13 Kasım 2019, Çarşamba - 00:33

Gönderen Konu: TUSAŞ HÜRKUŞ  (Okunma sayısı 25314 defa)

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Malpsoy

  • Tarkan
  • *
  • İleti: 73
  • Beğeni Sayısı: 84
  • Cinsiyet: Bay
  • Bizi bilen bilir, bilmeyende kendisi gibi bilir
  • Referans Olunan Üye(ler): 3
    • Profili Görüntüle
TUSAŞ HÜRKUŞ
« : 28 Mayıs 2017, Pazar - 23:39 »
Advertisement
Hürkuş - Türk Başlangıç ve Temel Eğitim Uçağı Geliştirme Projesi

Amaç   :   Türkiye’de EASA tarafından uluslararası sivil sertifikasyonu tamamlanmış şekilde ilk kez bir insanlı askeri uçağın geliştirilmesi ile kendi uçağını tasarlayarak üreten ülkeler arasında yer almak.
 
Kapsam   :   Türk Silahlı Kuvvetleri’nin olası eğitim uçağı ihtiyacına cevap verecek ve dünya pazarında pay sahibi olabilecek özgün bir eğitim uçağının TUSAŞ firması tarafından yurtiçi imkanlar kullanılarak tasarımı, geliştirilmesi, prototip üretimi ve uluslararası sertifikasyonunun gerçekleştirilmesi ile, bu prototiplere ilişkin Teknik Veri Paketi ve Entegre Lojistik Destek altyapısının oluşturulması amaçlanmaktadır. Geliştirilen uçağa, Vecîhi Hürkuş’un anısına, HÜRKUŞ ismi verilmiştir.
 
Proje Modeli   :   Yurt İçi Geliştirme
 
Ana/Alt Yüklenici   :   TUSAŞ Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş.
 
Sözleşme İmza Tarihi   :   15 Mart 2006
 
Mevcut Durum   :   
HÜRKUŞ-A birinci ve ikinci prototipin uçuş testleri devam etmektedir.

http://www.ssm.gov.tr/anasayfa/projeler/Sayfalar/proje.aspx?projeID=97


« Son Düzenleme: 28 Aralık 2018, Cuma - 01:28 Gönderen: Caner Çetin »
 

Çevrimdışı oğuz18

Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #1 : 05 Temmuz 2017, Çarşamba - 20:32 »




Milli Savunma Bakanı Fikri Işık devam eden terör operasyonları ile ilgili açıklamasında "Silahlı HÜRKUŞ terörle mücadele için bölgeye gönderildi. Gerektiğinde silahlı ANKA'yı da kullanıyoruz" dedi.

Hürkuş’un ‘C’ modeli, geçtiğimiz aylarda atış testlerinden geçirilmiş ve hedefi 12’den vurmuştu. Bu konuda modifikasyonlara devam edilecek. Uçaktan Hava Kuvvetleri için imal edilecek 15 adetlik siparişle birlikte Kara Kuvvetleri Komutanlığı için 12’si kesin 12’si de opsiyon toplam 24 adetlik anlaşmanın kısa sürede imzalanması planlanıyor.

Hürkuş’un üç farklı modeli bulunuyor. Hürkuş-A modeli EASA yani Avrupa Havacılık Emniyet Ajansı sivil sertifikası aldı. Hürkuş-B ise Türk Hava Kuvvetlerinde askeri eğitim uçağı olarak kullanılacak. Kamuflajlı olarak prototipi görülen Hürkuş-C ise silahlı platform olarak görev alıyor.

http://www.kokpit.aero/hurkus-terorle-mucadelede





« Son Düzenleme: 27 Nisan 2018, Cuma - 15:50 Gönderen: YörükEfe »
"Savaşmadan düşmana baş eğdirmek becerinin doruğudur"
 
Beğenenler: Tuğra

Çevrimdışı Malpsoy

  • Tarkan
  • *
  • İleti: 73
  • Beğeni Sayısı: 84
  • Cinsiyet: Bay
  • Bizi bilen bilir, bilmeyende kendisi gibi bilir
  • Referans Olunan Üye(ler): 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #2 : 08 Temmuz 2017, Cumartesi - 16:10 »
Terör bölgesinde kullanılmak üzere acaba makineli tüfek podu alınması düşünülüyor mu ?

Favori Roketsan-FN ortak çalışması, Cirit'li pod ...

« Son Düzenleme: 27 Nisan 2018, Cuma - 15:51 Gönderen: YörükEfe »
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #3 : 29 Aralık 2017, Cuma - 23:07 »
HÜRKUŞ-C 2018 yılında TSK envanterine girecek

Türk mühendislerinin ürünü Milli uçak Hürkuş'un silahlı versiyonu Hürkuş-C, 2018 yılında TSK envanterine giriyor.



Milli eğitim uçağı  Hürkuş’un silahlandırılmış versiyonu olan Hürkuş-C, genel olarak silahlı keşif ve hafif taarruz görevlerinde kullanılmak üzere geliştirilmektedir. Kamuoyuna lanse edildiği ilk günden bu yana büyük ilgi toplayan Hürkuş-C şimdiden yabancı ülkelerinde dikkatini çekiyor.

Terörle mücadeleye yakın hava desteği sunması için TAİ tarafından geliştirilen milli eğitim uçağı Hürkuş'un silahlandırma çalışmalarında sona gelindi.
 
Milli uçak Hürkuş-C'nin silahlı versiyonu terörle mücadelede etkin olarak kullanılacak. TSK’nın özellikle terörle mücadele de çok ihtiyaç duyduğu yakın hava desteğini sağlayacak.

Hürkuş-C yerli mühimmatlar ile daha güçlü daha bağımsız. 1500 kg’lık faydalı yük taşıyabilme kapasitesine sahiptir. Taşıyabildiği milli mühimmatlar içerisinde Roketsan üretimi Cirit, Umtas-Lumtas füzeleri ile genel maksat bombaları MK-81 MK-82 ve HGK-82 dahil bir çok yerli mühimmat ile uyumludur.
 
HÜRKUŞ-C'de yer alacak 3 silah istasyonu
• 24 adet L-UMTAS
• 4 adet TEBER-82
• 6 adet TEBER-81 silah yüzlerini taşıyabilmektedir.
 
(TEBER-81 ve TEBER-82, savaş uçaklarının kullandığı MK81/82 Genel Maksat Bombalarının güdümlü hali.)

Hürkuş-C silah sistemleri dışında dijital güvenli haberleşme, ile video ve veri linki sayesinde görüntü aktarımı da yapabilecek.
 
Taşıma kapasitesi çok yüksek olan Hürkuş-C, 7 farklı yük istasyonuna yerleştirilebilen 1.5 ton mühimmatı taşıyabiliyor.
 
Sistem Özellikleri
-Görüntüleme ve nişangah sistemi
-Termal Görüntüleme/Nişangah Sistemi
-Harici Yük Entegrasyonu
-Genel Maksat Bombaları MK-81 ve MK-82 çeşitleri,
-Milli Mühimmatlar:
-HGK-3 (82), Tübitak SAGE,
-KGK-82, Tübitak SAGE,
-Cirit, 2.75 inç Lazer Güdümlü Roket, Roketsan,
-UMTAS, (IR/LGB) Güdümlü Roket, Roketsan,
-12.7 ve 20 mm Top Sistemleri,
-2.75 inç Roket Çeşitleri,
-Uluslararası Lazer Güdümlü Mühimmat Çeşitleri,
-Eğitim Bombaları, BDU33 ve MK106,
-Harici Yakıt Tankları
-Haberleşme Sistemleri:
-Dijital Güvenli Haberleşme
-Video & Veri Linki
-Zırhlandırılmış Yapı
-Kendini Koruma Sistemleri
-Gece Görüş Uyumlu Sayısal Kokpit Gelişmiş Aviyonik Sistemler

http://www.star.com.tr/teknoloji/hurkusc-2018-yilinda-tsk-envanterine-girecek-haber-1291745/
« Son Düzenleme: 27 Nisan 2018, Cuma - 15:51 Gönderen: YörükEfe »
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

Çevrimdışı Bismarck

Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #4 : 29 Ocak 2018, Pazartesi - 19:00 »
TUSAŞ tarafından geliştirilen ve teslimatlarına haziran 2018 tarihinde başlanması planlanan Hürkuş-B uçağımızın ilk uçuşu bu sabah gerçekleştirildi. Bu uçuşta, ilk defa Aselsan tarafından geliştirilen sayısal kokpit (glass cockpit) entegre edilmiş Hürkuş uçağı kullanıldı.

« Son Düzenleme: 27 Nisan 2018, Cuma - 15:52 Gönderen: YörükEfe »
Savaşlar silahlarla yapılır ama insanlarla kazanılır. Zaferi getiren şey, emirlere itaat edenlerin ve onlara komuta edenlerin ruhlarıdır.
-General George Smith Patton
 
Beğenenler: vural, :::DeSaLaToR:::

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #5 : 02 Şubat 2018, Cuma - 03:40 »
HÜRKUŞ-B ilk test uçuşunu başarıyla gerçekleştirdi

TAI mühendislerince tasarlanarak geliştirilen ve bu yıl ortasında Hava Kuvvetlerinin envanterine girmesi planlanan HÜRKUŞ-B uçağı ilk test uçuşunu başarıyla gerçekleştirdi.



Türk Havacılık ve Uzay Sanayii'nden (TAI) yapılan açıklamada, HÜRKUŞ-B'nin, HÜRKUŞ-A'ya göre daha stabil ve çok daha kapsamlı üretildiği vurgulandı.

İlk test uçuşunu başarıyla gerçekleştiren uçağa, uçuş testlerinin ardından motor, aviyonik, stabilite ve uçuş mükemmelliği gibi birçok testin de uygulanacağı ifade edilen açıklamada, HÜRKUŞ-B'nin planlanan 90 saat sorti uçuşun ardından Türk Hava Kuvvetleri envanterine gireceği bildirildi

 

Sınıfının en iyisi olarak gösterilen HÜRKUŞ-B'nin kokpiti başta olmak üzere fırlatma koltuğu, oksijen destek, iniş takımları, ağırlık dayanıklılığı gibi tüm sistemlerinin bir jet kokpiti gibi tasarlandığı vurgulandı.

"HÜRKUŞ-A'dan daha hafif, hızlı, modern ve güçlü bir uçak"

Açıklamada değerlendirmelerine yer verilen TAI Genel Müdürü Temel Kotil de sivil alanda kullanılması için yapılan HÜRKUŞ-A'nın ardından HÜRKUŞ-B'nin özellik ve dinamiklerinin yenilendiğini belirtti.

Kotil, "HÜRKUŞ-B, HÜRKUŞ-A'dan 100 kilo daha hafif, hızlı, modern ve güçlü bir uçak. Bu varyant, daha stabil ve daha kapsamlı bir uçak olarak tasarlandı." değerlendirmesinde bulundu.

(Üzerine tıklayıp resmi büyütebilirsiniz)


http://www.star.com.tr/guncel/hurkusb-ilk-test-ucusunu-basariyla-gerceklestirdi-haber-1304589/
« Son Düzenleme: 27 Nisan 2018, Cuma - 15:52 Gönderen: YörükEfe »
 
Beğenenler: vural, :::DeSaLaToR:::

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #6 : 17 Mart 2018, Cumartesi - 22:15 »
Hava Kuvvetleri’nin yeni eğitim uçağı Hürkuş-B’yi Murat Keleş anlattı



TAI Test Pilotu Murat Keleş, Türk Hava Kuvvetleri’ne bu yıl teslim edilecek Hürkuş-B uçağının ilk uçuşunu yapmıştı. 29 Ocak’ta gerçekleştirilen ilk uçuşun ardından Test Pilotu Murat Keleş, uçağın özelliklerini TAI’nin dergisine anlattı…

Daha stabil ve daha kapsamlı donanımlar ile üretilen, 2018 yılı ikinci yarısında Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterinde hizmete girmesi hedeflenen HÜRKUŞ-B, ilk uçuşunu 29 Ocak 2018 tarihinde Ankara’da TAI tesislerinde gerçekleştirdi.

Motor, aviyonik, stabilite ve uçuş mükemmelliği gibi bir çok önemli test uygulanacak olan HÜRKUŞ-B, planlanan 90 saat sorti uçuşun ardından Türk Hava Kuvvetleri envanterine girecek. Sınıfının en iyisi olan HÜRKUŞ-B’nin, kokpiti başta olmak üzere; fırlatma koltuğu, oksijen destek, iniş takımlarının ağırlık dayanıklılıkları gibi tüm sistemleri bir jet kokpiti gibi tasarlandı.

A MODELİNDEN 100 KG DAHA HAFİF

HÜRKUŞ-A’dan 100 kilo daha hafif, hızlı, modern ve güçlü bir varyant olan HÜRKUŞ-B daha stabil ve daha kapsamlı bir uçak olarak tasarlandı. Testin başarıyla gerçekleşmesinin ardından uçağın test aşamaları devam edecek ve motor, aviyonik, stabilite ve uçuş mükemmelliği gibi birçok test uygulanacak.



HÜRKUŞ-B’yi gökyüzü ile ilk buluşturan siz oldunuz. İlk uçuş hissiyatınız neydi?

HÜRKUŞ-B’nin ilk uçuşunu 21 Ocak’ta kaybettiğimiz Uçuş Test Mühendisi arkadaşımız İzzet Tok’un acısı çok taze iken, onun adına yaptık. İsmini uçağımızla birlikte göklerde taşımaya devam ediyoruz. Hisleri kelimelere dökmek zor tabii ki. Yaşadığım şey, bu işin mutluluğunu ve gururunu hissetmek oluyor. Arkadaşlarımızın, büyüklerimizin, küçüklerimizin, aylarca, yıllarca çalışarak, emek vererek ortaya çıkardıkları ürünleri teslim ettikleri kişi oluyoruz sonuçta. Bir çocuğun yıllarca emek verilip büyütülerek size teslim edilmesi gibi. Dolayısı ile bunun sorumluluğunu hissediyorum daha çok. İşimi düzgün bir şeklide yapıp, sorumluluğumu yerine getirmem gerekiyor. Uçuş başarı ile tamamlandığında da, bu gururu onlarla birlikte paylaşmanın verdiği mutluluğu hissetmiş oluyorum.

İlk uçuşta koltuğa hangi bilgilerle oturuyorsunuz. Test aşamalarının hepsinde yer alıyor musunuz?

HÜRKUŞ-B’nin ilk motor çalışma testi dahil, sonrasında devam eden birçok testlerine katıldık. İlk motor çalıştırma ile ilk uçuş arasında yaklaşık bir ay zaman geçti. Bu süreçte de ilk uçuş öncesinde tamamlanması gereken tüm yer testleri başarı ile tamamlandı. Uçağımızın gövdesi 2013 yılından itibaren test uçuşlarını yaptığımız ve EASA tarafından sertifikalandırılmış HÜRKUŞ-A’nın gövdesi ile aynı şekilde üretildi. Bu gövde Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın istekleri doğrultusunda, öncelikle Aselsan’ın yapmış olduğu görev bilgisayarı ve birçok gelişmiş aviyonik ile modernize edildi. HÜRKUŞ-B Hava Kuvvetleri Komutanlığına teslim edildikten sonra temel eğitim uçağı olarak uçuş eğitimlerinde kullanılacak. Biz 2013’denbu yana HÜRKUŞ-A ile uçtuğumuz için, HÜRKUŞ-B kapsamında yapılan değişiklikleri kapsayan bir ders sürecinden geçtik. Uçak üzerinde çalışacak tüm arkadaşlarımızla birlikte, HÜRKUŞ-B ile ilgili farklılıklar öncelikli olmak üzere, motor, yakıt, elektrik, kumanda, aviyonik gibi uçakta bulunan tüm sistemleri, tasarımcılarının bizzat sunduğu derslerde tekrar ettik.



90 saat sürecek olan test aşamaları nasıl devam edecek süreç nasıl işliyor?

Bildiğiniz gibi HÜRKUŞ-B’de yeni ilave edilen sistemler var. Onların geliştirme ve doğrulama testlerine devam edeceğiz. Ayrıca HÜRKUŞ-A’dan HÜRKUŞ-B’ye geçişte özellikle kumanda, kararlılık gibi konuların Hürkuş-A ile aynı olup olmadığı kontrol edilecek. Motorumuzun tam performansla uzun yıllar Hava Kuvvetlerine hizmet etmesine yönelik olarak icra ettiğimiz data toplama testlerini henüz tamamladık. Önümüzdeki günlerde, hızımızı hiç kesmeden diğer testleri de tamamlamayı amaçlıyoruz.

Test uçuşundan önceki süreci anlatır mısınız?

İlk uçuş öncesinde doğrulanması gereken 6 aşamalı doğrulama testleri var. İlk 4 aşamada tüm sistemler, emniyet analizleri, laboratuvar testleri gibi aşamalardan geçerek uçak üzerinde toplandıktan sonra yer testlerine hazır bir hale getiriliyor. 5’inci aşama uçak üzerinde yer testleri aşaması olarak adlandırılıyor. Biz yer testleri aşamasının sonlarına doğru testlere dahil olduk. İlk uçuş sürecinde uçakta eksik olan teçhizatlar olabiliyor, uçak üzerinde olup çalışması gereken tüm sistemlerin aksaksız çalıştığını yer testlerinde doğruladıktan sonra da taksi testleri dediğimiz testlere başlıyoruz. Taksi testlerinde uçak artık kendi motor gücü ile ilerlediği için bu testlerden itibaren 6’ncı aşama olan uçuş test süreci başlamış oluyor.

İlk uçuşta yapılan manevralar minimal düzeyde mi tutulur?

İlk uçuş aslında çok uzun sürecek test sürecinin yalnızca başlangıcı. Daha sonraki uçuşları destekleyecek bazı test noktalarını aslında bu uçuşta kapatıyoruz. Yerde analizlerle doğrulanmış limitlerle ve minimum riskle uçuşa devam ediyoruz. Örneğin ilk uçuşta her ne kadar yerde tüm testleri yapılmış olsa da kalkış konfigirasyonunu değiştirmeden uçuşa devam ettik. Uçak tipine bağlı olarak emniyeti en yüksek, en garanti yerlerde tutulacak şekilde minimum ve maksimum süratlere yaklaşmadan, mümkünse konfigürasyon değiştirmeden daha sonraki uçuşları destekleyecek test noktalarını tamamlamayı hedeflemek önemli olan. Biz HÜRKUŞ-B ilk uçuşunda 10.000 feete kadar tırmandık. İrtifa değişikliğine göre devreye girip çıkan sistemlerin 10.000 feete kadar düzgün çalıştığını gözlemledik. Uçaktaki ana uçuş saatlerin hassasiyetini bizi takip eden diğer uçak HÜRKUŞ-A ile kıyasladıktan sonra da “iniş” safhasına geçtik. İlk uçuşumuz 15 dakika kadar sürdü. Asıl iş ilk uçuş sonrasında başlıyor. İlk uçuş biz bundan sonraki test aşamasına hazırız anlamına geliyor birazda.



HÜRKUŞ-B nin ilk uçuştaki performansını nasıl buldunuz?

HÜRKUŞ-B nin aslında bir modernizasyon programı olduğunu düşündüğümüzde iyi bir performans elde ettiğimizi düşünüyorum. HÜRKUŞ-A’da kullanılan sistemler sertifikasyon sürecini tamamlamak için yeterli ve gerekli olan sistemlerdi. Bu uçak ise artık göreve yönelik olarak, Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın isteklerini karşılamak üzere modernize edilmiş bir uçak. Test süreci başarı ile tamamlandığında Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın tüm isteklerini karşılayabileceğini değerlendiriyorum.

HÜRKUŞ-B kokpiti sınıfının en iyisi mi? Bu ne ifade eder bir pilot için?

“İyi dizayn edilmiş bir” Kokpit pilot iş yükünü azaltır ve göreve yönelik pozitif katkılar sağlar. İstediğin bilgiye erişimi istediğin kumandayı kolaylıkla verebilme kabiliyeti sağlar. Bizlerde Çiğli’deki eğitimleri ve bizden neler beklendiğini biliyoruz. Hali hazırda Çiğli’de görev yapan tecrübeli öğretmen pilotların katkıları ile sınıfının en iyisi denilebilecek bir kokpit ortaya çıktı. Dizayn aşamasında, yeterli tecrübesi olmayan pilot adaylarının ne tarz hatalar yapabileceği, öğretmen pilotların müdahale ve takip gereksinimleri, kokpit görüşü, erişim kolaylıkları, sertifikasyon gibi birçok konu dikkate alındı. Bu kapsamda temel uçuş eğitimi verilecek bir uçakta olması gereken her şeyi sağlayabilecek bir uçak HÜRKUŞ-B. Ayrıca kullanım alanları değiştikçe farklı istekleri de karşılayabilecek şekilde tasarım değiştirme kabiliyetimizin olması büyük bir ayrıcalık.

Touch Down size neler hissettirdi?

Yine kelimelere dökmekte zorlanacağım bir hissiyat bu. Beni heyecanla bekleyen ekibi ve gözlerindeki mutluğu görmek çok güzeldi. Her zaman dediğim gibi, bu bir ekip işi. Orada bulunan herkesin uçak üzerinde bir emeği var. Düşünmüş, tasarlamış, üretmiş, dokunmuş, yönetmiş, karar vermiş… Ben uçağı emniyetli bir şekilde uçurarak, test noktalarını tamamlayıp geri getirerek onların gururunu paylaşmış oluyorum aslında. Benden ziyade tek tek onlara sormalısınız neler hissettiklerini.

Test pilot eğitimlerine ilk uçuş dahil midir?

Test pilotluğu eğitiminde ilk uçuş olarak ayrı bir ders konusu var. Yurtdışında aldığımız eğitimler esnasında bu konuyu da işledik. Burada yaptığımız tüm ilk uçuşlarda da bu dersleri ve edindiğimiz tecrübeleri test sürecine dahil ettik.

HÜRKUŞ-B’nin envantere girmesi ile eğitimlerine destek verecek misiniz?

Hava Kuvvetleri Komutanlığı pilotlarının eğitimine destek vereceğiz. Şu anki planlamaya göre ilk aşamada hem öğretmen pilot hem test pilotları yetiştireceğiz. Üretilen uçaklarımızın test süreci tamamlandığında Hava Kuvvetleri Komutanlığı’nın kabul süreci olacak. Kabul sürecinden önce bu eğitimleri tamamlamış olacağız. Dolayısıyla Hava Kuvvetleri Komutanlığı pilotları da bu uçakla uçabilecek, test ve kabul aşamaların değerlendirebilecek kapasiteye ulaşacaklar. Teslim edilen uçaklarımızla da Çiğli’de Uluslararası Uçuş Okulu’nda eğitim verebiliyor olacaklar. Hava Kuvvetleri Komutanlığı’na karşı sorumluluğumuz yüksek. Bizim burada yakalayamadığımız, gözden kaçırdığımız hiçbir konu olmadan, tespit ettiğimiz konuları da gerekli işlemleri yaptırarak uçaklarımızı teslim etmiş olmamız gerekiyor. Teslimden sonra özellikle uçuş emniyeti adına bizim öngöremediğimiz bir nokta olmamalı diye değerlendiriyorum. Hava Kuvvetleri Komutanlığı’na teslim edildikten sonra da mutlaka güncellemeler olacaktır. Uçuş emniyeti öncelikli olacak şekilde ihtiyaçlara göre güncellemeler yapılmaya devam edecektir. Umuyorum, kendi kanatlarımızla, kendi semalarımızda emniyetli bir şekilde başladığımız bu süreç, yine emniyetli bir şekilde uzun yıllar devam edecek. Bizler de bu sürecin bir parçası olmanın gururunu her zaman yaşayacağız.

http://www.kokpit.aero/murat-keles-anlatti
« Son Düzenleme: 27 Nisan 2018, Cuma - 15:53 Gönderen: YörükEfe »
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #7 : 26 Nisan 2018, Perşembe - 12:25 »
‘HÜRKUŞ’LA GURUR DUYUYORUM’

Murat Özpala, HÜRKUŞ Test Pilotu. Hava Kuvvetleri’nde görev yaparken, 2006’dan itibaren HÜRKUŞ tasarım ekibiyle birlikte çalışan Özpala, projeye Ar-Ge subayı olarak destek vermeye başladı. Habertürk'ün haberine göre, “2010 yılında binbaşı rütbesindeyken TAI’nin isteği üzerine Hava Kuvvetleri ile protokol yapılarak ayrıldım ve HÜRKUŞ test pilotu olarak buraya geldim” diyen Murat Özpala, şunları dedi:

“O tarihte Güney Kore’den alınan 40 adet KT-1T eğitim uçağının testini yaparak Hava Kuvvetleri’ne teslim ettik. Hava Kuvvetleri’ndeyken nasıl bir temel eğitim uçağı yapılması gerektiği konusunda dilimiz döndüğünce anlatmaya çalışıyorduk. Sonra da TAI’ye geçerek, kara kalem eskiz halindeki bir uçağın levyesini tutma fırsatım oldu. İlk uçuşu 2013’te yaptık. O zamandan beri 1000 saate yakın test uçuşuyla uçağı geliştirdik. Şu anda silahlı versiyon da dahil, üç farklı versiyonla test uçuşlarımız ve üretim geliştirme faaliyetlerimiz devam ediyor. Hava Kuvvetleri için 10. uçağı üretmiş durumdayız. Yıllarca F-4 ile uçtum. Yerli bir uçakla uçmak hepimizin hayaliydi. Uçak deyince aklımıza hep Amerikalıların yaptığı uçaklar geliyordu. HÜRKUŞ ile bu hayalim gerçekleşti. Müthiş mutluluk, gurur duyuyorum. HÜRKUŞ ismi kendi semalarımızda kendi kanatlarımızla hür bir şekilde uçtuğumuzu simgeliyor, benim nazarımda. HÜRJET’in tasarım çalışmalarına da başladık. Milli muharip uçağımızdan önce HÜRJET de havalanacak.”

http://www.star.com.tr/guncel/atak-helikopteri-test-pilotu-korkmazturk-bunu-yabanci-bir-helikopterde-yapabilmek-mumkun-degil-haber-1335901/
« Son Düzenleme: 27 Nisan 2018, Cuma - 15:53 Gönderen: YörükEfe »
 
Beğenenler: ego432000, Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #8 : 14 Mayıs 2018, Pazartesi - 12:19 »
Hürkuş-C Haziran'da envantere giriyor

HÜRKUŞ Projesinde geliştirme bölümü 2016 yılında tamamlandı. Uçakların ilkinin 2018'in Haziran ayında, son uçağın ise Haziran 2019 ayında envantere alınması öngörülüyor.



Milli eğitim uçağı  Hürkuş’un silahlandırılmış versiyonu olan Hürkuş-C, genel olarak silahlı keşif ve hafif taarruz görevlerinde kullanılmak üzere geliştirilmektedir. Kamuoyuna lanse edildiği ilk günden bu yana büyük ilgi toplayan Hürkuş-C şimdiden yabancı ülkelerinde dikkatini çekiyor.

Terörle mücadeleye yakın hava desteği sunması için TAİ tarafından geliştirilen milli eğitim uçağı Hürkuş'un silahlandırma çalışmalarında sona gelindi.
 
Milli uçak Hürkuş-C'nin silahlı versiyonu terörle mücadelede etkin olarak kullanılacak. TSK’nın özellikle terörle mücadele de çok ihtiyaç duyduğu yakın hava desteğini sağlayacak.
 
Milli Mühimmatlar Milli Uçak


Hürkuş-C yerli mühimmatlar ile daha güçlü daha bağımsız. 1500 kg’lık faydalı yük taşıyabilme kapasitesine sahiptir. Taşıyabildiği milli mühimmatlar içerisinde Roketsan üretimi Cirit, Umtas-Lumtas füzeleri ile genel maksat bombaları MK-81 MK-82 ve HGK-82 dahil bir çok yerli mühimmat ile uyumludur.
 
HÜRKUŞ-C'de yer alacak 3 silah istasyonu
• 24 adet L-UMTAS
• 4 adet TEBER-82
• 6 adet TEBER-81 silah yüzlerini taşıyabilmektedir.
(TEBER-81 ve TEBER-82, savaş uçaklarının kullandığı MK81/82 Genel Maksat Bombalarının güdümlü hali.)

Hürkuş-C silah sistemleri dışında dijital güvenli haberleşme, ile video ve veri linki sayesinde görüntü aktarımı da yapabilecek.
 
Taşıma kapasitesi çok yüksek olan Hürkuş-C, 7 farklı yük istasyonuna yerleştirilebilen 1.5 ton mühimmatı taşıyabiliyor.

-Görüntüleme ve nişangah sistemi
-Termal Görüntüleme/Nişangah Sistemi
-Harici Yük Entegrasyonu
-Genel Maksat Bombaları MK-81 ve MK-82 çeşitleri,
-Milli Mühimmatlar:
-HGK-3 (82), Tübitak SAGE,
-KGK-82, Tübitak SAGE,
-Cirit, 2.75 inç Lazer Güdümlü Roket, Roketsan,
-UMTAS, (IR/LGB) Güdümlü Roket, Roketsan,
-12.7 ve 20 mm Top Sistemleri,
-2.75 inç Roket Çeşitleri,
-Uluslararası Lazer Güdümlü Mühimmat Çeşitleri,
-Eğitim Bombaları, BDU33 ve MK106,
-Harici Yakıt Tankları
-Haberleşme Sistemleri:
-Dijital Güvenli Haberleşme
-Video & Veri Linki
-Zırhlandırılmış Yapı
-Kendini Koruma Sistemleri
-Gece Görüş Uyumlu Sayısal Kokpit
-Gelişmiş Aviyonik Sistemler

http://www.star.com.tr/teknoloji/hurkusc-haziranda-envantere-giriyor-haber-1342510/
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #9 : 27 Temmuz 2018, Cuma - 23:50 »
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Oktay: Hürkuş, 1 yıl sonra silahlı olarak muharebelere katılacak



Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Çiğli'de Hava Kuvvetleri Komutanlığı Eğitim Alan Pilotlarının mezuniyet töreninde konuştu. Oktay, 'Yerli uçağımız Hürkuş bu yıl sonunda pilot eğitimlerine başlayacağı ve silahlı olarak muharebelere 1 yıl sonra katılacağı, Hürjet'imizin de pilotlarımızın hizmetinde olacağı müjdesini vermek isteriz' dedi.

"Bugün 15 Temmuz öncesine göre çok daha güçlü çok daha disiplinli motivasyonu kendine inancı çok daha yüksek bir TSK var. Sayın cumhurbaşkanımızın liderliği ve kararlılığı yanında komutanlarımızın kararlılığın büyük payı bulunmaktadır. Yeni dönemde de yerli, milli ve asil duruşun güçlenerek devam edeceğini olan inancımı burada da yinelemek istiyorum.

Son yıllarda yaşadığımız her olay bize ülkemizin daha da güçlenerek yoluna devam etmesi gerektiğini bize göstermiştir. Güçlü ordunun tesisinde milli savunma sanayiinin ne kadar önemli olduğunu görüyoruz.

Hava sahası hakimiyetinin ve havacılığın muharebe meydanlarında ne kadar önemli olduğunu son yıllarda operasyonlarda bir kez daha gördük. Bu sahada bizleri sevindiren en önemli unsur yerli ve milli ürünlerimizin gittikçe artan oranda kullanılmasıdır.

"2021'DE HİZMETİNİZDE MÜJDESİNİ VERMEK İSTERİZ"

Yerli İHA ve SİHA'larımızla, bunun yanında uçaklarda kullandığımız yerli mühimmatlar ve pilotlarımızın müthiş becerileriyle bunları en iyi sonuç alacak şekilde kullanmaları bizleri gururlandırdı. Pilotlarımızı biraz bekletmiş olsa da yerli eğitim uçağımız HÜRKUŞ ile bu yıl sonunda pilot eğitimlerinin başlayacağı, aynı uçağımızın silahlı olarak muharebelere bundan bir yıl sonra katılacağı, Hür Jet'imizin ise 2021'de pilotlarımızın hizmetinde olacağı müjdesini vermek isteriz.

"ULUSLARARASI SİYASETTE GÜÇLÜ OLMANIN YOLU..."

Uluslararası siyasette güçlü olmanın yolu, birlik ve beraberlik içinde olan bir millet, güçlü bir ekonomi ve güçlü bir ekonomiye sahip olmaktan geçer. Bunun da olmazsa olmazlarından biri iyi eğitim almış, görev bilinci yüksek, disiplinli, ülkesine gönülden bağlı vatan evlatlarının varlığıdır.

https://www.aksam.com.tr/guncel/cumhurbaskani-yardimcisi-oktay-hurkus-silahli-olarak-muharebelere-1-yil-sonra-katilacak/haber-758846
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #10 : 29 Temmuz 2018, Pazar - 02:43 »
Hürkuş KT-1’in kopyası mı?

Hakan KILIÇ/Kokpit.aero



Kokpit.aero’da en çok merak edilen savunma-havacılık konularına cevap veren yazarımız Hakan Kılıç, Hürkuş hakkında sorulan sorulara cevap verdi:
Hürkuş, Güney Kore KT-1 uçağının veya başka bir uçağın kopyası mı? Sizce başarılı bir proje mi?
Neden jet motorlu küçük CAS uçakları yerine yakın hava desteğini bir pervaneli (turboprop) uçakla yapacağız?

Bu durum mali kaynakların kısıtlı olmasında mı, teknolojik yetersizliğimizden mi kaynaklanıyor?

Öncelikle Hürkuş kopya değil. Tasarımı TAI’ye ait. Evet tasarımında dünyadaki diğer turboprop eğitim uçakları ve KT-1’in şeklinden ilham ve örnek alınmış olabilir ama bu mantıkla kopya dersek Amerikalılar, İsviçreliler ve Brezilyalılar dahil dünyada tüm üreticileri kopyacılıkla suçlamış oluruz.

Oysa trend belli. Yüksek performanslı savaş uçaklarıyla uçacak pilot adayları için öğrenci ve öğretmen pilotun arka arkaya oturduğu, güçlü pervaneli motora ihtiyaç duyuluyor. Pervaneli motorun tercihin en önemli özelliklerinden biri de yakıt tasarrufu operasyon maliyetlerinin jetlere göre düşük olmadı.

Performans yüksek olsun dediğinizde, kanatlar aşağıya iniyor. Savaş uçağı konsepti dediğinizde pilotlar yan yana oturamıyor. Keza kuyruk tasarımı da benzer bir düzende oluşuyor. Aslında bu ‘Tüm otomobiller niye dört tekerlekli’ demek gibi bir soru…

Aşağıdaki derlememe bakarsanız hepsinin birbirine benzediğini görürsünüz.



Tıpkı Atak gibi Hürkuş’da başarılı bir proje. A modeli ki sivil standartlar için bir ilke imza atıldı ve Avrupalı Havacılık Otoritesi EASA’dan ‘sivil uçak’ konusunda sertifikasyon alındı. Hava Kuvvetlerimiz için geliştirilen askeri eğitim modeli Hürkuş-B modeli hızla teslimata yaklaşıyor.

Silahlandırıldı. Ancak henüz silahlı modeli olan C modeli ile ilgili TAI ile SSM arasında seri üretim sözleşmesi henüz imzalanmadı. Ancak testler seri olarak sürüyor.



Yakın hava desteği (CAS) ve TMO operasyonları için Hürkuş-C uçağının planlanmasının sebebi ise mali kaynak yetersizliği, başka uçak alamamak veya teknolojik yetersizlik değil. Özellikle Terörle Mücadeli Operasyonları, gayrinizami harp veya şehir savaşlarında bu uçağın bir F-16 veya F-35’den çok daha verimli olacağı düşüncesidir.

Aşağıdaki resimde görüldüğü üzere bu konuda trend de bu yöndedir. Bugün USAF dahi A-6 Texan gibi uçakları hizmete almaktadır. Başka ülkelerde örnekleri de bulunmaktadır. Gerek uçuş maliyeti gerekse Güneydoğu gibi dağlık arazide vadilerin arasındaki hedeflere saldırabilecek manevra kabiliyeti, turbofan motorlu uçaklara rağmen düşük süratte havada tutunabilme kabiliyeti ile son derece verimli bir savaşçı olacak.

Turbofan motorlu savaş uçaklarına göre daha dik açılı kanatları ve turboprop motoru ile savaş helikopterleri gibi istediği hedefi etki altına alabilecek. Aşağıdaki fotoğraflarda görüldüğü gibi harici Gunpod takılabilecek. Çeşitli roket podları, güdümlü hale getirilmiş akıllı bombalar ve füzeler taşıyabilecektir.



http://www.kokpit.aero/hurkus-kt1-kopyasi-mi
« Son Düzenleme: 29 Temmuz 2018, Pazar - 02:47 Gönderen: YörükEfe »
 
Beğenenler: Caner Çetin

Çevrimiçi Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3267
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #11 : 09 Ağustos 2018, Perşembe - 16:37 »
Az demiş uz demiş; sağ olsun.
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #12 : 19 Eylül 2018, Çarşamba - 22:27 »
Bakan Varank, HÜRKUŞ'un deneme uçuşuna katıldı



Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Yeni Nesil Temel Eğitim Uçağı HÜRKUŞ’un deneme uçuşuna katıldı. 

Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii-TUSAŞ Tesislerini ziyaret etti. Bakan Varank, TUSAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Oğuz Borat, TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil ve diğer yetkililerden, Hava Kuvvetleri Komutanlığı’na teslim edilecek 15 adet HÜRKUŞ’un seri üretimi ve T625 Genel Maksat Helikopteri’nin ilk uçuşu hakkında bilgi aldı. Varank, Yeni Nesil Temel Eğitim Uçağı HÜRKUŞ’ların her gün düzenli olarak yapılan deneme uçuşlarından birine de katıldı. TUSAŞ Test Pilotu Murat Özpala komutasında HÜRKUŞ ile icra edilen 139’ncu uçuş, yer seviyesinden maksimum 8000 feet yükseklikte gerçekleştirildi. Zaman zaman yüksek hızlı pasaj geçişler ile stall manevraları yapılan deneme uçuşu 11 dakika sürdü.



Bakan Varank, daha sonra 6 Eylül’de ilk uçuşunu gerçekleştiren yerli helikopterimiz T625 Genel Maksat helikopterini inceledi.

TUSAŞ Tesisleri’nde devam eden diğer projeleri de inceledikten sonra konuşan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank şunları söyledi: "HÜRKUŞ'un milli imkan ve kabiliyetlerle geliştirilmiş ve üretilmiş olmasından dolayı gurur duydum. Semalarımızdaki hava araçlarının her geçen gün daha fazlası kendi imkanlarımızla ürettiklerimizden oluşuyor. Bu ülkemiz için önemli bir güçlenme vesilesi. Ülkemizin savunma ve havacılık sanayiinde kat ettiği mesafe gurur verici düzeydedir.  Önümüzdeki dönemde yapılacak çalışmalar ile bu tabloyu taçlandırmak istiyoruz. Burada da yetkililerimizle konuştuk. HÜRKUŞ, gençlerimizin yakından görmesi ve tanıması için TEKNOFEST’de olacak. Bu milli gururumuzu izlemek isteyenleri TEKNOFEST İstanbul’a davet ediyorum."



Öte yandan uçuş öncesinde Bakan Varank’a Pilot Özpala ve ekibi tarafından eğitim verildi. Eğitimi dikkatle dinleyen Varank’ın oldukça heyecanlı olduğu gözlendi.

http://www.kokpit.aero/varank-hurkus
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #13 : 23 Eylül 2018, Pazar - 17:07 »
Hürkuş teslimata gün sayıyor

Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın eğitim ihtiyacına cevap vermek üzere Türk Havacılık ve Uzay Sanayii tarafından geliştirilen Hürkuş'un ilk teslimatının kasım ayında gerçekleştirilmesi planlanıyor.



Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından özgün olarak geliştirilen ilk milli hava aracı Hürkuş, Türk Hava Kuvvetleri envanterine girmek için gün sayıyor.

Hürkuş, Türkiye Teknoloji Takımı (T3) Vakfı ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından İstanbul Yeni Havalimanı'nda gerçekleştirilen Anadolu Ajansının (AA) global iletişim ortağı olduğu TEKNOFEST İstanbul Havacılık, Uzay ve Teknoloji Festivali'ne renk kattı. Kırmızı-beyaz renkleriyle fuar alanında sergilenen Hürkuş, yaptığı hava gösterisiyle de ilgi gördü.



Savunma Sanayii Başkanlığı öncülüğünde, Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyacına cevap verecek ve dünya pazarına girebilecek bir eğitim uçağının geliştirilmesi amacıyla başlatılan Hürkuş Projesi'nde ise önemli bir aşamaya gelindi.

Hürkuş'un, Türk Silahlı Kuvvetleri bünyesinde temel eğitim uçağı olarak görev yapacak B konfigürasyonunun ilk test uçuşu ocak ayında gerçekleştirildi.

15 uçak 2019'da teslim edilecek
Uçak, geçen sürede Türk Hava Kuvvetleri'nin de istekleri doğrultusunda geliştirilmeye devam edildi.

Gelinen noktada Hürkuş'un kasım ayında Hava Kuvvetleri'ne teslim edilmesi planlanıyor. İlk uçak teslim edildikten sonra Hava Kuvvetleri pilotları tarafından kullanılacak ve çeşitli değerlendirmelere tabi tutulacak. 3 ay olarak öngörülen bu sürede, komutanlık ve TUSAŞ'ın iş birliğinde uçağa ilişkin geliştirmeler nihayetlendirilecek.



Uçağın teslimatları sistematik şekilde sürdürülerek toplamda 15 uçak, 2019'un ilk yarısında Hava Kuvvetleri'ne teslim edilecek.

Türk havacılığında yeni sayfa
Uçağın Hava Kuvvetleri envanterine girmesi Türk havacılık sanayisinde yeni bir sayfa açılması anlamına geliyor.

Bugüne kadar TUSAŞ tarafından modernize edilen birçok hava aracı Hava Kuvvetleri tarafından kullanıldı. Hürkuş ise şirket tarafından tasarlanarak üretilen ve envantere giren ilk milli hava aracı olacak.



Sivil alanda kullanılmak üzere geliştirilen Hürkuş-A'nın ardından Hürkuş-B'nin, özellik ve dinamikleri yenilendi.

Hürkuş-B, Hürkuş-A'dan 100 kilogram daha hafif, hızlı, modern ve güçlü bir uçak olarak dikkati çekiyor. Bu varyant, daha stabil ve daha kapsamlı bir uçak olarak tasarlandı.

Sınıfının en iyisi olarak gösterilen Hürkuş-B, sayısal kokpiti, basınçlı kabini, fırlatma koltuğu, oksijen desteği ve iniş takımları açısından jet uçaklardakine benzer sistemlerle donatıldı.



Toplamda bin uçuş saatini başarıyla aşan ve 150 sorti sayısına geliştirme faaliyetleri kapsamında ulaşan Hürkuş da festival kapsamında gösteri uçuşu yaptı. 

https://www.aa.com.tr/tr/bilim-teknoloji/hurkus-teslimata-gun-sayiyor/1262343
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2018, Perşembe - 01:41 Gönderen: Caner Çetin »
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #14 : 08 Ekim 2018, Pazartesi - 22:21 »
Hürkuş'u artık Hava Kuvvetleri pilotları uçuracak

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, TUSAŞ'ın test pilotları tarafından uçurulan yerli ve milli eğitim uçağı Hürkuş'un kasım ayının ilk haftasında İzmir Çiğli'de Hava Kuvvetleri Komutanlığı pilotlarıyla ilk uçuşunu yapacağının müjdesini verdi.



Cumhurbaşkanlığı Kabinesi'nin 100 Günlük Eylem Planı'nın koordinasyonunu yürüten Oktay, eylem planındaki savunma sanayisine ilişkin faaliyetleri yerinde incelemek için Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tesislerini ziyaret etti.

TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil ve beraberindeki heyet tarafından karşılanan Oktay, TUSAŞ şeref defterini imzaladı. Oktay, daha sonra Kotil'den 6 Eylül'de ilk uçuşunu yapan yerli T625 genel maksat helikopteri, ATAK, özgün ATAK-2 helikopteri, Hürkuş, ANKA, Milli Muharip Uçağı ve diğer projeler hakkında brifing aldı.

- Hürkuş, Çiğli yolcusu

Brifingde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 5 yıl önce 6 Eylül 2018'de uçurulması talimatı verilen T625 helikopterinin ilk uçuşunu başarıyla gerçekleştirdiğini vurgulayan Oktay, kabinenin 100 günlük eylem programında yer alan, TUSAŞ mühendisleri tarafından tasarlanıp üretilen ve TUSAŞ'ın test pilotları tarafından uçurulan yerli ve milli eğitim uçağı Hürkuş'un kasım ayının ilk haftasında İzmir Çiğli'de Hava Kuvvetleri pilotlarıyla ilk uçuşunu yapmaya başlayacağını söyledi.

Oktay, daha sonra T625 genel maksat helikopterinin montaj hattının yer aldığı hangara geçti. Hazırlanan pilot montunu giyerek, yerli motorla ilk uçuşunu 2021 yılının ilk yarısında gerçekleştirmesi amaçlanan T625 genel maksat helikopterinin kokpitine oturan Oktay, 6 Eylül'de ilk test uçuşunu yapan pilot Arif Ateş'ten helikopterle ilgili bilgi aldı.

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Oktay, TUSAŞ çalışanlarına hitaben yaptığı konuşmada, şu anda helikopter montaj hattında olduklarını ancak yaptıkları işlerin montajın çok ötesinde olduğunu söyledi.

- "Tüm ihtiyaçları karşılayabilen bir yapının içindeyiz"

A'dan Z’ye her ayrıntısı Türk mühendislerince tasarlanan ve imal edilen ürünlerin montajının yapıldığını belirten Oktay, "Burada yapılan her işte sizin alın teriniz, emeğiniz, göz nurunuz var. Bu ürünlerle sadece kendi ihtiyacımızı karşılamakla yetinmeyip Silahlı Kuvvetlerimizin lojistik boyuttaki ihtiyaçlarına da cevap verebilecek şekilde tüm ihtiyaçları karşılayabilen bir yapının içindeyiz. Bu yapının ana taşları sizlersiniz. Sizlerle birlikte olmaktan gurur duyuyorum, şeref duyuyorum. İyi ki varsınız arkadaşlar." ifadelerini kullandı.

Oktay, TUSAŞ çalışanlarının kendilerine büyük bir öz güven kazandırdığını söyledi.

- "Liderimize verdiği sözün altını dolduran bir ekip"

Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir ve TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil başta olmak üzere tüm yönetim kademesindekiler ile ürünlerin yapılmasında emeği geçen herkesi yürekten tebrik eden Oktay, sözlerini şöyle tamamladı:

"6 Eylül sabahı yerli T625 genel maksat helikopteri test edildi. Sayın Genel Müdürümüzden bize 'Özgün helikopteri test edeceğiz.' diye bilgi gelmişti. Bu tarih 6 Eylül 2018 sabah 06.00 olarak Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan tarafından 5 yıl önce belirlenen bir tarihti. Cumhurbaşkanımıza, liderimize verdiği sözün altını dolduran bir ekiple buradayız. Sizlerle ne kadar gurur duysak azdır. Aynı çalışmaları diğer alanlarda da aynı şekilde devam ettiriyoruz. İnşallah bunun aynı azimle yine savaş uçağında da gerçekleşeceğine inanıyoruz. Özgün genel maksat helikopterinden sonra ATAK-2 diye ifade ettiğimiz daha gelişmiş kapasiteye sahip taarruz helikopterimizi geliştireceğiz. Sadece Türkiye semalarında değil, onun ötesinde birçok ülkenin semasında sizin emeğinizi, göz nurunuzu, alın terinizi göreceğiz.

TUSAŞ çalışanlarının, mühendislerinin sadece sayılarıyla değil, kalite ve özgünlükleriyle bütün dünyada sözünü ettireceğine, marka olacağına ve olmaya da başladığına şahitlik ediyoruz. Buradan ayrıca bir teknoloji transferini de hep birlikte sağlayacağız."

Oktay, daha sonra TUSAŞ tarafından üretilecek 5. nesil savaş uçağı Milli Muharip Uçağı'nın tasarım ofisini ziyaret etti. Cumhurbaşkanı Yardımcısı Oktay'a ziyaretinde Savunma Sanayii Başkanı Demir eşlik etti.

https://www.star.com.tr/guncel/cumhurbaskani-yardimcisi-oktay-hurkusta-yeni-donem-basliyor-haber-1393213/
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #15 : 14 Ekim 2018, Pazar - 00:58 »
Hürkuş B 15 Kasım’da Hava Kuvvetleri’nde göreve hazır

Hürkuş B Temel Eğitim Uçağının seri üretimi ve uçuş testleri tamamlanan ilk 2 uçağı, 15 Kasım’da Hava Kuvvetleri’nde göreve hazır olacak. İzmir Çiğli’de öğretmen pilotların eğitiminin ardından Hürkuş B, pilot adaylarının eğitiminde kullanılacak. Kalan 13 uçak da 2019’un ilk yarısında envantere girecek.



Türk başlangıç ve temel eğitim uçağı Hürkuş, Hava Kuvvetleri Komutanlığı envanterine giriyor. Seri üretimden çıkan ve uçuş testleri tamamlanan 2 uçak, kasım ayının ilk haftasında İzmir Çiğli 2. Ana Jet Üssü’ne intikal ettirilecek, daha sonra da öğretmen pilotların eğitimleri başlayacak. Hava şartlarının da el vermesi halinde 15 Kasım’da başlatılması planlanan eğitimler, Hürkuş’un Test Pilotu Murat Özpala tarafından verilecek. Uçağın değerlendirilmesi ve eğitim sürecinin ardından öğretmen pilotlar, yeni pilot adaylarının eğitimlerine Hürkuş B ile devam edecek.
 
JET KOKPİTLİ VERSİYON
 
Hürkuş'un, TSK bünyesinde temel eğitim uçağı olarak görev yapacak B konfigürasyonunun ilk tecrübe uçuşu ocak ayı sonunda gerçekleştirildi. Geçen sürede Türk Hava Kuvvetleri'nin de istekleri doğrultusunda uçağın geliştirilmesine devam edildi. TAİ/TUSAŞ tarafından sivil alanda kullanılmak üzere geliştirilen Hürkuş-A'nın ardından Hürkuş-B'nin, özellik ve dinamikleri yenilendi. Hürkuş-B, Hürkuş-A'dan 100 kilogram daha hafif, hızlı, modern ve güçlü bir uçak. Sınıfının en iyisi olarak gösterilen Hürkuş-B, sayısal kokpiti, basınçlı kabini, fırlatma koltuğu, oksijen desteği ve iniş takımları açısından jet uçaklardakine benzer sistemlerle donatıldı.



TÜRK HAVACILIĞINDA YENİ SAYFA
 
Savunma Sanayii Başkanlığı öncülüğünde, Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyacına cevap verecek ve dünya pazarına girebilecek bir eğitim uçağının geliştirilmesi amacıyla başlatılan Hürkuş Projesi'nde, uçağın Hava Kuvvetleri envanterine girmesiyle Türk havacılık sanayiinde yeni bir sayfa açılacak. Bugüne kadar TUSAŞ tarafından modernize edilen birçok hava aracı, Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nca kullanıldı. Hürkuş ise şirket tarafından tasarlanarak üretilen ve envantere giren ilk milli hava aracı olacak.

İLK ETAPTA 15 UÇAK
 
Yeni Şafak'tan Kıymet Sezer'in haberine göre; Hava Kuvvetleri Komutanlığı, temel eğitim ihtiyacını karşılamak üzere Hürkuş B uçağından 15’i kesin 40’ı opsiyon olmak üzere anlaşma imzalamıştı. İlk 15 uçağın değerlendirilmesi ve envantere girmesinin ardından, ihtiyaç halinde, opsiyon kapsamındaki alımların da kesin alıma dönüştürülmesi bekleniyor. İlk iki uçağın teslimatının ardından, kalan 13 uçak 2019 yılı ilk yarısında envantere girecek.

https://www.star.com.tr/teknoloji/hurkus-b-15-kasimda-hava-kuvvetlerinde-goreve-hazir-haber-1395213/
 
Beğenenler: Caner Çetin, Memocan

Çevrimiçi Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3267
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #16 : 01 Kasım 2018, Perşembe - 00:19 »
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 
Beğenenler: Memocan

Çevrimdışı Malpsoy

  • Tarkan
  • *
  • İleti: 73
  • Beğeni Sayısı: 84
  • Cinsiyet: Bay
  • Bizi bilen bilir, bilmeyende kendisi gibi bilir
  • Referans Olunan Üye(ler): 3
    • Profili Görüntüle
Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #17 : 04 Kasım 2018, Pazar - 17:54 »
 

Çevrimiçi Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3267
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #18 : 28 Aralık 2018, Cuma - 01:27 »
Hava Koşunlarımızın düzenine (inventory) girecek ilk Hürkuş-B 2. Ana Jet Üs Komutanlığı’nda harekât deneme değerlendirme faaliyetlerinden geçiyor.
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun
 

Çevrimiçi Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3267
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: TUSAŞ HÜRKUŞ
« Yanıtla #19 : 29 Aralık 2018, Cumartesi - 21:48 »
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun