15 Kasım 2019, Cuma - 16:06

Gönderen Konu: [İHA] ANKA Ailesi  (Okunma sayısı 14169 defa)

0 Üye ve 7 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #20 : 20 Şubat 2018, Salı - 22:06 »
Advertisement
ANKA yerli motora kavuştu

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii’nin (TUSAŞ/TAI) tasarlayıp ürettiği İnsansız Hava Aracı ANKA yerli motora kavuştu. TUSAŞ Motor Sanayii’nin (TEI) Eskişehir’de geliştirdiği iki adet PD-170 motoru ANKA’da denenmek üzere TAI tesislerine getirildi.



C4Defence’in edindiği bilgilere göre daha güçlü yerli motorun takıldığı ANKA için yer testleri yapılıyor. Yerli motor takılı ANKA’nın şubat sonuna kadar ilk uçuşunu gerçekleştirmesi bekleniyor. Yerli motor takılan ANKA pek çok avantaja birden kavuşacak. ANKA istenirse daha yükseğe çıkabilecek, daha uzun süre uçabilecek ve daha fazla faydalı yük taşıyabilecek.
 
Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) ile TEI arasında 27 Aralık 2012 tarihinde imzalanan proje, MALE sınıfı insansız hava araçlarında kullanılmak üzere üstün teknik özelliklere sahip bir turbodizel havacılık motorunun yurtiçi imkânlar ile geliştirilmesini kapsamaktaydı.
 
Proje çerçevesinde önce motor geliştirildi, ardından ANKA’nın uçacağı atmosfer şartları yerde yaratıldı ve motor denendi. Denemelere göre 2.1 litre hacme sahip dizel motor, 2300 devirde 0 - 20 bin feet (yaklaşık 6 bin 600 metre) irtifa arasında 170 beygir güç üretti. Oksijen miktarı azaldığı için motor gücünün düşmeye başladığı irtifa beklendiği üzere 20 bin feet oldu. Motor, 30 bin feet irtifada 130 beygir güç üretti. Hali hazırda uçan ANKA’da kullanılan mevcut motor ise 0 -11 bin feet irtifa arasında 155 beygir güç üretiyor. Bu karşılaştırma ile TEI’nin motoru için kritik irtifa kullanımda olandan iki kat yüksekte gerçekleşiyor.  Yeni motor 30 bin feet irtifada mevcut motorun ürettiğinin üzerine yarısı kadar fazladan güç üretirken yakıtı yüzde 10- 11 oranında daha ekonomik tüketiyor. TEI’nin motoru mevcut motordan 5 kg daha ağır ancak uçuş performansı ile bu ağırlığın fazlası gücü sağladığı için ağırlık güç oranı da düzeliyor.  Mevcut motor 30 bin feet irtifaya zorlanarak çıkarken geliştirilen motor 30 bin irtifada kalmıyor, 40 bin feet irtifaya daha da kolay çıkıyor. Bu durumda ANKA, 40 bin feet irtifaya (yaklaşık 13 bin 300 metre) çıkabilecek motora sahip olacak.

http://www.star.com.tr/teknoloji/anka-yerli-motora-kavustu-haber-1312001/
« Son Düzenleme: 20 Şubat 2018, Salı - 22:13 Gönderen: YörükEfe »
 

Çevrimdışı İstiklalFM

Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #21 : 22 Şubat 2018, Perşembe - 12:21 »
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ'nin (TUSAŞ/TAI) ürettiği insansız hava aracı ANKA, Türkiye'de geliştirilen motorlarla ilk uçuşunu başarıyla gerçekleştirdi. ANKA platformunun önemli parçalarından biri olan itki sisteminin geliştirilmesi konusunda farklı alternatifler üzerindeki çalışmalar başarıyla sürdürülüyor.

TUSAŞ ve TUSAŞ Motor Sanayi AŞ (TEI), ANKA platformlarının motor ihtiyacına çözüm sağlamak amacıyla 31 Ekim 2014'te imzaladıkları sözleşmeyle ANKA-S Motor Modifikasyon Projesi'ni başlattı. Projeyle tamamen özgün olarak TEI tarafından tasarlanıp geliştirilmesi hedeflenen PD170 motorunun hizmete girişine kadar, ANKA'nın motor ihtiyaçlarına çözüm hedeflendi. Böylece TEI'nin yurt içindeki insansız hava aracı motorlarına yönelik projelerine bir yenisi eklenmiş oldu.

Proje kapsamında, TUSAŞ tarafından seçilen sivil havacılık motoru, ANKA'nın ihtiyaçları doğrultusunda modifiye edilerek insansız hava aracı motoruna dönüştürüldü.

Çalışmalar 155 beygir gücünde, 165 kilogram ağırlığında, 30 bin feet irtifada görev yapabilen bir motora yönelik olarak yürütüldü. Yapılan modifikasyonla motorun yüksek irtifada verdiği güç ve elektrik güç üretimi artırılarak insansız hava aracında kullanımı sağlandı.

TEI tarafından yapılan kapsamlı doğrulama testlerinin ardından ilk paket ürün teslimatı Aralık 2017'de tamamlandı. TAI ise entegrasyon, doğrulama, yer ve taksi testleri sonrasında 20 Şubat'ta farklı irtifalarda ve hızlarda uçuş testlerini başarıyla gerçekleştirdi. Yeni motorla ilk uçuş hatasız geçerken, ANKA üzerindeki doğrulama ve kalifikasyon faaliyetleri devam edecek.

Milli insansız hava aracı motor teknolojileri açısından oldukça önem taşıyan projede, seri üretim kapsamındaki motorların imalatları da sürüyor.
TEI ve Savunma Sanayii Müsteşarlığı arasında 27 Aralık 2012'de imzalanan Operatif İnsansız Hava Aracı Motoru Geliştirme Projesi kapsamında tamamen özgün tasarlanarak geliştirilen üstün teknik özelliklere sahip 170 beygirlik motorlar da geçen günlerde TAI'ye teslim edildi.
Kaynak: http://aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/anka-yerli-motorla-uctu/1070494
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #22 : 17 Mart 2018, Cumartesi - 00:08 »
TSK’nın envanterine 2 İHA daha girdi!



Milli uydularımız üzerinden kontrol edilebilme özelliğine sahip olan iki adet Anka-S daha Türk Silahlı Kuvvetleri’ne teslim edildi.

Geçtiğimiz ay yapılan ilk iki Anka-S teslimatıyla Hava Kuvvetleri envanterine ilk defa milli (MALE) sınıfında İHA girmişti. Bu yapılan ikinci iki adetlik teslimatla Hava Kuvvetleri envanterindeki Anka-S sayısı 4 e çıktı.

Sözleşmedeki teslim edilecek İHA sayısı 10 adet.

http://www.kokpit.aero/iki-iha-daha-envantere-girdi
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #23 : 24 Mart 2018, Cumartesi - 15:57 »
Anka İHA Elint Comint yeteneğiyle uçuş gerçekleştirdi

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TAI) tasarım ve üretimi olan ANKA insansız hava aracı yeni yeteneği ile göklerde. Anka İHA Elint Comint yeteneğiyle uçuş gerçekleştirdi. Elektronik harp ve İstihbarat görevlerini icra edebilecek.yeteneğiyle uçuş gerçekleştirdi. Elektronik harp ve İstihbarat görevlerini icra edebilecek.



Savunma Sanayii Müsteşarlığı tarafından yapışan paylaşıma göre daha önce SAR Radarı, Silah ve Kamera faydalı yükleri ile uçuş gerçekleştiren ANKA yeni bir yetenek daha kazandı.



ANKA insansız hava aracı yeni kazandığı Elektronik Harp ve İstihbarat Sistemleriyle (ELINT VE COMINT) uçuşlarına başladı.

http://www.star.com.tr/teknoloji/anka-elektronik-harp-yetenegi-ile-goklerde-haber-1323740/
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #24 : 26 Mart 2018, Pazartesi - 22:41 »
Anka'ya Yerli Otomatik İnis Meteksan'dan



Meteksan Savunma, resmi Twitter hesabından, insansız hava araçlarının otomatik kalkış ve iniş sistemlerine radar teknolojisi kullanarak hassas konum bilgisi sağlayan ve ilk kez milli olarak geliştirilen Otomatik Kalkış ve İniş Sistemi’nin (OKİS'in) kabul testlerinin ANKA İHA platformu üzerinde başarı ile tamamlandığını duyurdu.

Radar teknolojileri tabanlı sistem, transponder ve antenden oluşan hava birimi aracılığı ile İHA’nın üç boyutlu bilgilerini İHA Yer Kontrol İstasyonu’na göndererek, platformların kalkış ve inişlerini kullanıcıdan bağımsız, tamamen otomatik olarak yapmasını sağlıyor.



http://www.c4defence.com/Gundem/anka-ya-yerli-otomatik-inis-meteksan-dan/5962/1
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #25 : 08 Nisan 2018, Pazar - 22:05 »
2 adet ANKA-S teslimatı ile birlikte güvenlik güçlerimizin envanterindeki İHA sayısı 52'ye yükseldi

Türk Silahlı Kuvvetleri'ne yurt içi ve sınır ötesi operasyonlar büyük katkı sağlayan İnsansız Hava Araçlarının (İHA) sayısı artıyor. Türk Havacılık ve Uzay Sanayi (TAI) tarafından geliştirilen uydu kontrollü iki adet ANKA-S daha Türk Silahlı Kuvvetlerine teslim edildi.

Güvenlik güçlerimizin yurt içi ve sınır ötesi operasyonlarında adeta gökyüzündeki gözü ve vurucu gücü olan milli İHA'lar, operasyonlarda önemli rol üstleniyor. 2 adet ANKA-S'in teslimatı ile birlikte, güvenlik güçlerimizin envanterindeki ANKA-S sayısı 6'ya, İHA sayısı 52'ye yükseldi.
 
İHA'ların teslimatını Savunma Sanayii Müsteşarlığı sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımla duyurdu. Açıklamada, ''Uydudan kontrol edilebilme özelliği sayesinde çok uzak mesafelerde görev icra edebilme kabiliyetine sahip iki adet Anka-S daha HvKK’ya teslim edildi. Böylelikle güvenlik güçlerimizin envanterlerindeki İHA sayısı 52’ye ulaştı.” bilgisine yer verildi.



MESAFE BAĞIMSIZ KONTROL YETENEĞİ
 
Uydu ve Türk Silahlı Kuvvetleri Muhabere Sistemi (TAFICS) üzerinden kontrol edilebilen ANKA-S'in, 'mesafe bağımsız kontrol yeteneği' ile görev menzili binlerce kilometreye ulaşacak. ANK-S Bu özelliğinin yanı sıra, yeni nesil milli yüksek çözünürlüklü (HD) gece/gündüz kamerası ve faydalı yükleri ile TSK'ya stratejik anlamda yetenek sağlıyor.

http://www.star.com.tr/teknoloji/son-teslimat-ile-birlikte-guvenlik-guclerimizin-envanterindeki-iha-sayisi-52ye-yukseldi-haber-1329077/
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #26 : 10 Nisan 2018, Salı - 23:34 »
12 ANKA görev başında

TAI'nin farklı donanım ve kabiliyetlere sahip ANKA insansız hava araçlarının güvenlik güçleri tarafından kullanımı yaygınlaşıyor.



Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ/TAI) mühendisleri tarafından geliştirilerek üretilen ANKA insansız hava araçlarının güvenlik güçleri tarafından kullanımı yaygınlaşıyor.
 
Güvenlik güçlerinin keşif, gözetleme, hedef teşhis, tespit, tanımlama ve takip ihtiyaçlarını karşılamak üzere geliştirilen ANKA'lar bu görevleri gece ve gündüz, kötü hava şartlarında bile gerçek zamanlı görüntü istihbaratı sunarak gerçekleştiriyor.
 
Faydalı yük kapasitesi 200 kilogram olan ANKA, 30 bin feet yüksekliğe çıkabiliyor. ANKA, 24 saat görev yapabiliyor.
 
ANKA-S'lerde ise ayrıca milli uydular üzerinden kontrol edilebilme özelliği bulunuyor. Bu sayede ANKA-S'nin görev menzili binlerce kilometreye ulaşıyor. Kalkış noktalarından başka bir yerde bulunan Operasyon Eğitim ve Simülatör Merkezi'ndeki kontrol istasyonlarına devirle birlikte 6 adet hava aracı aynı anda bu merkezden yönetilebiliyor.
 
ANKA-S ile birlikte birçok operasyonel özellik de sisteme eklendi. Milli kriptolu haberleşme sistemi, milli olarak geliştirilen full HD çözünürlükte gece ve gündüz kamerası, düşük ışık kamerası, lazer işaretleyici ve lazer mesafe ölçücü sistemlerden oluşan keşif gözetleme sistemi ANKA-S ile devreye alındı.
 
SAR radarı, silah ve kamera gibi faydalı yüklerine ilave olarak elektronik harp ve istihbarat sistemleriyle donatılan farklı bir ANKA sistemi daha geliştirildi.
 
Birçok yerli alt yüklenici firmanın da görev aldığı ANKA'lara ilişkin bu yıl art arda teslimat haberleri geldi. Bu sayede TAI'nin güvenlik güçlerinin kullanımına sunduğu ANKA sayısı 12'yi buldu.
 
Görevdeki ANKA'ların yarısına karşılık gelen 6 ANKA-S, Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterine girdi. Ayrıca Deniz Kuvvetleri Komutanlığı ve Jandarma Genel Komutanlığının da aralarında bulunduğu güvenlik birimleri farklı donanımlara sahip ANKA'ları kullanıyor.
 
Deniz Kuvvetleri Komutanlığı kullanımındaki ANKA, Ege ve Akdeniz semalarında istihbarat, keşif ve gözetleme amaçlı görev yapmaya başladı.
 
ANKA'ya yerli motor
ANKA'lar için yerli motor geliştirme çalışmaları da tam gaz sürüyor.
 
ANKA platformunun önemli parçalarından biri olan itki sisteminin geliştirilmesi konusunda farklı alternatifler üzerinde çalışılıyor.
 
ANKA'da kullanılmak üzere TUSAŞ Motor Sanayi AŞ (TEI) tarafından yürütülen ANKA-S Motor Modifikasyon Projesi kapsamında yurt içinde geliştirilen motorla ilk uçuş gerçekleştirildi. Proje kapsamında, TUSAŞ tarafından seçilen sivil havacılık motoru, ANKA'nın ihtiyaçları doğrultusunda modifiye edilerek insansız hava aracı motoruna dönüştürüldü. Başarıyla gerçekleştirilen ilk uçuşun ardından ANKA üzerindeki doğrulama ve kalifikasyon faaliyetleri devam ediyor.
 
Operatif İnsansız Hava Aracı Motoru Geliştirme Projesi kapsamında tamamen özgün tasarlanarak geliştirilen üstün teknik özelliklere sahip 170 beygirlik motor da TAI'ye teslim edildi. Motorun ANKA platformuna entegrasyonuna yönelik çalışmalar sürdürülüyor

http://www.star.com.tr/teknoloji/12-anka-gorev-basinda-haber-1329855/
« Son Düzenleme: 10 Nisan 2018, Salı - 23:39 Gönderen: YörükEfe »
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #27 : 16 Nisan 2018, Pazartesi - 22:30 »
ANKA'lar Malezya yolunda



Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ, insansız hava aracı ANKA'nın Malezya'ya ihracatına yönelik önemli bir adım daha attı.

Malezya Savunma Bakanlığının ev sahipliğinde bu yıl 16'ncısı düzenlenen Asya Savunma Hizmetleri (DSA 2018) Fuarı, Kuala Lumpur'da başladı.
 
Bölge ülkeleriyle bir süredir ihracat odaklı mekik diplomasisi yürüten ve fuara güçlü katılım gösteren Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ/TAI), başta insansız hava aracı ANKA olmak üzere, T129 ATAK Helikopteri, T625 Helikopteri, HÜRKUŞ, Milli Muharip Uçak gibi platform ve projelerini tanıtıyor.
 
Fuarda TAI'yi Yönetim Kurulu Üyeleri İsmail Altıntaş, Burhanettin Aktı, İHA Sistemleri Genel Müdür Yardımcısı Ömer Yıldız, Kurumsal Pazarlama ve İletişim Başkanı Tamer Özmen temsil ediyor.
 
Fuarın ilk gününde yapılan görüşmelerde özellikle ANKA ön plana çıktı.
 
Malezya Başbakanı Necip Rezak da TAI'nin standını ziyaret ederek, İHA tedarikine yönelik değerlendirmelerde bulundu. Rezak, TAI'nin diğer ürünlerine ilişkin de bilgiler aldı.
 
Fuarda, Malezya'nın İHA tedarikine yönelik, TAI ile Malezya’nın önde gelen savunma ve havacılık şirketi DEFTECH arasında "belge değişim töreni" gerçekleştirildi.
 
Malezya'nın İHA sistemleri ihtiyacının karşılanmasına yönelik geçen yıl Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı'nda (IDEF) iş birliği anlaşması imzalayan şirketler, böylece ANKA ihracatı yolunda güven tazeledi, tedarike ilişkin güçlü bir mesaj verdi. Bu gelişmeyle Malezya'ya ANKA ihracatı konusunda yeni bir adım atılmış oldu.
 
ANKA'larla Malezya dışında bölgede Endonezya, Singapur gibi ülkeler de ilgileniyor.
 
Halen çeşitli konfigürasyonlardaki toplam 12 ANKA, Türkiye'de güvenlik güçlerine hizmet veriyor. AA

http://www.aksam.com.tr/guncel/ankalar-malezya-yolunda/haber-726858
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #28 : 26 Nisan 2018, Perşembe - 11:39 »
PD170’te 1500 saat geride kaldı

TEI’nin Anka insansız hava aracı için geliştirdiği PD170 motoru, testlerde 1500’üncü uçuş saatini geride bıraktı.



Türk Silahlı Kuvvetleri’nin ihtiyaçları doğrultusunda geliştirilen PD170 motoru, Anka’nın otomotiv motoru üzerinden uyarlanmış mevcut motorunu ikiye katladı. 2017’nin Ocak ayında başlayan olgunlaşma testleri kapsamında farklı kombinasyonlarla zorlu denemelere tutulan motor, istenilen performansı sağlayarak güven verdi. Hâlihazırda bir adet teslim edilen ve C4Defence’in edindiği bilgilere göre dört adet motorla devam eden test sürecinin ardından motorların seri üretim versiyonundan ilk beş adetinin bu yaz teslim edilmesi planlanıyor.
 
Mevcut motorun kritik irtifası 10.500 feet iken PD170’in kritik irtifası 20.000 feet. Yani TEI’nin motoru güç kaybı yaşamadan 20.000 feet irtifaya çıkabiliyor. Bu da aynı irtifada daha çok faydalı yük veya standart donanımla daha yüksek irtifa demek.

PD170, mevcut performansı ve doğrudan İHA’lara yönelik üretilmesi sebebiyle İHA motoru piyasası için de kuvvetli bir alternatif oluşturuyor.

http://www.star.com.tr/teknoloji/pd170te-1500-saat-geride-kaldi-haber-1335920/
 
Beğenenler: Caner Çetin

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #29 : 26 Nisan 2018, Perşembe - 12:10 »
Büyük muştu. Çok mutlu oldum. Kutlu olsun! Daha da büyük başarılara.
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #30 : 26 Nisan 2018, Perşembe - 12:27 »
‘BENİM GÖZBEBEĞIM’

ANKA Test Pilotu Ahmet Emre Yılmaz da 2004’te Harp Okulu’ndan mezun olup Hava Kuvvetleri’ne katıldı. İsrail yapımı HERON tipi insansız hava araçlarını (İHA) uçuran Yılmaz, ANKA projesinin sözleşmesini yazanlardan biri:

“Sözleşme aşamasında bulunduğumuz bir uçağın bugün test pilotluğunu ve görev uçuşlarını yapar hale geldik. 2016’da TAI’ye katıldım. HERON eğitimi için İsrail’e gidip dönünce yaşadığımız sıkıntıları burada yaşamamak için tecrübe aktarımında bulunmuştuk. HERON’dan daha kabiyetli olsun, onun yaşattığı sıkıntıları bize yaşatmasın öngörüsünde ve çabasında olduk. ANKA, orta irtifa uzun havada kalış (MALE) sınıfında. Dünyada bunu yapan ülke sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor. Türkiye’nin de bu seviyedeki ilk ve tek İHA’sı. Milli uyduların kapsama alanında bulunan bütün coğrafi bölgelerde görev yapabiliyor. 200 kilo faydalı yük taşıyabilmesi ayırt edici bir özelliği. İhtiyaca göre, farklı silah, kamera, radar çapraz eşleştirmeleri yapabiliyoruz. Operasyonlarda aktif olarak kullanılıyor. Havayolu şirketlerinde pilotaj faaliyetlerinde bulunabilecek lisansım varken TAI’ye geldiğimde ‘Niye?’ diye soranlar oldu. ANKA benim gözbebeğim, çocuğum gibi. Benim için çok kıymetli. Başına bir şey gelirse çok üzülüyorum, her başarısında gurur duyuyorum. Biz de ANKA’nın daha da iyi olması için elimizden geleni yapıyoruz.”

http://www.star.com.tr/guncel/atak-helikopteri-test-pilotu-korkmazturk-bunu-yabanci-bir-helikopterde-yapabilmek-mumkun-degil-haber-1335901/
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #31 : 16 Mayıs 2018, Çarşamba - 14:27 »
İHA'lara yerli anten yön verecek

Tasarımı, üretimi, test çalışmaları Türk mühendisleri tarafından yapılan, saniyede 10 megabit veri hızına sahip uydu haberleşme anteni, uydu haberleşme kabiliyetine ihtiyaç duyan tüm İHA'larda kullanılabilecek. Tasarımı tamamlanan saniyede 20 megabit veri iletim kabiliyetine sahip antenin üretim çalışması da yapılıyor. Bu geliştirme sayesinde daha büyük veri iletim ihtiyacı olan İHA'lar için yerli çözüm sağlanacak



Türkiye'de üretilen ve uydu haberleşme kabiliyetine ihtiyaç duyan tüm insansız hava araçlarında (İHA) kullanılabilecek uydu haberleşme anteni yerli olarak geliştirildi.
 
CTech, insanlı ve insansız hava platformları için özgün, geniş bantta ve yüksek veri hızlarında görüntü-veri aktarmaya imkan sağlayan uydu haberleşme terminali ürünü ve çözümleri üzerinde çalışıyor.



Bu kapsamda, Türkiye'de geliştirilen İHA'lar başta olmak üzere, hem ulusal ve hem de uluslararası düzeydeki diğer askeri ve sivil hava araçlarında kullanılmak üzere hava uydu terminali geliştiren şirket, bunu ilk kez 13. Uluslararası Savunma Sanayii Fuarı'nda (IDEF 2017) sergilemişti.
 
Geçen sürede terminal bileşenlerinin yerlileştirilmesine yönelik çalışmalarını sürdüren CTech, İHA'lar için yerli geliştirdiği uydu haberleşme antenini ve modemini, ilk kez Efes 2018 Birleşik Müşterek Fiili Atışlı Tatbikatı'nda tanıttı.
 
Saniyede 10 megabit veri hızına sahip antenin tasarımı, üretimi, test çalışmaları Türk mühendisleri tarafından yapıldı. Anten, Türkiye'de üretilen uydu haberleşme kabiliyetine ihtiyaç duyan tüm İHA’larda kullanılabilecek. Bu kapsamda ilgili İHA üreticileriyle de görüşmeler devam ediyor.
 
Geliştirilen anten, muadil ürünlerle karşılaştırıldığında yurt dışından ITAR (silahların dolaşımı konusunda uluslararası kurallar) kısıtları nedeniyle temin edilemeyecek antenlerin kategorisinde yer alıyor. Kullanılan tüm bileşenleri için ise hiçbir ITAR kısıtı bulunmuyor.
 
Saniyede 20 megabit veri iletim kabiliyetine sahip anten tasarımı da tamamlanırken üretim çalışması yürütülüyor. Bu geliştirme sayesinde daha büyük veri iletim ihtiyacı olan İHA’lar için yerli çözüm sağlanacak.
 
ANKA-S'i uçuracak
 
Türkiye'nin yurt dışından temin ettiği çeşitli ürünler için özgün çözümler oluşturan CTech, güvenli uydu haberleşme sistemleriyle dikkati çekiyor. Şirket, bu alanda dünyada sayılı ülkenin sahip olduğu frekans atlamalı uydu haberleşme modemini geliştirme başarısını gösterdi.
 
Şirket, Türkiye'nin ana platform üreticilerine yerli alt sistemler üretme stratejisiyle hareket ediyor. Bu strateji, şirketin özgün ürün sayısını artırırken, savunma, havacılık ve haberleşme sanayilerindeki yerlileştirme hedefine de katkı sağlıyor.



Bugüne kadar ithal hava uydu terminallerini kullanan Türkiye, CTech tarafından geliştirilen hava uydu terminaliyle yerli olarak tasarlanan ve üretilen ilk ürününe kavuşmuştu.
 
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ/TAI), yürüttüğü projelerin kritik bileşenlerinden haberleşme sistemlerinin yerlileştirilmesi amacıyla CTech'e ortak olmuştu. Şirket, ANKA-S'de kullanılabilecek uydu terminali üzerinde çalışıyor.

http://www.star.com.tr/teknoloji/ihalara-yerli-anten-yon-verecek-haber-1343370/
 
Beğenenler: Caner Çetin

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #32 : 17 Mayıs 2018, Perşembe - 13:57 »
Kutlu olsun. Müthiş gelişme.
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #33 : 14 Ağustos 2018, Salı - 14:06 »
Endonezya’nın ihalesine ANKA teklifi



Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ), Endonezya’nın modern insansız hava aracı (İHA) ihalesine ANKA ile teklif verdi.

TUSAŞ ve Endonezya Savunma ve Havacılık Endüstrisi şirketlerinin katılımıyla 14 Ağustos 2018’de Jakarta’da, İnsansız Hava Aracı Sistem İhalesi gibi bir dizi ikili fırsatla ilgili olası işbirliği konusunda bir çalıştay düzenlendi. TUSAŞ, Endonezya son kullanıcılarının özel gereksinimlerini karşılamak için Endonezyalı firmaları ANKA İHA tedarik zincirine entegre edebilir. TUSAŞ’ın katıldığı ihale vasıtasıyla İHA üzerinden başlayan işbirliğinin Endonezya Savunma ve Havacılık Endüstrisi şirketleri ile birlikte farklı alanlara yayılması bekleniyor.

Daha önce TUSAŞ ile Endonezyalı PTDI firmasının İHA üretimi için işbirliği  yaptığı

http://www.defenceturk.net/endonezyanin-ihalesine-anka-teklifi
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #34 : 18 Ağustos 2018, Cumartesi - 00:44 »
Uydu Üzerinden MAM-L Atışı



Silahlı insansız hava araçlarına (SİHA) yeni bir kabiliyet kazandırıldı. Uydu üzerinden kontrol yeteneğine sahip ANKA-S SİHA ile milli uydumuz üzerinden MAM-L mühimmatlı atış testleri başarıyla tamamlandı. Savunma Sanayii Başkanlığı’nın koordinasyonunda Türk Havacılık ve Uzay Sanayii’nin (TUSAŞ) geliştirdiği ANKA silahlı insansız hava araçlarına (SİHA) yeni bir kabiliyet kazandırıldı. Uydu üzerinden kontrol yeteneğine sahip ANKA-S SİHA ile milli uydumuz üzerinden MAM-L mühimmatlı atış testleri başarıyla tamamlandı. Bu sayede bulunduğu yerden uzaktaki bir üsten havalanan Anka-S SİHA’yı kontrol edilecek ve uzaktaki bir hedef imha edilecek. SSB konuya ilişkin açıklamasında, “Bu sistemle, İHA’larda sahip olduğumuz anlık hedef tespit, takip ve imha kabiliyetimizi Anka-S SİHA ile çok daha uzun mesafelere taşımış olduk. Uydu üzerinden Anka-S ile yapılan bu atış, ülkemizin milli teknoloji geliştirme çalışmalarında da bir ilk oldu. “ ifadesine yer verdi.

http://www.c4defence.com/Gundem/uydu-uzerinden-maml-atisi/6915/1
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #35 : 18 Ağustos 2018, Cumartesi - 01:06 »
ANKA-S SİHA ile uydu üzerinden MAM-L atışı yapıldı
 
Beğenenler: Caner Çetin

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #36 : 18 Ağustos 2018, Cumartesi - 02:52 »
Ulu bir adım, ulu bir başarı. Gücümüz, yeteneklerimiz artsın.
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #37 : 19 Ağustos 2018, Pazar - 01:08 »
Silahlandırılan ANKA-S, Ankara'dan Kandil’i rahatlıkla vurabilecek

TUSAŞ tarafından üretilen ve uydudan yönetilen ANKA-S silahlandırıldı. Atış testini başarıyla tamamlayan ANKA-S SİHA, Ankara’dan uydu ile uçurularak yaklaşık 1000 km. uzaklıktaki Kandil’i rahatlıkla vurabilecek.



Gökyüzündeki kabiliyetini arttıran ve terörle mücadele konseptine yeni bir boyut katan Türkiye, uydudan yönetilen milli SİHA ANKA-S’i de silahlandırdı. TUSAŞ tarafından üretilen MALE sınıfı ANKA-S SİHA önceki yapılan mühimmatlı atış testlerinde attığı MAM-L (Mini Akıllı Mühimmat) füzesiyle hedefi tam isabetle vurdu. ANKA-S atış sırasında milli uydu Türksat 4B ile kontrol edildi.
 
Uydu kontrollü ANKA-SİHA’nın kullanılmaya başlamasıyla birlikte kuş uçuşu Türkiye sınırından yaklaşık 100 km. olan terör örgütü PKK’nın yuvalandığı Kandil Dağları, havadan çok daha rahat kontrol altına alınabilecek. Yaklaşık 1000 km. uzaklıkta Ankara’dan uydu ile uçurulacak bir SİHA, Kandil’i rahatlıkla vurabilecek.
 
MESAFE SINIRI KALKIYOR
 
Şu anda kullanılan SİHA’ların haberleşme menzili 150-200 km. civarında bulunuyor. SİHA’lar yer istasyonundan kontrol ediliyor. Ancak uydu kontrollü ANKA-S ile mesafe sınırlaması ortadan kalkacak. Türkiye isterse yurtdışında bulunan Katar ya da Somali gibi üslerinde kaldıracağı İHA ve SİHA’lar ile istihbarat ve operasyonel faaliyetler de yürütebilecek.
 
Türkiye böylece ABD, İsrail ve Çin gibi SİHA teknolojisinde uyudu haberleşmesini kullanan ülkelerin arasına girdi. ANKA İHA ve SİHA’lar ASELSAN tarafından geliştirilen yeni nesil yüksek çözünürlüklü elektro optik görüntüleme ve hedefleme sistemi CATS’i kullanacak. Bu sayede yüksek çözünürlüklü görüntüleri kontrol merkezine en hızlı şekilde aktaracak SİHA TSK’ya stratejik olarak değer katacak.
 
ANKA platformu için geçtiğimiz Şubat’ta TUSAŞ Motor Sanayi’nin (TEI) Eskişehir’de geliştirdiği iki adet PD-170 motoru denenmek üzere TAI tesislerine getirilmişti. Halen TAI’nin geliştirdiği yerli motorun yer testleri devam ediyor. VATAN’ın edindiği bilgiye göre testlerde sona yaklaşıldığı ve yakın zamanda yerli motorla uçuş yapılacağı belirtiliyor.
 
KRİPTOLU SİSTEMLE KORUNUYOR
 
Temmuz 2017’de ilk kez uydu kontrollü uçuşunu gerçekleştiren ANKA-S’ten TSK envanterinde 6 adet bulunuyor. SSM ile imzalanan sözleşmeye göre 2017’nin sonuna kadar 6, 2018’te ise 4 olmak üzere toplamda 10 adet ANKA-S, TSK envanterine girecek. 24 saat havada kalabilen ANKA-S 30 bin feet yüksekliğe çıkabiliyor. Uydu ve TSK Muhabere Sistemi TAFICS üzerinden Ankara’daki Komuta Kontrol Merkezi’nden yönetilebilecek olan ANKA-S’de bulunan telsiz ve ağ haberleşme sistemleri Türk yazılım mühendislerinin yazdığı milli kriptolu sistemlerle korunuyor.

http://www.star.com.tr/guncel/ankaradan-kandili-vuracak-haber-1376394/
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #38 : 19 Eylül 2018, Çarşamba - 22:23 »
Türk Hava Kuvvetlerine iki yeni ANKA-S.



Türk Havacılık ve Uzay Sanayii tarafından Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığına yeni 2 ANKA-S teslim edildi. Envanterdeki ANKA-S sayısı 8'e çıkarken, ANKA'ların toplam uçuş süresi de 10 bin saate ulaştı.
Hava Kuvvetleri Komutanlığına yeni 2 ANKA-S teslimatı yapıldı.
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii tarafından yerli imkanlarla üretilen ANKA'ların Hava Kuvvetleri Komutanlığına teslimatları sürüyor.

Batman'daki uçuşların ardından 3'üncü kademe teslimatlar da gerçekleştirildi.

ANKA-S SAYIMIZ 8 OLDU

Bu kapsamda, Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterine 2 ANKA-S daha katıldı. Böylece Hava Kuvvetleri envanterindeki ANKA-S sayısı 8'e yükseldi.



Türk Havacılık ve Uzay Sanayi tarafından geliştirilen ANKA-S, uydudan kontrol kabiliyetiyle görüş hattı ötesinde, gece ve gündüz şartlarında otonom uçuş ve seyrüsefer yapabiliyor.

İnsansız hava aracı sistemleri kapsamında rekor seviyede operasyona hazırlık seviyesi yakalayan ANKA-S sisteminin teslimatları kademe kademe sürüyor. Yıl sonuna kadar 2 ANKA-S teslimatı daha yapılması hedefleniyor.

Vatan nöbetinde 10 bin saat uçuş süresine ulaşan ANKA'lar, sınır güvenliği ve terörle mücadele faaliyetlerine de güç katıyor.

https://www.ahaber.com.tr/teknoloji/2018/09/19/turk-hava-kuvvetlerine-iki-yeni-anka-s
 
Beğenenler: ego432000, Caner Çetin

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« Yanıtla #39 : 19 Eylül 2018, Çarşamba - 22:30 »
Büyük gelişme. Kıvandım. Ulu yarar sağlasınlar.
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun