ASKERÎ DÜŞÜNÜŞ > Harp Sanayii

Muharrek Çalışıkları

(1/9) > >>

Malpsoy:
Motor projeleri ve gelişmeleri buradan takip edelim.

YörükEfe:
5 bin beygire kadar milli motor üretilecek

BMC Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak, Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın yerli motor yapımıyla ilgili ihaleyi kazanan BMC firmasının çalışmalara başladığını belirterek, "5 bin beygire kadar olan motoru yapmaya çalışıyoruz." dedi.




BMC Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak, MÜSİAD Sakarya Şubesi toplantı salonunda düzenlenen "Otomotivde Vizyonumuz 'Made in Turkey' ana temalı Türkiye İstişare Toplantısı"nda, BMC'nin savunma sanayi stratejik üssünü Sakarya'da inşa etme kararı aldığını söyledi.

Devletin teşviki ve yönlendirmesiyle Karasu ilçesinde stratejik savunma sanayi üssü kurulacağını belirten Sancak, "Sakaryalı girişimci, milli otomobil markasının kente yapacağı katkıyla bu konuya odaklanmış ama şehre katkı itibarıyla savunma sanayi stratejik üssü milli otomobilden en az 5 kat daha fazla katkı yapacak. Oluşturacağı ciro itibarıyla milli araba markasının belki 20 yılda üretebileceği ciroyu bu üs en geç 5 yılda üretecek. 5 yıllık stratejik planımızda işlerimiz Allah'ın izniyle iyi giderse bu BMC üssünde çalışacak insan sayısı 10 bini geçecek. Muhtemel ciro da 10 milyar dolar civarında olacak. Bunu Sakaryalı girişimcilerin hazırlanması için söylüyorum." diye konuştu.

Altay Tankı ihalesine talip olduklarını vurgulayan Sancak, devletin bir ay içerisinde vereceği stratejik kararda fiyat, kalite, donanım ve uluslararası ortaklar itibariyle en şanslı grup olduklarını belirtti.

"5 bin beygire kadar olan motoru yapmaya çalışıyoruz"
Sakarya'da Türkiye'nin 150 yıllık rüyasını gerçekleştirecek çalışma yürüttükleri bilgisini veren Sancak, otomotiv sanayisinin temel yapı taşının motor ve şanzıman olduğunu ve bu alanda dünyada 3-4 tane tekelin bulunduğunu vurguladı.

Bu firmaların istemediğinde uçakların uçmadığını, tankların yürümediğini ve obüs toplarının patlamadığını dile getiren Sancak, "Çünkü motor aksamı en belirleyici şey. Savunma Sanayi Müsteşarlığı'mız geçen yıl 400 ila bin 500 beygir arasındaki motorun yüzde yüz yerli yapılması için bir ihale açtı. 60 ay süre ve iyi de para verdi. 5-6 firmadan bu ihaleyi BMC kazandı. Şu anda 70'i yabancı 200'ün üzerinde bilim adamımız bir kuluçka merkezinde bu görevi gerçekleştirmek için çalışıyor. Başlarında da çok yetkin ve kendini kanıtlamış bir bilim adamı var. İlk Türksat uydusunu milli imkanlarla fırlatan Osman Dur hocamız başlarında. Devletimiz 400-1500 beygir arası motor istedi, biz bununla yetinmedik 5 bin beygire kadar olan motoru yapmaya çalışıyoruz. Uçağımızı da gemimizi de kendi milli motorlarımızla yürütelim istedik. Bunun da seri üretim merkezi Sakarya olacak. O açıdan Sakarya buna kendini hazırlamalı." şeklinde konuştu.

Hızlı tren vagon üssü Sakarya olacak
Tarihi İpek Yolu'nun yeniden canlandırılacağını aktaran Sancak, Türkiye'nin ipek yolunda ilerleyecek hızlı trenin fabrikalarına sahip olmasının gerekliliğini vurguladı.

Çoğunluk hissesi kendilerinde olan dünya markası firmalarla Sakarya'da vagon fabrikası kuracakları müjdesini veren Sancak, "Sakarya'da 4 fabrika birden kuruyoruz. Onun için 10 bin kişi diyorum. Hızlı tren vagonunun üssü de Sakarya olacak. Bu da en az yerli otomotiv kadar önemli çünkü bu İpek Yolu müthiş bir pazar çıkartacak ortaya. Ülkemiz sadece bu alana önümüzdeki 5 yıl içerisinde metro ve hızlı tren işine 35 milyar avro yatırım yapacak. Yaptığımız bu stratejik ortaklık da Asya'daki 40 ülkeye de buradaki fabrikadan ihracat yapılacak. Teknoloji de yüzde yüz Türk teknolojisi olacak. Patenti millileştiriyoruz o şartla ortaklık kurduk." ifadelerini kullandı.

http://aa.com.tr/tr/turkiye/5-bin-beygire-kadar-milli-motor-uretilecek/1053408

YörükEfe:
PAÜ'de yüzde 100 yerli elektrik motoru geliştirildi

PAÜ Mühendislik Fakültesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Elektrik Makineleri Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Yusuf Öner, yüzde 100 yerli elektrik motoru tasarlayarak imal ettiklerini bildirdi.



Pamukkale Üniversitesinden (PAÜ) yapılan yazılı açıklamada, üniversite tarafından elektrik motoru tasarlandığı, böylece hem enerji tasarrufu hem de döviz kazancı sağlanacağı belirtildi.
 
Açıklamada görüşlerine yer verilen Mühendislik Fakültesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Elektrik Makineleri Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Yusuf Öner, ülkenin ürettiği enerjinin yarısının sanayideki elektrik motorları tarafından harcanmakta olduğunu kaydetti.
 
Türkiye'de kullanılan motorların neredeyse tamamının düşük verimli olduğunu ifade eden Öner, şunları kaydetti:
 
"Çok enerji tüketmesine rağmen daha az iş üretmektedir. Bu noktadan yola çıkarak ülkemizin yüksek verimli elektrik motorlarına ihtiyacı olduğu aşikardır. Yüksek verimli motorlar kullanarak ülke genelinde yüksek miktarlarda enerji tasarrufu sağlanabilir. PAÜ olarak bu konu üzerinde 17 yıldan beri yapılan çalışmalarımız var. Bu çalışmalarımız sonucunda şu anda ülkemizde üretimi olmayan 'IE4' verimlilik sınıfında sanayide kullanılacak bir motor tasarlayarak prototipini geliştirdik. Tasarladığımız ve prototipini gerçekleştirdiğimiz motorumuz literatürde 'senkronrelüktans motor' olarak anılmakta ve yüksek verimlere sahiptir. Kendi imkanlarımızla geliştirdiğimiz motorumuzun laboratuvar ortamında yapılan testleri sonucunda "IE4" verimlilik sınıfında olduğunu kanıtladık."

http://www.star.com.tr/teknoloji/paude-yuzde-100-yerli-elektrik-motoru-gelistirildi-haber-1317140/

YörükEfe:
Eskişehir'de lise öğrencisi 6 farklı yakıtla çalışan turbojet motor üretti

Eskişehir'de lise öğrencisi Eray Sarısöğüt tarafından 2 yıllık çalışma sonunda 6 farklı yakıtla çalışabilen yerli gaz türbinli turbojet motor üretildi.



Eskişehir'in merkez Tepebaşı ilçesinde uçak bakım ve bilişim teknolojileri alanlarında eğitim veren bir lisede eğitim gören Eray Sarısöğüt, 2 yıllık çalışma sonunda 6 farklı yakıtla çalışabilen yerli gaz türbinli turbojet motor üretti.
 
Sabiha Gökçen Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 11. sınıf öğrencisi Sarısöğüt, uçak bakım bölümü öğretmeni Arif Özkan danışmanlığında 2 yıllık çalışma sonunda geliştirilen özel yanma odası sayesinde 6 farklı yakıtla çalışabilen tamamen yerli gaz türbinli turbojet motor geliştirdi.



Ürettiği turbojet motorla katıldığı TÜBİTAK'ın 2018 Lise Öğrenciler Araştırma Yarışması'nda 100 proje arasında "teknoloji-tasarım" alanında Bursa bölgesinde birinci olan Sarısöğüt, AA muhabirine yaptığı açıklamada, gaz türbinli turbojet motorların uçakların hareket etmesini ve yukarıya doğru ivmelenmesini sağlayan sistem olduğunu kaydetti.
 
Mevcutta kullanılan gaz türbinli turbojet motorların "kerosen" adı verilen yakıtla çalıştığını ifade eden Sarısöğüt, şöyle konuştu:
 
"Geliştirdiğim sistemle turbo jet motorlarından bulunan bütün özellikleri gözlemleyebiliyoruz. Gecemi gündüzüme katarak 2 yıl bu motor üzerinde çalıştım. Benzerlerinden en büyük farkı 6 farklı yakıtla çalışabilmesidir. Mevcut gaz türbinli turbojet motorlar kerosenle çalışırken, geliştirdiğim bu motor kerosenin yanı sıra LPG, propan, bütan, 130 oktan uçak benzini ve motorinle rahatlıkla harekete geçebiliyor. Bu, yakıt maliyetini düşürüyor. TEI mühendislerinden aldığım yardımla geliştirdiğim özel bir yanma odası, motorun performansını artırırken rahat bir kullanım da sağlıyor. Yanma odası sayesinde emisyonu da azalttık. Çevreci, performansı yüksek ve ekonomik bir motor geliştirdik."
 
Sarısöğüt, cep telefonuyla uzaktan da takip edilebilme özelliğine sahip motorun roketlerin turbo pompalarında, insansız hava araçlarında, elektrik üretme tesislerinde ve eğitim alanında rahatlıkla kullanılabileceğini söyledi.
 
"Tamamen yerli tasarım ve malzemelerden üretildi"
Projenin danışmanı ve uçak bakım bölümü öğretmeni Arif Özkan ise havacılıkta kullanılan gaz türbinli turbojet motorların kerosenle çalıştığına değinerek, öğrencisinin 6 tip yakıtla çalışabilen motorunun söz konusu özelliğiyle bir "ilk" olduğunu iddia etti.
 
Motorun tamamen yerli tasarım ve malzemelerden üretildiğini anlatan Özkan, şöyle konuştu:
 
"Uçak motorları konusunda önemli bilgi birikimine sahip TEI'deki mühendislerden yanma odası konusunda destek aldık. Yurt dışından kerosenle çalışan bir gaz türbinli turbojet motoru, eğitim amacıyla almaya kalksanız 100-150 bin doları gözden çıkartmanız gerekirken, biz daha iyisini 4-5 bin liraya yaptık ayrıca bu tip eğitim materyallerinin herhangi bir yerinden sorun çıktığında giderilmesi için hem bir maliyet hem de uzun süreler gerekiyor. Eray ile geliştirdiğimiz motorla bu giderlerin önüne geçtik. Bu motoru eğitimde kullanmak üzere birçok okul talep etti."

http://www.star.com.tr/teknoloji/eskisehirde-lise-ogrencisi-6-farkli-yakitla-calisan-turbojet-motor-uretti-haber-1343004/

Caner Çetin:
Tanrı kollasın. Ne güzel beyinlerimiz var. Umuyorum daha büyük bir işe evrilip bir yerlerde bu yapım düşüncesinin kullanıldığını görürüz.

Navigasyon

[0] Mesajlar

[#] Sonraki Sayfa

Beğenirken bir sorun oluştu
Beğeniliyor...
Tam sürüme git