29 Şubat 2020, Cumartesi - 01:00

Gönderen Konu: Muharrek Çalışıkları  (Okunma sayısı 9833 defa)

0 Üye ve 15 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Malpsoy

  • Tarkan
  • *
  • İleti: 73
  • Beğeni Sayısı: 84
  • Cinsiyet: Bay
  • Bizi bilen bilir, bilmeyende kendisi gibi bilir
  • Referans Olunan Üye(ler): 3
    • Profili Görüntüle
Muharrek Çalışıkları
« : 28 Mayıs 2017, Pazar - 22:15 »
Motor projeleri ve gelişmeleri buradan takip edelim.
« Son Düzenleme: 23 Aralık 2018, Pazar - 20:53 Gönderen: Caner Çetin »
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #1 : 03 Şubat 2018, Cumartesi - 23:21 »
5 bin beygire kadar milli motor üretilecek

BMC Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak, Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın yerli motor yapımıyla ilgili ihaleyi kazanan BMC firmasının çalışmalara başladığını belirterek, "5 bin beygire kadar olan motoru yapmaya çalışıyoruz." dedi.




BMC Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak, MÜSİAD Sakarya Şubesi toplantı salonunda düzenlenen "Otomotivde Vizyonumuz 'Made in Turkey' ana temalı Türkiye İstişare Toplantısı"nda, BMC'nin savunma sanayi stratejik üssünü Sakarya'da inşa etme kararı aldığını söyledi.

Devletin teşviki ve yönlendirmesiyle Karasu ilçesinde stratejik savunma sanayi üssü kurulacağını belirten Sancak, "Sakaryalı girişimci, milli otomobil markasının kente yapacağı katkıyla bu konuya odaklanmış ama şehre katkı itibarıyla savunma sanayi stratejik üssü milli otomobilden en az 5 kat daha fazla katkı yapacak. Oluşturacağı ciro itibarıyla milli araba markasının belki 20 yılda üretebileceği ciroyu bu üs en geç 5 yılda üretecek. 5 yıllık stratejik planımızda işlerimiz Allah'ın izniyle iyi giderse bu BMC üssünde çalışacak insan sayısı 10 bini geçecek. Muhtemel ciro da 10 milyar dolar civarında olacak. Bunu Sakaryalı girişimcilerin hazırlanması için söylüyorum." diye konuştu.

Altay Tankı ihalesine talip olduklarını vurgulayan Sancak, devletin bir ay içerisinde vereceği stratejik kararda fiyat, kalite, donanım ve uluslararası ortaklar itibariyle en şanslı grup olduklarını belirtti.

"5 bin beygire kadar olan motoru yapmaya çalışıyoruz"
Sakarya'da Türkiye'nin 150 yıllık rüyasını gerçekleştirecek çalışma yürüttükleri bilgisini veren Sancak, otomotiv sanayisinin temel yapı taşının motor ve şanzıman olduğunu ve bu alanda dünyada 3-4 tane tekelin bulunduğunu vurguladı.

Bu firmaların istemediğinde uçakların uçmadığını, tankların yürümediğini ve obüs toplarının patlamadığını dile getiren Sancak, "Çünkü motor aksamı en belirleyici şey. Savunma Sanayi Müsteşarlığı'mız geçen yıl 400 ila bin 500 beygir arasındaki motorun yüzde yüz yerli yapılması için bir ihale açtı. 60 ay süre ve iyi de para verdi. 5-6 firmadan bu ihaleyi BMC kazandı. Şu anda 70'i yabancı 200'ün üzerinde bilim adamımız bir kuluçka merkezinde bu görevi gerçekleştirmek için çalışıyor. Başlarında da çok yetkin ve kendini kanıtlamış bir bilim adamı var. İlk Türksat uydusunu milli imkanlarla fırlatan Osman Dur hocamız başlarında. Devletimiz 400-1500 beygir arası motor istedi, biz bununla yetinmedik 5 bin beygire kadar olan motoru yapmaya çalışıyoruz. Uçağımızı da gemimizi de kendi milli motorlarımızla yürütelim istedik. Bunun da seri üretim merkezi Sakarya olacak. O açıdan Sakarya buna kendini hazırlamalı." şeklinde konuştu.

Hızlı tren vagon üssü Sakarya olacak
Tarihi İpek Yolu'nun yeniden canlandırılacağını aktaran Sancak, Türkiye'nin ipek yolunda ilerleyecek hızlı trenin fabrikalarına sahip olmasının gerekliliğini vurguladı.

Çoğunluk hissesi kendilerinde olan dünya markası firmalarla Sakarya'da vagon fabrikası kuracakları müjdesini veren Sancak, "Sakarya'da 4 fabrika birden kuruyoruz. Onun için 10 bin kişi diyorum. Hızlı tren vagonunun üssü de Sakarya olacak. Bu da en az yerli otomotiv kadar önemli çünkü bu İpek Yolu müthiş bir pazar çıkartacak ortaya. Ülkemiz sadece bu alana önümüzdeki 5 yıl içerisinde metro ve hızlı tren işine 35 milyar avro yatırım yapacak. Yaptığımız bu stratejik ortaklık da Asya'daki 40 ülkeye de buradaki fabrikadan ihracat yapılacak. Teknoloji de yüzde yüz Türk teknolojisi olacak. Patenti millileştiriyoruz o şartla ortaklık kurduk." ifadelerini kullandı.

http://aa.com.tr/tr/turkiye/5-bin-beygire-kadar-milli-motor-uretilecek/1053408
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #2 : 06 Mart 2018, Salı - 21:29 »
PAÜ'de yüzde 100 yerli elektrik motoru geliştirildi

PAÜ Mühendislik Fakültesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Elektrik Makineleri Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Yusuf Öner, yüzde 100 yerli elektrik motoru tasarlayarak imal ettiklerini bildirdi.



Pamukkale Üniversitesinden (PAÜ) yapılan yazılı açıklamada, üniversite tarafından elektrik motoru tasarlandığı, böylece hem enerji tasarrufu hem de döviz kazancı sağlanacağı belirtildi.
 
Açıklamada görüşlerine yer verilen Mühendislik Fakültesi Elektrik Elektronik Mühendisliği Elektrik Makineleri Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Yusuf Öner, ülkenin ürettiği enerjinin yarısının sanayideki elektrik motorları tarafından harcanmakta olduğunu kaydetti.
 
Türkiye'de kullanılan motorların neredeyse tamamının düşük verimli olduğunu ifade eden Öner, şunları kaydetti:
 
"Çok enerji tüketmesine rağmen daha az iş üretmektedir. Bu noktadan yola çıkarak ülkemizin yüksek verimli elektrik motorlarına ihtiyacı olduğu aşikardır. Yüksek verimli motorlar kullanarak ülke genelinde yüksek miktarlarda enerji tasarrufu sağlanabilir. PAÜ olarak bu konu üzerinde 17 yıldan beri yapılan çalışmalarımız var. Bu çalışmalarımız sonucunda şu anda ülkemizde üretimi olmayan 'IE4' verimlilik sınıfında sanayide kullanılacak bir motor tasarlayarak prototipini geliştirdik. Tasarladığımız ve prototipini gerçekleştirdiğimiz motorumuz literatürde 'senkronrelüktans motor' olarak anılmakta ve yüksek verimlere sahiptir. Kendi imkanlarımızla geliştirdiğimiz motorumuzun laboratuvar ortamında yapılan testleri sonucunda "IE4" verimlilik sınıfında olduğunu kanıtladık."

http://www.star.com.tr/teknoloji/paude-yuzde-100-yerli-elektrik-motoru-gelistirildi-haber-1317140/
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #3 : 15 Mayıs 2018, Salı - 16:12 »
Eskişehir'de lise öğrencisi 6 farklı yakıtla çalışan turbojet motor üretti

Eskişehir'de lise öğrencisi Eray Sarısöğüt tarafından 2 yıllık çalışma sonunda 6 farklı yakıtla çalışabilen yerli gaz türbinli turbojet motor üretildi.



Eskişehir'in merkez Tepebaşı ilçesinde uçak bakım ve bilişim teknolojileri alanlarında eğitim veren bir lisede eğitim gören Eray Sarısöğüt, 2 yıllık çalışma sonunda 6 farklı yakıtla çalışabilen yerli gaz türbinli turbojet motor üretti.
 
Sabiha Gökçen Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 11. sınıf öğrencisi Sarısöğüt, uçak bakım bölümü öğretmeni Arif Özkan danışmanlığında 2 yıllık çalışma sonunda geliştirilen özel yanma odası sayesinde 6 farklı yakıtla çalışabilen tamamen yerli gaz türbinli turbojet motor geliştirdi.



Ürettiği turbojet motorla katıldığı TÜBİTAK'ın 2018 Lise Öğrenciler Araştırma Yarışması'nda 100 proje arasında "teknoloji-tasarım" alanında Bursa bölgesinde birinci olan Sarısöğüt, AA muhabirine yaptığı açıklamada, gaz türbinli turbojet motorların uçakların hareket etmesini ve yukarıya doğru ivmelenmesini sağlayan sistem olduğunu kaydetti.
 
Mevcutta kullanılan gaz türbinli turbojet motorların "kerosen" adı verilen yakıtla çalıştığını ifade eden Sarısöğüt, şöyle konuştu:
 
"Geliştirdiğim sistemle turbo jet motorlarından bulunan bütün özellikleri gözlemleyebiliyoruz. Gecemi gündüzüme katarak 2 yıl bu motor üzerinde çalıştım. Benzerlerinden en büyük farkı 6 farklı yakıtla çalışabilmesidir. Mevcut gaz türbinli turbojet motorlar kerosenle çalışırken, geliştirdiğim bu motor kerosenin yanı sıra LPG, propan, bütan, 130 oktan uçak benzini ve motorinle rahatlıkla harekete geçebiliyor. Bu, yakıt maliyetini düşürüyor. TEI mühendislerinden aldığım yardımla geliştirdiğim özel bir yanma odası, motorun performansını artırırken rahat bir kullanım da sağlıyor. Yanma odası sayesinde emisyonu da azalttık. Çevreci, performansı yüksek ve ekonomik bir motor geliştirdik."
 
Sarısöğüt, cep telefonuyla uzaktan da takip edilebilme özelliğine sahip motorun roketlerin turbo pompalarında, insansız hava araçlarında, elektrik üretme tesislerinde ve eğitim alanında rahatlıkla kullanılabileceğini söyledi.
 
"Tamamen yerli tasarım ve malzemelerden üretildi"
Projenin danışmanı ve uçak bakım bölümü öğretmeni Arif Özkan ise havacılıkta kullanılan gaz türbinli turbojet motorların kerosenle çalıştığına değinerek, öğrencisinin 6 tip yakıtla çalışabilen motorunun söz konusu özelliğiyle bir "ilk" olduğunu iddia etti.
 
Motorun tamamen yerli tasarım ve malzemelerden üretildiğini anlatan Özkan, şöyle konuştu:
 
"Uçak motorları konusunda önemli bilgi birikimine sahip TEI'deki mühendislerden yanma odası konusunda destek aldık. Yurt dışından kerosenle çalışan bir gaz türbinli turbojet motoru, eğitim amacıyla almaya kalksanız 100-150 bin doları gözden çıkartmanız gerekirken, biz daha iyisini 4-5 bin liraya yaptık ayrıca bu tip eğitim materyallerinin herhangi bir yerinden sorun çıktığında giderilmesi için hem bir maliyet hem de uzun süreler gerekiyor. Eray ile geliştirdiğimiz motorla bu giderlerin önüne geçtik. Bu motoru eğitimde kullanmak üzere birçok okul talep etti."

http://www.star.com.tr/teknoloji/eskisehirde-lise-ogrencisi-6-farkli-yakitla-calisan-turbojet-motor-uretti-haber-1343004/
 
Beğenenler: Caner Çetin

Çevrimiçi Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3295
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #4 : 15 Mayıs 2018, Salı - 23:33 »
Tanrı kollasın. Ne güzel beyinlerimiz var. Umuyorum daha büyük bir işe evrilip bir yerlerde bu yapım düşüncesinin kullanıldığını görürüz.
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #5 : 18 Haziran 2018, Pazartesi - 19:57 »
TEI'nin yaptığı TS1400 motoru ilk ateşlemeyi yaptı

 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #6 : 18 Haziran 2018, Pazartesi - 21:39 »
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #7 : 07 Temmuz 2018, Cumartesi - 01:08 »
BMC POWER - 600HP 6 Silindrili Motoru İlk Ateşleme Görüntüleri

 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #8 : 29 Temmuz 2018, Pazar - 18:20 »
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #9 : 19 Ağustos 2018, Pazar - 23:56 »
Raylı Sistemlere Yerli Motor

Şehir içi raylı ulaşım araçlarının kalbi niteliğindeki "cer motoru", Türkiye'de ilk defa Ankara'daki bir firma tarafından üretildi.



İstanbul, Ankara, İzmir başta olmak üzere büyük şehirlerde kullanılan raylı ulaşım araçlarının kalbi niteliğindeki "cer motoru", Türkiye'de ilk defa Ankara'daki bir firma tarafından üretildi.

Cer motorunun üretimini gerçekleştiren Elsan Elektrik şirketinin sahibi Şakir Kınacı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 1940'lı yıllardan itibaren ihmal edilen raylı ulaşım teknolojilerinin son 15 yılda yapılan proje ve yatırımlarla yeniden ülke gündemine girdiğini söyledi.

Başta İstanbul olmak üzere Ankara, İzmir, Konya gibi büyük şehirlerde bulunan raylı sistem projelerinin uygulamaya geçmesiyle bu sektörün Türkiye'de hızla büyüdüğüne işaret eden Kınacı, "Türkiye'de şehir içi raylı ulaşım projeleri kapsamında, gelecek 10 yılda 6 binden fazla hafif raylı aracın, yaklaşık 10 milyar dolar karşılığında satın alınacağı öngörülmektedir. İstanbul metrosu için 2019'a kadar bin 256 araç, 2025'e kadar 5 bin araca ihtiyaç olduğu belirlenmiştir. İhtiyaç duyulan motor sayısı, kabaca bu rakamların üç mislidir. Sadece İstanbul metrosuna motor alımı için 100 milyon avrodan fazla bedelle alım yapılması gerekiyor. Raylı araçlardaki en kritik birimlerden olan çekiş sistemleri tümüyle yurt dışından temin ediliyor. Bu ihtiyacı gören üretici firmaların bir şeyler yapması ve elini taşın altına koyması gerektiğine inanıyorum." dedi.

Kınacı, Başbakan Binali Yıldırım'ın imzasıyla geçen yıl kasım ayında Resmi Gazete'de yayımlanan hafif raylı sistem araçların asgari yüzde 51 yerli malı olmasına ilişkin mevzuat düzenlemesinin de kendilerini motive ettiğini, bu adımın raylı üretimin dışında diğer ulaştırma sektörlerindeki yerlileşme çabasına örnek olacağını bildirdi.

Cer motorunun üretimi amacıyla ilk girişimin Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu Marmara Araştırma Merkezi (TÜBİTAK-MAM) tarafından yapıldığına dikkati çeken Kınacı, şöyle devam etti:

"TÜBİTAK-MAM, Bursa Büyükşehir Belediyesi Tramvay Hattı araçlarının motoru için dönüşüm projesi başlattı. Projenin son kısmında ise 120 kilovat gücündeki cer motorunun tasarımını tamamlayan TÜBİTAK-MAM, bu motorun yerli olanaklarla üretimi için ihale açtı. Biz de firma olarak motordaki rulman, sensör, sızdırmazlık elemanları gibi hazır parçaları TÜBİTAK-MAM'dan temin ederek motorun üretimini, montajını ve yüksüz testlerini gerçekleştirdik."

"Motor beklenenin üzerinde performans sergiledi"
Kınacı, motor tasarımının tamamıyla yerli olduğunu ifade ederek, TÜBİTAK-MAM laboratuvarındaki testlerde motorun kendisinden beklenenin üstünde bir performans sergilediğini dile getirdi.

Cer motoru teknolojisinin elektrik enerjisini mekanik enerjiye çevirdiğini anlatan Kınacı, bu teknolojiyle ilgili Türkiye'de tasarım birikiminin olmadığını ve lisanslı üretim dışında özgün üretim deneyimi bulunmadığını söyledi.

Ankara metrosuna deneme amacıyla 3 adet motor üretecekleri bilgisini veren Kınacı, teslimatın gelecek yılın 4'üncü çeyreğinde yapılacağını vurguladı.

Kınacı, İstanbul'un raylı ulaşım araçlarında kullanılacak motorların tedariki için Metro İstanbul firmasıyla görüştüklerini belirterek, şunları kaydetti:

"Raylı ve lastik tekerlekli ulaşım araçları üreticisi olan Bozankaya Otomotiv AŞ ile bir protokol imzalandı. Bozankaya Otomotiv AŞ ile birlikte KOSGEB'in Stratejik Ürün Destek Programı'na başvuru yapıldı. Bu destek programı kapsamında üretilecek cer motorları, Bozankaya'nın üreteceği araçlarda kullanılacak."

https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/rayli-sistemlere-yerli-motor/1135894
« Son Düzenleme: 21 Ağustos 2018, Salı - 00:45 Gönderen: YörükEfe »
 
Beğenenler: Caner Çetin

Çevrimiçi Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3295
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #10 : 20 Ağustos 2018, Pazartesi - 23:09 »
Mutluluğumu ifade edemem. Özellikle ''motor'' denince görünce aklım uçuyor. Harikulade, fevkalade bir gelişme. Sonu hayırlısıyla gele. Çabalayıp başına bilgileri bize ulaştırdığın için de sana teşekkürü borç bilirim YörükEfe üstadım. Sağ olasın.
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

Çevrimdışı yakusha

Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #11 : 23 Ağustos 2018, Perşembe - 03:47 »
Aselsan'ın Cer motoru hakkında bilgi var mı? Türkiye'de ilk defa lafından bana gına geldi. Aselsan'ın Raylı Sistemler dökümanındaki bilgileri aktarıyorum.



ASELSAN RAYLI ULAŞIM SİSTEM ÇÖZÜMLERİ

Elektrikli raylı ulaşım hatlarının hem şehir içinde hem de şehirler arasında yaygınlaşması hızlı, güvenilir, konforlu ve enerji verimli raylı ulaşım ihtiyacını öne çıkarmaktadır. Buna paralel olarak, bu ihtiyacın karşılanmasında kritik rol üstlenen elektrik-elektronik, kontrol ve haberleşme teknolojisi tabanlı bileşenlerin raylı ulaşım sistemlerindeki payı da giderek artmaktadır.

Yeni nesil trenlerde yüksek emniyet ve güvenilirlik seviyesine sahip Tren Kontrol ve Yönetim Sistemi ile dağıtık Cer (Çekiş) Sistemi gibi ileri teknolojili bileşenler ön plana çıkmaktadır. Raylı araçlarda yer alan 9 kritik teknolojiden aşağıda belirtilen 5 tanesi ileri güç ve kontrol elektroniği ile bilgisayar ve bilgi teknolojileri tabanlıdır:

• Tren kontrol ve yönetim sistemi
• Cer kontrol/sürücü birimi
• AC/DC-DC/AC güç elektroniği çeviricileri
• Cer motoru
• Cer trafosu


Bu kritik teknolojilere dayalı bileşenlerin maliyeti, araç toplam maliyetinin %50’si seviyelerine ulaşmaktadır. Benzer şekilde raylı ulaşım hatlarının kontrol ve yönetimini sağlayan sinyalizasyon sistemlerinde ise sistem maliyetinin %75’ini güvenlik seviyesi yüksek, haberleşme ve komuta kontrol alan uzmanlığı gerektiren elektronik, haberleşme, kontrol algoritmaları ve ilgili yazılım bileşenleri oluşturmaktadır.

ASELSAN raylı araç ve sinyalizasyon alanlarında geliştirmekte olduğu özgün ürün ve sistemler ile tasarım ve/veya geliştirme çalışmaları yürütülen Milli Yüksek Hızlı Tren, Milli Bölgesel Tren, Modüler Metro ve Tramvay araç projeleri ile demiryolu ana hat ve şehir içi hatlar için ürün ve hizmet sağlamayı hedeflemektedir. Bu kapsamda, özgün Cer Kontrol Sistemi, Tren Kontrol ve Yönetim Sistemi, Enerji Depolama Sistemi ve Sinyalizasyon Sistemi geliştirme projeleri yürütülmektedir.

* Ankara Metrosu Modernizasyon Projesi

Ankara Büyükşehir Belediyesi EGO Genel Müdürlüğü ile ortak yürütülen proje kapsamında, projeye tahsis edilen üç araçtan oluşan bir metro setine yönelik araç modernizasyon çalışmalarına başlanmıştır.

Bu çalışmalar kapsamında ilk olarak araç üzerindeki mevcut alt sistemlerden, çekiş sistemi (motor ve dişli kutusu dahil), TKYS, fren sistemi, yardımcı güç üniteleri, akü kutuları, elektrik kabinetleri, kablaj, pnömatik devreler ve borular gibi araç altında bulunan alt sistemler sökülmüştür. Araç altında yer alan bileşenlerin ve bağlantı yerlerinin üç boyutlu katı modelleri oluşturulmuştur. Sökülen alt sistemlerin yerine takılacak olan bileşenler için ASELSAN tarafından yeniden yerleşim çalışmaları yapılmıştır. Bu kapsamda güç ve haberleşme kablajı ile pnömatik borulama baştan yeniden tasarlanmıştır. ASELSAN tarafından geliştirilen Çekiş Sistemi, Tren Kontrol ve Yönetim Sistemi, yardımcı güç ünitesi ile tedarik edilen fren sistemi araca entegre edilmiştir. Tamamen yenilenen araçta statik ve dinamik testlere devam edilmektedir. Ardından sinyalizasyon sistemi ile entegrasyon aşamalarına geçilecektir.

Proje tamamlandığında, Ankara Metro İşletmesi envanterinde bulunan ve M1 (Kızılay- Batıkent) hattında çalışan, kullanım ömrü dolmak üzere olan üçlü metro araç seti; araç gövdesi ve boji (tekerlek sistemi) haricinde, tümüyle ASELSAN tarafından modernize edilerek araçların kullanım ömrünün 20 yıl daha uzatılması sağlanacaktıR

* İpek Böceği Çekiş Sistemi Geliştirme Projesi


Ülkemizdeki tramvay araç üretimindeki yerlilik oranını, %80 seviyelerine çıkartma amacıyla “ Tramvay Araçları için Yerli Çekiş Bileşenleri Geliştirme ve Sistem Entegrasyonu Projesi ” başlatılmıştır. DURMAZLAR tarafından geliştirilip üretilen ve BURULAŞ’ın işletmesine sunulan ilk yerli tramvay aracı İpek Böceği’nin çekiş sistemi bileşenleri dört firma arasında yapılan işbirliği anlaşmasına uygun olarak yerlileştirilmiştir. Proje yönetimi ile projede geliştirilen bileşenlerin teknik gereksinimlerinin belirlenmesi çalışması DURMAZLAR firması tarafından yerine getirilmiştir. Çekiş kontrol birimi ve algoritmalar ASELSAN, çekiş motoru ELK MOTOR, dişli kutusu YILMAZ REDÜKTÖR firmaları tarafından yerli imkanlarla geliştirilmiştir.

DURMAZLAR araç statik ve dinamik testlerinin yapılabileceği test parkuru yatırımını tamamlamıştır. Araçların detaylı ve güvenli bir şekilde testlerine bu parkurda devam edilmektedir.

* Sürekli Mıknatıslı Senkron Motor

Aselsan HVMSM-287 elektrik motoru 9 fazlı sürekli mıknatıslı senkron motordur. Yüksek moment ve güç yoğunluğu sunmakta olup kompakt yapısı sayesinde hibrit ve elektrikli taşıtlarda kullanımı uygundur. Alan zayıflatma özelliği sayesinde yüksek hızlarda çalışma ve kolayca kontrol edilebilme imkanı tanımaktadır. Yüksek verimli olan bu motor vuruntu momenti değerinin düşük olması sayesinde çalışma esnasında düşük gürültü düzeyine sahiptir. Otobüs ve kamyon gibi elektrik araç uygulamaları, orta ve yüksek güçlü diğer çekiş sistemlerine uyarlanabilmektedir

Kaynak: https://www.aselsan.com.tr/tr-tr/basin-odasi/Brosurler/Trafik-ve-Ulasim-Sistemleri/ULASIM_SISTEMLERI_TR.pdf
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #12 : 23 Ağustos 2018, Perşembe - 19:34 »
Sabri hocam,Aselsan,raylı ulaşım sistemlerinde komple bir geliştirme yapmakta.Geliştirdiği sistemler daha henüz test aşamasında.Bildiğim kadarıyla bilhassa İpekböceği ile yakın bir çalışmaları var Aselsan'ın.

Evet Türkiye'de gazetecilerin bir haberi yaparken başka gelişmeler ile ilgili bir araştırma yapmadan''Türkiye'de ilk defa'' gibi bir haber paylaştığında benzer çalışmaları yapan sair kurumları yok saymış olmuyor.Oysa kolaycılık yapmak yerine o gazeteci biraz araştırma yapsa benzer çalışmaları görebilecekler.

Ancak bu tür projeleri,ülkemizde ne kadar çok firma ürüne dönüştürebilirse hem rekabet hem kalite artacak hemde ülkemizin cari açığına o kadar katı sağlanacaktır.Hem bu sistemleri ithal etmemiş olacağız hem ihraç potansiyeline kavuşmuş olacağız.

Hatta bir ürünü geliştirmek yetmez,artık alt sistemlerin ve hatta hammaddeden itibaren ürüne giden o yolculukta  her şeyi ile hakim olabilmeliyiz.Türkiye'nin şu anki realitesi maalesef bu.
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #13 : 31 Ağustos 2018, Cuma - 04:27 »
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #14 : 14 Eylül 2018, Cuma - 17:46 »
BMC'nin yerli motoru SAHA EXPO 2018'de görücüye çıktı.



BMC Power, Türkiye'de askeri ve sivil alanda ihtiyaç duyulan kara araçlarında kullanılacak motorlar için 3 koldan çalışma yürütüyor.
BMC Power yetkilileri, Savunma, Havacılık ve Uzay Kümelenmesi Derneği (SAHA İstanbul) tarafından organize edilen SAHA EXPO 2018'de kamyonlar için geliştirdiği motoru sergileyip yürüttüğü çalışmaları anlattı.

Yaklaşık 1,5 yıllık kısa bir geçmişe sahip olan şirket, motor ve güç aktarma organlarının tasarım, geliştirme, üretim, test ve kalifikasyonlarının yerli ve milli olarak gerçekleştirilmesi amacıyla faaliyet gösteriyor.

Şirket bu kapsamda askeri ve sivil ihtiyaçlara cevap verebilmek için yoğun bir çalışma içinde bulunuyor.



Motor çalışmalarından ilkini Savunma Sanayii Başkanlığı (SSB) ile imzalanan sözleşme kapsamında yeni nesil hafif zırhlı araçların paletli konfigürasyonunun güç grubu ihtiyacının yerli imkanlarla karşılanması oluşturuyor.

Proje takvimi Ocak 2018'de başlayan projede, 68 ay sonunda bin beygir kapasiteli bir güç paketinin prototipinin ortaya konulması hedefleniyor. Zırhlı araçlar için geliştirilen motorun konsept tasarım aşamasının yıl sonunda tamamlanması hedefleniyor. Konsept tasarım aşamasında, motora yönelik stratejik kararlar verilecek, hangi teknolojilerin kullanılacağı kararlaştırılacak, imalatçılar ve alt yüklenicilerle sözleşmeler imzalanacak. Bunu detay tasarım aşaması izleyecek.



BMC Power, 6 aylık aranın ardından Temmuz 2018'de Altay Tankı Güç Grubu Geliştirilmesi Projesi'ne başladı. Tank için bin 500 beygirlik bir motor geliştirilecek. Projede, motora yönelik isterleri belirleme çalışmaları yürütülüyor.

BMC Power, zırhlı araçlara yönelik yürüttüğü projede bir İngiliz firmayla transmisyon konusunda teknik destek almak için iş birliğine gitti. Tank güç grubu projesinde ise henüz böyle bir gelişme yaşanmadı.



ASKERİ MOTORLARDA SERİ ÜRETİM İDDİASI

Şirket askeri amaçlı bu 2 projeyi aynı anda tamamlamayı planlıyor. Çalışmaların mümkün olduğunca eş zamanlı götürülmesiyle zaman ve kaynak tasarrufu sağlanması hedefleniyor.

BMC Power askeri amaçlı projeler sonunda prototip motorlar geliştirecek. Seri üretim konusunda da iddialı olan şirket, bu konuda ihtiyaç duyulan yatırımı yapabilecek güçte olduğunu vurguluyor. SSB, seri üretimleri yapacak şirketin belirlenmesi için ayrı bir değerlendirme yapacak.



KAMYON MOTORU ÇALIŞMAYA BAŞLADI

Şirketin üçüncü motor çalışması ise ticari alanda kamyonlara yönelik.

Mevcutta 450 beygir güce sahip olan motorun, 600 beygire kadar güç üretmesi amaçlanıyor. Prototipi ortaya çıkan ve ilk ateşlemesi sorunsuz gerçekleştirilen motor için geliştirme çalışmaları yürütülecek. TÜBİTAK bünyesinde uzun süreli çalıştırılacak motorun performansına yönelik çalışmalar yapılacak.



BMC Power, askeri ve ticari amaçlı çalışmalarla tüm araç üreticilerine motor ve transmisyon tasarlayıp üretmeyi amaçlıyor.

Bu çalışmalar sonunda 5-10 yıllık bir periyotta ürünlerini ulusal ve uluslararası pazara sunmayı hedefleyen BMC Power, aynı zamanda tüm dünyadan mühendislerin çalışmak isteyeceği bir yapı oluşturmayı öngörüyor.



https://www.ahaber.com.tr/teknoloji/2018/09/14/bmcnin-yerli-motoru-saha-expo-2018de-gorucuye-cikti
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #15 : 21 Eylül 2018, Cuma - 22:24 »
Honeywell Türkiye'ye Yeni Başkan: Frans van Deursen



Honeywell firması Hızlı Büyüyen Bölgeler, Türkiye ve Orta Asya Başkanlığı’na Frans van Deursen’in getirildiğini açıkladı. Siber endüstriyel teknolojilerin ve bağlantılı çözümler üreten Honeywell, Türkiye ve Orta Asya Başkanı Orhan Geniş’in emeklilik kararı almasının ardından, Honeywell Hızlı Büyüyen Bölgeler, Türkiye ve Orta Asya (Azerbaycan, Gürcistan, Tacikistan, Türkmenistan ve Özbekistan) Başkanlığı’na Frans van Deursen’i atadı.

Türkiye merkezli bu yeni görev kapsamında Frans van Deursen, Honeywell’in Türkiye ve Orta Asya’daki büyüme stratejisinden ve bölgedeki mevcut paydaşların güvenlik, verimlilik ve üretkenliği artıran bağlantılı teknolojilerden en yüksek verimle yararlanmasından sorumlu olacak.  Frans van Deursen, Honeywell Hızlı Büyüyen Bölgeler Dünya Başkanı Shane Tedjarati’ye bağlı olarak görev yapacak. Frans van Deursen, son olarak;  Honeywell İran Başkanlığı görevini yürütüyordu.

http://www.kokpit.aero/yeni-baskan
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #16 : 23 Eylül 2018, Pazar - 17:15 »
Yerli helikopter motorunun gücü test edildi

T625'in ilk uçuşundan bir gün önce TEI'nin özgün helikopter için geliştirdiği yerli motor kararlı rejimde çalıştırıldı.



İlk uçuşunu başarıyla yapan Türkiye'nin özgün helikopterinin motor ihtiyacının yerli olarak karşılanmasına yönelik Savunma Sanayii Başkanlığının koordinasyonunda TUSAŞ Motor Sanayii AŞ’nin (TEI) yürüttüğü projede, önemli kilometre taşlarından biri daha başarıyla aşıldı.

*Özgün helikopter ilk uçuşunu gerçekleştirdi
*Özgün helikopter'de yerli sanayi imzası
*Yerli helikopter motorunda ilk ateşleme
*T625'in yolunu Atak helikopteri açtı

Alınan bilgiye göre, motorun kalbini oluşturan çekirdek motorun ön prototip imalatının tamamlanması ve ilk ateşlemenin başarıyla gerçekleştirilmesi sonrasında proje yoğun şekilde sürdürülüyor.

T625'in yerli motorla ilk uçuşu 2021'de

Turboşaft Motor Geliştirme Projesi'nin 8 yıllık süresinin 1,5 yıllık dönemi geride kaldı. TEI, projede, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'a verilen söz doğrultusunda 5,5 yıllık sürede gelinecek noktaya 4 yılda gelmeyi hedefliyor. T625'in yerli motorla ilk uçuşunu 2021 yılının ilk yarısında yapması amaçlanıyor. Proje kapsamındaki çalışmalar bu hedef doğrultusunda hızlandırıldı.


Tasarım doğrulandı
İlk ateşleme sonrasında projedeki önemli aşamalardan biri, T625'in ilk uçuşunu yaptığı 6 Eylül’den bir gün önce gerçekleşti. Motor 5 Eylül’de kararlı rejimde çalıştırıldı. Projenin kilometre taşlarından birini oluşturan bu gelişmeyle motorun tasarlandığı şekilde çalıştığı görüldü.

TEI bünyesinde motorun karakterizasyon çalışmaları devam ederken, 1 yıl sonunda prototip motorun çalıştırılması planlanıyor.



Projenin ilerleyen aşamalarında motorun kararsız durumlarda nasıl tepki verdiği test edilecek. Örneğin yüzde 150-180 gibi yüklere maruz bırakılacak motorun ne yapacağı, nasıl tepki vereceği gözlemlenecek. Ömür testi için saatlerce, günlerce çalıştırılacak motorun limitleri, tahribatlı testlerde sonuna kadar zorlanacak.

Yüksek teknolojiye giden yol
Turboşaft motorun Türkiye'de geliştirilip üretilebilmesiyle havacılık sanayisi yeni bir yüksek teknolojiye adım atacak. Malzeme, analiz, tasarım, test kabiliyetlerinin en uçlarda olduğu bu teknolojinin Türkiye'ye kazandırılması büyük önem taşıyor.

Uzmanlar, savunma ve havacılık sanayisinde platform üreticiliğine motor üretiminin de eklenmesinin ülkenin güveninin artmasını sağlayacağını vurguluyor. Motor üretimi, ülkedeki yan sanayinin yeni yetenekler kazanması ve gelişimine de katkı sağlayacak.

https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/yerli-helikopter-motorunun-gucu-test-edildi/1262265
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #17 : 04 Ekim 2018, Perşembe - 23:44 »
Bakan Varank: Bursa'da alüminyum motor bloğu üretilecek

Bakan Mustafa Varank, "Proje bazlı teşvik sistemi kapsamında yeni nesil hibrit araçlar için Türkiye’nin ilk alüminyum motor bloğu üretilecek." dedi.

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Proje Bazlı Teşvik Sistemi kapsamında desteklenen hibrit araç motoru üretimine yönelik yatırım projesinin en önemli ayağı olan alüminyum enjeksiyon fabrikasının temelinin 19 Ekim'de Bursa'da atılacağını belirterek, "Sabit yatırım tutarı 100 milyon euroyu aşan bu projenin, cari açığın azaltılmasına yıllık 2,3 milyar dolar katkı sağlaması bekleniyor. Türkiye'de ilk defa alüminyum motor üretilecek" dedi.

Bakan Varank, Oyak Renault Otomobil Fabrikaları Genel Müdürü Antoine Aoun'u Bakanlık'ta kabul etti. Firmanın Türkiye'deki yatırımlarının gündeme geldiği görüşme yaklaşık bir saat sürdü.

Varank, görüşmenin ardından yaptığı açıklamada, süper teşvik olarak da adlandırılan ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açıklanan Proje Bazlı Teşvik Sistemi kapsamındaki Oyak Renault Otomobil Fabrikaları AŞ'nin yeni nesil hibrit araçlar için motor, batarya ve alüminyum motor bloğu üretim tesisi yatırım projesinin en önemli ayağını teşkil eden enjeksiyon fabrikasının temelinin 19 Ekim'de Bursa'da atılacağını söyledi.

Söz konusu yatırımla alüminyum motor bloğu dökümüyle yüksek teknoloji yeni nesil motor imalatının gerçekleştirileceğine dikkati çeken Varank, "Bu tesisle Türkiye'de ilk defa alüminyum motor bloğu dökümü yapılacak. Proje kapsamında, yüksek teknoloji ürünü, yeni nesil motor üretilmesi ve bu üretimin büyük oranda ihraç edilmesi öngörülüyor" diye konuştu.

"ALÜMİNYUMUN YERLİ TEMİNİ İÇİN GÖRÜŞMELER DEVAM EDİYOR"

Yeni nesil motor üretiminin Türkiye için bir inovasyon olacağını vurgulayan Varank, şöyle devam etti:

"Sabit yatırım tutarı 100 milyon euroyu aşan bu projenin cari açığın azaltılmasına yıllık 2,3 milyar dolar katkı sağlaması bekleniyor. Türkiye'de ilk defa alüminyum motor üretilecek. Bu motor bloklarının üretiminde ise dünyada sadece birkaç yerde kullanılan yüksek teknolojiden faydalanılacak. Otomotiv sanayimiz için çok büyük bir atılım olan bu yatırım, katma değerli üretime, istihdama ve ihracata ciddi katkılar sunacak. Ayrıca, üretimde kullanılacak alüminyumun yerli temini için Türk şirketleriyle görüşmeler devam ediyor. Dolayısıyla yerli kaynaklarımızdan mümkün olan en iyi şekilde yararlanılmış olacak."

Varank, yeni nesil motorun firma bünyesinde Avrupa'daki tek üreticisinin Türkiye olacağına dikkati çekerek, söz konusu motorların hibrit araçlara takılmak üzere ihraç edileceğini bildirdi.

Yüksek katma değerli yatırımları Türkiye'ye çekerek, büyüme ve istihdamı desteklemeye devam edeceklerini ifade eden Varank, şöyle konuştu:

"Yatırımcılarımız için son derece cazip teşvikler sunuyor, yerli ve yabancılar arasında hiçbir ayrım gözetmiyoruz. Türkiye'nin çok ciddi bir potansiyeli var, bu potansiyeli en iyi şekilde değerlendirecek ve ekonomideki yapısal dönüşüme hizmet edeceğiz. Ticaret savaşlarının konuşulduğu mevcut dünya konjonktüründe emin adımlarla daha da güçlenerek yolumuza devam ediyoruz. Bu yeni iş birliği her iki taraf için önemli kazanımları beraberinde getirecek. Firmanın ilk model hibrit otomobillerini de Türkiye'de üretmesini arzu ediyoruz."

"ÜRETİME 3 VARDİYA OLARAK DEVAM EDİYORUZ"

Oyak Renault Otomobil Fabrikaları Genel Müdürü Antoine Aoun da Türkiye'nin Renault Grubu için çok önemli bir ülke olduğunu belirtti.

Oyak Renault'nun bugüne kadar olduğu gibi gelecek dönemde de yatırımlarına devam edeceğini, yeni projeleri gerçekleştirmek üzere çalışmalarını sürdüreceğini ve Türkiye'nin ihracatına katkı sağlamaya devam edeceğini aktaran Aoun, şunları kaydetti:

"Dünyanın yaklaşık 70 ülkesine ihracat yapan Türkiye'nin lider otomobil üreticisi Oyak Renault olarak tüm modellerimizde üretimimize yaptığımız planlamalar doğrultusunda 3 vardiya olarak devam ediyoruz. Renault Grubu, Türkiye'ye güveniyor ve bu güven üzerine yatırım planlarını oluşturuyor. Bunun en önemli kanıtı geçtiğimiz günlerde Oyak Grubu ve Renault Grubu arasında imzalanan anlaşma ve yatırımına başlamakta olduğumuz alüminyum enjeksiyon fabrikası ve yüksek teknoloji içeren yeni nesil motor üretimi yatırımıdır."

Öte yandan, Bakan Varank ve Renault Grubunun Dünya Başkan Yardımcısı Thierry Bollore'nin 19 Ekim'de Bursa'da yapılacak temel atma törenine katılması bekleniyor.

http://www.ensonhaber.com/bakan-varank-bursada-aluminyum-motor-blogu-uretilecek.html
« Son Düzenleme: 05 Ekim 2018, Cuma - 00:57 Gönderen: Caner Çetin »
 
Beğenenler: Caner Çetin

Çevrimiçi Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3295
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #18 : 15 Ekim 2018, Pazartesi - 21:37 »
Savunma Sanayiimizin her alanında Milli ve Yerli hedefimiz için çalışıyoruz. T625 genel maksat helikopterine entegre edilecek, TUSAŞ Motor Sanayii tarafından geliştirilen TS1400 motorumuz.

Kaynak/Alıntı: Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail DEMİR. 2018.10.15.


İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharrek Çalışıkları
« Yanıtla #19 : 28 Ekim 2018, Pazar - 22:13 »
BMC Yönetim Kurulu Başkanı Sancak: Yüzde 100'ü yerli motorun prototipi çalıştı

BMC Yönetim Kurulu Başkanı Sancak, "Yüzde 100'ü Türk mühendislerinin eseri olan 600 beygirlik motoru, geçen ay teknik üniversite heyetinin önünde denedik ve çalıştı. Yüzde 100'ü yerli Türk motorunun prototipini başardık." dedi.



Denizli Sümer Mahallesi'nde Denizli Büyükşehir Belediyesi Otobüs İşletmesi Tesislerinin Açılışı ve Yeni Otobüslerin Hizmete Giriş Töreni düzenlendi.

Törende konuşan BMC Yönetim Kurulu Başkanı Ethem Sancak, BMC'nin kendileri almadan 4 yıl kadar önce işletmecilerinin başka nedenlerden girdiği buhran dolayısıyla dağıldığını belirterek, "Orayı aldık ve ayağa kaldırmaya soyunduk. Bu şirket bugün 70 ürün üretiyor ve ordunun göz bebeği ürünler. 'Kirpi' bir dünya markası haline geldi. Ordunun ihtiyaçlarını karşılamaya çalışıyoruz. Onun yanında 13 ülkeye de ihracat yaptık. 'Kirpi'nin yanında bir sürü kardeşi var, 'Amazon', 'Vuran', 'Şahin'... 70 ürünümüz var. Bunlar savunma sanayisi alanında yaptığımız işler." dedi.

"Tek millet, tek bayrak, tek vatan, tek devlet" demek olan "rabia" için başka bazı "rabia"ların daha lazım olduğunu dile getiren Sancak, şunları ifade etti:

"Milli motor, milli hızlı tren, milli tank ve milli otomobil. Bunlar da tamamlayıcı 4 rabiadır. İzin aldık, bunlarla uğraşıyoruz. Prototipini Otokar yapmıştı, ihaleye girdi 4 firma, seri üretim ihalesini en uygun fiyat, en erken ve en iyi kalitede BMC üstlendi. Bugün yarın inşallah eli kulağında, üretime başlayacağız 'Altay' tankını ve dünyanın en iyi tankını yapacağız. Şimdiden de zaten başka ülkelerden de siparişler gelmeye başladı çok şükür. Bunun yanında hızlı tren meselesi var. Dünyada imparatorluk yer değiştirecek, Asya Pasifik'e geçecek ve modern İpek Yolu inşa olacak. Sadece ülkemizin önümüzdeki 5 yılda hızlı trene ve metroya yapacağı yatırım, 30 milyar avro civarında. Şimdi biz bunları acenteliğe devam ederek niye yabancılara kaptıralım. Projelendirdik, iddialıyız, yüzde 100 yerli Türk lokomotifini, hızlı tren lokomotifini biz yapacağız, BMC yapacak."

Tankın, uçağın, geminin yerli üretimle bağımsız olabilmesi için motorunun da yüzde 100 yerli olması gerektiğine işaret eden Sancak, "Onu Savunma Sanayii Başkanlığı ihale etti geçen yıl. O ihaleye 4-5 firma girdi. Onlar arasında en iyi teklifi biz verdik ve ihaleyi kazandık. Motoru yapacağız. Size müjde. Yüzde 100'ü Türk mühendislerinin eseri olan 600 beygirlik motoru, geçen ay Teknik Üniversitesinin heyetinin önünde denedik ve çalıştı. Yani Fatih'in 'Şahi' topları kadar önemli bu. Yüzde 100'ü yerli Türk motorunun prototipini başardık. İnşallah Savunma Sanayii Başkanlığının bize verdiği süreden de 2 yıl önce tamamlayacağız." ifadelerini kullandı.

Milli otomobille ilgili çalışmada da yer aldıklarını hatırlatan Sancak, "Almanya'da dünyanın en büyük kamyon fuarında 40'a yakın ülkeden bayilik teklifi geldi bize, bir kısmı da Avrupa ülkesi ama ekserisi Afrika, Latin Amerika, Asya ülkeleriydi ve çok dikkat ettim ABD'den sıkıntısı olup Tayyip Erdoğan'ı seven bütün ülkelerden bayilik teklifi geldi. Tayyip Erdoğan ismi bile pazarda önümüzü açıyor. Hayatın gerçeği bu. Çünkü Türklerin son 300 yılda ürettiği en büyük marka Recep Tayyip Erdoğan." diye konuştu.

Denizli Valisi Hasan Karahan da Denizli'nin Avrupa ve Türkiye'de en yaşanılabilir kentlerden biri olduğunu belirtti.

Büyük şehirlerde en önemli sorunun ulaşım olduğunu vurgulayan Karahan, "Bunun da çaresi toplu ulaşımdır. Denizli Büyükşehir Belediyesi de bu konuda en güzel çözümü buldu. Hem bu tesisle hem de yeni hizmete alınan otobüslerle büyük bir atılım yaptı." ifadelerini kullandı.

AK Parti Grup Başkanvekili ve Denizli Milletvekili Cahit Özkan ise Türkiye'nin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan önderliğinde pek çok yenilikle karşılaştığını belirterek, "Adeta dünyanın parlayan bir yıldızı haline geldi. İşte Türkiye böyle kalkınır, büyürken Denizlimiz de her daim bu gelişmeden kalkınmadan, refahtan payını aldı, almaya da devam ediyor." şeklinde konuştu.

Bugün sadece belediye otobüslerinin hizmete açılış töreninde olmadıklarının altını çizen Özkan, şunları söyledi:

"Bugün Cumhurbaşkanımız sayesinde hamdolsun bu durum tersine çevrildi. Bugün teknoloji üreten, destanlar yazan, hizmetlerle milletinin geleceğini aydınlık hayallerini hayata geçiren bir liderimiz var. Sadece liderlikle olmuyor, o liderin her daim yanında dava ve yol arkadaşları var sapasağlam duran. Siyasette milletvekillerimiz, bakanlarımız var. Belediyecilikte başkanlarımız var. Ticarette sanayide yatırımcılarımız var, meslek odalarımız var, vatandaşlarımız var, görevinin başında çalışan kamu personelimiz, işinde aşında esnafımız, sanayicimiz, çiftçimiz, köylümüz var."

"Trafik sıkışıklığını çok büyük ölçüde giderdik"
Denizli Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Zolan da Denizli'nin alt yapısıyla, üst yapısıyla, yeşil alanlarıyla, sosyal alanlarıyla, her yönüyle örnek bir şehir olduğunu belirterek, "Son üç yılda bütçemizin yüzde 70'e yakınını ulaşıma aktardık. Büyükşehir olarak birçok köprülü kavşak yaparak ulaşımın akışını hızlandırdık, o sıkışıklığı çok büyük ölçüde giderdik." dedi.

Trafik sorununun en önemli çözüm yollarından birinin toplu taşıma olduğunu ifade eden Osman Zolan, "Bugüne kadar 150 otobüsümüzle hizmet verdik. Bugün işte o 80 aracımız burada. Sayın Cumhurbaşkanımızın dediği gibi yerli ve milli olma noktasında tercihimizi bu şekilde yaptık." ifadesini kullandı.

AK Parti Denizli milletvekilleri Şahin Tin ve Nilgün Ök ile BMC Yönetim Kurulu Üyesi Yasin Öztürk'ün de katıldığı törende, Denizli Büyükşehir Belediyesi Otobüs İşletmesi Tesisleri ile ulaşım filosuna katılan 80 yeni otobüs, kesilen kurdele ile hizmete girdi.

Ethem Sancak, Zolan'a otobüs maketi ile anahtar teslimi yaptı, protokol üyeleri, tesisleri inceledi ve bir süre otobüsle yolculuk yaptı.

https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/bmc-yonetim-kurulu-baskani-sancak-yuzde-100u-yerli-motorun-prototipi-calisti/1296296#
 
Beğenenler: Memocan