13 Aralık 2019, Cuma - 15:42

Gönderen Konu: Demiryolları ile İlgili Gelişmeler  (Okunma sayısı 998 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Demiryolları ile İlgili Gelişmeler
« : 21 Ekim 2018, Pazar - 13:36 »
Sürücüsüz Metronun İkinci Etabı Açılıyor

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Türkiye'nin ilk sürücüsüz metrosu Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı'nın ikinci etabı Yamanevler-Çekmeköy-Sancaktepe bölümünü bugün hizmete açacak.



İstanbul Büyükşehir Belediyesi'inden alınan bilgiye göre, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla hizmete girecek metro hattı, 20 kilometre ve 16 istasyondan oluşuyor.

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metrosunun 2. etabı açılıyor
Temmuz ve eylül aylarında test sürüşleri başarıyla tamamlanan metro hattı, "Uluslararası Güvenlik Sertifikası" aldı.

Günde ortalama 700 bin yolcu
20 kilometrelik çift tünel ve 2,7 kilometre bağlantı tünelleri bulunan hatta, 6 vagonlu 21 metro aracı hizmet verecek. Saatte tek yönde 65 bin yolcu kapasiteli metro hattında günde ortalama 700 bin yolcu taşınacak. Metronun hizmet vermeye başlamasıyla yılda 15 bin 424 aracın trafikten çekilmesi ve yıllık 77 bin 246 ton karbondioksit emisyonunda azalma sağlanması hedefleniyor.

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metro Hattı, diğer toplu ulaşım güzergahlarıyla da bağlantılı olacak. Üsküdar'dan Marmaray'a entegre olan hat, buradan Yenikapı-Hacıosman ve diğer metro hatları ve Altunizade'de metrobüs ile bağlantılı olarak ulaşım kolaylığı sunuyor. Ayrıca Dudullu-Bostancı, Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro hatları tamamlandığında buralarla da entegre olacak. Ayrıca ileride hizmete girecek Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Hattı ile de bağlantılı olarak hizmet verecek.

Yolculuk sürelerini kısaltacak
Metro hattında her 5 dakikada bir sefer yapılacak. Böylece, Sancaktepe'den Üsküdar'a 27, Ümraniye'ye 15,5, Yenikapı'ya 39, Topkapı'ya 45,5, Taksim'e 47, Mecidiyeköy'e 55, Hacıosman'a 71, Atatürk Havalimanı'na 71 ve Olimpiyat Stadı'na 81 dakikada yolculuk yapılacak.

Üsküdar-Yamanevler'e kadar olan ilk etabı Aralık 2015'te açılan hat 10,5 kilometre ve 9 istasyondan oluşuyor. Birinci kısım; Üsküdar, Fıstıkağacı, Bağlarbaşı, Altunizade, Kısıklı, Bulgurlu, Ümraniye, Çarşı ve Yamanevler istasyonlarından oluşurken, ikinci etapta 7 istasyon bulunuyor. 9,5 kilometre uzunluğuna olan ikinci etapta; Çakmak, Ihlamurkuyu, Altınşehir, İmam Hatip Lisesi, Dudullu, Necip Fazıl ve Çekmeköy istasyonları yer alıyor.

Yolcu birikmelerini önleyecek
Akıllı şehir konseptinde önemli bir adım olarak görülen metro güzergahındaki tüm akıllı sistemler bir merkezde birleştirilerek ulaşım ağı kendi içinde entegre olacak. Bu sistem sayesinde; seyahat süreleri kısalacak, yolcu birikmesi önlenecek ve bekleme süreleri azalacak. Sürücüsüz metro hatları; Singapur, Barcelona, Kopenhag, Dubai, New York, Roma ve İstanbul'da bulunuyor.

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı'nın ilk etabı, 15 Aralık 2017'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katılımıyla hizmete açılmıştı.

İkinci etabın açılışı da bugün yine Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın katılımıyla 16.30'da Çekmeköy Madenler Meydanı'nda düzenlenecek törenle gerçekleşecek.

Konu ile ilgili olarak sosyal medyada paylaşımda bulunan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Mevlüt Uysal, İstanbulluların özellikle de Çekmeköy ve Sancaktepe sakinleri başta olmak üzere metroyu kullanacak herkesi, açılış töreninin yapılacağı meydana davet etti.

https://www.aa.com.tr/tr/turkiye/surucusuz-metronun-ikinci-etabi-aciliyor/1288367#
« Son Düzenleme: 24 Aralık 2018, Pazartesi - 06:49 Gönderen: Caner Çetin »
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Demiryolları ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #1 : 21 Ekim 2018, Pazar - 13:48 »
Demiryolu, Samsun’da Ticarete Büyük Katkı Sağlayacak



Atatürk’ün 21 Eylül 1924’te ilk kazmayı vurarakağlayacak çalışmalarını başlattığı Samsun-Sivas demiryolu hattı, 3 yıldır devam eden yenileme çalışmalarının ardından bu yılın sonunda ulaşıma açılacak. Hızı ve taşıma kapasitesi artacak demiryolunun Samsun’da ticarete büyük katkı vermesi bekleniyor

Cumhuriyet’in ilk demiryollarından biri olan Samsun-Sivas demiryolu Eylül 2015’te hat yenileme çalışmaları nedeniyle ulaşıma kapatılmıştı. Daha önce Eylül ayında ulaşıma açılacağı söylenen demiryolunun, bu yılın sonuna kadar işletmeye açılması planlanıyor.

KAPASİTE KATLANACAK

Samsun-Sivas Demiryolu Hattının Modernizasyonu Projesi, Avrupa Birliği (AB) hibeleriyle AB sınırları dışında gerçekleştirilen en büyük proje olma özelliğini taşıyor. Proje için 220 milyon avroluk AB hibesinin yanı sıra 39 milyon avroluk yerli kaynak da tahsis edildi. 3 yıl süren çalışmalar neticesinde, trenlerin hızı saatte 40 km’den 80 km’ye, hattın günlük tren kapasitesi 21’den 54’e, yıllık yolcu kapasitesi 95 milyondan 168 milyona, yük trafiği ise 657 milyon tondan 867 milyon tona çıkacak. Seyahat süresinin 9.5 saatten 5 saate düşeceği güzergahta, ayrıca hemzemin geçitler otomatik bariyerli hale getirilirken, istasyon ve duraklarda bulunan peronlar engelli erişimine uygun olarak AB standartlarında iyileştirildi.

DEMİRYOLU SEFERBERLİĞİ

Cumhuriyet kurulduğunda tümü yabancı girişimcilerin imtiyaz sahibi olduğu 4 bin 112 km demiryolu vardı. Cumhuriyetin ilanın ardından başlatılan demiryolu seferberliği kapsamında, 23 Mart 1924’te kabul edilen kanun ile Samsun-Sivas ve Ankara-Musaköy demiryollarının inşası için 5 yılda harcanmak ve her yıl harcanacak miktarın bütçeye konulması şartıyla 65 milyon lira ödenek verilmiştir.

DEMİRYOLCULUKTA İLKLER

Samsun-Sivas(Kalın) demiryolu inşaatı Cumhuriyet’in ilk büyük ulaşım projesidir. Yine bu projede bir başka ilk de Nuri Demirağ’ın müteahhitliğe başlamasıdır. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları inşaatının ilk müteahhitlerinden Nuri Demirağ, “Samsun- Kavak arasındaki hattın müteahhitliğini yapmıştır.
Samsun-Çarşamba demiryolu yerli teşebbüsle gerçekleştirilen ilk hat olma özelliği taşırken, işletmesi 6 Aralık 1923’te 75 yıllık bir imtiyaz sözleşmesi ile Türk tütün piyasasının büyük ihracat firmalarından Nemlizadeler’in temsil ettiği 1 milyon sermayeli Türk Anonim Şirketi’ne verilmiştir. İki yıl süren inşaat faaliyetinden sonra biten 36 km’lik Samsun-Çarşamba hattı 29 Ağustos 1926’da işletmeye açılmıştır.

7 YILDA TAMAMLANDI

Samsun-Sivas hattının son bölümü olan Yıldız-Kalın arası hattının da tamamlanmasıyla demiryolu, 30 Eylül 1931’de tam güzergah olarak çalışmaya başlamıştır. Yapımı 7 yıl süren 372 km uzunluğundaki Samsun-Kalın hattı, Ankara-Sivas hattına bağlanırken, Sivas’a ulaşan bu hat üzerinde toplam 4 bin 914 metre uzunluğunda 37 adet tünel inşa edilmiştir. Hat üzerindeki boğazların toplam uzunluğu 180 km’yİ bulmaktadır, bu da hattın yüzde 45’lik kısmına denk gelmektedir.

SAMSUN-ÇARŞAMBA HATTI DA İLKLERDEN

Türkiye’nin ilk demiryolu hatlarından birisi olan Samsun-Çarşamba demiryolu hattı da Mustafa Kemal Atatürk’ün 21 Eylül 1924 tarihinde Çarşamba’da ilk kazmayı vurmasıyla başlamıştır. Atatürk törende, “Efendiler vatandaşlarımızın milli sermaye ile memlekette demiryolu inşa etmek teşebbüsü, izaha muhtaç olmayan birçok noktai nazardan fevkalade mühimdir” ifadelerini kullanmıştır.

SAMSUN, LOJİSTİK NOKTASI

Samsun-Sivas demiryolu hattının açılmasıyla Samsun’un ulaşım, ticaret ve istihdam anlamında yol katedeceğini söyleyen Samsun Ticaret Sanayi Odası Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, “Samsun, lojistikte bir nokta. Karayolu, havayolu, denizyolu ve demiryolu ulaşımı olan Türkiye’de 3 şehirden biri. Samsun’dan Karadeniz’e kıyısı olan 7 ülkeye ihracat yapacağız. Bunun için de ulaşım noktasında tüm eksiklerin giderilmesi çok önemli. Samsun’da üretimin artması için çabalarımız var, sanayi zeminini oluşturmaya çalışıyoruz. Uzun vadede demiryolunun faydalarını göreceğiz” şeklinde konuştu.

SAMSUN, ANTEP GİBİ OLACAK

Murzioğlu, Lojistik Köy’ün demiryolu bağlantısının büyük önem arz ettiğini belirterek, “Lojistik Köy’ümüz bir süredir faaliyette, 17 Ekim’de Lojistik Köy’ün demiryolunun ihalesi yapılacak. Projemizi Türkiye’de ve dünyada duyurmaya çalışıyoruz. Lojistik Köy’ün demiryolu taşımacalığı konusunda eksiği var. Samsun-Sivas demiryolu hattının tekrar ulaşıma açılması, bu eksiği kapatacak. Samsun, Gaziantep veya Kayseri gibi olmaya namzet bir şehir” ifadelerini kullandı.

http://www.rayhaber.com/2018/10/demiryolu-samsunda-ticarete-buyuk-katki-saglayacak/
« Son Düzenleme: 21 Ekim 2018, Pazar - 13:52 Gönderen: YörükEfe »
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Demiryolları ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #2 : 21 Ekim 2018, Pazar - 13:51 »
Kocaeli’de, 5 Milyar Liralık Gebze-Darıca Metro Projesinin Temeli Atıldı



Kocaeli Metrosu’nun ilk adımı olan Gebze OSB – Darıca Sahil Metro Hattı’nın temeli Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı Binali Yıldırım’ın da katıldığı törenle atıldı. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarihinin en büyük yatırımı olacak dev proje ile Kocaeli, Türkiye’deki sayılı metrosu olacak illerden biri olacak. Temel atma töreninde konuşan TBMM Başkanı Yıldırım, Türkiye’de yapımı devam eden Kocaeli’de yapılacak metro hattı gibi dev yatırımların, ekonomimizi tehdit eden iç ve dış mihraklara en güzel cevap olduğunu kaydetti.

GENİŞ KATILIM

Gebze Kent Meydanı’nda yapılan temel atma törenine TBMM Başkanı Binalı Yıldırım, Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Mehmet Habip Soluk, Kocaeli Valisi Hüseyin Aksoy, AK Parti Kocaeli Milletvekilleri Fikri Işık, Radiye Sezer Katırcıoğlu, İlyas Şeker, Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri İlhan Bayram, İBB Genel Serkreteri Hayri Baraçlı, SBB Genel Sekreteri İbrahim Pehlivan, Büyükşehir Belediyesi Başkanvekili Zekeriya Özak, KOÜ Rektörü Prof. Dr.Sadettin Hülagü, GTÜ Rektörü Prof. Dr. Muhammet Hasan Aslan, AK Parti İl Başkanı Abdullah Eryarsoy, ilçe belediye başkanları, STK temsilcileri, il ve ilçe protokolü katıldı.

“TARİHİ ANA ŞAHİTLİK EDİYORUZ”

Tarihi bir ana şahitlik edildiğini belirten Ak Parti Kocaeli Milletvekili Fikri Işık” Gebze’nin en önemli sorununu çözecek, ulaşım ve trafiği rahatlatacak çalışmanın startını veriyoruz. Kocaeli sanayinin başkenti. Türkiye’nin vazgeçilmez şehirlerinden. Ama bu özelliğimiz bize önemli yükler getirmekte. En fazla göç alan, gittikçe büyüyen bir şehiriz. Bu noktada temelini attığımız Gebze OSB – Darıca Sahil Metro Hattı’nın kazasız belasız tamamlanmasını, vatandaşlarımıza hizmet vermesini temenni ediyorum” dedi.

KENTE İVME KAZANDIRACAK

Ulaşım sorunlarının çözümü konusunda kente ve ülkemize metronun önemli bir ivme kazandıracağını kaydeden Kocaeli Valisi Hüseyin Aksoy “ Kocaeli ülke ekonomisine önemli katkı veren illerden. Her yıl 50 bine yakın nüfusu artan bir kent. Özellikle Gebze bölgemiz insan hareketliliğimizin en önemli olduğu bir kent. Bu nedenle metro çalışması ile kentin önemli bir sorunu ortadan kaldırılacak. Temeli atılacak metronun; ilimize, bölgemize, ülkemize hayırlı olması diliyorum.” dedi.

“YERİN ALTINI DEMİR AĞLARLA ÖRECEĞİZ”

Tanıtım programında konuşan Başkan “İbrahim Karaosmanoğlu, şunları söyledi “Bugün şehrimiz için büyük bir gün. Bugün ülkemiz için önemli bir gün. Kocaeli Büyükşehir tarihinin en büyük yatırımının temelini atıyoruz. Toplam 5 milyar liralık yatırımla, Ülkemiz için önemli bir işe başlıyoruz. Temelini atacağımız Gebze OSB – Darıca Sahil Metro Hattı, Kocaeli Metrosu’nun ilk adımı olacak. Bugün, yerin altında ilerlemeye başlıyoruz. Bugün, yerin altında yeni bir yol açıyoruz. Fatih Sultan Mehmet Han, fethin önündeki engelleri, gemileri denizden yüzdürerek aştı. Biz de bugün, şehrimiz için bir engele dönüşen trafik problemini çözmek için yerin altında yeni bir yol açmaya başlıyoruz. Yerin üstünde ilerlemekte zorlanan insanımız için, Yerin altında demir ağlar örmeye başlıyoruz. Bu ilk adımımız. Allah’ın izniyle, Yerin altını demir ağlarla öreceğiz.”

“ARTAN NÜFUSUN ULAŞIM İHTİYACINA CEVAP VERECEK”

Kocaeli’nin ışığı, her zamankinden daha parlak diye sözlerine devam eden Başkan Karaosmanoğlu” Şehrimizin cazibesi, bütün zamanlardan daha yüksek. Nüfusumuz her yıl 50 bin kişi artıyor. İnsanlar Kocaeli’de yaşamak, çalışmak istiyor. Metromuz, artan nüfusun ulaşım ihtiyacına cevap verecek. Gebze, Darıca, Dilovası ve Çayırova’da yaklaşık 800 bin vatandaşımız yaşıyor. Bu vatandaşlarımız, şehir sınırlarında bir yerden bir yere araçla, arabayla gidip geliyorlar. Ne kadar yol da yapsak, yerin üstü, ulaşım talebini karşılamaya artık yetmiyor. Metromuz, vatandaşımıza rahat ulaşım imkânı sunacak. Organize Sanayi Bölgelerimiz, Türkiye ekonomisinin can damarı. Her sabah İstanbul’dan yaklaşık 1 milyon 300 bin kişi, mesai için şehrimize akıyor. Her akşam bu vatandaşlarımız İstanbul’a dönüyor. Bu akışın, şehri yormadan sürmesi, iş gücünün trafik stresinden kurtarılması hayati bir ihtiyaç. Metromuz, şehrimizi yorulmaktan, iş gücünü trafik stresinden kurtaracak.” dedi.

YATIRIM MALİYETİ KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NDEN

Başkan Karaosmanoğlu sözlerini şu şekilde sürdürdü “Ayinesi iştir kişinin, lafa bakılmaz. kişinin görünür rütbe-i aklı eserinde. Bizim ayinemiz, Kocaeli’ye kazandırdığımız eserlerdir. Kocaeli’yi birincilik kürsüsüne taşıyan projelerimizdir. Kocaeli Raylı Sistemleri, Kocaeli Metrosu, Gebze OSB – Darıca Sahil Metro hattı bunlardan biridir. Yerin altında, gidiş geliş toplam 31,2 kilometre, 6,5 metre çapında tünel kuracağız. Bu yatırım, hem yatırım tutarı, hem özellikleriyle, Kocaeli için yeni bir zirvedir. Bütün yatırım maliyeti, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi tarafından karşılanmaktadır. Türkiye’de bunu yapabilen il sayısı, bir elin parmaklarından azdır. Ve bunlardan biri artık Kocaeli’dir.” dedi.

“ÜLKEMİZE HAYIRLI OLSUN”

Hattı Marmaray ve Sabiha Gökçen hatlarıyla da bağlanacağını kaydeden Başkan Karaosmanoğlu” Hayal ettik. Vaat ettik. Projelendirdik. Allah’ın izniyle bugün temelini atıyoruz. Gebze’ye, Darıca’ya, Çayırova’ya, Dilovası’na… Kocaeli’ye ve ülkemize hayırlı olsun. Bize mührü teslim ederek, Bize bu eserleri yapma fırsatı veren vatandaşlarımıza, bize çalışma azmi veren, teşvik eden, Yolumuzu açan, kol kanat geren, Cumhurbaşkanımıza duble yolların, Hızlı trenin, havaalanlarının…Türkiye’nin ulaşım yatırımlarının kaptanı olan, teşrifleriyle bizi onurlandıran Meclis Başkanımız Sayın Binali Yıldırım’a… Şehrim ve şahsım adına çok teşekkür ediyorum. Metromuzun ilk adımı hayırlı olsun.” İfadelerini kullandı.

“İÇ VE DIŞ GÜÇLERE EN GÜZEL CEVAP”

Ülkemiz ve milletimiz için bugün hayırlı bir hizmetin ilk harcını koymak için bir arada olduklarını kaydeden TBMM Başkanı Binalı Yıldırım” Atacağımız bu temel, dış güçlere en güzel cevap olacaktır. Ekonomimizi zora sokacak dış mihraklar şaşkınlıklarını gizleyemeyecekler. İstikrarımızdan rahatsız olanları biliyoruz. Ensesine vurulup lokması alınan bir Türkiye yok artık. Artık olayları seyreden değil yöneten bir Türkiye var. Cumhurbaşkanımız Recep T ayyip Erdoğan önderliğinde daha çok çalışarak, cennet ülkemizi cehenneme çevirmek isteyen iç ve dış mihraklara cevap niteliğindeki şimdi temelini atacağımız metro gibi hizmetleri üretmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.

“SEVGİ BİZİM GIDAMIZ”

“Bu topraklarda atılan her kazma ile dikilen her sütun ile coşku ve heyecanı katlanarak büyüyen vatandaşlarımıza sevgilerimi sunuyorum “ şeklinde konuşmasını sürdüren Yıldırım “ Sevgi bizim gıdamız, Milletimize sevgi ile hizmet üretiyoruz. Biz bu sevgiyi ne kadar yayarsak o kadar toplum olarak mutlu oluruz. Türkiye güçlü bir ülke. 81 milyon vatandaşımızı doyuracak bir güze sahibiz. Bu noktada Kocaeli çok önemli bir güce sahip. Arazisi en küçük illerden birisi olmasına rağmen Kocaelili insanımızın çalışkanlığı ile 192 ülkeye ihracat yapan bir il. İnsanlara iş ve aş kapısı olan bir kent. Bu noktada ulaşım için artık yer üstü yetmiyor. Yer altından yollar yapmak gerekiyor. Kocaeli’nin çalışkan başkanı İbrahim Karaosmanoğlu bugün işte verdiği sözü tutuyor. Onun mutluluğunu yaşıyoruz hep birlikte” dedi.

“BİR MÜJDE DE KUZEY OTO YOLU”

Temeli atılacak çalışmanın Kocaeli’nin kalitesini daha da yükselteceğini kaydeden Yıldırım” Gebze OSB – Darıca Sahil Metro Hattı ile Kocaeli’de toplu taşıma Kuzeyden Güneye artık çok daha rahatlayacak. Dünyanın en son teknolojisi kullanacak. Benzerlerinden farklı olarak akıllı metro şeklinde hizmet verilecek. Sürücüsü olmadan merkezden hareketler yönlendirilecek. Ayrıca bir müjde daha vermek istiyorum. Önümüzdeki süreçte E-5’e, TEM’e İzmit’in arkasından geçen Kuzey Oto Yolu bağlantısı tamamlanacak. Böylece hem Anadolu akasına hem de Avrupa yakasına rahatlıkla ulaşabileceğiz” şeklinde konuştu. Konuşmaların ardından protokol ile birlikte Gebze OSB – Darıca Sahil Metro Hattı’nın temeli atıldı.

METRO HATTI, YENİ YATIRIMLARLA BÜYÜYECEK

Yüksek teknolojili, sürücüsüz, ekonomik, güvenli, esnek, geliştirebilir olarak tasarlanan Gebze OSB – Darıca Sahil Hattı 15.6 km uzunluğunda, 6,5 metre çapında iki tünelden oluşacak. 12 istasyondan oluşan hattın tamamı yerin altından geçiyor. Hat, 2022’de hizmete girecek. Gebze OSB – Darıca Sahil arası 19 dakikaya inecek. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi metro hattıyla; Gebze OSB bölgesindeki trafik yoğunluğunu ortadan kaldırmayı, şehir içi trafik yükünü asgari düzeye indirmeyi, kent merkezleri ve sanayi bölgelerine hızlı erişim sağlamayı, Darıca Sahiline ulaşımı kolaylaştırmayı, Kocaeli’yi ulusal ve uluslararası kara, hava ve raylı sistemlere entegre etmeyi, 2 metropol şehri yerin altından birleştirmeyi hedefliyor. Metro hattı, yeni yatırımlarla büyüyecek.

936 ARAÇLIK YERALTI OTOPARKI

Çift yönlü olarak saatte 64 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip metro hattı; İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na, Marmaray’a, TCDD Hızlı Tren Garı’na, ulusal ve uluslararası toplu taşıma ağlarına, kent merkezlerine entegre olacak. İki metropol yerin altından da birleştirilecek. 90 saniye aralıklarla sefer düzenlenecek. 936 araçlık yeraltı otoparkı, zemin üstünde otobüs peronlarını da kapsayan Park et Devam Et merkezleri inşa edilecek. 144 metro aracı kapasiteli Depo Merkezi’nde çevreci enerjiler kullanılacak. Hafif ve ağır bakımların yapılacağı Depo ve Kontrol Merkezi planlanan diğer hatlara de hizmet verecek. Kocaeli Büyükşehir tarihinin en büyük yatırımı olan Kocaeli Metrosunun 1. Etabı 5 milyar liraya mâl olacak. Yatırım, Kocaeli Büyükşehir’in öz kaynaklarıyla tamamlanacak.”

METRO PROJESİNDE HER ŞEY DÜŞÜNÜLMÜŞ

Son teknolojinin kullanılacağı projede 4. otomasyon düzeyinde bulunan tam otomatik sürücüsüz metro hizmet verecek. Yüksek performans, yüksek güvenilirlik ve düşük sefer aralıkları, düşük işletme maliyeti, yolcu taleplerine daha iyi yanıt verebilme metroların cazibesi artırıyor. Bu nedenlerden dolayı dünyada da geçişlerin başladığı tam otomatik metro sistemi Gebze hattında da uygulanacak. Sistem daha iyi ivmelenme, frenleme ve işletme hızı sayesinde son duraklar arası minimum yolculuk süresi ile daha üstün bir hizmet sağlıyor. Buna bağlı olarak yolcunun ortalama bekleme süresinde azalırken, yolcu yığılmalarının da önüne geçiliyor. İstasyonlardaki bekleme süreleri şartlara göre Kontrol Merkezi’nden ayarlanabiliyor. Personel bulunmayan trenlerde tren arızalarında daha fazla gecikme olabiliyor. Gecikme süresi uç istasyonlarda trenler hemen geri döndürerek giderilebiliyor veya boşlukları gidermek üzere sisteme yedek trenler dahil edilebiliyor.

TRAFİK KONTROL MERKEZİ

Sürücülü trenlerde sürücünün kabin değişmesi zaman alacağından bu gecikme süresi daha zor gideriliyor. Sürücüsüz metro sistemlerinde sürücü bulunmadığından sürücünün yaptığı tüm müdahale ve kontrolleri elektronik sistemler yardımı ile Trafik Kontrol Merkezi’nden yapılıyor. Trenin arıza, yangın, acil durum gibi durumlarda Kontrol Merkezi’ndeki tren ile ilgili iş istasyonuna gelen alarm bilgisine göre trene müdahale ediliyor.

ULAŞIM 19 DAKİKADA SAĞLANACAK

Gebze metro hattında bin 80 yolcu kapasiteli, 4 araçtan oluşan GoA4 sürücüsüz metro kullanılacak. Sürücüsüz metro 12 istasyonlu, 15,6 kilometrelik metro hattında sinyalizasyon ekipmanları sayesinde 90 saniye aralıklarla sefer yapmaya elverişli olacak. Gebze-Darıca arasında uzanacak 15.6 kilometrelik metro hattı çalışmasının bin 560 günde tamamlanarak hizmete girmesi planlanıyor. Gidiş-dönüş toplam 32 kilometrelik bir hat yapılacak. Hattın yüzde 94’lük kısmı yerin altından işleyecek. Hatta 12 istasyon yer alacak. Darıca, Gebze ve OSB’ler arasında ulaşım 19 dakikada sağlanacak. Hattın 14,7 kilometresi tünel 900 metresi hemzemin olarak yapılacak. Metro araçlarının her türlü bakım ve onarımına cevap verecek bakım onarım sahası ile araç deposu ve kontrol kumanda merkezi hattın sonundaki Pelitli bölgesinde yapılacak. Planlanan TCDD Gar istasyonu ile Marmaray ve Hızlı Tren üzerinden İstanbul başta olmak üzere diğer şehirler ile bağlantı sağlanacak. İlk istasyon olan Darıca Sahil İstasyonundan başlayacak olan yolculuk, 12. ve son istasyon olan OSB istasyonunda 19 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanacak.

http://www.rayhaber.com/2018/10/kocaelide-5-milyar-liralik-gebze-darica-metro-projesinin-temeli-atildi/
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Demiryolları ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #3 : 21 Ekim 2018, Pazar - 13:53 »
Başkentray Projesi’nin Yeşil Alan Düzenlenmesi Tamamlandı



Başkentray Projesi’nin hizmete geçmesiyle birlikte, Mamak Belediyesi tarafından başlatılan yeşil alan ve çevre düzenleme çalışmaları tamamlandı.

Başkentray’ın ilçe sınırları içerisinde kalan hattında yapılan çalışma kapsamında Mamak Caddesi üzerinde 8 bin 821 metrekare yeşil alan, dinlenme alanları ve 7 bin 628 metrekarelik alandan oluşan 233 araçlık otopark vatandaşın hizmetine sunuldu. Çalışma kapsamında yeşil alan, fitness alanı, çocuk oyun alanı, koşu yolu, süs havuzu, pergole, kamelya ve ağaçlandırma çalışmaları yapıldı.

Yeşilin tüm tonları Mamak’ta

İlçede kişi başına düşen yeşil alan miktarının her geçen yıl daha da arttığının altını çizen Mamak Belediye Başkanı Mesut Akgül, 10 yılda 150 park yaparak vatandaşların hizmetine sunduklarını kaydetti. Hizmete sunulan yeni parklarla birlikte Mamak’ta park sayısının 354’e yükseldiğini belirten Akgül, “Yeşil alanlar, bir ülkenin gelişmişlik düzeyinin önemli göstergelerinden biridir. İlçemizde bu değişime katkı sağlayan önemli merkezlerden biri. Bir proje yapılırken ilk planladığımız yeşil alanlar oluyor. Başkentray Projesi tamamlanır tamamlanmaz büyük bir alan çıktı ortaya. Bizde bu alanı yeşil alan ve otopark olarak değerlendirerek vatandaşımızın hizmetine sunduk” dedi.

http://www.rayhaber.com/2018/10/baskentray-projesinin-yesil-alan-duzenlenmesi-tamamlandi/
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Demiryolları ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #4 : 21 Ekim 2018, Pazar - 13:56 »
Gaziray 2019'da Bitecek! Kent Ulaşımı Nefes Alacak

Gaziantep’e metro konforunda banliyö hizmeti verecek Gaziray’ın çalışmalarına devam ediliyor. Günde 100 bin kişinin taşınması planlanan 1.1 milyar liralık Gaziray projesinde bazı istasyonlar bitim aşamasına geldi.



Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin şehir içi ulaşımını rahatlatmaya yönelik hazırladığı Gaziantep Küçük Sanayi Sitesi ile Organize Sanayi Bölgesini birbirine bağlayacak olan 25 kilometre uzunluğunda 17 istasyonlu Başpınar ve Mustafa Yavuz istasyonları arasının yeniden inşa edilmesi altyapı ve üstyapı yapım işleri (Gaziray Projesi’ne) dönük çalışmalar tüm hızıyla sürü

2019’DA BİTİRİLMESİ BEKLENİYOR

Gaziray’ın yapımına hızla devam edildiğini dile getiren Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Sezer Cihan, Gaziray’ın 2019 yılında bitirilmesinin planlandığını söyledi. Bu projenin tamamlanmasıyla birlikte şehrin bir ucundan diğer ucuna daha kolay ve daha hızlı bir şekilde ulaşım sağlanacağını vurgulayan Cihan, “Başpınar Organize Sanayi’de 130 bin kişi çalışıyor. Bunlar sürekli servislerle gidip geliyor. Şuanda istasyona baktığımızda tramvayımız var. Ulaşım Master Planımızda bulunan metro hatlarımızın şuanda 2 tane ayrı projesini yapıyoruz. Onlar da istasyona geliyor. Dolayısıyla istasyon bir aktarma merkezi. İstasyonumuza metro ile bütün otobüslerimizin toplanmasını orada yapacağız. Bir istikametten diğer istikamete gitmek isteyen vatandaşlarımız orada aktarma yapacak, böylece Gaziantep’in her yerine ulaşabilecek. Gaziray’ın geçtiği yerlerde mevcut demir hattında duraklarımız var. Bütün vatandaşlarımızın ulaşımı rahatlayacak. Hem şehirle bağlantısı hem de Organize Sanayi ile olan ulaşım aksları güçlenmiş olacak” diye konuştu.

GAZİANTEP’İ DEMİR AĞLARLA ÖRÜYORUZ

Her şeyin planlandığını ve olası bütün ihtimallerin düşünüldüğünü dile getiren Sezer Cihan, “Gaziantep’e metro kalitesinde hızlı tren geliyor. Vatandaşların ulaşımı ucuz olacak çünkü aktarmalarımız ücretsiz olacak. Gaziantep’in metro ağlarını örüyoruz, bunun da başlangıcını yapmış olduk. Biz, 30-40 yıl sonra bile Gaziantep’in neresine metro yapılacak diye planladık. Bu şehrin yoluna kavşağına kadar planlı” dedi.

HEDEF GÜNDE 100 BİN KİŞİ

Gaziray projesi, Başpınar ve Mustafa Yavuz istasyonu arasında 25 kilometre uzunluğunda 17 istasyonla hizmet vereceği bildirilirken, Küçük Sanayi Sitesi ile Organize Sanayi Sitesini birbirine bağlayan güzergah üzerinde yeni stadyum, otogar ve yeni yerleşim alanları bulunacak. Klima ve güvenlik sistemi başta olmak üzere, her türlü konfora sahip banliyö dizilerinin hizmet vereceği proje, nüfusu 2 milyona ulaşan Gaziantep'in kent içi ulaşımına önemli katkı sağlayacak. 2019 yılı sonunda tamamlanması planlanan Gaziray ile ilk etapta günde 100 bin kişinin taşınması hedefleniyor.

https://www.trenhaber.com/gaziray/gaziray-2019-da-bitecek-kent-ulasimi-nefes-alacak-h5059.html
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Demiryolları ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #5 : 21 Ekim 2018, Pazar - 13:58 »
Son 15 Kilometre...

TCDD 7. Bölge Müdürlüğü mıntıkasında Azot-Seyitömer istasyonları arasında devam eden yol yenileme çalışmalarında son 15 kilometreye girildi.



TCDD Afyonkarahisar 7. Bölge Müdürlüğü mıntıkasında demiryolu yenileme çalışması yapılamyan son demiryolu hat kesimi olan Azot-Seyitömer hattında yol yenileme çalışmalarında son 15 kilometreye girildi. Azot - Seyitömer arasındaki yol yenileme çalışmaları tamamlandığında 7. Bölge Müdürlüğü mıntıkasındaki demiryolu hatlarının tamamı yenilenmiş olacak. TCDD 7. Bölge Müdürü Adem Sivri çalışmaların devam ettiği hatta incelemelerde bulunarak çalışmalar hakkında bilgi aldı. Bölge Müdürü Sivri'ye Demiryolu Bakım Servis Müdürü Teksin Geldi, Demiryolu Modernizasyon Servis Müdürü Yusuf Tetik ve 71 Kütahya Demiryolu Bakım Müdürlüğü yetkilileri eşlik etti.





https://www.trenhaber.com/tcdd/son-15-kilometre-h5058.html
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Demiryolları ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #6 : 21 Ekim 2018, Pazar - 14:01 »
TCDD'de Hat Kapasitesini Geliştirme Çalışmaları



TCDD Genel Müdürlüğü Kapasite Daire Başkanı Halim Özgümüş, Başkan Yardımcısı Zülkani Süzer ve Kapasite Geliştirme Teknik Ekibi

TCDD 7.Bölge Müdürlüğünü ziyaret ettiler. TCDD 7.Bölge Müdürü Adem Sivri’nin ev sahipliğinde Bölge Müdürlüğü dahilinde, demiryolu hat kapasitesini geliştirme kapsamında yapılan çalışmalar masaya yatırıldı. Bölge Müdürlüğü üst kademe yönetim kadrosu ve orta kademe yöneticilerinin katılımı ile toplantı ve saha çalışmaları yapıldı. Afyonkarahisar’da Kapasite Geliştirme Projeleri Kapsamında;

Afyonkarahisar Ali Çetinkaya Gar’da Lojistik yükleme ve taşıma faaliyetlerinin Gar dışına alınması için Bölge Müdürlüğü’ne ait proje aşamasında ve yapımı devam eden çalışmalar kapasite Geliştirme Teknik Ekibi tarafından yerinde incelendi.

TCDD 7.Bölge Müdürlüğünü tarafından Eskişehir Hattı yönünde yapımı tamamlanan Çayırbağ Sayding'den mevcut demiryolu hattının paralelinde 8 km lik iltisak hattı yapımı ve Şahitler Kayası Mevkiinde 300 Bin m2 lik Lojistik Merkez oluşturulması Projesi Teknik Heyetten tam not aldı. Teknik Heyete İscehisar OSB için projesi tamamlanma aşamasında olan 20 km lik iltisak demiryolu hattı ve Mermer İhtisas Lojistik Merkezi’nin sunumu yapıldı. Lojistik Faaliyetlerin Afyon Ali Çetinkaya Gar dışında gerçekleşmesi için bu projelerin önemi vurgulandı.

https://www.trenhaber.com/tcdd/tcdd-de-hat-kapasitesini-gelistirme-calismalari-h5054.html
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Demiryolları ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #7 : 21 Ekim 2018, Pazar - 14:03 »
İZBAN’da Arabulucu Görüşmeleri Sonuç Vermedi… Grev Kapıda



İzmir’in kent içi raylı ulaşım aracı İZBAN’da çalışanlara enflasyon altı zam yapıldı. Uzlaşma olmadı, grev yolu göründü.

Demiryol İş ile İZBAN arasındaki son toplu sözleşme görüşmelerinde de enflasyon altı zam oranı verilince bir kez daha anlaşma sağlanamadı. Arabulucu süreci de sonlanırken önümüzdeki günlerde grev süreci başlatılacak.

İzmir’de kent içi ulaşımın ana hatlarından olan TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesinin ortak şirketi İZBAN AŞ ile Türk-İş’e bağlı Demiryol-İş Sendikası arasında süren toplu sözleme görüşmeleri yine sonuçsuz kaldı. Dün yapılan oturumda bir kez daha taraflar anlaşamadı.

İZBAN’da, makinist, tekniker, teknisyen, istasyon operatörü, gişe çalışanı olmak üzere toplamda 342 işçiyi yakından ilgilendiren TİS görüşmelerinde şimdiye kadar 63 maddelik taslağın işçiler açısından önemli olan 24 maddesinde uzlaşıya varılamadı. Demiryol İş Sendikası’nın yüzde 27’lık zam talebine karşı İZBAN bürokratları ise ilk yıl için enflasyonun altında 12-16 arasında, ikinci yıl ise enflasyon oranında önerisinde bulundular.

SÜRÜŞ VE VARİYA TAZMİNATI

Sendika 112 günlük ikramiye talep ederken İZBAN bürokratları 85 günlük ikramiyeyi ilk yıl için 90 ikinci yıl için 95 gün ikramiye önerdiler. Sosyal haklar için yüzde 34 önerisi geldi. Sendika ayrıca sürüş ve vardiya tazminatları da talep ediyor ama bu talep de kabul görmedi. Sendika uyuşmazlık tutanağını aldıktan sonra 6 gün içinde grev kararını alarak 60 günlük grev sürecini başlatacak.

‘ENFLASYONA YENİK DÜŞMEMİZ DEMEK’

Evrensel’e açıklamada İzmir Şube Başkanı Hüseyin Ervüz bu oranlara imza atmalarının beklenmemesini istedi. “Son zammı aldığımızdan bu yana enflasyondan kaynaklı yaklaşık 9’luk maaş kaybımız var. Bu teklif enflasyon karşısında yenik düşmemiz demektir. Bu zam teklifi ile birlikte en düşük işçi maaşı ikramiyeler dahil 2 bin 300 civarında olacak. İstediğimiz zam, ikramiye ve tazminat taleplerimizi almadan masada bitme ihtimali yok. Biz İzmirliye herhangi bir sorun yaşatmak derdinde değiliz ama ekmeğimizi büyütmek için de herhangi bir mücadeleden kaçacak durumda değiliz. Görünen o ki sıkıntılı bir süreç önümüzde duruyor. Biz diğer belediye ve kamu kurumlarındaki olan şartlara yakın bir talebimiz var” dedi.

GÜNDE 500 BİN İNSAN TAŞINIYOR

İZBAN çalışanları, Aliağa-Selçuk arasındaki banliyö hattında, ülkenin havalimanı bağlantılı, en büyük kent içi raylı toplu taşıma sisteminde hizmet üretiyor. Torbalı-Selçuk hattının açılması ile 40 istasyona ve 136 kilometreye ulaşan İZBAN’da günde 500 bin civarında insan taşınıyor. Bir önceki TİS görüşmelerinde de yüzde 11’lik zam teklifi üzerine anlaşma sağlanamamış ve sendika 8 Kasım 2016’da greve çıkmıştı. 8 günlük grev sonucunda işçilerin talepleri kademeli olarak kabul edildi.

http://www.rayhaber.com/2018/10/izbanda-arabulucu-gorusmeleri-sonuc-vermedi-grev-kapida/
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: Demiryolları ile İlgili Gelişmeler
« Yanıtla #8 : 21 Ekim 2018, Pazar - 14:05 »
Trabzon’un Demiryolu Projesini Konuştular



Trabzon MMO Başkanı Şaban Bülbül ve yönetim kurulu üyeleri, AK Parti Trabzon Milletvekili Salih Cora’yı Ankara’da ziyaret etti. Cora “Sayın Bülbül şehrimizin menfaatini ilgilendiren birçok yatırımı gündeme getirerek siyaset kurumlarına katkı sağlamış, sivil toplumun gücünü hissettirmiştir. Demiryolu projesindeki katkılarını unutmak mümkün değildir. Bu konuyu her gün istişare etmekte süreci birlikte takip etmekteyiz.” dedi.

Makine Mühendisleri Odası Trabzon Şube Başkanı Şaban Bülbül ve yönetim kurulu üyeleri, AK Parti Trabzon Milletvekili Av. Salih Cora’yı Ankara’da ziyaret etti. Milletvekili Cora, “Sayın Bülbül, şehrimizin menfaatini ilgilendiren birçok yatırımı gündeme getirerek siyaset kurumlarına katkı sağlamış, sivil toplumun gücünü hissettirmiştir. Demir Yolu Projesi’ndeki katkılarını unutmak mümkün değildir. Bu konuyu her gün istişare etmekte ve süreci birlikte takip etmekteyiz.” dedi.

STK’LARIN GÜCÜNÜ HİSSETTİRMİŞTİR

Trabzonlu vekiller gibi Trabzonlu STK’lar da Trabzon’daki dev yatırımların takipçisi olmayı sürdürüyor. Demir Yolu Projesi’nin yakın takipçisi olan Makine Mühendisleri Odası Başkanı Bülbül, Milletvekili Cora’yı Mecliste ziyaret ederek demir yolu ile ilgili son gelişmeleri istişare etti.

STRATEJİK YATIRIMLAR İSTİŞARE EDİLDİ

Görüşmede Trabzon’daki stratejik yatırımların istişare edildiğini belirten Cora, “Sayın Trabzon Makine Mühendisleri Odası Başkanı Şaban Bülbül ve değerli yönetim kurulu üyeleri ziyaretimize geldi. Hem meslekî sorunları değerlendirdik hem de ilimizde yapılacak stratejik yatırımlara ilişkin süreci müzakere ettik. Sayın Başkan’ımız şehrimizin menfaatini ilgilendiren birçok yatırımı gündeme getirerek siyaset kurumlarına katkı sağlamış, sivil toplumun gücünü hissettirmiştir. Özellikle Demir Yolu Projesi’ndeki katkılarını unutmak mümkün değildir. Bu konuyu her gün istişare etmekte ve süreci birlikte takip etmekteyiz.” diye konuştu.

http://www.rayhaber.com/2018/10/trabzonun-demiryolu-projesini-konustular/