14 Kasım 2019, Perşembe - 21:36

Gönderen Konu: TUSAŞ-TEİ  (Okunma sayısı 4170 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #20 : 14 Temmuz 2018, Cumartesi - 23:20 »
Advertisement
OPERATİF İHA MOTORU GELİŞTİRME PROJESİ

TEI ve Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) arasında 27 Aralık 2012 tarihinde imzalanan proje, MALE sınıfı insansız hava aracları ihtiyaçları doğrultusunda üstün teknik özelliklere sahip olan bir turbodizel havacılık motorunun yurtiçi imkanlar ile geliştirilmesini kapsamaktadır.

Kalifikasyon ve sivil sertifikasyonu 2018 yılı içerisinde tamamlanması öngörülen proje ile Türkiye MALE sınıfı  insansız hava araçlarında kullanılabilecek üstün nitelikli milli bir turbodizel motora sahip olacaktır. Detay tasarım çalışmaları sertifikasyon süreçleri eşliğinde devam eden projede prototip üretim aşamasına gelinmiştir.

Proje kapsamında EASA CS-E temelinde Uçuşa Elverişlilik Sertifikasyonu ve EASA Part 21 temelinde Tasarım Organizasyonu Yeterlilik Onayı (Pistonlu Motorlar) alınacak olması Türkiye’de bir ilktir.

Mevcut MALE sınıfı İHA motorlarına göre Operatif İHA Motoru’nun avantajları aşağıda sıralanmıştır:

*Daha Fazla Güç, Daha Yüksek Güç/Ağırlık Oranı
*Daha Fazla İrtifa Güç Kabiliyeti
*Daha Düşük Yakıt Tüketimi
*Daha Kompakt Tasarım
*Sivil Hacacılık Standartları ve Askeri Standartlar ile Uyumlu Uçuşa Elverişlilik Sertifikasyonu
*Özgün Motor Kontrol Sistemi Yazılımı ve Donanımı (Açık kod, geliştirilebilir)
*Hızlı Teknik ve Lojistik Destek
*İhtiyaca Bağlı Olarak Güç Artırma Potansiye
li

Operatif İHA Motoru’nun teknik özellikleri :

-Maksimum  Sürekli Güç :170HP
-Ağırlık:170 kg
-Özgül Yakıt Tüketimi:<210 gr/kWh
-Elektrik Güç Üretim Kapasitesi:9 kW (2 x 4.5kW)
-Kritik İrtifa (Tam Gücün Sağlandığı İrtifa):20.000 ft
-Maksimum İrtifa:30.000 ft
-Pervane  Devir Kontrolü:Değişken Hatve, Tek Levye Kontrolü, Hidromekanik
-Dişli Kutusu:İtici ve Çekici Konfigürasyon Pervaneler ile Uyumlu
-Motor Kontrolü:Yedekli Elektronik Motor Kontrol Sistemi (FADEC)
-Motor Kontrol Yazılımı:Özgün DO178-C  DAL-C uyumlu
-EGÜS Kontrol Yazılımı::Özgün, DO178C, DAL-C uyumlu
-Yakıt:JP8, Jet A1, EN590
-Uçak Arayüzü:MALE Sınıfı İHA ile Uyumlu Mekanik, Elektronik ve Sinyal Arayüzü

https://www.tei.com.tr/detay/operatif-iha-motoru-gelistirme-proje3
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #21 : 14 Temmuz 2018, Cumartesi - 23:23 »
DİZEL MOTOR MODİFİKASYON PROJESİ

Bu proje, ticari bir turbodizel motorun MALE sınıfı İHA platformu isterlerini karşılayacak şekilde modifikasyonunun gerçekleştirilmesini kapsamaktadır. Yapılan modifikasyon ile motorun yüksek irtifada verdiği güç ve elektrik güç üretimi arttırılarak İHA’da kullanıma hazır hale getirilmektedir.

Modifiye Edilmiş Motorun Teknik Özellikleri

-Maksimum Sürekli Güç:155 hp
-Kuru Ağırlık:165 kg
-Özgül Yakıt Tüketimi:<215 gr/kWh
-Elektrik Güç Üretim Kapasitesi:9 kW (2 x 4.5kW)
-Kritik İrtifa (Tam Gücün Sağlandığı İrtifa):11.500 ft 
-Maksimum İrtifa:30.000 ft
-Pervane  Devir Kontrolü:Değişken Hatve, Tek Levye Kontrolü, Hidromekanik
-Dişli Kutusu:İtici Konfigürasyon
-Motor Kontrolü:Yedekli Elektronik Motor Kontrol Sistemi (FADEC)
-Motor Kontrol Yazılımı: DO178-C  DAL-C uyumlu
-EGÜS Kontrol Yazılımı:: DO178C, DAL-C uyumlu
-Yakıt:JP8, Jet A1, Dizel
-Uçak Arayüzü:MALE  sınıfı İHA ile Uyumlu Mekanik, Elektronik ve Sinyal Arayüzü
 
https://www.tei.com.tr/detay/dizel-motor-modifikasyon-proje3
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #22 : 14 Temmuz 2018, Cumartesi - 23:25 »
PARÇA ve MODÜL ÜRETİMİ

TEI, havacılık endüstrisi için hassasiyet ve yenilikçilik prensipleri doğrultusunda geniş bir yelpazede 1987 yılından bugüne 800'ün üzerinde parçanın üretimini gerçekleştirmektedir. Bugün, TEI’nin ulaştığı noktada toplam 40 farklı tipteki askeri ve ticari motor programları için ana motor üreticilerine hizmet sunulmaktadır.

Başta General Electric olmak üzere Amerika, Avrupa, Asya ve Uzak Doğu’da sektörün önde gelen markalarına hizmet etmeyi amaçlayan TEI, motor üreticisi olma hedefiyle modül üretim faaliyetlerine başlamıştır. Bu kapsamda TP400 projesinde yer alan FBS (Front Bearing Structure) modülü, Rolls-Royce için üretilen “Power Turbine“ modülü ve F110 motorlarında kullanılan “Bearing Housing Assembly” modülü tamamlanmış ve devreye alınmış projeler arasındadır. Bunların yanısıra, yapılan yatırımlar ile kompresör modüllerinde yer alan ve sayılı firma tarafından yapılan blisk ve spool üretimi de Türkiye’de TEI tarafından başlatılmıştır.

İMALAT KABİLİYETLERİ

TEI, ulaştığı 30 yıllık deneyim ve yatırımları sayesinde bugün çok sayıda askeri ve sivil uçak için motor parçası üretmekte ve bunun için sektörün ihtiyacı olan imalat kabiliyetlerini de bünyesinde barındırmaktadır. Sahip olduğu bu kabiliyetler sayesinde konvansiyonel üretim metotları yanında Nadcap onaylı özel prosesler ve tahribatsız muayeneler de TEI’nin uzmanlaştığı konular arasındadır. Bunun yanında kaliteden taviz vermeyen yaklaşımıyla TEI, Yalın Üretim ve 6 Sigma yaklaşımını imalat süreçlerinin tüm aşamalarında uygulamaktadır.

https://www.tei.com.tr/detay/parca-ve-modul-uretimi
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #23 : 14 Temmuz 2018, Cumartesi - 23:26 »
TALAŞLI İMALAT

Parça imalatı alanında dünya havacılık endüstrisinde lider şirketlerden biri olmayı hedefleyen TEI, talaşlı imalat proseslerinde geniş bir kabiliyet ağına sahip olup ileri teknolojilere yatırım yaparak bu alanda imalat kabiliyetlerini sürekli iyileştirmektedir.

CNC Tornalama
CNC Frezeleme
CNC Taşlama
Delik İçi Taşlama
Curvic Coupling Taşlama
Disk Broşlama
Diş Açma (Spline)
Otomatik Köşe İşleme / Çapak Alma (Robotik Uygulamalar, Yüksek Hızlı 6 Eksen Uygulamaları, Özel Tasarım İş İstasyonlarında Aşındırıcı Fırça Uygulamaları)
Aşındırıcı Akış ile İşleme
Titreşimli Yüzey İşleme
kabiliyetleri sayesinde TEI’de, havacılık sektörünün gerektirdiği yüksek kalitede ve hassasiyette ürünler üretilebilmektedir.

https://www.tei.com.tr/detay/talasli-imalat

 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #24 : 14 Temmuz 2018, Cumartesi - 23:26 »
FABRİKASYON

Sac parçaların imalatı ve operasyonel süreçleri konusunda TEI mevcut kabiliyetlerinin yanında, endüstrideki yeniliklere paralel olarak yeni proseslere ve otomatik uygulamalara yatırım yaparak fabrikasyon alanında havacılık sanayiinin yüksek standartlı gereksinimlerini karşılamaktadır. TEI’nin sahip olduğu kabiliyetler:

GTAW (Gas Tungsten Arc Welding) [6 Eksen Otomatik ve 4 Eksen Yarı Otomatik Tezgah Kabiliyeti, Manuel Kaynak Kabiliyeti]
Robotik Noktasal Direnç Kaynağı
Dikiş Direnç Kaynağı
Soğuk Şekil Verme [300 ton Kapasiteli Hidrolik Pres]
Kesme ve Bükme [Expand ve Roll Makinaları]
Perçinle Birleştirme
Delik Delme [Eksantrik Pres]
Hava Akış Ölçümü [Debi Ölçümü ve Etkin Alan Ölçümü]
 
https://www.tei.com.tr/detay/fabrikasyon
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #25 : 14 Temmuz 2018, Cumartesi - 23:28 »
BLİSK ve SPOOL ÜRETİMİ

ATALET KAYNAĞI

Birden fazla kompresör blisk veya diskinin birleştirilerek spool parçalarının üretilmesinde atalet kaynağı (Inertia Welding) prosesi kullanılmaktadır. Bu metodda iş parçalarından biri dönen bir volana, diğeri ise tezgah gövdesine sabitlenir. İşlem için gerekli enerji önceden tespit edilmiş bir hız ile döndürülen volanda depolanır. Dönen ve sabit parçaların biribirlerine doğru itilmesi ile sağlanan sürtünme ve bunun sonucu oluşan yüksek ısı, kaynak için gerekli enerjiyi sağlar. Atalet kaynağı metodunda işlem sürelerinin oldukça kısa olmasına karşılık, proseste yüksek tekrar edilebilirlik yani kararlılık görülür. TEI, 20,000kN kapasiteli bir atalet kaynağı tezgahı bulundurmakla birlikte, dünyanın en yüksek kapasiteli atalet kaynağı tezgahına sahip havacılık şirketlerinden biri durumundadır.

HASSAS PALE İMALAT TEKNOLOJİLERİ

ECM (Elektro Kimyasal İşleme): Elektrokimyasal İşleme (ECM) prosesi, blisk parçalarında kompleks geometrilere sahip aerodinamik pale yüzeylerinin oluşturulmasında kullanılan geleneksel olmayan, maliyet etkin bir imalat yöntemidir. ECM prosesi geleneksel frezeleme yöntemlerine göre daha hızlı, yüzeyde işlem hasarı bırakmayan, stres yaratmayan ve mükemmel yüzey kalitesi oluşturan bir işlemdir. Malzeme kaldırma hızı malzeme sertliğinden bağımsızdır.TEI’de 6 eksen CNC ECM tezgahı ve ECM elektrolit şartlandırma tesisi (Brewery) bulunmakta olup ECM prosesi ile blisk pale işleme kabiliyeti bulunmaktadır.
 

Yüksek Hızlı Pale Frezeleme: Yeni teknoloji uçak motorlarında kullanılan bliskler, yapıları itibariyle karmaşık geometrili, üretimi zor ve maliyetli parçalardır. TEI’de blisk pale yüzeylerinin istenen kalitede ve makul işlem süreleri içinde hızlı frezeleme yöntemi ile de üretilebilmesi için, yüksek makina dinamiği ve hassasiyetine sahip özel 5 eksenli tezgahlar kullanılmaktadır.TEI’de blisk pale frezeleme stratejileri geliştirilmiş olup cnc program oluşturulması için gerekli yazılım altyapısı bulunmaktadır. Blisk frezeleme prosesinde takım, takım tutucu sistemleri, kesme parametreleri, fikstürleme ve kesme sıvısı etkileri üzerine projeler hazırlanarak uygulama pratikleri oluşturulmuştur. Ayrıca 5 eksen yüksek hızlı blisk işleme prosesi bilgisayar ortamında simüle edilerek tezgah veya parçalar açısından risk taşıyan durumlar önceden tespit edilmektedir.

YÜZEY İŞLEME TEKNOLOJİLERİ

Robotik Yüzey ve Köşe İşleme: TEI’de robotik yüzey ve köşe işleme sistemi kullanılarak disk, spool, blisk, casing gibi parçaların dar töleranslı ve ulaşılması zor yüzeylerinde köşe kırma ve yüzey kalitesi iyileştirme işlemleri gerçekleştirilmektedir. El işçiliği ortadan kaldırılarak kritik bölgelerdeki hassas köşe kırma ve yüzey kalitesi gereksinimleri yüksek tekrar edilebilirlik ile sağlanmaktır. Kritik bölgelerin hava akış karakteristiği etkilenmediği için ürün güvenilirliği ve kalitesi de artmaktadır.
Titreşimle Yüzey İşleme
Eş Zamanlı Bilyalı Dövme

ÖLÇÜM VE MUAYENE TEKNOLOJİLERİ

Boyut ve Form Ölçüm Teknolojileri
Eddy Akımları ve Ultrasonic Muayene

https://www.tei.com.tr/detay/blisk-ve-spool-uretimi
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #26 : 14 Temmuz 2018, Cumartesi - 23:30 »
ÖZEL PROSESLER / ÖZEL PROSES KALİTE KONTROL

ÖZEL PROSESLER

Termal Sprey Kaplamalar
Bilyalı Dövme
Eşzamanlı Bilyalı Dövme
Atalet Kaynağı
Elektrokimyasal İşleme
Kaplama ve Boyama
Nikel Krom Kaplama
Kauçuk  Kaplama
Makro Dağlama & Titanyum Makro Dağlama & Siyah Oksit Kaplama
Alkali Temizleme & Titanyum  Temizleme
Dalma Erezyon & Tel Erezyon &  Elektrokimyasal Delik Delme
Kimyasal Frezeleme
Isıl İşlem
Sert Lehimleme
Lazer Kesim ve Delik Delme

https://www.tei.com.tr/detay/ozel-prosesler-ozel-proses-kalite-kontrol
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #27 : 14 Temmuz 2018, Cumartesi - 23:31 »
ÖLÇÜM KABİLİYETLERİ / TAHRİBATSIZ MUAYENE

ÖLÇÜM KABİLİYETLERİ

Uçuş güvenliğini ve müşteri memnuniyetini temel alan kalite yaklaşımıyla TEI, bünyesinde bulundurduğu yüksek teknoloji ürünü 2D/3D, temaslı/temassız, sabit/hareketli kalite kontrol ekipmanları ve her zaman daha iyiyi hedefleyen, sürekli gelişim felsefesini bir yaşam biçimi haline getirmekle kalmayıp, en değerli sermayesi olan çalışanları sayesinde, sürdürülebilir başarılarıyla her gün adından biraz daha fazla söz ettirmekte ve tüm paydaşlarına güven vermektedir.

Ekipman kalibrasyonlarının %90’dan fazlası TEI bünyesinde kurulu mekanik ve elektronik kalibrasyon laboratuvarlarında, havacılık sanayiinin gerektirdiği hassasiyet, doğruluk ve izlenebilirlik kriterlerine uygun olarak, konusunda uzman, sertifikalı TEI personeli tarafından gerçekleştirilmektedir. TEI’nin kalibrasyon izlenebilirliği yurt içinde TÜBİTAK-UME, yurt dışında ise NIST üzerinden sağlanmaktadır.

TAHRİBATSIZ MUAYENE

Ultrasonik Muayene
Girdap Akımları ile Muayene
Floresan Penetrant Muayene
Manyetik Parçacıkla Muayene
Radyografik (X-Işınları ile) Muayene

https://www.tei.com.tr/detay/olcum-kabiliyetleri-tahribatsiz-muayene
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #28 : 14 Temmuz 2018, Cumartesi - 23:32 »
YALIN ÜRETİM

2001 yılından bu yana TEI daha esnek, daha hızlı ve daha verimli bir şirket olmak için yalın üretim anlayışını benimsemiştir. Yalın üretim prensipleri gereği hücresel üretimi benimseyen TEI, yalın üretim hücreleri vasıtasıyla israflarını azaltarak verimliliğini üst düzeyde tutmaktadır.

TEI üretim hacminin %50’si yalın üretim hücrelerinde üretilmektedir. Verimliliğin, karlılığın ve kalitenin üst düzey olduğu bu yalın üretim hücrelerinden fabrika bünyesinde 10 adet bulunmaktadır. TEI’nin geleceğe yönelik strateji hedeflerinden başlıcası, bu tarz yalın üretim hücrelerinin sayısının ve genel iş hacmindeki oranının arttırılması yoluyla toplam işletme verimliliğinin daha da yukarılara çekilmesidir.

https://www.tei.com.tr/detay/yalin-uretim
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #29 : 14 Temmuz 2018, Cumartesi - 23:36 »
NADCAP ONAYLARI

TEI, 18 adet Nadcap proses grubu arasından Kimyasal Prosesler, Tahribatsız Muayene Yöntemleri, Isıl İşlem, Yüzey Geliştirme, Konvansiyonel Olmayan Yöntemler ile İşleme, Kaplama, Ölçüm ve Muayene, Kaynak, Konvansiyonel Yöntemler ile İşleme ve Malzeme Testleri  olmak üzere 10 farklı proses grubu ile 39 adet özel proses için Nadcap akreditasyona sahiptir. 8 adet proses grubunda da akreditasyon süresi ‘Merit’ durumundadır.

NADCAP SERTİKALARIMIZ





















https://www.tei.com.tr/detay/nadcap-onaylari
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #30 : 14 Temmuz 2018, Cumartesi - 23:38 »
TEI PARÇA VE MODÜLLERİ İLE ÇALIŞAN MOTORLAR



https://www.tei.com.tr/detay/tei-parca-ve-modulleri-ile-calisan-motorlar
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #31 : 14 Temmuz 2018, Cumartesi - 23:40 »
MOTOR MONTAJ TEST ve MOTOR BAKIM ONARIM REVİZYON

MONTAJ, KONTROL VE TEST (AIT)

TEI, bünyesindeki teknolojik ekipmanlar, Max. 100.000 lbs. kapasiteli  TurbofanTest Bremzesi ve Max. 2500 shp kapasiteli Turboshaft/prop Test Bremzesi ile yüksek teknolojili  bir montaj ve test tesisine sahiptir.

100,000 lbs kapasiteli Turbofan Test Bremzesi’nde  Türk Hava Kuvvetleri Komutanlığı ve  Umman Hava Kuvvetleri  envanterinde  bulunan F16 uçaklarına güç veren F110 motorlarının testleri yapılmış olup, halen NATO Erken Uyarı Sistemi Uçakları’nın (AWACS)TF33 motorlarının testleri devam etmektedir.

Ayrıca 2,500 shp kapasiteli Turboshaft/prop Test Bremzesi ile Türk Silahlı Kuvvetleri envanterinde bulunan Eurocopter AS532 Cougar helikopterlerine güç veren Makila 1A1 motorlarının testleri gerçekleştirilmektedir.

Makila 1A1 Motoru
*F110 Motoru
*TF33-PW-100A

BAKIM, ONARIM VE REVİZYON (MRO)

TEI, 1999 yılından itibaren NATO AWACS uçaklarının TF33 motorlarına Depo Seviyesi Bakım hizmeti sağlamaktadır. Bu konuda yürüttüğü başarılı çalışmalarla 2004, 2008 ve 2011 yıllarında NSPA ve IAMCO tarafından “En İyi Motor Bakım Firması” seçilmiştir.

Bahreyn Hava Kuvvetlerinin  F110-100 Motorları için ENSIP/SLEP hizmeti verilmekte olup,  Suudi Arabistan Kraliyet Hava Kuvvetleri‘nin F110-GE-129C Motorlarının bakımları da TEI tesislerinde gerçekleştirilmektedir.

TSK envanterinde bulunan Cougar Helikopteri Makila 1A1 motorlarının Depo Seviyesi Bakımları TEI’de yapılmaktadır.

Yukarıda bahsedilen faaliyetlerin yanısıra, Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) envanterinde yerini alacak olan Genel Maksat Helikopteri Motoru’nun MRO kabiliyetinin  de  yeni MRO binasında kazanılması planlanmakta olup, kazanılacak bu kabiliyet ile bölgedeki mevcut  T700 Envanteri için de MRO faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi hedeflenmektedir.

https://www.tei.com.tr/detay/motor-montaj-test-ve-motor-bakim-onarim-revizyon
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #32 : 14 Temmuz 2018, Cumartesi - 23:42 »
MOTOR TASARIM VE ÜRÜN GELİŞTİRME

TEI, üstlenmiş olduğu, küresel ölçekte lider bir motor şirketi olma misyonu doğrultusunda, sahip olduğu yüksek imalat teknolojilerine paralel olarak, özgün tasarıma sahip yerli motor hedefi için planlı çalışmalar sürdürmektedir.

1996 yılında GE Aviation ile yürütülen J85 Ejektör Geliştirme Sistemi Projesi ile Ar-Ge çalışmalarına başlanmıştır. 2003 yılında Askeri Nakliye Uçağı A400M’in TP400-D6 motorunun tasarım, geliştirme mühendisliği ve üretim faaliyetleri için ITP firması ile Endüstriyel İşbirliği Anlaşması imzalanmıştır.

2004 yılında İnsansız Hava Aracı ve Hedef Uçak uygulamalarında kullanılabilecek turbojet ve turboprop gaz türbin motorlarının tasarım ve geliştirme faaliyetlerine başlayan ve İHA motorları ile ilgili tasarım çalışmalarını sürdüren TEI, son yıllarda pistonlu motorları da kapsayacak şekilde çalışmalarını genişletmiştir.

Bu projelerin yanı sıra altyapı ve teknoloji projeleri de TEI tarafından yürütülmektedir. Bu amaçla 2014’te Savunma Sanayii Müsteşarlığı tarafından yüzde yüz desteklenen “YAKUT: Havacılıkta Kullanılan Nikel Alaşım Katmanlı İmalat Teknolojisi Geliştirilmesi”, “DİLEK: Titanyum Alaşımları için Süperplastik Şekillendirme Prosesinin Geliştirilmesi” ve “İNCİ: Havacılıkta Kullanılan Titanyum Döküm Teknolojisi Geliştirilmesi” Projelerine başlanmıştır.

TEI için bir diğer önemli proje de Özgün Hafif Helikopter için tasarlanacak turboşaft motoru projesidir. Bu konuda tasarım yol haritası, motor sertifikasyonunu da kapsayacak şekilde oluşturulmuş olup TUSAŞ ve SSM ile görüşmeler devam etmektedir.

TEI, yıllık cirosunun yaklaşık %5’ine denk gelen bir kısmı Ar-Ge çalışmalarına ayırmakta, her geçen yıl yükselen cirosuna paralel olarak Ar-Ge’ye ayırdığı pay da artırmaktadır. Araştırma ve geliştirme faaliyetlerine verilen önemin sonucu olarak, “2014 ve 2015 yıllarında üst üste iki kez Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından Havacılık alanında en iyi Ar-Ge Merkezi seçilmiştir.

https://www.tei.com.tr/liste/proje/motor-tasarim-ve-urun-gelistirmeler
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #33 : 14 Temmuz 2018, Cumartesi - 23:46 »
TEI milli ürünlerini İngiltere'de sergileyecek

Türkiye’nin havacılık motorları alanındaki lider firması TEI-TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş., Londra’da düzenlenen ve dünyanın en önemli havacılık fuarlarından Farnborough Airshow’a özgün ürünleri ile katılıyor. TEI; fuarda ilk çift kademe turboşarjlı dizel havacılık motoru PD170’i, Türkiye’nin İlk Milli Turboşaft motoru olan TS1400’ün modelini ve katmanlı imalat teknolojisi ile TS1400 Turboşaft Motoru için imal ettiği parçaları sergileyecek.



16-20 Temmuz tarihleri arasında düzenlenecek Farnborough Airshow'da TEI; ilk çift kademe turboşarjlı dizel havacılık motoru PD170'i, Türkiye'nin İlk Milli Turboşaft motoru olan TS1400'ün modelini ve katmanlı imalat teknolojisi ile TS1400 Turboşaft Motoru için imal ettiği parçaları sergileyecek.



TEI TARAFINDAN ÜRETİLEN 5 KADEME BLİSK

Stantta ayrıca, TEI'nin en büyük tedarikçisi olduğu, dünyanın en çok tercih edilen yeni nesil ticari motoru olan LEAP için, TEI tarafından üretilen 5 kademe blisk de ziyaretçilerin ilgisine sunulacak.



TÜRK SAVUNMA VE HAVACILIK SANAYİNİN GELDİĞİ SEVİYE...

Global sivil havacılığın yüzde 50'sinden fazlasına ürün ve hizmet sağlayan TEI, dünyanın dev firmalarının katıldığı Farnborough Airshow'a katılarak hem marka değerini pekiştirecek hem de Türkiye'nin savunma ve havacılık sanayinde geldiği seviyeyi sektör oyuncularına gösterecek.

https://www.sabah.com.tr/dunya/2018/07/14/tei-milli-urunlerini-ingilterede-sergileyecek
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #34 : 16 Temmuz 2018, Pazartesi - 01:27 »
TEI’den Farnborough çıkarması



TEI YERLİ ÜRÜNLERİ SERGİLEYECEK

TEI - TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş., Londra’da düzenlenen ve dünyanın en önemli havacılık fuarlarından Farnborough Airshow’a özgün ürünleri ile katılıyor. İlk çift kademe turboşarjlı dizel havacılık motoru PD170’i, Türkiye’nin İlk Millî Turboşaft motoru olan TS1400’ün modelini ve katmanlı imalat teknolojisi ile TS1400 Turboşaft Motoru için imal ettiği parçaları sergileyecek.

Stantta ayrıca, TEI’nin en büyük tedarikçisi olduğu, dünyanın en çok tercih edilen yeni nesil ticari motoru olan LEAP için, TEI tarafından üretilen 5 kademe blisk de ziyaretçilerin ilgisine sunulacak.

http://www.kokpit.aero/tai-tei-farnborough-2018

 
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #35 : 31 Ağustos 2018, Cuma - 03:40 »
TEI parçaların kalitesini ‘ultrapolis’ ile artırdı, verimlilik artı



TUSAŞ Motor Sanayi AŞ (TEI) geliştirdiği ‘ultrapolish’ prosesi ile imalat kalitesini yükseltirken verimlilik konusunda da önemli bir adım yaptı.

TEI’nin sosyal medya hesabından yapılan açıklamada “Geliştirdiğimiz ‘ultrapolish’ prosesi ile, en büyük tedarikçisi olduğumuz ve global çapta en çok tercih edilen yeni nesil ticari uçak motoru olan LEAP motorlarına ait blisk parçalarının yüzey kalitesini, en iyi seviyelere yükseltiyoruz”

Konuyla ilgili bilgi veren Kokpit.aero yazarı Sinan Şal, prosesin önemine dikkat çekerek “Kompresör kanatçıkları ‘ultrapolish’ yapılarak, yüzey pürüzlülüğü (5 microinch ya da daha az) azaltılmakta ve bunun sonucunda kompresör verimi artmaktadır. LEAP gibi isterlerin çok yüksek olduğu bir motorda bu gereksinimi sağlamak kolay değil. Tebrikler TEI” dedi.



HEM 737MAX HEM DE A320NEO’LARDA KULLANILIYOR

CFMI şirketi tarafından tasarlanan LEAP motorları, Boeing 737MAX ve Airbus A320neo serilerine güç veriyor. Yeni nesil motor, eskilerine göre ciddi yakıt tasarrufu ve bakım kolaylığı sağlıyor. TEI, LEAP motorlarının en önemli parça imalatçı şirketlerinden biri.

http://www.kokpit.aero/tei-super-cila-parca
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #36 : 25 Eylül 2018, Salı - 00:06 »
Gebze Teknik Üniversitesi öğrencileri stajlarını TEI'de yapacak



TUSAŞ Motor Sanayi (TEI) ve Gebze Teknik Üniversitesi arasında Eskişehir’de iş birliği anlaşması imzalandı. Törene TEI Yönetim Kurulu Başkanı Temel Kotil, Genel Müdür Prof. Dr. Mahmut F. Akşit, Gebze Teknik Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muhammet Hasan Aslan ve Mühendislik Fakültesi Dekan Vekili Prof. Dr. Bülent Akbaş katıldı.

Anlaşmaya göre, Gebze Teknik Üniversitesinde; Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, Elektronik Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği ve Makine Mühendisliği bölümlerinde 3. ve 4. sınıflarda okuyan ve gerekli kriterleri sağlayan öğrenciler TEI’de uzun dönemli staj programına kabul edilecekler.

Proje ile genç mühendis adaylarının üniversitede öğrendikleri teorik bilgileri, TEI’nin mühendislerinden edinecekleri tecrübeler ile harmanlayarak ülkemizin savunma ve havacılık sektörüne katkı sağlayacak şekilde pratiğe dönüştürebilecek.

1985 yılında Eskişehir’de kurulan TEI, uçak motor parçalarının imalatının yanı sıra son yıllarda geliştirdiği motor projeleri ile adından söz ettiriyor.

http://www.kokpit.aero/tei-gebze-teknik-isbirligi-anlasmasi
 
Beğenenler: Caner Çetin

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #37 : 25 Eylül 2018, Salı - 01:13 »
İşte gerek olan tam da böylesi bir öğrenme tüzümü. Böylece bilgi deneyime çarpacak ve asıl olan meydana çıkacak. Geçen Cumhurbaşkanı da doğru hatırlıyor isem meslekî okullar üzerinde durup, örneğin Almanya'da olduğu üzere bilgi ile deneyimin/çalışmanın birleştirildiği bir öğrenme düzeni üzerine söz edip bunun hayata geçirilmesi gerektiğini belirtmişti. Tüm bu gelişmeler çok hayatî.

Burada TUSAŞ kendi YouTube üyeliğinden konuyla ilgili bir çalışma da yüklemiş.

İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #38 : 26 Eylül 2018, Çarşamba - 18:43 »
TUSAŞ’dan Azerbaycan’a İHA’da İş Birliği Teklifi

Türk Havacılık Uzay Sanayii (TUSAŞ) Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de düzenlenen Uluslararası Savunma Fuarı ADEX’e katıldı. Azerbaycan Başbakanı Navrouz Memmedov fuarda TUSAŞ’ı ziyaret ederek özgün ürünler hakkında bilgi aldı. TUSAŞ resmi twitter hesabından ziyaret bilgisini paylaştı. C4Defence’in edindiği bilgilere göre TUSAŞ ziyaret sırasında Azerbaycan’a insansız sistemlerde işbirliği teklifini doğrudan Başbakan Memmedov’a iletti. Azerbaycan’ın ilgi göstermesi halinde TUSAŞ nihai montaj hattından sistem entegrasyonuna kadar her türlü konuda iş birliğine kapısını açık tutuyor.

Kaynak: C4 Defence, 2018.09.26.

İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TEİ
« Yanıtla #39 : 29 Eylül 2018, Cumartesi - 16:39 »
TEI’nin geliştirdiği PD170 ANKA-S’de uçmak için gün sayıyor



Eskişehir merkezli TEI tarafından geliştirilen PD170’in ANKA-S İnsansız Hava Aracı’nda uçuşunun önümüzdeki haftalar içinde yapılması planlanıyor. Yer testlerinden başarıyla çıkan sistemin ilk uçuşunun ardından TUSAŞ’ın gerçek uçuş testleri başlayacak. Bu aşamanın da tamamlanması sonrasında motorun önümüzdeki yıl içinde Türk Silahlı Kuvvetleri’nin envanterine girmesi bekleniyor.

Savunma Sanayi Başkanlığı. TEI ile 27 Aralık 2012 tarihinde İHA’larda kullanılmak üzere turbodizel bir uçak motoru geliştirilmesi ve imalatı konusunda anlaşma yapılmıştı. Tasarım ve imalatı TEI’de gerçekleştirilen motor, geçen yıl TEI tarafından test edildi. Başarıyla sonuçlanan testlerin sonrasında motor uçuş için TUSAŞ’a gönderildi.

SERİ İMALAT BAŞLAYACAK

SSB ile TEI arasındaki anlaşmaya göre ilk etapta toplam 10 adet motor imalatı yapılacak. Seri üretim için çalışmaların ocak ayında başlaması hedefleniyor.

Motor sisteminin gelecekte gelişimine devam edilmesi ve tek motorlu eğitim uçaklarında da kullanılması planlanıyor.



http://www.kokpit.aero/tei-pd170-anka-s-test
 
Beğenenler: Caner Çetin