14 Kasım 2019, Perşembe - 21:36

Gönderen Konu: Muharrek Çalışıkları  (Okunma sayısı 8422 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Malpsoy

  • Tarkan
  • *
  • İleti: 73
  • Beğeni Sayısı: 84
  • Cinsiyet: Bay
  • Bizi bilen bilir, bilmeyende kendisi gibi bilir
  • Referans Olunan Üye(ler): 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #20 : 04 Kasım 2018, Pazar - 19:15 »
Advertisement
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #21 : 05 Kasım 2018, Pazartesi - 09:47 »
Türkiye’nin ilk yerli ve milli jet motoru ilk testi başarıyla geçti

TEI-TUSAŞ Motor Sanayi, geçen yıl Star’a tanıttığı Türkiye’nin ilk yerli ve milli jet motorunun testini başarıyla gerçekleştirdi. Motor, yine TUSAŞ’ın tasarladığı ilk yerli ve milli helikopter T625’i uçuracak.

http://stargazate-p.mncdn.com/800/63678b63f11842e68c0811f739073407.mp4

Geçen yıl Temmuz sonunda, Eskişehir’deki TEİ-TUSAŞ tesislerinde Türkiye’nin ilk yerli ve milli jet motorunun geliştirildiğini duyuran Star, motorun ilk yakıtlı testlerine de tanık oldu.

TEİ/TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Mahmut Akşit, rölanti ve hız testlerinin başarıyla sürdüğünü belirtirken, diğer yandan da insansız hava araçları için geliştirdikleri üç tip pistonlu motordan benzinli olanı tamamladıklarını, iki dizel motorun da testlerinin son aşamaya geldiğini açıkladı.



Star’ın 1,5 yıl önce “Eskişehir’de sessiz sedasız bir devrim yaşanıyor” diye duyurduğu yerli ve milli motor teknolojisinde kısa sürede gelinen nokta şöyle:

T625 ve Atak’ı uçuracak

TS1400 jet motorunun ilk testleri 4 Eylül 2018’de başladı. İlk testlerde rölanti devrine ulaşarak ilk kararlı çalışmayı gerçekleştiren motorun, halen yüksek devirlerde hız testleri yapılıyor. Motorun gücü 1400 beygir. Kıyaslamak gerekirse, halen Atak helikopteri 1375, Hürkuş uçağı ise 1600 beygir gücünde motor kullanıyor.

TS-1400, olgunlaşma testlerinden sonra 3 yıl içinde, geçtiğimiz ay ilk uçuşunu ithal motorla gerçekleştiren yerli ve milli helikopter T625’i uçuracak.

TEİ ayrıca, Genel Maksat Helikopteri Programı kapsamında daha büyük T700-TEI-701D model jet motoru için de çalışmaları başlatmış durumda.

Jet motorunda hedef, yolcu ve savaş uçaklarında kullanılabilecek boyuttaki motorların da yerli ve milli olarak üretilmesi.



ANKA ve Akıncı yerli motorla uçuyor

İnsansız hava aracı ANKA için geliştirilen ilk pistonlu motorun benzinli modelinde ise seri üretime geçildi ve 15 bin saatin üzerinde uçuşu başarıyla tamamladı. Halen olgunlaştırma testlerinde 3 bin saati geçen PD170 turbodizel motoru ise bu yıl sonunda ANKA üzerinde ilk uçuşunu gerçekleştirecek.

Daha büyük ikinci motor olan PD220 de, BAYKAR’ın geliştirdiği yeni nesil İHA ‘Akıncı’nın ilk uçuş testleri için şirkete teslim edildi.

Fransa, Almanya sınıfına geldik

TEİ-TUSAŞ Genel Müdürü Mahmut Akşit, Türkiye’nin jet motoru tasarım ve üretimini başarmakla ‘Ukrayna, Polonya sınıfından Fransa, Almanya sınıfına’ geçtiğini belirterek, “Hindistan yerli milli motor için 17 sene çalıştı ama başaramadı. Biz bu motoru ortağımız General Elektrik’le yapabilirdik ancak bir ABD şirketi, fikri mülkiyet hakkına ortak olduğu motorların satışında Kongre'den izin almak zorunda kalabilir. Günün birinde uçak veya helikopterlerimiz için olası bir kısıtlamaya razı olamazdık” dedi.

***

Türk mühendislerine ‘yüksek maaş’ çengeli

TEİ Genel Müdürü Mahmut Akşit, yabancı şirketlerin, Türkiye’nin savunma sanayi şirketlerindeki başarılı mühendisleri yüksek maaş vaadiyle transfer ettiklerini de söyledi. Bu tekliflerin ‘masum’ olmadığını belirten Akşit, şu örneği verdi: “ANKA’nın motorunu çalıştırma sürecinde, Avrupa’dan bazı paravan firmalar devreye girip fahiş fiyatlarla bazı çalışanlarımıza noktasal iş teklifleri yaptı. Genç mühendis ekibimizi dağıtarak, yapılan işi sabote etmek istediler. Biz de ekibimize, ‘bu işi askerlik gibi vatan hizmeti olarak görün’ dedik. Bizim ücretlerimiz zaten çok düşük değil; ayrıca bu fahiş fiyatlarla onları uzun süre çalıştırmayacaklar, zira önerdikleri maaşlar piyasanın çok üstünde. Bizim buna karşı bir tedbirimiz daha var; ekiplerimiz bütün bilgileri paylaşıyor ve bu bilgiler arşivleniyor. Ekiplerimizden birini-ikisini alıp işi sabote etmeleri de mümkün değil.”



TEİ’nin ‘ekip kaptırmama’ konusundaki başarısı da tescilli. Şirket, 2017’de ‘çalışan bağlılığı’nı yüzde 23 artışla yüzde 64’e çıkararak Türkiye’deki 145 şirket arasında 7.  oldu. ‘Çalışan memnuniyeti’ni de 18 puan artışla yüzde 87’ye yükseltti.



TEİ, yerli jet motorunun yükseklik testleri için yine yerli bir laboratuar da üretti. Genel Müdürü Mahmut Akşit, laboratuarın önünde fotoğraf çektirirken, yurt dışındaki laboratuarlarda olmayan özellikler eklediklerini ve daha fazla veri sağladıklarını anlattı.

https://www.star.com.tr/teknoloji/turkiyenin-ilk-yerli-ve-milli-jet-motoru-ilk-testi-basariyla-gecti-haber-1402907/
 
Beğenenler: Caner Çetin

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #22 : 05 Kasım 2018, Pazartesi - 14:24 »
Türkiye’nin ilk yerli ve milli jet motoru ilk testi başarıyla geçti

TEI-TUSAŞ Motor Sanayi, geçen yıl Star’a tanıttığı Türkiye’nin ilk yerli ve milli jet motorunun testini başarıyla gerçekleştirdi. Motor, yine TUSAŞ’ın tasarladığı ilk yerli ve milli helikopter T625’i uçuracak.

http://stargazate-p.mncdn.com/800/63678b63f11842e68c0811f739073407.mp4

Geçen yıl Temmuz sonunda, Eskişehir’deki TEİ-TUSAŞ tesislerinde Türkiye’nin ilk yerli ve milli jet motorunun geliştirildiğini duyuran Star, motorun ilk yakıtlı testlerine de tanık oldu.

TEİ/TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Mahmut Akşit, rölanti ve hız testlerinin başarıyla sürdüğünü belirtirken, diğer yandan da insansız hava araçları için geliştirdikleri üç tip pistonlu motordan benzinli olanı tamamladıklarını, iki dizel motorun da testlerinin son aşamaya geldiğini açıkladı.



Star’ın 1,5 yıl önce “Eskişehir’de sessiz sedasız bir devrim yaşanıyor” diye duyurduğu yerli ve milli motor teknolojisinde kısa sürede gelinen nokta şöyle:

T625 ve Atak’ı uçuracak

TS1400 jet motorunun ilk testleri 4 Eylül 2018’de başladı. İlk testlerde rölanti devrine ulaşarak ilk kararlı çalışmayı gerçekleştiren motorun, halen yüksek devirlerde hız testleri yapılıyor. Motorun gücü 1400 beygir. Kıyaslamak gerekirse, halen Atak helikopteri 1375, Hürkuş uçağı ise 1600 beygir gücünde motor kullanıyor.

TS-1400, olgunlaşma testlerinden sonra 3 yıl içinde, geçtiğimiz ay ilk uçuşunu ithal motorla gerçekleştiren yerli ve milli helikopter T625’i uçuracak.

TEİ ayrıca, Genel Maksat Helikopteri Programı kapsamında daha büyük T700-TEI-701D model jet motoru için de çalışmaları başlatmış durumda.

Jet motorunda hedef, yolcu ve savaş uçaklarında kullanılabilecek boyuttaki motorların da yerli ve milli olarak üretilmesi.



ANKA ve Akıncı yerli motorla uçuyor

İnsansız hava aracı ANKA için geliştirilen ilk pistonlu motorun benzinli modelinde ise seri üretime geçildi ve 15 bin saatin üzerinde uçuşu başarıyla tamamladı. Halen olgunlaştırma testlerinde 3 bin saati geçen PD170 turbodizel motoru ise bu yıl sonunda ANKA üzerinde ilk uçuşunu gerçekleştirecek.

Daha büyük ikinci motor olan PD220 de, BAYKAR’ın geliştirdiği yeni nesil İHA ‘Akıncı’nın ilk uçuş testleri için şirkete teslim edildi.

Fransa, Almanya sınıfına geldik

TEİ-TUSAŞ Genel Müdürü Mahmut Akşit, Türkiye’nin jet motoru tasarım ve üretimini başarmakla ‘Ukrayna, Polonya sınıfından Fransa, Almanya sınıfına’ geçtiğini belirterek, “Hindistan yerli milli motor için 17 sene çalıştı ama başaramadı. Biz bu motoru ortağımız General Elektrik’le yapabilirdik ancak bir ABD şirketi, fikri mülkiyet hakkına ortak olduğu motorların satışında Kongre'den izin almak zorunda kalabilir. Günün birinde uçak veya helikopterlerimiz için olası bir kısıtlamaya razı olamazdık” dedi.

***

Türk mühendislerine ‘yüksek maaş’ çengeli

TEİ Genel Müdürü Mahmut Akşit, yabancı şirketlerin, Türkiye’nin savunma sanayi şirketlerindeki başarılı mühendisleri yüksek maaş vaadiyle transfer ettiklerini de söyledi. Bu tekliflerin ‘masum’ olmadığını belirten Akşit, şu örneği verdi: “ANKA’nın motorunu çalıştırma sürecinde, Avrupa’dan bazı paravan firmalar devreye girip fahiş fiyatlarla bazı çalışanlarımıza noktasal iş teklifleri yaptı. Genç mühendis ekibimizi dağıtarak, yapılan işi sabote etmek istediler. Biz de ekibimize, ‘bu işi askerlik gibi vatan hizmeti olarak görün’ dedik. Bizim ücretlerimiz zaten çok düşük değil; ayrıca bu fahiş fiyatlarla onları uzun süre çalıştırmayacaklar, zira önerdikleri maaşlar piyasanın çok üstünde. Bizim buna karşı bir tedbirimiz daha var; ekiplerimiz bütün bilgileri paylaşıyor ve bu bilgiler arşivleniyor. Ekiplerimizden birini-ikisini alıp işi sabote etmeleri de mümkün değil.”



TEİ’nin ‘ekip kaptırmama’ konusundaki başarısı da tescilli. Şirket, 2017’de ‘çalışan bağlılığı’nı yüzde 23 artışla yüzde 64’e çıkararak Türkiye’deki 145 şirket arasında 7.  oldu. ‘Çalışan memnuniyeti’ni de 18 puan artışla yüzde 87’ye yükseltti.



TEİ, yerli jet motorunun yükseklik testleri için yine yerli bir laboratuar da üretti. Genel Müdürü Mahmut Akşit, laboratuarın önünde fotoğraf çektirirken, yurt dışındaki laboratuarlarda olmayan özellikler eklediklerini ve daha fazla veri sağladıklarını anlattı.

https://www.star.com.tr/teknoloji/turkiyenin-ilk-yerli-ve-milli-jet-motoru-ilk-testi-basariyla-gecti-haber-1402907/

'' TEİ Genel Müdürü Mahmut Akşit, yabancı şirketlerin, Türkiye’nin savunma sanayi şirketlerindeki başarılı mühendisleri yüksek maaş vaadiyle transfer ettiklerini de söyledi. Bu tekliflerin ‘masum’ olmadığını belirten Akşit, şu örneği verdi: “ANKA’nın motorunu çalıştırma sürecinde, Avrupa’dan bazı paravan firmalar devreye girip fahiş fiyatlarla bazı çalışanlarımıza noktasal iş teklifleri yaptı. Genç mühendis ekibimizi dağıtarak, yapılan işi sabote etmek istediler. Biz de ekibimize, ‘bu işi askerlik gibi vatan hizmeti olarak görün’ dedik. Bizim ücretlerimiz zaten çok düşük değil; ayrıca bu fahiş fiyatlarla onları uzun süre çalıştırmayacaklar, zira önerdikleri maaşlar piyasanın çok üstünde. Bizim buna karşı bir tedbirimiz daha var; ekiplerimiz bütün bilgileri paylaşıyor ve bu bilgiler arşivleniyor. Ekiplerimizden birini-ikisini alıp işi sabote etmeleri de mümkün değil.” ''
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

Çevrimdışı Malpsoy

  • Tarkan
  • *
  • İleti: 73
  • Beğeni Sayısı: 84
  • Cinsiyet: Bay
  • Bizi bilen bilir, bilmeyende kendisi gibi bilir
  • Referans Olunan Üye(ler): 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #23 : 05 Kasım 2018, Pazartesi - 19:51 »
Sesini duymak istemez miyiz ?

 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #24 : 05 Kasım 2018, Pazartesi - 22:04 »
Sesini duymak istemez miyiz ?


Sesinden çok güçlü bir motor olduğunu hissediyorsunuz.İnşallah seri üretimini de görmek nasip olur.
 
Beğenenler: Caner Çetin

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #25 : 09 Kasım 2018, Cuma - 23:57 »


TUSAŞ Motor Sanayii (TEI), ANKA platformuna güç verecek PD170 turbodizel havacılık motoru ve T625 Özgün Helikopteri’ne güç verecek TS1400 turboşaft motorunun testlerini gerçekleştirdi.

TEI’den yapılan yazılı açıklamaya göre, İçişleri Bakan Yardımcısı Tayyip Sabri Erdil, Eskişehir Valisi Özdemir Çakacak, AK Parti Eskişehir Milletvekilleri Harun Karacan, CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer, MHP Eskişehir Milletvekili Metin Nurullah Sazak, İYİ Parti Eskişehir Milletvekili Arslan Kabukçuoğlu, Büyükşehir Belediye Başkanı Yılmaz Büyükerşen, Eskişehir Cumhuriyet Başsavcısı Ferhat Kapıcı, Anadolu Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Şafak Ertan Çomaklı, Eskişehir Teknik Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Şenyel, İl Jandarma Komutanı Albay İlhan Şen ve İl Emniyet Müdürü Engin Dinç, TEI Genel Müdürü Mahmut Akşit’in daveti üzerine TEI-TUSAŞ Motor Sanayii AŞ Tesisleri’ni ziyaret etti.

Akşit, katılımcılara tasarımdan parça, modül ve nihai motor üretimine, motor montaj ve testinden bakım ve revizyonuna kadar Türkiye’de modern bir uçak motor sanayi oluşturulması hedefi doğrultusunda yaptığı çalışmalar ve geleceğe yönelik projeler hakkında heyete kısa bir sunum yaptı.

Sunumun ardından gerçekleşen tesis turunda, TEI’nin imalat kabiliyetlerini yerinde gözlemleme fırsatı bulan heyet, daha sonra ANKA platformuna güç verecek PD170 turbodizel havacılık motoru ve T625 Özgün Helikopteri’ne güç verecek TS1400 turboşaft motorunun testlerine katıldı.

Kaynak: Defence and Technology.





İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #27 : 16 Kasım 2018, Cuma - 00:37 »
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #29 : 27 Kasım 2018, Salı - 22:35 »
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #30 : 13 Aralık 2018, Perşembe - 21:30 »
Özgün Motor Yarı Devri Geçti



Cumhurbaşkanlığı Külliyesinde düzenlenen Türk Savunma Sanayii Zirvesininin “Vizyoner Genç" gününde  Tusaş Engine (TEI) Genel Müdürü Mahmut Akşit Özgün Motor Geliştirme Projesinde üzerinde çalışılan TS1400 Motorunun son durumu hakkında açıklama yaptı.Akşit, TS1400 turboşaft motorunun  27 046 devir/dakikaya ulaşıldığını, şimdi hedefin stabil  çalışma devri olan 42 000 devir/dakika olduğunu ifade etti.

Kaynak: C4defence
 
Beğenenler: Caner Çetin

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #31 : 13 Aralık 2018, Perşembe - 21:43 »
Özgün Motor Yarı Devri Geçti



Cumhurbaşkanlığı Külliyesinde düzenlenen Türk Savunma Sanayii Zirvesininin “Vizyoner Genç" gününde  Tusaş Engine (TEI) Genel Müdürü Mahmut Akşit Özgün Motor Geliştirme Projesinde üzerinde çalışılan TS1400 Motorunun son durumu hakkında açıklama yaptı.Akşit, TS1400 turboşaft motorunun  27 046 devir/dakikaya ulaşıldığını, şimdi hedefin stabil  çalışma devri olan 42 000 devir/dakika olduğunu ifade etti.

Kaynak: C4defence

Haberin kendisi 100, imlâsı 0. Adamlar milletle dalga geçer gibiler. ''Akşit, TS1400 turboşaft motorunun 27 046 devir/dakikaya ulaşıldığını, ...'' nasıl bir cümle yapısıdır? Böyle ne adam akıllı bir düşünce aktarılır, ne de böylesi bir şey bu ulusa revâdır. C4'te bu ne yazık ki alışkanlık hâlini almış durumda. Bazı yerde resmen İngilizce dil bilgisi bile (sanırım çeviri) seziliyor. Bu nasıl haberciliktir Allah aşkına? Ben anlamıyorum ki, yazdıkları da topu topu, topu tüfeği bir iki cümlecikli bir söz. Sözün kendisinden anlanan o ki, doğrusu şu biçimde olmalı:

''Akşit, TS1400 turboşaft motorunda 27.046 devir/dakikaya ulaşıldığını, şimdi hedefin stabil çalışma devri olan 42.000 devir/dakika olduğunu ifade etti.''

Yahut:

''Akşit, TS1400 turboşaft motorunun 27.046 devir/dakikaya ulaştığını, şimdi hedefin stabil çalışma devri olan 42.000 devir/dakika olduğunu ifade etti.''

Ayrıca sayıda araya o nokta gelmeli. '27 046' diye sayı/rakam verilmez! Yazıyı da, dili de, Türkçeyi de katlediyorlar. Böyle habercilik yapacak iseniz, yapmayın. Bunun kural, kanun, kaide ile ilgisi var. Doğruluk ile ilgisi var. Ciddiyet ve samimiyet ile ilgisi var. İşin doğrusunu yapmak ile ilgisi var. Yazıda boşuna kaideler, kurallar yok. Doğru düzgün yazmayan kişi/kurum kâle alınmaz.

İlber Ortaylı boşuna kızmıyor. Fazlasını bile hak ediyorsunuz.

*

Gelişme kutlu ola. Daha iyisini görelim inşallah.
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #32 : 13 Aralık 2018, Perşembe - 23:08 »
Özgün Motor Yarı Devri Geçti



Cumhurbaşkanlığı Külliyesinde düzenlenen Türk Savunma Sanayii Zirvesininin “Vizyoner Genç" gününde  Tusaş Engine (TEI) Genel Müdürü Mahmut Akşit Özgün Motor Geliştirme Projesinde üzerinde çalışılan TS1400 Motorunun son durumu hakkında açıklama yaptı.Akşit, TS1400 turboşaft motorunun  27 046 devir/dakikaya ulaşıldığını, şimdi hedefin stabil  çalışma devri olan 42 000 devir/dakika olduğunu ifade etti.

Kaynak: C4defence

Haberin kendisi 100, imlâsı 0. Adamlar milletle dalga geçer gibiler. ''Akşit, TS1400 turboşaft motorunun 27 046 devir/dakikaya ulaşıldığını, ...'' nasıl bir cümle yapısıdır? Böyle ne adam akıllı bir düşünce aktarılır, ne de böylesi bir şey bu ulusa revâdır. C4'te bu ne yazık ki alışkanlık hâlini almış durumda. Bazı yerde resmen İngilizce dil bilgisi bile (sanırım çeviri) seziliyor. Bu nasıl haberciliktir Allah aşkına? Ben anlamıyorum ki, yazdıkları da topu topu, topu tüfeği bir iki cümlecikli bir söz. Sözün kendisinden anlanan o ki, doğrusu şu biçimde olmalı:

''Akşit, TS1400 turboşaft motorunda 27.046 devir/dakikaya ulaşıldığını, şimdi hedefin stabil çalışma devri olan 42.000 devir/dakika olduğunu ifade etti.''

Yahut:

''Akşit, TS1400 turboşaft motorunun 27.046 devir/dakikaya ulaştığını, şimdi hedefin stabil çalışma devri olan 42.000 devir/dakika olduğunu ifade etti.''

Ayrıca sayıda araya o nokta gelmeli. '27 046' diye sayı/rakam verilmez! Yazıyı da, dili de, Türkçeyi de katlediyorlar. Böyle habercilik yapacak iseniz, yapmayın. Bunun kural, kanun, kaide ile ilgisi var. Doğruluk ile ilgisi var. Ciddiyet ve samimiyet ile ilgisi var. İşin doğrusunu yapmak ile ilgisi var. Yazıda boşuna kaideler, kurallar yok. Doğru düzgün yazmayan kişi/kurum kâle alınmaz.

İlber Ortaylı boşuna kızmıyor. Fazlasını bile hak ediyorsunuz.

*

Gelişme kutlu ola. Daha iyisini görelim inşallah.

   Üstadım,kaygılarınızı anlıyorum,ancak sözleriniz eleştiriden daha fazlası gibi.Elbette kullandığımız Türkçe'ye dikkat etmeliyiz,hele ki medya organlarının,dediğiniz gibi çok daha dikkatli olmaları,hassas olmaları elzemdir.Gerekirse yazılan yazılar,bir Türkçe imla kurallarını iyi bilen kişi ve ya kişileri bu medya organlarında mutlak görevlendirilmesi gerekmektedir ki yapılan hataları düzeltsinler,düzenlesinler

   Malumunuzdur ki Türkçe dil kuralları,okullarda sadece ortaöğretim kurumlarında verilmektedir.Bir öğrenci liseden mezun olana kadar ve hatta mezun olduktan sonra, bırakın kompozisyon yazmayı,dilekçe bile yazamaz halde mezun oluyor.En basitinden kendi adresini bile yazmaktan aciz kalıyorlar.Özellikle meslek liseleri bu konuda facia.Sınıfta kalacak çocuğa devlet,ebeveynine geçsin mi kalsın mı diye soruyor,malumunuz bu anne babalar geçsin diyor.Sonrası ise gelecekten hiç bir beklentisi olmayan,ne yanında ne etrafında ona örnek olabilecek tek bir örnek olmayınca da o çocuk,o genç batağa saplanıp kalıyor.
 
    Binaenaleyh bu konuda çok iyimser olmamak lazım.Eğitim sistemimiz uzun zamandır kendi dilimizden önce ingilizce öğrenmeli diye bir saplantı içinde.Bunun için uzun yıllar,gencecik Türk gençlerinin dimağlarına ingiliz kültür ve medeniyetini ballandıra ballandıra anlattık.İngiliz,Amerikan,Fransız,İtalyan kültürlerini benimsetmeye çalıştık.Hep Türk gibi düşünmeyin,bir ingiliz gibi düşünün,ingilizceyi ancak böyle kavrarsınızdiye bizlere empoze edildi.Gerçi bu çırpınmalar bile insanımıza İNGİLİZCE'yi öğretmeye yetmedi,ancak ne Türkçe ne de ingilizceyi öğrenemeyen bir topluluk yetiştirmeyi başardık

   Son tahlilde bu tür yayın organlarındaki bazı hataların arkasında yatan nedenleri düşünürsek,bu hataları hoş görü ile ama yapıcı eleştiri ile daha dikkatli olunması gerekliliğini elbette anlatacağız.Fakat bu emekçi arkadaşların emeklerini de görmezden gelemeyiz.Emeğe saygımız olmalı ki saygınlığımız olsun.Netice de her kes sizin bizim gibi bir eğitimden geçmeyebiliyor.
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #33 : 14 Aralık 2018, Cuma - 00:51 »
Sevgili üstadım, dediğinde umumiyetle haklısın. Amma ve lâkin şu hiçbir zaman unutulmamalı. Ne yazık ki, evet, eğitim konusu büyük yaramız olmakla birlikte (neden olanlar toprakta yatmasınlar.), bu hayat herkese düz, yani âdil, yahut eşit, adını ne koyarsak koyalım, davranmıyor. Kimi şeyleri mâlum olduğu üzre, hatta bazan bazı insanlarda kimi değil birçok, kendileri edinmek zorunda kalırlar. Ya âile yetersiz olur, ya çevre yetersiz ve kötü olur, ya da dediğin gibi eğitim. Bunların hepsi de sakat ise, ne yazık ki iradeli olanlar, bir biçim aklı belirli noktadan sonra ''Dur arkadaş, ne yapıyorum ben, bu nasıl bir gidiş? Bu mudur?'' diyenler bu işin içinden çıkabiliyorlar.

Bunu söylemekten haz etmiyorum, kendimi öne çıkardığım hiç olmamıştır ve buna gerek de duymam, duymadım. Ancak bana da Türkçe öğreten olmadı. Almanya doğma büyüme, hâlen buradayım ve kendim öğrendim. Kitap (yalan olmasın, ilk okuduğum kitap sanırım Atsız'ın Bozkurtların Ölümü idi, İrfan Yayınları'ndan, eski basmalardan, babamdan), gazete (bir ara uzun süre Doğu Türkistan baş konulu İstiklâl gazetesi gelirdi sürekli), ağ (araştırmalarım sırasında), Türkiye'den edindiğim arkadaşlar, daha doğrusu edindiğim Türk-çe çevrem, sonra yazarlık yapmam (bir ara kimi haber ağlarında haber derdim/girdim, makale yazdım, meselemiz.com, sonra millibilinç oldu, hâlen durur), koşuk koşmam (şiir yazmak), ... vs. der iken, bütün bu sürecin içerisinde bazı şeyleri görüp öğrendim. Bu ne kısa sürede oldu, aksine çok zaman aldı ve bütün bunları yapmama karşın bugün bakınca sürü denli hatalarımın olmuş olduğunu görüyorum, ne de birileri bana bunu öğretti. Eğer bir yerde bir eksiklik ya da yanlışlık var ise, halline bakmaya çalışmalı. Hepsi bir yana, evet, bu kişiler emek veriyor olabilirler. Ancak yaptıkları bu söz konumuz olan iş, o emeğe ve yapılan o ilgili işe de bir onca saygısızlık ve hakarettir. Düşünce demek dil demektir. Hayat dil demektir. Tüm gelişmeleri, olan bitenleri dil ile aktarırız. Bütün bir târih, bütün bir kişi oğlu yazıdır, dildir. İnsan sözdür. Şimdi bunu eğri büğrü göstermek, eğip bükmek olmaz. Koca koca adamlar (o ağ yüzü genç kişilerin yönettiğini sanmıyorum) kimi ülkedeki eksikliklere rağmen kimi temel işleri öğrenememişler ise, eyvah ki eyvah. Daha ne diyelim ki biz üstadım?

Ayrıca bu konu üzerine bir büyüğüm benim bilmediğim, ilkin işittiğim ''spinleme'' ve sair gibi bir şey(ler)den söz etti. Bilmiyorum, bir takım kendince çalışan, otomatizasyon barındıran kimi uygulamaları mı kullanıyorlar, ne ediyorlar, nedir. Varsa böyle bir şeyler, belki de neden budur. Öyle ise de, yine aynı kapıya çıkar. Kişinin kendisine ve de çalıştığı, içinde barındığı teşekküle, teşkilata saygısı olur. Bir değil, iki değil ki bu. Uzun süredir izliyorum, ve görüyorum. Öfkelenmem bu yüzden. Kişi kendinden bunca bîhaber olmaz ki? Hem bazan sert sözler etmeli. Bazan acımadan bir şeyler değişmiyor. Hayatta acı olsa da bunu da biraz görmedi değilim. Zaten ne hikmetse öyle de bir milletiz; illa başımıza bir yerden bir taş düşecek de, öyle akıllanacağız.

Biraz da insanın içinde olmalı üstadım. Biraz da insan kemaliyeti, insanî kemâli aramalı. Herşey bunca yavan, bunca salt maddî olana (işdir, haberciliktir, her ne ise) odaklı olmamalı. İş yürüsün, girelim, yapalım, edelim, olsun, vs. olmamalı. Bir duruş, bir erdem olmalı. Alanı işi konusu ne olursa olsun, herşeyde biraz da olsa bir ruh, bir kaide olmalı.
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #34 : 16 Aralık 2018, Pazar - 17:54 »
Son dakika: Dev şirket duyurdu! "Türkiye'de dizel motor problemi bitmiştir"

BMC POWER Motor ve Kontrol Teknolojileri AŞ Genel Müdürü Osman Dur "Yerli, her şeyi bize ait motor tasarlayıp üretebilecek durumdayız. Şimdi 2 küçük motorun, inşallah kısa sürede işini bitiriyoruz. Bundan sonra hedefimizde inşallah 1000-1500 beygir var. İnanıyorum ki artık Türkiye'de dizel motor problemi bitmiştir, inşallah bunu çözeceğiz" dedi.



BMC POWER Motor ve Kontrol Teknolojileri AŞ Genel Müdürü Osman Dur, yerli, her şeyi kendilerine ait motor tasarlayıp üretebilecek durumda olduklarını belirterek, "Şimdi 2 küçük motorun, inşallah kısa sürede işini bitiriyoruz. Bundan sonra hedefimizde inşallah 1000-1500 beygir var. İnanıyorum ki artık Türkiye'de dizel motor problemi bitmiştir, inşallah bunu çözeceğiz." dedi.

Mimar Sinan Mühendisler Birliği'nce Adapazarı ilçesinde bir restoranda düzenlenen "Sakarya'da Yerli Sanayi ve Teknoloji" programında konuşan Dur, milli teknolojinin artık olmazsa olmaz olduğunu, Türkiye'nin bu konuda fırsatları, iklimi ve şartları olgunlaştırdığını söyledi.

Ekonomik durum ne olursa olsun ülkede gerçekten bilime, teknolojiye, araştırmaya ciddi fonların ayrıldığını vurgulayan Dur, "Fakat 20 yıldır gerçekten sistemli, bilinçli bir bilim teknoloji modeli uygulanamadı. Bunun için 'Acaba yerli ve milli teknoloji nasıl üretilebilir?' diyoruz. Bunların sihirli bir değneği yok. Milli teknoloji deyince işin içerisinde kamu kurumu, üniversiteler ve sanayiciler var. Buraya bir şey daha koymak lazım, o da kültürümüz, alışkanlığımız, iş yapış tarzımız. İşimizi hakkıyla yapmadığımız takdirde, asla karşılığını alamayız. Batılılar, işlerini usulüne uygun yapıyor. Hakikaten işlerimizi usulüne göre yapamazsak, ne teknoloji geliştirebiliriz ne bilim ne de sanayi üretebiliriz." diye konuştu.

"Motor yapmak, sanayici işi değildir"

Dur, kamunun milli ve yerli teknoloji konusunda teşvik verdiğini fakat doğru yapılanmanın olmadığını savunarak, şöyle devam etti:

"Sanayiciler gerçekten paralarını koyup ciddi yatırım yapıyor ama 'Bu para bizim.' deyip akademisyenlerin kahrını çekmiyorlar. Yeterince tahammül etmiyorlar, haklarını vermiyorlar. Üniversiteler de kamunun derdine, ülkenin projelerine uygun proje üretmiyor. Onlar akademik kariyerlerine dönük proje üretiyorlar. Hocalar, 'doçent, profesör olacağım.' derdinde. Bir de ayrıca kültürümüz var. Beyin gücünü yönetebilecek gerekli ücret politikası, gerekli itibar politikası ve gerekli sistemi kuramıyoruz. Dolayısıyla sanayicimiz, üniversite ve kamuda da sorun var. Onun için kamuya çok açık şekilde dillendiriyoruz, YÖK'le konuşuyoruz. Çünkü biz motor yapıyoruz. Motor için istiyoruz ki 'Bize bilim adamı lazım.' Motor yapmak bu zamana kadar sanayici işi olarak görüldü. Motor yapmak sanayici işi değildir, motor yapmak bir akademik projedir. Bu işin beyni akademik camiadır. Bu değeri, bu önemi devlet olarak akademik camiaya vermiyoruz. Türkiye'yi battığı bu bataklıktan çıkarabilecek; üniversiteler."

Uluslararası rekabette farkın aşılabilmesi için devletin üniversiteleri daha fazla ön plana çıkarması gerektiğini vurgulayan Dur, üniversitelerin öne geçmediği bir sektörün ayakta kalıp rekabet edemeyeceğini söyledi.

Dur, üniversite-sanayi iş birliğinin önemine işaret ederek, "Dolayısıyla bu alanda hem üniversite hem kamu kurumları hem de sanayiciler omuz omuza vermeli. İş başa düştüğü zaman ülke olarak bir olmamız gerek. Başka türlü mümkün değil. Bir şekilde bu model kurgulanmalı. Silkelenmemiz lazım. Akademik camia, endüstri, kamu kurumları omuz omuza verdiği takdirde, bizi kimse tutamaz, buna inanıyorum." diye konuştu.

Osman Dur, ellerindeki bütün imkanları kullandıklarını, şu anda 150'ye yakın mühendislerinin olduğunu belirterek, şunları kaydetti:

"Bu emek ve çabalarla yaklaşık 2 sene önce başladığımız projede, 600 beygirlik bir motoru 3 ay önce çalıştırdık. İstanbul Teknik Üniversitesi'nin laboratuvarlarında ilk ateşlemesini yaptık ve motor çalıştı. İnanın o kadar rahatladık ki. Şu anda motor TÜBİTAK'ta, geçen hafta da yönetim kuruluna 'Artık bu motor çıktı.' dedik. Bu, bizim ihtiyacımız olan motor değil. Bize 1000-1500 beygir lazım. Yerli, her şeyi bize ait motor tasarlayıp üretebilecek durumdayız. Bir, iki kritik parça var, onları biz üretmedik, yakıt enjeksiyonu, elektronik kontrol gibi... Onları da başlattık, kendi motorumuz çıkıncaya kadar onları da yetiştireceğiz inşallah.

Şu anda bu modelle motoru çalıştırdık. Şimdi Avrupa Birliği'nin (AB) bazı dayatmaları var. Çevre, Euro 5, Euro 6 gibi. Bunun için de inşallah hızlı şekilde motoru Euro 3'e getirip jeneratör motorları olarak Afrika'ya sattığımız kamyonlarda ve askeri alanda kullanılmak üzere hizmete geçebilmesi için çalışmalar başladı. Seri imalata doğru gidiş devam ederken, askeriyeden bir ihale daha aldık. 600 beygir motorlar tank taşıyıcı ve 380 beygirlik kirpilerin motorları, onun ihalesini de aldık. Onun için de çalışmaları başlattık. Şimdi 2 küçük motorun inşallah kısa sürede işini bitiriyoruz. Bundan sonra hedefimizde inşallah 1000-1500 beygir var. İnanıyorum ki artık Türkiye'de dizel motor problemi bitmiştir, inşallah bunu çözeceğiz. Motorla ilgili teknolojimizi kazandık ve inşallah üretime başlayacağız. Seri imalat, o da Sakarya'da olacak. Hep birlikte, refah içerisinde üreten bir Türkiye'ye gidebilmek adına bu yolculuğu tamamlayacağız diye düşünüyorum."

Kaynak: Milliyet
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #35 : 19 Aralık 2018, Çarşamba - 23:52 »
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #36 : 23 Aralık 2018, Pazar - 20:54 »
Hürjet bizim için kolay hedef. MMU haricinde Hürjet için de motor çalışmamız var.

İsmail Demir.
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #37 : 23 Aralık 2018, Pazar - 22:25 »
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #38 : 26 Aralık 2018, Çarşamba - 03:08 »
Türkiye Lokomotif ve Motor Sanayii AŞ (TÜLOMSAŞ), 900+ BG'deki TLM6 Dizel Motor'un denemelerini geçtiğimiz günlerde başarıyla tamamlayarak dizi üretim aşamasına geçti. TLM6 Dizel Motor, lokomotiflerin yanı sıra aynı zamanda gemi uygulamalarında da kullanılabilecek.

https://twitter.com/Defence_Turk/status/1077503333814988800
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun