaklar sağlıyor.



NSS'nin yurt dışında ilk kez sergileyeceği PARS 6x6 İZCİ, adını bir zamanlar Anadolu'da yaşayan sessiz, çevik ve yırtıcı bir leopar türünden alan PARS ailesinin yeni ürünü olarak geliştirildi. Keşif ve iç güvenlik harekatları için özel olarak tasarlanan PARS 6x6 İZCİ, yüksek durumsal farkındalık özelliğiyle kullanıcısına stratejik avantajlar sunuyor.



Modern teknolojileri barındıran özel maksatlı taktik tekerlekli araç, saatte 100 kilometre hıza ulaşabiliyor, yüzde 60 dik, yüzde 30 yan eğimde hareket edebiliyor, 60 santimetre yüksekliğinde dik engel ve 120 santimetre uzunluğunda hendek geçebiliyor.

Motor yerleşimi ve gözetilen dengeli tasarım sayesinde araç, birbirine çok yakın aks yüklerine sahip bulunuyor. Bu tasarım yaklaşımı, araca gevşek ve yumuşak zeminde dahi rahat hareket edebilme, yüksek hızlarda artan yol tutuşu ve kısa frenleme mesafesi gibi kabiliyetleri kazandırıyor.

Amfibi bir araç olan PARS 6X6 İZCİ, suda saatte 8 kilometre hıza çıkabiliyor. En az 600 kilometrenin üzerinde menzili olan PARS 6X6 İZCİ, patlamaya ve delinmeye karşı özel önlemler alınmış yakıt tanklarına sahip bulunuyor.



PARS 6X6 İZCİ gövdesi, modüler tasarıma sahip zırh sistemleri sayesinde kullanıcı tarafından istenilen koruma seviyesine getirilebiliyor. Gövde formu, karın altı yapısı, taban plakaları ve araç için özel geliştirilen mayın korumalı koltuklar, personeli yüksek seviye mayın tehdidine karşı koruyacak şekilde tasarlandı.

PARS 6X6 İZCİ koruma seviyesiyle hem personel taşıma amacıyla üretilen mayın korumalı araçların koruma seviyesine sahip bulunuyor hem de modern bir zırhlı muharebe aracında beklenen kabiliyetleri bünyesinde barındırıyor.

https://www.sabah.com.tr/galeri/turkiye/pars-ilk-kez-sergilenecek/7
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3282
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: PARS Ailesi
« Yanıtla #6 : 16 Nisan 2018, Pazartesi - 21:09 »
Bu muştulu duyuruya bir başka muştu eklenebilir. Yazıda tükendi dese de (haklı olarak, öyle biliniyor çünkü) Anadolu irbişi (leopard) tükenmedi ve halen yaşıyor. Konunun uz kişilerin elinde kayıtlar var. Ancak hangi bölgede olduğunu kendini bilmez aşağılıklar gidip avlamasınlar diye açıklamıyorlar.
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 
Beğenenler: vural, Danişment

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: PARS Ailesi
« Yanıtla #7 : 12 Mayıs 2018, Cumartesi - 00:27 »
PARS, Türkiye için görev bekliyor!



Türk savunma sanayisinin zırhlı kara aracı üreticilerinden FNSS, Türkiye'nin ev sahipliğinde, Ege Ordusu Komutanlığının sevk ve idaresinde, dost ve müttefik ülke unsurlarının da katılımıyla gerçekleştirilen Efes 2018 Birleşik Müşterek Fiili Atışlı Tatbikatı'nda Umman Kara Kuvvetleri için üretilen PARS III 8x8 ile Malezya Kara Kuvvetlerinin envanterine giren AV8 8x8 taktik tekerlekli zırhlı araçlarını sergiledi.



FNSS, 2000'li yılların başında, 6x6 ve 8x8 araçlardan oluşan yeni nesil taktik tekerlekli zırhlı araç ailesi geliştirdi ve PARS adını verdi. En modern teknolojiler uygulanan PARS, maliyet ve lojistik destek avantajlarıyla ilgi gördü.



PARS 8x8'in versiyonu olan AV8, 257 adet ve 12 farklı görev konfigürasyonuyla Malezya ordusu tarafından tercih edildi. Umman Kara Kuvvetleri için de PARS III 8x8 ve PARS III 6x6 olmak üzere toplam 13 konfigürasyonda 172 zırhlı araç siparişi alındı.



FNSS Halkla İlişkiler ve Tanıtım Birimi Yöneticisi Cem Altınışık, AA muhabirine, PARS ürün ailesinin zorlu süreçler sonunda önemli ihracat başarıları yakaladığını söyledi.
PARS ürün ailesi sınıfında uluslararası pazarda çok büyük rakipler bulunduğunu ifade eden Altınışık, şöyle konuştu:



"Ortadoğu, Güneydoğu Asya gibi pazarlara çıktığınızda dünyada bu konuda yıllardır çalışmış ve bu alanlarda hedef ülkelerde yıllarca satış yapmış ülkeler var. Bunlar yeni oluşmuş firmalar değil. Umman örneğinde, güçlü bir rekabetin sonucunda buna karar verildi. Kullanıcı, aracı kendi ülkesi ve şartlarında test etti ve testlerden FNSS başarılı çıktı. İhracat sürecinden önce aracın tekrar Umman ordusu şartları ve isterlerine göre konfigüre edilmesi gerekiyordu. AV8 Gempita ise başka bir 8x8 ürünümüz. Malezya Silahlı Kuvvetleri için tasarladık ve teknoloji ihracatını da kapsıyor. Araç amfibik, mayın ve kinetik enerji tehditlerine karşı korumaya sahip. Umman konfigürasyonu ise amfibik olmayan bir araç. Burada kullanıcı yüksek mayın ve kinetik enerji koruma talebinde bulunmuştu. Bununla beraber daha fazla sayıda personel taşıma talebi vardı. Bunların hepsini müşterinin isterleri doğrultusunda temin ettik. Geçtiğimiz günlerde bu aracın 15 adetlik ilk paketini kullanıcıya teslim etmek üzere yola çıkardık. Bu çok gurur verici."



Altınışık, Türkiye'de katma değerli ihracatın en önemli unsurlarından birisinin savunma sanayisi olduğunu vurgulayarak, kara sistemleri alanında başarılı olmaktan mutluluk ve gurur duyduklarını belirtti.



TÜRKİYE'YE ÖZGÜN KONFİGÜRASYON

Türk Silahlı Kuvvetlerinin de PARS ailesindeki araç sınıfında talebi olduğunu anımsatan Altınışık, "İhale süreci devam ediyor, sonuçlanmak üzere diye düşünüyoruz. Sonuçlandığında Silahlı Kuvvetlerimizin kendi isterlerine göre bir 8x8 ve 6x6'yı kısa sürede tamamlayıp teslim etmeye talibiz." dedi.



Bugüne kadar hep kullanıcı odaklı çözümler ürettiklerini vurgulayan Altınışık, "Silahlı Kuvvetlerimiz geçmişte ürünleri yurt dışından tedarik ederken hazır bir ürünü olduğu şekliyle almak durumundaydı. FNSS olarak Türkiye'deki kullanıcının istediği ürünü, talebe uygun şekilde yeniden konfigüre edip teslim etmeyi planlıyoruz." diye konuştu.



Altınışık, kıyı çıkarmalarını içeren operasyonlar için olmazsa olmaz önemdeki zırhlı amfibi taarruz aracıyla ilgili çalışmaların da hızla sürdüğünü söyledi.



Gelecek yıl aracın ilk prototipinin görüleceğini dile getiren Altınışık, "Seri üretim sonucunda daha önce zırhlı muharebe aracı ve SAMUR Seyyar Yüzücü Hücum Köprüsü'nü verdiğimiz gibi deniz piyadelerimize de bu araçları teslim etmeyi planlıyoruz." ifadesini kullandı.



Bundan sonraki potansiyel iş fırsatlarına ilişkin de değerlendirmelerde bulunan Altınışık, FNSS olarak çok farklı araçları kullanıcıların istediği farklı operasyon ihtiyaçlarına cevap verebilecek şekilde üretme konusundaki güçlerine ve bu konuda bilgi birikimlerine güvendiklerini kaydetti.



PARS'IN ÖZELLİKLERİ NELER?

Malezya Kara Kuvvetleri tarafından "Gempita" ismi verilen AV-8, 28 bin 500 kilogram muharebe yüklü ağırlığa sahip bulunuyor.
Gücünü dizel motordan alan araç, saatte 100 kilometre hıza ulaşabiliyor, yüzde 60 dik, yüzde 30'dan fazla yan eğimde hareket edebiliyor, 70 santimetre yüksekliğinde dik engeli ve 200 santimetrelik hendeği geçebiliyor.
Motor yerleşimi ve gözetilen dengeli tasarım sayesinde araç, gevşek ve yumuşak zeminde bile rahat hareket edebiliyor, yüksek hızlarda artan yol tutuşu ve kısa frenleme mesafesi gibi kabiliyetleriyle dikkati çekiyor.



8x8 sürüş özelliğine sahip aracın tüm aksları gerektiğinde kilitlenebiliyor. Merkezi lastik şişirme sistemi, sürücüye, farklı arazi koşullarına göre lastik basınçlarını ayarlama imkanı veriyor.
Tüm akslardan dönüş özelliğiyle AV-8, sınıfındaki en düşük dönüş yarıçapına sahip bulunuyor.
Aracın ön kısmında bulunan iki kişilik sürücü kabini ve 180 derece yatay görüş açısı, yüksek sürüş güvenliği ve konforu sağlıyor. Geniş cam periskopları ile aracın ön ve arkasında konumlanmış gece ve gündüz kameraları, sürücü ve komutana, daha geniş görüş alanı sağlıyor.



ACİL DURUMLARA HAZIRLIKLI

550 kilometrenin üzerinde menzili olan AV-8'in yakıt tanklarında patlamaya ve delinmeye karşı özel önlemler, acil durumlar için de zırh altında yedek yakıt tankı yer alıyor. Tekerleklerin içine yerleştirilen katı diskler, aracın patlak lastikle dahi yol alabilmesine imkan sağlıyor.



Kara, hava (A400M, C-17 ve C-5 nakliye uçakları), deniz ve demir yoluyla nakledilebilen AV-8'in gövdesi, modüler tasarıma sahip zırh sistemleriyle istenilen koruma seviyesini sağlayabiliyor. Aracın gövde formu, karın altı yapısı, taban plakaları ve araç için özel olarak geliştirilen mayın korumalı koltukları, personeli yüksek seviyede mayın tehdidine karşı koruyacak şekilde tasarlandı. AV8'in bazı konfigürasyonlarının amfibi yeteneğe de sahip olması, kullanıcıya, sulu açıklıklardan geçme yeteneği kazandırıyor.



Aracın 60 dakikadan daha az bir sürede sökülüp takılabilen güç grubu mimarisi, kullanıcıya sahada motor değiştirebilme avantajı kazandırıyor.
FNSS, Malezya ile paletli zırhlı muharebe araçlarıyla başlayan ve AV-8 ile devam eden iş birliğini, sağladığı sistemlerin ömür devri boyunca ve yeni ihtiyaçları karşılayacak yeni araçlarla uzun yıllar devam ettirmeyi amaçlıyor.





https://www.takvim.com.tr/galeri/ekonomi/pars-turkiye-icin-gorev-bekliyor/18
 
Beğenenler: BLN-55, Caner Çetin

Çevrimdışı vural

Ynt: PARS Ailesi
« Yanıtla #8 : 19 Haziran 2018, Salı - 12:40 »
« Son Düzenleme: 21 Ekim 2018, Pazar - 22:43 Gönderen: YörükEfe »
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: PARS Ailesi
« Yanıtla #9 : 06 Ağustos 2018, Pazartesi - 02:12 »
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: PARS Ailesi
« Yanıtla #10 : 15 Ekim 2018, Pazartesi - 09:41 »
PARS III 8×8 TTZMA







PARS III 8×8 Taktik Tekerlekli Zırhlı Muharebe Aracı

Adını bir zamanlar Anadolu’da yaşayan sessiz, çevik ve yırtıcı bir leopar türünden alan PARS ailesi, düşük ve yüksek yoğunluklu muharebe alanlarında kullanılmak üzere tasarlanmış, benzersiz özellikleri ile kullanıcısına stratejik avantajlar sunan, yapısında günümüzün en gelişmiş teknolojilerini barındıran, taktik tekerlekli zırhlı muharebe araçlarıdır.

30.000 kg azami yüklü ağırlığa sahip olan PARS III 8X8, dizel motorla donatılmıştır. 100 km/s hıza ulaşabilen araç %60 dik, %30+ yan eğimde hareket edebilmekte, 70 cm yüksekliğinde dik engel ve 200 cm uzunluğunda hendek geçebilmektedir. Motor yerleşimi ve gözetilen dengeli tasarım sayesinde araç, birbirine çok yakın aks yüklerine sahiptir. Bu tasarım yaklaşımı; araca gevşek ve yumuşak zeminde dahi rahat hareket edebilme, yüksek hızlarda artan yol tutuşu ve kısa frenleme mesafesi gibi kabiliyetleri kazandırmıştır. 8X8 sürüş özelliğine sahip aracın tüm aksları gerektiğinde kilitlenebilmektedir. Merkezi teker şişirme sistemin yeteneği, farklı arazi koşullarında sürücüye lastik basınçlarını ayarlama imkanı verir.

Sınıfının en yüksek teker gezinme hareketine ve en düşük dönüş yarıçapına sahip aracı
Sınıfındaki en yüksek teker gezinme hareketine sahip tam bağımsız hidropnömatik süspansiyon sistemi farklı yol koşullarında en iyi yol tutuşunu sağlar. Tüm akslardan dönüş sistemi ile PARS III 8X8, 8 m’lik dönüş yarıçapıyla, sınıfındaki en düşük dönüş çapına sahiptir. Yüksek hızlarda üçüncü ve dördüncü akslardaki yönlendirme sistemini kilitleme özelliği, ABS sistemi ve motor freni sürüş güvenliğini arttıran özelliklerdir.

Aracın ön kısmında bulunan iki kişilik sürücü kabini ve 180° yatay görüş açısı, yüksek sürüş güvenliği ve konforu sağlamaktadır. Geniş cam periskopları, aracın ön ve arkasında konumlanmış gece ve gündüz kameraları, sürücü ve komutana daha geniş görüş alanı vermektedir.

700 km üzerinde menzili olan PARS 8×8, patlamaya ve delinmeye karşı özel önlemler alınmış yakıt tanklarına sahiptir. Acil durumlara karşı zırh altında yedek yakıt tankı mevcuttur. Tekerleklerin içine yerleştirilen katı diskler, patlak lastikle yol alabilme imkanı sağlar. Araç önünde 13 ton kapasiteli bir kurtarma vinci bulunmaktadır.

PARS 8×8 gövdesi, modüler tasarıma sahip zırh sistemleri sayesinde kullanıcı tarafından istenilen koruma seviyesine getirilebilmektedir. Gövde formu, karın altı yapısı, taban plakaları ve araç için özel geliştirilen mayın korumalı koltuklar, personeli mayın tehdidine karşı koruyacak şekilde tasarlanmıştır. PARS 8×8 koruma seviyesi ile, hem personel taşıma amacıyla üretilen mayın korumalı kamyonların koruma seviyesine sahip olmakta hem de modern bir zırhlı muharebe aracında beklenen kabiliyetleri bünyesinde bulundurarak farklılığını ortaya koymaktadır.

Araç alt sistemlerinin, mayın korumalı gövdeye modüler olarak bağlanması, bakım ve değişim kolaylığı sağlamaktadır. Özellikle yürüyen aksam ve güç aktarma sistemlerinin bakım ve değişimindeki bu kolaylık aracı benzerlerinden üstün kılar. 60 dakikadan daha az bir sürede sökülüp takılabilen güç grubu mimarisi dikkat çekici bir yetenek olarak kullanıcıya sahada motor değiştirme avantajını kazandırır.

PARS III 8X8; kara, hava (A400, C17 & C5), deniz ve demir yolu ile taşınabilmektedir.

Göreve Özgü Özellikler
*Şoför/Komutan için mevcut durum bilgisi sağlayan önde ve arkada iki adet termal ve CCD gündüz kameraları.
*Tüm tekerleklerden direksiyon kontrolü
*Tüm tekerleklerden tahrikli
*Kilitlenmeyi önleyen fren sistemi (ABS)
*Merkezi lastik şişirme sistemi (CTIS)
*Her lastikte, patlak halde sürüş imkanı veren katı disk (Run Flat)
*Entegre yardımcı güç ünitesi (APU)
*Entegre edilmiş yaşam destek kiti
*Ortak parça kullanımına olanak veren modüler tasarım
*Yükseklik ayarlanabilir bağımsız hidropnömatik süspansiyon sistemi

http://www.defenceturk.net/pars-8x8
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: PARS Ailesi
« Yanıtla #11 : 15 Ekim 2018, Pazartesi - 09:47 »
Pars 6×6 İzci



Pars 6×6 İzci Özel Maksatlı TAKTİK Tekerlekli Zırhlı Araç (ÖMTTZA)

Adını bir zamanlar Anadolu’da yaşayan sessiz, çevik ve yırtıcı bir leopar türünden alan PARS ailesinin yeni ürünü Pars 6×6 İzci; keşif ve iç güvenlik harekatları için özel olarak tasarlanmış, yüksek durumsal farkındalık özelliği ile kullanıcısına stratejik avantajlar sunan, modern teknolojileri barındıran, özel maksatlı taktik tekerlekli bir araçtır.

Yükseklik ayarlanabilir bağımsız hidropnömatik süspansiyon sistemi, farklı yol koşullarında en iyi yol tutuşunu sağlar. Amfibi bir araç olan Pars 6×6 İzci, suda 8 km/s hıza çıkabilmektedir. Aracın ön kısmında bulunan iki kişilik sürücü kabini, şeffaf zırh (balistik cam) uygulaması ve 230° yatay görüş açısı, yüksek sürüş güvenliği, durumsal farkındalık ve konforu sağlamaktadır.



Geniş şeffaf zırhı (balistik cam), aracın ön ve arkasında konumlanmış gece ve gündüz kameraları, sürücü ve komutana daha geniş görüş alanı vermektedir. Araçta, kapı-kapaklar, personel koltukları, silah tutucuları ve iç aydınlatma elemanları araç personelinin de konforunu sağlayacak şekilde tasarlanmıştır.

Pars 6×6 İzci gövdesi, modüler tasarıma sahip zırh sistemleri sayesinde kullanıcı tarafından istenilen koruma seviyesine getirilebilmektedir. Gövde formu, karın altı yapısı, taban plakaları ve araç için özel geliştirilen mayın korumalı koltuklar, personeli yüksek seviye mayın tehdidine karşı koruyacak şekilde tasarlanmıştır. Pars 6×6 İzci koruma seviyesi ile hem personel taşıma amacıyla üretilen mayın korumalı araçların koruma seviyesine sahip olmakta hem de modern bir zırhlı muharebe aracında beklenen kabiliyetleri bünyesinde bulundurarak farklılığını ortaya koymaktadır.

Göreve Özgü Özellikler
*Üstün Hareket Kabiliyeti; Her Türlü Yol ve Arazi Koşulunda Dengeli Sürüş İmkanı,
*Düz Yollarda Yüksek Süratlerde Dengeli Sürüş İmkanı ve Virajlarda Düşük Savrulma Riski
*Aracın Suya Girişi Sırasında Kuma veya Çamura Düşük Saplanma Riski
*Dengeli Yüzme Performansı
*Şeffaf Zırh (Balistik Cam) ile Yüksek Durumsal Farkındalık
*Şoför ve Komutanın Yan Yana Yerleşimi Nedeniyle Keşif Sırasında Ortak Gözlem Yapabilme
*İç Haberleşme Sistemine Gerek Duymadan Komutanla Temas Kurabilme
*İntikal Halinde Kritik Durumlara Komutanın Anında Müdahale İmkanı
*Sıcak İklim Koşullarında Geniş Görüş Açısı ile Araç İçerisinde Klimalı Ortamda Kullanım
*Kilitlenmeyi Önleyen Fren Sistemi (ABS)
*Merkezi Lastik Şişirme Sistemi (CTIS)
*Kurtarma Vinci
*Entegre Edilmiş Yaşam Destek Kiti
*Yükseklik Ayarlanabilir Bağımsız Hidropnömatik Süspansiyon Sistemi

Teknik Özellikler
Güç Ağırlık Oranı:   22Bg/ton
Motor:   Dizel
Uzunluk:   <6,5m
Genişlik:   <3m
Yükseklik (Gövde):   <2,5m
Havadan Nakliyat:   A400M
Transmisyon:   Tam Otomatik 6 İleri 1 Geri
Süspansiyon Sistemi:   Bağımsız ve Yükselik Ayarlı Hidro-Pnömatik
Elektrik Sistemi:   MIL STD 1275, MIL STD 461
Azami Yol Hızı:   100 km/s
Suda Yüzme Hızı:   8 km/s
Azami Yol Menzili:   600 km
Yaklaşma Açısı:   50°
Uzaklaşma Açısı:   42°
Azami Meyil Tırmanma:   %60
Azami Yan Meyil:   %30
Dik Engel Aşma:   60 cm
Hendek Aşma:   120 cm
Dönüş Yarıçapı:   <8m
Sudan Basarak Geçme:   100 cm
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3282
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: PARS Ailesi
« Yanıtla #12 : 15 Ekim 2018, Pazartesi - 12:42 »
Anadolu Ajansı Kaplan Silah Taşıyı Araç (STA) ve Pars STA araçlarının test atış görüntülerini paylaştı. Testlerde Rus yapımı Kornet-E güdümlü tanksavar füzeleri kullanıldı.

Kaynak/Görüntü: https://www.facebook.com/DefenceTurk/videos/2142190329170582/
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3282
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: PARS Ailesi
« Yanıtla #13 : 16 Ekim 2018, Salı - 18:17 »
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 
Beğenenler: vural

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3282
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3282
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: PARS Ailesi
« Yanıtla #15 : 06 Kasım 2018, Salı - 17:09 »
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3282
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: PARS Ailesi
« Yanıtla #16 : 08 Kasım 2018, Perşembe - 21:47 »
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3282
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: PARS Ailesi
« Yanıtla #17 : 17 Ocak 2019, Perşembe - 20:14 »
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3282
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: PARS Ailesi
« Yanıtla #18 : 28 Nisan 2019, Pazar - 17:34 »
Umman için PARS 3 8x8 üzerinden İsthkâm Aracı [İA] geliştirdi. Böylece, PARS 8x8'in artıkın İA türevi/düzetmesi (configuration) de var.

https://www.defenceturk.net/pars-iii-8x8e-yeni-konfigurasyon-istihkam-araci







İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun