14 Kasım 2019, Perşembe - 04:18

Gönderen Konu: F-16 Fighting Falcon  (Okunma sayısı 2674 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kosavalı1989

F-16 Fighting Falcon
« : 30 Mayıs 2017, Salı - 00:59 »
Advertisement
 


Performans
Azami hız: 12.000 metrede 2.175 km/s (1.350 mph) - 2.05 Mach. Deniz seviyesinde 1.460 km/s (915 mph) - 1.2 Mach.
Tırmanma hızı: 254 m (834 ft) /sn.
Servis tavanı: 15.240 m (50.000 ft)
Menzil: Yüksüz ve azami yakıt ile 3.890 km (2.100 nm) ...
Kanat hücum açışı: 40°
Kanat Açıklık Oranı: 3.0.
G Limitleri: +9 -3.

 
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2018, Perşembe - 01:30 Gönderen: Caner Çetin »
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

Çevrimdışı kosavalı1989

Ynt: F-16
« Yanıtla #1 : 30 Mayıs 2017, Salı - 01:02 »
F-16 Tarihi



F-16 Savaşan Şahinlerini savaşta kullanan ilk ülke İsrail olmuştur.

28 Nisan 1981'de bir Suriye Mi-8 helikopteri Riak (Lübnan) yakınlarında bir İsrail F-16A uçağı tarafından düşürüldü. 5 saat sonra aynı filodan başka bir F-16A yine bir Suriye Mi-8 helikopterini düşürdü.

7 Haziran 1981'de 8 İsrail F-16A uçağı, 6 adet F-15'in eskortluğunda Irak'ın başkenti Bağdat'ın güneyindeki Osirak (Türkçe Temmuz demek) Nükleer Santral inşaatını vurdu. 'Opera' kod adlı operasyona, yarısı 117. Bunch Filosu yarısı da 110. Giselle Filosundan toplam 8 F-16A 'Netz' Blok-5 katıldı. Saldırıda her uçaktan 2 adet Mk-84 (2000 lb) olmak üzere toplam 16 klasik serbest düşüş bombası kullanıldı. Ayrıca her uçak yakın koruma amaçlı ikişer tane AIM-9 Sidewinder taşımaktaydı. Yine bugün bile taktik açıdan zor bir operasyon çap menzili olan 2400 km için, her F-16'nın kanatlar ve gövde altında olmak üzere üç adet harici yakıt tankı da bu operasyonda kullanılan taktik yük arasında yer alıyordu. Havadan-karaya saldırı yeteneği yeterli olmayan Blok-5'lerle yapılan ve toplam mesafesi 2400 km olan bu saldırı kayıpsız ve başarıyla bitirildi. Harekâta katılan pilotlardan biri 2003'de Columbia Uzay mekiği kazasında hayatını kaybeden İsrail'in ilk astronotu İlan Ramon'dur.

14 Temmuz 1981'de F-16 ilk hava muharebesine katıldı.Opera Operasyonu sırasında Amir Nachumi pilotajındaki bir İsrail F-16A'sı Suriye MiG-21'ini AIM-9P füzesi ile düşürdü.

1982'de İsrail - Lübnan Savaşı'nın başlangıç periyodunda İsrail F-16'ları 2 Suriye MiG-23'ünü ve 3 MiG-21'ini düşürdü.

9 Haziran 1982'de İsrail - Lübnan Savaşı'nın (İsrail savaşa Galile Barış Operasyonu der) 4. gününde dünya askeri tarihinde 2. Dünya Savaşı'ndan bu yana gerçekleşen en büyük hava muharebesi yaşandı. 'Mole Cricket 19 Operasyonu' ile Lübnan'ın Bekaa Vadisi'nde konuşlu Suriye'nin SAM füze bataryalarını vurmak isteyen İsrail uçakları (F-16 ve F-15) ile Suriye MIG'leri it dalaşına girişti. İsrail 90, Suriye 100 uçakla hava muharebesine katıldı. Yaklaşık 3 saat süren hava muharebesinde 90 Suriye MIG uçağı ve 2 saldırı helikopteri düşürüldü. İsrail uçakları yalnızca ilk yarım saat içerisinde 26 MIG uçağını düşürmüştür. Böylece Suriye bir günde hava gücünün neredeyse üçte birini kaybetmiş oldu. 90 MIG-21 ve MIG-23 uçağının 44 tanesini F-16'lar düşürdü. 51 uçak AIM-9 füzeleriyle düşürülmüştür. Ayrıca Suriye'ye ait 30 SAM bataryası yok edilmiştir. İsrail'in 9 Haziran 1982 Bekaa Vadisi Hava Savaşı'nda (Mole Cricket 19 Operasyonu) hiç uçak kaybı olmamıştır. Sadece Suriye'nin hava savunma ve SAM füze sistemlerinden açılan ateşle İsrail Hava Kuvvetleri'ne ait 1 adet A-4 Skyhawk uçağı ve 2 helikopter düşmüştür.
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

Çevrimdışı kosavalı1989

Ynt: F-16
« Yanıtla #2 : 30 Mayıs 2017, Salı - 01:03 »


İsrail'den sonra F-16'yı savaşta kullanan ikinci ülke Pakistan oldu. F-16'larını oldukça başarılı bir şekilde kullanan Pakistan şimdiye kadar kendi hava sahasını ihlal eden 16 Sovyet/Rus yapımı uçağı düşürmüştür.
Pakistan ile Sovyet Rusya güdümündeki komünist rejimli Afganistan arasında sık sık hava sahası ihlalleri yaşanmıştır. Mart 1987 ile Ocak 1989 arasında Pakistan F-16'ları 8 Afgan&Sovyet uçağı düşürdü. İlk 3 uçak (2 Su-22 ve 1 An-26) 9. Filo pilotları tarafından ve diğer 5 uçak da (1 Su-22, 1 MiG-23, 1 Su-25, 1 An-24 ve 1 An-26) 14. Filo pilotları tarafından düşürüldü. Afgan uçaklarının çoğunluğu AIM-9 füzesi ile düşürülürken 1 Su-22 de M61 makinalı top ile etkisiz hale getirildi.

29 Nisan 1987'de yaşanan hava muharebesinde 2 F-16, 6 Afgan uçağı ile mücadele etti ve 3 uçak düşürdü. 2 Pakistan F-16A'sından biri bu muharebe sırasında yere çakıldı. Pilot kurtulmayı başarırken, olayın sonradan diğer F-16A tarafından fırlatılan AIM-9 füzesinden kaynaklandığı anlaşıldı. Böylece Pakistan bir ilke de imza atarak kendi F-16'sını düşüren ilk ülke oldu.

Pakistan F-16'ları aynı zamanda Hindistan'a karşı da mücadele verdiler. 07 Haziran 2002'de bir Pakistan F-16'sı Hindistan Hava Kuvvetlerine ait 1 adet Seeker II insansız hava aracını AIM-9 füzesi ile imha etti.
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

Çevrimdışı kosavalı1989

Ynt: F-16
« Yanıtla #3 : 30 Mayıs 2017, Salı - 01:04 »

Amerika Birleşik Devletleri'de üreticisi olduğu F-16'ları sıklıkla ve yoğun olarak birçok savaşta kullanmıştır.

Körfez Savaşı'nda ABD F-16'ları Irak MIG uçakları ve Irak Hava savunma sistemlerine karşı mücadele etti.Toplam 249 F-16A ve C Körfez Savaşı'nda görev aldı.F-16'lar Mk 84 bombaları Gbu-52, Gbu-87, AGM-65 bombalarını kullandılar. 17 Ocak - 8 Şubat 1991 tarihleri arasında F-16'lar Körfez Savaşı'nın en tehlikeli noktası olan 'Çöl Fırtınası' harekatında görevin ana parçası oldular ve Irak hava savunma sistemlerine saldırdılar. 19 Ocak günü ABD F-16'ları harekatın en büyük hava akınını gerçekleştirdi. 56 adet F-16 Bağdat Nükleer Araştırma Merkezine saldırdı ve 4 uçak bu saldırıda düştü. Çöl şartlarına uygunluk gösteren AGM-65D füzeleri ilk defa bu savaşta denendi. F-16'lar genellikle gündüzleri uçtu, 72 Lantirn F-16 gece görev yaptı. 250 F-16 13.500 sorti gerçekleştirdi ve 20.000 ton bomba bıraktı ki bu oran Körfez Savaşı'nda kullanılan bombaların % 40'lık kesimini oluşturur. Toplam 5 USAF F-16 uçağı harekatta düştü. Hava muharebesinde hiç F-16 kaybı yaşanmazken, 3 uçağın kaybına yerden fırlatılan karadan/havaya füzeler ve 2 uçağın kaybına da kombat mücadele dışı çeşitli teknik arızalar sebep oldu.

Körfez Savaşı'nın bitiminden sonra 27 Aralık 1992'de 36. paralelin ötesinde uçuşa kapalı bölgede uçan bir Irak MiG-25 uçağı Gary Lewis North pilotajındaki 90-0788/SW kuyruk numaralı ABD F-16D Blok 42 uçağından fırlatılan AIM-120 AMRAAM füzesi ile düşürüldü.

17 Ocak 1993'de bir Irak MiG-23'ü uçuşa kapalı bölgenin kuzeyinde Craig D. Stevenson pilotajındaki 86-0262/SP kuyruk numaralı ABD F-16C Blok 30'u tarafından düşürüldü.

ABD'nin 7 Ekim 2001'de başlattığı Afganistan Operasyonu'na ABD'nin yanı sıra Norveç, Danimarka ve Hollanda F-16'ları da EPAF (European Participating Air Forces) oluşumuyla katıldı. Uçaklar Kırgızistan'ın Manas Hava Üssünde konuşlandı. ABD ve EPAF F-16'ları Taliban'a karşı düzenlenen "Enduring Freedom" (Sonsuz Özgürlük) harekatında CAP görevini üstlendiler.

4 Temmuz 2003'de Java Adası açıklarındaki Bawean Denizi'nde iki Endonezya F-16 uçağı; 1 uçak gemisi, 2 fırkateyn ve 1 tankerden oluşan birliğin hava gözetlemesini sağlayan Amerikan Donanma F/A-18 uçaklarına önlemede bulundu. Donanma uçaklarının sayısının artmasıyla gerilen ortam F-16'ların bölgeden ayrılmasıyla sona erdi.

ABD F-16'ları Irak Savaşı'na (20 Mart 2003 - 15 Aralık 2011) Almanya Spanghelm'de konuşlu 52. Filo FW ile katıldı. Operasyon B-52'lerin yoğun bombardımanı ve Lantirn F-16 Blok-40'ların nokta atışlarıyla başladı. Yeni silahlar denendi. Yeraltı sığınakları için AGM-154 JSOW bombaları kullanıldı.

F-16'lar karşı koyan Irak uçağı olmadığı için sadece yer hedeflerine saldırdı, herhangi bir hava muharebesi yaşanmadı. F-16'ların esas görevleri CAP rolünü üstlenmek oldu. ABD bu savaşta 3 F-16 kaybı yaşadı. 11 Eylül 2002'de 160. Filoya bağlı bir F-16C motor arızası sebebiyle düştü. 10 Haziran 2003'te 310. Filoya bağlı hava/yer saldırı eğitimi yapan bir F-16 düştü ve 12 Haziran 2003'te Bağdat'ın güneybatısında bir F-16CG düştü. Kazalardan pilotlar sağ kurtuldu. 2004 Mayıs ayında F-16'lar Almanya'da konuşlu uçaklarla rotasyon yaptı.
« Son Düzenleme: 30 Mayıs 2017, Salı - 01:40 Gönderen: HüsamettinErTürk »
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

Çevrimdışı kosavalı1989

Ynt: F-16
« Yanıtla #4 : 30 Mayıs 2017, Salı - 01:05 »


1992 yılında F-16'lar tarihlerinde ilk defa bir iç savaşa taraf oldular. 27 Kasım 1992'de Güney Amerika ülkelerinden Venezüella'da dönemin devlet başkanı Carlos Andres Perez'e karşı düzenlenen darbe girişimi sırasında hükümet yanlısı Hava Kuvvetleri F-16'ları bir AT-27 uçağını ve dört OV-10 uçağını düşürdü. Venezüella tarihinde kara bir sayfa olan olaylar sırasında F-16'lar ayrıca muhalif Barqusimeto Hava Üssüne saldırdılar ve yerde konuşlu bulunan 12 F-5'den 8'ini tahrip ettiler.

Kaynak: Facebook
 

Çevrimdışı kosavalı1989

Ynt: F-16
« Yanıtla #5 : 30 Mayıs 2017, Salı - 01:10 »
F-16 kullanan ülkeler

Bahreyn (33)
Belçika (90)
Şili (28)
Danimarka (60)
Mısır (195)
Yunanistan (148)
Ürdün (58)
Endonezya (12)
İsrail (362)
İtalya (34)
Fas (24)
Hollanda (100)
Norveç (76)
Umman (12)
Pakistan (114)
Polonya (48)
Portekiz (45)
Singapur (76)
Çin: (150)
Güney Kore: (170)
Tayland: (61)
Türkiye: (240)
Birleşik Arap Emirlikleri (79)
Amerika Birleşik Devletleri: (1,245)
Venezuela (21)
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

Çevrimdışı kosavalı1989

Ynt: F-16
« Yanıtla #6 : 30 Mayıs 2017, Salı - 01:18 »
F-16 Versiyonları

F-16 A/B
Radar: Westinghouse AN-APG 66  Pulse Doppler
Motor: Pratt & Whitney F100-PW-200 Turbofan (Full Afterburner’da 106 Kiloton itiş.)
Blok 1/5/10
Ufak değişiklikler içeren eski bloklardır. Çoğu, 80’lerin başlarında Blok 10 versiyonuna güncellenmiştir.

Blok 15
İlk büyük değişiklikleri içeren bloktur. Yatay stabilizatörler büyümüş, hava alığı kenarına iki pilon eklenmiş, AN-APG66 radarı geliştirilmiş ve kanat altı pilonlarının yük kapasitesi arttırılmıştır. F-16’nın en çok üretilmiş blok versiyonudur.

 Blok 15 OCU
1987’den itibaren, Blok 15 uçakları Blok 15 OCU (Operasyonel Kapasite Arttırımı) haline getirilmiştir. Ana değişiklikler, dijital kontrollü motor, AGM-65, AMRAAM ve AGM119 Penguin füzelerinin ilavesi, karşı önlemler ve kokpit geliştirmeleridir. Yüklü kalkış ağırlığı 17 tona çıkmıştır.

F-16 C/D

Blok 25
İlk kez 1984 yılında uçmuştur. AN-APG 66 radarı AN-APG 68 radarı ile değiştirilmiş, gece saldırı kabiliyeti verilmiş, motor F100-PW-220E Turbofan ile değiştirilmiştir. Bu blok modeli sadece ABD’de kullanılmaktadır.

Blok 30/32
İlk olarak, General Electric F100 motorunun kullanılabildiği bloklardır. Blok 32 ise motor           üreticisi Pratt & Whitney, 30 ise General Electric’tir. 1987’de hizmete girmiştir. HARM taşıma kabiliyeti eklenmiştir. Blok 30 uçaklarında hava alığı, güçlü General Electric motorun ihiyacını karşılamak için büyütülmüştür. 32 lerde böyle bir değişiklik yoktur.

 

Blok 40/42 (F-16 CG/DG)
1988’de hizmete girmiştir. LANTIRN pod ile gece-gündüz her hava şartında operasyon kabiliyet ikazanmıştır. LANTIRN podu için iniş takımları uzatılarak güçlendirilmiş, radar geliştirilmiş, ve GPS alıcısı eklenmiştir. JDAM, JSOW gibi silahlarla varolan silah vuruş menzili uzatılmıştır.

 

Blok 50/52 (F-16 CJ/DJ)
1991’de hizmete girmiştir. GPS/INS geliştirilmiştir. Tüm uçaklarda, kaska monteli izleme sistemi mevcut olup, hud dışında da kilit ve atış imkanı sağlar. Harpoon ve diğer gelişmiş silahları taşıyabilir. Blok 50’lerde motor olarak F110-GE-129 motoru kullanılırken, 52 lerde F110-PW-229 motoru kullanılır. İlave olarak Block 50D/52D Wild Weasel versiyonu, gelişmiş bir anti-hava savunma sistemi kapasitesi sunar. Bu kapasite, AN-ASQ-213 HARMS hedefleme sistemi sayesinde kazanılmıştır. Ayrıca ALQ-119 karıştırıcı podunu taşıyabilir. F4G Wild Weasel’lerin emekli olmasının ardından, SEAD görevlerinin vazgeçilmez ve tek uçağıdır.

F-16 Blok 60
Sadece Birleşik Arap Emirliklerinde kullanılır. Ek yakıt tankları vardır, radarı değiştirilmiştir, F-16 C/D’nin taşıdığı bütün silahlara ilave olarak SLAM füzesi de taşıyabilir.

 
F-16I
İsrail için üretilmiştir. İsrail yapımı sistemlerle donanmış olup, ilave yakıt tankları gövde üzerindedir.

Kaynak: http://www.goklerdeyiz.net/f-16-ucaginin-gecmisi-tasarimi-ve-versiyonlari/
« Son Düzenleme: 30 Mayıs 2017, Salı - 01:42 Gönderen: HüsamettinErTürk »
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

Çevrimdışı Bismarck

Ynt: F-16
« Yanıtla #7 : 07 Nisan 2018, Cumartesi - 18:55 »
Alıntı
Slovakya'ya F-16 Blok 70 İçin Yeşil Işık

Slovakya, yaklaşık 2,91 milyar Dolarlık bir Yabancı Askeri Satış sözleşmesi kapsamında ABD'den 14 adet F-16 Blok 70/72 V talebinde bulundu. ABD Savunma Güvenliği İş Birliği Ajansı, potansiyel satış konusunda Kongre'ye 3 Nisan'da bildirimde bulundu.

Slovakya'nın bu talebi, 16 adet F-16 F110 General Electric veya F100 Pratt & Whitney motor, 16 adet APG-83 Aktif Elektronik Taramalı Dizi (AESA) Radarı, 16 adet LN260 Gömülü Global Konumlandırma Sistemi Ataletsel Seyrüsefer Sistemi, 30 adet AIM-120C7 havadan havaya füze, 100 adet AIM-9X havadan havaya füze, 24 adet AIM-9X ilave güdüm ünitesi ve diğer yazılım ve donanımların tedarikini de kapsıyor.
http://www.c4defence.com/Gundem/slovakya-ya-f16-blok-70-icin-yesil-isik/6033/1
Savaşlar silahlarla yapılır ama insanlarla kazanılır. Zaferi getiren şey, emirlere itaat edenlerin ve onlara komuta edenlerin ruhlarıdır.
-General George Smith Patton
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: F-16 Fighting Falcon
« Yanıtla #8 : 29 Ağustos 2018, Çarşamba - 17:25 »
F-16'ya Yerli Lastik PETLAS'dan



PETLAS firması uçaklara lastik üretimini yerli tasarıma taşıdı. Firmaya bağlı Türk mühendisler F-16’da kullanılan lastiği milli imkanlarla tasarlayıp yerli olarak imal etti. Üretilen lastiklerin testleri, Eskişehir’deki 401’inci Test Filo Komutanlığında yapıldıktan sonra lastikler yurtdışındaki testlerden de başarıyla geçti.

DHA’nın verdiği bilgilere göre lastiklerin ilk testlerini, Eskişehir’de konuşlu 401’inci Test Filo Komutanlığı gerçekleştirdi.Zorlu testlere tabi tutulan lastikler, güçlü karkas yapısı ve aşınma karakteristiğiyle dikkat çekti. Lastikler limitlerin en üst sınırlarda test edildi.

Konuyla ilgili bilgi veren PETLAS yetkilileri, “F-16 ana iniş takımı lastiğimizin, zorlu bir geliştirme süreci ve bir o kadar yoğun test sürecinden başarı ile geçmiş olması bizim için hem çok önemli bir başarı hem de PETLAS’ ın elde etmiş olduğu üstün lastik teknolojisi ve yeteneklerinin somut bir göstergesi” dedi.



http://www.c4defence.com/Gundem/f16-ya-yerli-lastik-petlas-dan/6953/1
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2018, Perşembe - 01:30 Gönderen: Caner Çetin »
 
Beğenenler: Caner Çetin