08 Aralık 2019, Pazar - 16:27

Gönderen Konu: TUSAŞ-TAİ  (Okunma sayısı 5069 defa)

0 Üye ve 4 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

YörükEfe

  • Ziyaretçi
TUSAŞ-TAİ
« : 22 Aralık 2017, Cuma - 22:05 »
Türkiye’nin ilk jet motorlu yüksek hızlı hedef uçak sistemi: Şimşek

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI) tarafından hava savunma birliklerinin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla geliştirilen Türkiye’nin ilk jet motorlu yüksek hızlı hedef uçak sistemi olan Şimşek programı geliştirme süreci, başarıyla devam ediyor.



Şimşek, alt aviyonik yazılımları tamamen TAI tarafından geliştirilen sistem, AKANA ve TAI firmaları tarafından tasarlanıp üretilen fırlatıcı ile fırlatılırken, TEI tarafından geliştirilmiş olan Türkiye’nin ilk yerli jet motoru TJ90 motoruyla uçuruldu. Ataletsel ölçüm birimi olarak Karel firmasına ait özgün EGI ve Tualcom firmasına ait milli veri linki ile testleri başarıyla tamamlandı.

Sistem tasarımından alt sistem tasarımına giden milli çözüm yaklaşımı ve yan sanayi ile ortak çalışmalar sonucunda gelinen noktada, kullanıcılara maliyet etkin ve güvenilir çözüm sunmanın yanında, milli çözümlerle ürünün desteklenebilir özellikleri artırılmaktadır



Türk Silahlı Kuvvetleri’nin hava savunma eğitimlerinde ve hava savunma sistemi geliştiren kuruluşların sistemlerinin test ve doğrulanmasında kullanılabilecek Şimşek, milli alt sistem çözümleriyle birlikte istenilen hedefe emin adımlarla ilerliyor.
 
Deniz Kuvvetleri Komutanlığı’nın eğitim ihtiyaçları için ilk paket hizmet satışı teslimatları gerçekleşecek olan Şimşek Sistemi için yurt içi ve yurt dışından gelen taleplere yönelik üretim ve geliştirme faaliyetlerine devam ediliyor.

Türk Silahlı Kuvvetleri’nin (TSK) hava savunma birliklerinin eğitim ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla 2009 yılında Araştırma ve Geliştirme projesi olarak başlatılmış özgün TUSAŞ tasarımıdır.
 
Müşteri ihtiyaçlarına göre şekillendirilebilir açık mimari yapıda tasarlanmakta olan ŞİMŞEK Yüksek Hızlı Hedef Uçak Sistemi; hava-hava, satıh-hava, uçaksavar ve füze sistemleri ile atış ve radarla takip eğitimlerinde kullanılacak, muharip uçakların ve füzelerin uçuş karakteristiklerine yakın özelliklere sahip, Yüksek Hızlı Hedef Uçak ihtiyaçlarını karşılayacaktır.
 
TUSAŞ özgün tasarım ve üretimi olan ŞİMŞEK sistemi genel özellikleri:
45 dakika havada kalma süresi
Azami hız 400 kts
1000ft (350m) ile 15000ft (4500m) (ASL) irtifalar arasında görev kabiliyeti
Menzil 50 km
Fırlatıcı ile kalkış
Paraşüt ile karaya veya denize iniş
Gemi helikopter platformlarından kalkış ve kontrol
İleri kompozit teknolojileri ile üretilmiş yapı
Askeri standartlara uyumluluk
Özgün "YKİ Uçuş Kontrol Sistemi" ve "Otopilot Sistemi" sayesinde kalkış ve iniş dâhil rota / yön / hız / irtifa tutma modları ile tam otonom uçuş kabiliyeti
Yer Kontrol İstasyonu ile görev öncesi planlama ve kontrol, uçuş esnasında değiştirebilme özelliği
Eve Dönüş ve Acil İniş Modları ile acil durumlarda önceden belirlenmiş eve dönüş noktasına gelerek otomatik iniş
Gerçek zamanlı kriptolu sayısal uçuş verisi telemetreleri kaydetme ve sonradan oynatabilme
 
Sayısal harita otomatik tanıma
Faydalı Yükler:
Pasif Radar İz Artırıcı
 
 
İlave Faydalı Yük Entegrasyon Çalışmaları:
MDI
CMDS
Duman jeneratörü
Radar Altimetre

http://www.star.com.tr/teknoloji/turkiyenin-ilk-jet-motorlu-yuksek-hizli-hedef-ucak-sistemi-simsek-haber-1288943/
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

Çevrimdışı Yönetici

Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #1 : 19 Ocak 2018, Cuma - 12:27 »
Endonezya ve Türkiye İHA’lar için işbirliği yapacak

The Jakarta Post’un haberine göre havacılık şirketi PT Dirgantara Indonesia (PTDI), maksimum 40,000 feet yükseklikte uçabilen, İnsansız Hava Araçları (İHA) üretmek üzere Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI) şirketi ile işbirliğine gidiyor.  PTDI Genel Müdürü Elfien Goentoro, Bandung’da Pazartesi günü yaptığı açıklamada, “TAI yüksek irtifa -uçabilen- İHA’lar inşa etme konusunda uzun bir deneyime sahip. Bu yüzden onlarla işbirliği yapacağız “dedi. (Halihazırda TAI tarafından üretilen ANKA’lar Orta İrtifa Uzun Havada Kalışlı İHA katagorisinde)

TAI, Türk Silahlı Kuvvetleri tarafından kullanılan ve 20.000 feet (ANKA İHA maksimum 30.000 feet yükseklikte görev yapabilmektedir.) yükseklikte faaliyet gösteren İHA’lar ve dronlar geliştirdi. Bunlar ayrıca gece görüş ve silah sistemleri ile donatılabiliyorlar. Elfien, PTDI’nin halihazırda orta-yükseklikte uzun süre kalabilen İHA’lar geliştirdiğini söyledi. PTDI üretim direktörü Arie Wibowo, hükümetin hafif İHA’lar üretmede PTDI ve TAI arasındaki işbirliğini, Batı ülkelerindeki üreticilere bağımlılığı azaltmayı sağlamak için istediğini de sözlerine ekledi.
Haberin devamı için tıklayın:defenceturk.net/tai-endonezyaiha
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #2 : 18 Şubat 2018, Pazar - 16:47 »
TAI, uydu projeleri için çok sayıda mühendis alacak



Türkiye Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI/TUSAŞ) uydu projeleri  için personel alımı yapacak.

Türkiye’nin en büyük uydu projeleri için uydu sistem mühendisi, uydu görev yükü mühendisi, uydu yapısal tasarım mühendisi, uydu yapısal analiz mühendisi, uydu aviyonik sistem mühendisi, uydu elektronik sistem mühendisi, uydu kablolama tasarım mühendisi, uydu yörünge ve yönetim kontrol mühendisi, uydu modelleme ve simülasyon mühendisi, uydu EMÇ ve RF tasarım mühendisleri alınacak.

Başvurularınız için adres: www.tai.com.tr

http://www.kokpit.aero/tai-gokturk-2-uydusu-personel-alimi
 

Çevrimdışı Danişment

Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #3 : 19 Şubat 2018, Pazartesi - 17:03 »
Forumda bu haberlere en çokta ben seviniyorum herhalde :) Elektrikli arabalar, sanayi 4.0, yenilenebilir enerji, nesnelerin interneti. Geleceği şöyle tanımlıyorum "Rise Of Electric Electronic Engineer". :D

 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #4 : 07 Mart 2018, Çarşamba - 20:46 »
TAI ve Sarsılmaz helikopterler için top geliştirecek.



Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ/TAI) ile Sarsılmaz Silah Sanayi AŞ, taarruz helikopterlerinde kullanılacak top sistemlerinin geliştirilmesi, üretimi ve pazarlanması amacıyla ortak şirket kuracak.
TAI ve Sarsılmaz, "askeri silah ve bunların parçalarının imalatı"na yönelik ortak girişim için Rekabet Kurumuna başvuruda bulundu.
Başvuru kapsamında, TAI ve Sarsılmaz, ulusal ve uluslararası pazarlara sunmak üzere, taarruz helikopterlerinde kullanılacak top sistemlerinin geliştirilmesi, tasarımı, üretimi, lojistik desteği, pazarlanması ve ihracatını temin etmek üzere ortak girişim şirketi oluşturmayı amaçlıyor.

TAI halen T129 ATAK Taarruz ve Taktik Keşif Helikopteri'nin üretimini gerçekleştiriyor.

Türk savunma sanayisinin öncelikli hedefleri arasında ATAK helikopterleri için yerli motor geliştirilmesi ve 20 mm top sisteminin yerlileştirilmesi de bulunuyordu.

https://www.ahaber.com.tr/teknoloji/2018/03/07/tai-ve-sarsilmaz-helikopterler-icin-top-gelistirecek

 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #5 : 28 Mart 2018, Çarşamba - 00:34 »
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #6 : 30 Haziran 2018, Cumartesi - 16:28 »
TAI, Yıldız Teknopark'ta yüzlerce mühendisin görev yapacağı 14 bin metrekare kullanım alanına sahip bir tesis kuracak

Türkiye'nin havacılık ve uzay sanayisindeki teknoloji merkezi Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ/TAI), İstanbul'un insan kaynağı ve sanayi altyapısından daha fazla yararlanmak için bir 'mühendislik üssü' kuracak.



TAI'nin Yıldız Teknopark'taki ofisinin açılışı gerçekleştirilirken; TAI, Yıldız Teknik Üniversitesi ve Yıldız Teknopark'la önemli bir iş birliğine gidildi.
 
İş birliği protokolü Yıldız Teknik Üniversitesi Rektörü ve Yıldız Teknopark Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Bahri Şahin, TAI Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Borat, TAI Genel Müdürü Temel Kotil tarafından imzalandı.
 
Protokol kapsamında TAI, Yıldız Teknik Üniversitesi kampüsünde Yıldız Teknopark'a ayrılan arazide iki bina inşa edecek. Bunlardan biri TAI'nin faaliyetleri için kullanılacak, diğeri teknopark tarafından değerlendirilecek.
 
TAI'nin yerleşeceği bina 14 bin metrekare kullanım alanına sahip olacak. Yıldız Teknopark'taki tesisin TAI'nin İstanbul'da yürüteceği faaliyetler için bir merkez olması öngörülüyor. Kısa sürede faaliyete başlaması planlanan tesiste, TAI'nin özgün uçak, helikopter, insansız hava aracı ve uydu projeleri için yüzlerce mühendis istihdam edilecek.
 
Havacılık sanayisindeki global oyuncular, tek merkez yerine birçok merkeze dayalı olarak kurdukları organizasyonla etkin bir faaliyet yürütüyor. TAI de bugüne kadarki faaliyetlerinde merkezi rol oynayan Kahramankazan'daki kampüsüne ilave olarak İstanbul'da önem bir tesis kazanmış olacak.
 
İstanbul'un insan kaynağı ve sanayi altyapısından daha fazla yararlanılmasına olanak sağlayacak "mühendislik üssü", TAI'nin daha önce şehirde kurduğu çeşitli birimlerin merkezini oluşturacak. Şirketin İstanbul organizasyonu yeni kurulacak tesis çevresinde şekillenecek.
 
Tesiste hem mühendis yetiştirilecek hem de mühendislik hizmeti üretilip yürütülen projelere önemli katkılar sağlanacak.
 
370 firma, 7 bin kalifiye personele ev sahipliği
Yıldız Teknik Üniversitesi Davutpaşa Kampüsü'nde kurulan ve sürdürülebilir gelişim ilkesi doğrultusunda büyümeye devam eden Yıldız Teknopark, 2014 yılı sonunda faaliyete başlayan 23 bin 500 metrekarelik İkitelli Yerleşkesi'yle toplamda 170 bin metrekarelik Ar-Ge ofis alanına ulaştı.
 
Yıldız Teknopark, yazılım, bilişim ve iletişim teknolojileri, telekomünikasyon, elektronik, ilaç, makine ve teçhizat imalatı, kimya, havacılık, enerji, savunma sanayisi, inşaat, gıda gibi birçok sektörde Ar-Ge çalışmaları yürüten 370 firmaya, 90 kuluçka firmasına ve 7 binden fazla kalifiye Ar-Ge ve yazılım personeline ev sahipliği yapıyor.

http://www.star.com.tr/teknoloji/tai-yildiz-teknoparkta-yuzlerce-muhendisin-gorev-yapacagi-14-bin-metrekare-kullanim-alanina-sahip-bir-tesis-kuracak-haber-1359380/
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #7 : 01 Temmuz 2018, Pazar - 23:00 »
TAI’den yerli seferberliği! Güçlü bir tedarik zincirine sahip küresel oyuncu olmayı hedefliyor

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ, yerlileştirme girişimiyle Türkiye’deki havacılık ve uzay ekosistemini olgunlaştırmayı, güçlü bir tedarik zincirine sahip küresel oyuncu olmayı hedefliyor.
Savunma ve havacılık sanayisinde Türkiye'nin yurt dışı bağımlılığını azaltmak için bir dizi özgün proje yürüten Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ/TAI) kapsamlı bir yerlileştirme çalışmalarına devam ediyor. Atak helikopteri, Anka İnsansız Hava Aracı, Hürkuş Temel Başlangıç ve Eğitim Uçağı gibi başarılı platformları geliştirerek kullanıma sunan TAI, gelecek dönemde yürüttüğü çalışmalara Milli Muharip Uçak, Hürjet, T625 helikopteri, Small-GEO haberleşme uyduları, yeni nesil askeri ve sivil maksatlı helikopter platformları gibi özgün ürünleri de dahil etmesi bekleniyor.

MİLLİ İMKANLARLA ÜRETİM

TAI, Türk Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyaçlarını karşılayarak ülke savunmasına en üst düzeyde katkı sağlayabilmek için faaliyetlerini sürdürüyor. Son dönemde özgün ürünlerde yer alan kısıtlayıcı düzenlemelere tabi ve yurt dışından tedarik edilen ürünlerin yerlileştirilmesine özel önem veren TAI, bu amaçla söz konusu ürünlerin yurt içinde milli imkanlarla geliştirilip üretilmesine yönelik çalışmalar yürütüyor. Bu konuda şirket içinde tüm birimlerin katılım sağladığı bir çalışma grubu oluşturan TAI, yürütülen çalışmalarda özgün ürünlerin ihtiyaçlarına yönelik öncelikli ürün, sistem, alt sistem, bileşen, malzeme ve prosesler belirlendi.


14 TEKNOLOJİYE ÖNCELİK VERİLDİ

TAI tarafından yürütülen çalışmalar kapsamında yurt içindeki firmalarla iş birliği içinde yerlileştirme ve millileştirme çalışmaları sürdürülerek her bir ana kalem için ihtisas sahibi olacak şirketler oluşturulması hedefleniyor. Bu kapsamda 63 farklı kurum ve kuruluşla söz konusu ürünler için ilk aşama görüşmeleri yapıldığı öğrenildi. İtki sistemi, hidrolik pompalar, iniş takımları, hareketlendiriciler, silah sistemleri ve hassas döküm prosesleri gibi 14 farklı öncelikli teknoloji alanını içeren yerlileştirme faaliyetleri detaylandırılarak çalışmalar sürdürülüyor. Bu kapsamda 6 farklı kalem için stratejik ürün desteği duyurusu yapıldı ve 10 farklı konu için de stratejik ürün başvurusuna yönelik hazırlıklar yürütülüyor.

https://www.aksam.com.tr/teknoloji/taiden-yerli-seferberligi-guclu-bir-tedarik-zincirine-sahip-kuresel-oyuncu-olmayi-hedefliyor/haber-750433
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #8 : 12 Temmuz 2018, Perşembe - 00:10 »
TAI logosuna ‘kırlangıç’ vurgusu



Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TAI) logosunu önümüzdeki hafta katılacağı Farnborough Havacılık Fuarı öncesinde değiştirdi




http://www.kokpit.aero/tai-logosunu-degistirdi
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #9 : 16 Temmuz 2018, Pazartesi - 01:26 »
TAI'den Farnborough çıkarması



Önümüzdeki hafta İngiltere’de yapılacak Farnborough Havacılık Fuarı’nda TAI ve TEI yeni ürünlerini sergileyecek. Pakistan’dan ilk yurtdışı siparişini resmi olarak alan T129 ATAK Helikopteri, ikinci kez Farnborough’da gösteri uçuşu yapacak.

TAI YENİ ÜRÜNLERİYLE PODYUMDA

Şale açacak TAI, yeni logosunun uluslararası lansmanını da Farnborough’da yapacak. Eylül ayında ilk uçuşu planlanan T-625 Özgün Helikopter ve İnsansız Hava Aracı ANKA’da fuarda sergilenecek.

HÜRJET TANITILACAK

Türk Hava Kuvvetleri’nin ve uluslararası pazarın kısa dönemdeki ihtiyaçlarını hedef alarak, jet eğitim ve hafif taarruz uçağı geliştirilmesi amacıyla başlatılan HÜRJET mock-up ilk defa FIA 2018’de sergilenecek.

Türk mühendisler ve teknisyenler tarafından geliştirilip, uluslararası pazara sunulan özgün ürünleriyle iddialı yükselişini sürdüren Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, dünya havacılık sektöründe şimşekleri üzerine çekmeye devam ediyor. Son dönemde havacılık ve uzay alanında yaptığı atılım ve iş birlikleriyle adından sıkça söz ettiren Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, FIA 2018’e HÜRJET mock-up götürerek bir ilk daha gerçekleştirmeye hazırlanıyor

http://www.kokpit.aero/tai-tei-farnborough-2018

 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #10 : 23 Temmuz 2018, Pazartesi - 16:04 »
TAI’den Azerbaycan’a ziyaret



TAI’nin gerçekleştirdiği ziyarette Azerbaycan’ın muharebe yeteneklerini güçlendirmeye yönelik ortak projeler de tartışıldı


Azerbaycan Savunma Bakanı Albay General Zakir Hasanov 23 Temmuz’da Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. Genel Müdürü Temel Kotil başkanlığındaki heyetle bir araya geldi. Taraflar, havacılık uzmanlığı, uzman değişimi, askeri eğitim ve Azerbaycan ve Türkiye arasındaki askeri-teknik işbirliği çerçevesinde diğer konularda uzman grupların karşılıklı ziyaretlerini tartıştı.

Taraflar ayrıca, Azerbaycan Hava Kuvvetleri de dahil olmak üzere askeri alanda çeşitli programların yeteneklerini daha da güçlendirecek olan yeni nesil savaş uçakları ve helikopterlerin çalışması ve uygulanması üzerine ortak projelerin uygulanmasıyla ilgili meselelere de değindi.

Azerbaycan Savunma Bakanı Zakir Hasanov daha önce yaptığı açıklamalarda Azerbaycan Hava Kuvvetleri’ne ait Su-25 tipi savaş uçaklarının bir Türk şirketi tarafından modernize edildiğini belirtmişti.

http://www.defenceturk.net/taiden-azerbaycana-ziyaret
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #11 : 13 Ağustos 2018, Pazartesi - 22:35 »
TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİİ YAPAY ZEKA VE İNSAN-MAKİNE ETKİLEŞİMİ ALANINDA İŞBİRLİĞİ İMZALADI

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, savunma sanayi alanındaki AR-GE çalışmalarına tüm hızıyla destek vermeye devam ediyor.

Ankara Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi ortaklığında kurulan “Nörobilim ve Nöroteknoloji Mükemmeliyet Merkezi (NÖROM)” ile işbirliği protokolü imzalayan Türk Havacılık ve Uzay Sanayii, savunma sanayinde sonuç odaklı Ar-Ge çalışmalarına verdiği desteği yeni bir işbirliği modeliyle sürdürüyor.

İmzalanan protokol ile üniversite-sanayi işbirliğinde etkinlik esaslı güçlü bir yapı oluşturulması hedefleniyor. Bu çerçevede, NÖROM Mükemmeliyet Merkezi, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii’nin milli helikopter ve uçak projeleri ile bağlantılı olarak, pilotun uçuş esnasında temel sağlık belirteçleri ve bilişsel durumunun ölçülmesi,  insan makine arayüzü ve etkileşimi,  ihtiyaç duyulan ürün ve ergonominin geliştirmesinde ortak çalışmalar yürütecek. Hem pilot hem de pilotun kullandığı hava araçları ile etkileşiminin dikkate alınacağı proje çalışmalarında NÖROM’da görev alan Tıp Fakültesi ve Mühendislik Fakültesi öğretim üyeleri çok disiplinli çalışmaları birlikte yürütecekler.

Protokol imza törenine TUSAŞ adına TUSAŞ Genel Müdürü Doç. Dr. Temel KOTİL, TUSAŞ Strateji ve Teknoloji Yönetimi başkanı Prof. Dr. Fahrettin ÖZTÜRK, Teknoloji Yönetimi Müdürlüğü ekibi, Ankara Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Erkan İBİŞ, Gazi Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. İbrahim USLAN, Orta Doğu Teknik Üniversitesi Rekötrü Prof. Dr. Mustafa Verşan KÖK, NÖROM Merkezi Proje Yürütücüsü Prof. Dr. Hayrunisa Bolay BELEN, projede görev alan araştırmacı öğretim üyeleri ve ilgili üniversitelerin Rektör Yardımcıları katıldı.

Üniversitelerin akademik insan gücünün birleştirilmesi ve sonuç odaklı Ar-Ge çalışmaları yürütülmesi vizyonu çerçevesinde, Ankara’daki üç araştırma üniversitesinin ortaklığında kurulan NÖROM’da katma değeri yüksek araştırma sonuçlarının ortaya konulması amaçlanıyor. Üç üniversitenin farklı fakültelerinden yaklaşık 80 öğretim üyesi tarafından yapay zeka, insan-makine etkileşimi, nadir hastalıklar gibi alanlarda AR-GE çalışmaları yürütülecek.



https://www.tai.com.tr/haber/turk-havacilik-ve-uzay-sanayii-yapay-zeka-ve-insan-makine-etkilesimi-alaninda-isbirligi-imzaladi
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #12 : 14 Ağustos 2018, Salı - 01:08 »
TÜRK HAVACILIK VE UZAY SANAYİİ İŞ BİRLİKLERİYLE ATILIMLARINA DEVAM EDİYOR



Türkiye Cumhuriyeti Cumhurbaşkanlığı himayelerinde yürütülen Türkiye Akademik ve Bilimsel İş Birliği Projesi (TABİP) kapsamında Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) ve Yunus Emre Enstitüsü arasında sözleşme imzalandı. Protokol imza törenine Türk Havacılık ve Uzay Sanayii Genel Müdürü Doç. Dr. Temel Kotil ve Yunus Emre Enstitüsü Başkanı Prof. Dr. Şeref Ateş katıldı.

Yapılan iş birliğiyle; dünyada var olan bilimsel veri ve bilgilerin ülkemiz üretim ekosistemine aktarılması, nitelikli insan kaynağının yaratılması ve küresel hedeflerin bu ortaklık sayesinde hayata geçirilmesi hedefleniyor. Türk Havacılık ve Uzay Sanayii Genel Müdürü Doç. Dr. Temel Kotil, “Şirketimizin en önemli politikası haline gelen nitelikli insan kaynağı ve bu çerçevede yapılacak iş birlikleri büyük önem taşıyor. Hali hazırda var olan “nitelikli insan kaynağımızı” daha da üst seviyelere çıkartacak çalışmalarımız devam ediyor. Devletimizin bizlere verdiği büyük projeleri gerçekleştirmemizde bu tip atılımlar büyük rol oynayacak. Projelerimiz nezdinde bilimsel ve akademik birlikteliğin sıkı, dinamik ve yenilikçi yansımalar yapacağı görüşündeyim. Şirketimizde mevcut ve çok değerli insan kaynağı hazinemiz başta olmak üzere, bilişsel, bilimsel ve teknolojik yapılanmalarımız bu tip değerli iş birlikleriyle giderek güçlenecek.”

Yunus Emre Enstitüsü Başkanı Prof. Dr. Şeref Ateş, ülkemizin akademik ve bilimsel konularda da dünyayla iş birliği kurarak nitelikli insan gücünü artırmasının önemine değinerek TABİP kapsamında geliştirilen Portal ile Türk bilim adamlarının, milli kuruluşlarımızın ve üreticinin artık dünya çapında akademik ve bilimsel iş birlikleri kurmasının daha kolay ve etkin olacağını ifade etti. YEE Başkanı Prof. Dr. Şeref Ateş, dünyada “bilim diplomasisi” olgusunun yeni bir olgu olmadığını ve Türkiye’nin de vakit kaybetmeden hızla bu platformda yer almasının stratejik bir gereklilik olduğunu söyleyerek sözlerine devam etti. Proje ile Türkiye’deki üretim kapasitesinin artacağına dikkat çeken Ateş, Türk ekonomisinin de rahat bir nefes alacağını belirtti. Ateş, Türkiye’nin kalkınmasında ve kısa vadede karşılaştığı zorlukların üstesinden gelmede bu projenin hayati bir öneminin olduğunu vurguladı.



https://www.tai.com.tr/haber/turk-havacilik-ve-uzay-sanayii-is-birlikleriyle-atilimlarina-devam-ediyor
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #13 : 14 Ağustos 2018, Salı - 03:03 »
TAI Kurumsal Tanıtım Filmi

 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #14 : 29 Ağustos 2018, Çarşamba - 17:38 »
SHGM ile TUSAŞ arasında mutabakat zaptı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) ve Türk Havacılık Uzay Sanayii (TUSAŞ) arasında hava araçlarının sertifikasyonu konusunda mutabakat zaptı imzalandı.



SHGM'nin internet sitesinde yer alan duyuruya göre, Genel Müdürlüğün ev sahipliğinde TUSAŞ yetkileri ile hava aracı sertifikasyon süreçlerini konu alan toplantı gerçekleştirildi.

Toplantıda, "T625 Genel Maksat Helikopteri Sertifikasyonu" öncelikli olmak üzere gelecekte özgün tasarımı ve üretimi yapılacak hava araçlarının sertifikasyon faaliyetlerinin etkinleştirilmesi konuları ele alındı. Toplantının ardından SHGM ve TUSAŞ arasında ele alınan konuları içeren mutabakat zaptı imzalandı.

SHGM Genel Müdür Vekili Bahri Kesici ve TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil arasında imzalanan mutabakat zaptı kapsamında Türkiye'nin hava araçlarının uçuşa elverişlilik sertifikasyonu ile ilgili özgün iş ve çalışma modellerinin belirlenmesi ve hayata geçirilmesi konusunda iş birliğine gidilecek.

Tasarım ve üretimi Türkiye'de gerçekleştirilen her hava aracının sertifikasyonu Türk sivil havacılık otoritesi olarak SHGM tarafından gerçekleştiriliyor.

Türkiye'nin ilk özgün helikopteri olarak TUSAŞ'ın tasarlayarak prototip üretimi üzerinde çalışılan T625 Genel Maksat Helikopteri'nin sertifikasyon süreci de SHGM tarafından yürütülüyor.

http://www.star.com.tr/ekonomi/shgm-ile-tusas-arasinda-mutabakat-zapti-haber-1379353/
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #15 : 11 Eylül 2018, Salı - 18:38 »
Temel Kotil: 100 koltuklu yerli yolcu uçağı yapacağız



TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, dünyada 70-120 koltuklu yolcu uçağı pazarında boşluk olduğuna dikkat çekerek 100 koltuklu bir bölgesel uçak için çalışma yaptıklarına dikkat çekti.

M5 Dergisi’ne konuşan Temel Kotil, "Kendi yolcu uçağımızı tasarlayacağız. Uluslararası sektörde 70 kişilik uçakla 120 kişilik uçak arasında bir fırsat pazarı var" dedi.

GÖVDESİ TERMOPLASTİK OLACAK

Airbus ve Boeing’de yeni nesil uçak arayışlarına dikkat çeken Kotil, "Kompozit uçaklar, termosetten yapılıyor. İki tip kompozit var: Termoplastik ve termoset. Termoset olan bugüne kadar gelen kompozit teknolojisi, termoplastik ise yeni kompozit teknolojisi. Termoplastik teknolojisi daha kullanışlı, hafif ve daha ekonomik. Termoplastik malzemeden uçak yok henüz. Bu teknoloji gelişiyor. Boeing de Airbus da biz de şu anda herkes termoplastik üzerinde çalışıyor. 5 yıl sonra yerli uçağımızın tasarımına başlıyoruz, 10 yıllık süreçte de biter" diye konuştu.

http://www.kokpit.aero/tusas-yerli-yolcu-ucagi
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #16 : 13 Eylül 2018, Perşembe - 00:33 »
Milli yapay zeka için ilk adım atıldı



TUSAŞ'ın Gazi, ODTÜ ve Ankara Üniversitesi ortaklığıyla kurduğu NÖROM Merkezi milli yapay zeka için çalışmalarına başlıyor. Merkezde özellikle pilot ve kullandığı hava araçları arasındaki etkileşimi sağlayan projeler geliştirilecek.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) havacılıkta yeni bir dönemi başlattı. Bir taraftan savunma sanayisini hızla geliştiren Türkiye, diğer taraftan da bu alandaki önemli eksikliklerini gidermeye çalışıyor. Bu kapsamda TUSAŞ, geçtiğimiz günlerde Ankara Üniversitesi, Gazi Üniversitesi ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi işbirliği protokolü imzalayarak "Nörobilim ve Nöroteknoloji Mükemmeliyet Merkezi"ni (NÖROM) kurdu. Merkezde önümüzdeki günlerde yapay zeka başta olmak üzere birçok alanda araştırmalar yapılacak.

80 BİLİM İNSANI GÖREVLENDİRİLDİ

Yenişafak'ın haberine göre, Ankara’daki üç araştırma üniversitesinin ortaklığında kurulan NÖROM’da katma değeri yüksek araştırma sonuçlarının ortaya konulması amaçlanıyor. Bu üniversitelerin tıp ve mühendislik fakültelerinden yaklaşık 80 bilim insanı yapay zeka, insan-makine etkileşimi, nadir hastalıklar gibi alanlarda ortak AR-GE çalışmaları yürütecek.

TÜRKİYE SAYILI ÜLKELER ARASINA GİRECEK

NÖROM Mükemmeliyet Merkezi, özellikle havacılık sanayinin milli helikopter ve uçak projelerinde pilot ile pilotun kullandığı hava araçları arasındaki etkileşimi sağlayan destek projelerini geliştirecek. Buna bağlı olarak NÖROM, pilotun uçuş esnasında temel sağlık belirteçleri ve bilişsel durumunun ölçülmesi, yapay zeka, insan makine arayüzü ve etkileşimi ve bu alanda ihtiyaç duyulan ürün ve ergonominin geliştirilmesinde ortak çalışmalar yapacak. Bu projeler hayata geçirildiği takdirde Türkiye, bu alanda gelişme sağlayan sayılı ülkeler arasında yerini alacak.

http://www.kokpit.aero/milli-yapay-zeka-icin-ilk-adim
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #17 : 17 Eylül 2018, Pazartesi - 22:46 »
Temel Kotil yerli yolcu uçağı planını anlattı



TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil yerli yolcu uçağı ile ayrıntıları DHA’ya anlattı. Önümüzdeki 10 yıl içinde artık uçakların daha hafif olan yeni kompozit (plastik malzeme) teknolojisi olan termoplastik olacağını belirten Kotil, “Şirketimiz o teknolojiyi o zamana kadar yakalar. Bir de yolcu uçağı 100 kişi civarında planımız da var. Modernin moderni oluyor. Türkiye bu imalat tekniğini yakalayıp yeni tasırımla gelirse piyasada rekabet edecek uçağa sahip olur. Burada bir fırsat var ve biz bu fırsata gözümüzü diktik” dedi.

Yerli yolcu uçağı yapımının 10 yıllık master planlarında olduğunu dile getiren Kotil, “10 yılın 5 yılı döneminde hemen hemen milli muharebe,helikopterler projelerini bitiriyoruz” dedi ve ekledi:

Projeler bitince 3 bin mühendisim açığa çıkıyor. 3 bin mühendisi yolcu uçağı projesine yönlendiriyoruz. Yolcu uçağında Boeing, Airbus, Bombardier gibi büyük oyuncular var.

Artık son teknoloji kompozit. Kompozitte de iki teknoloji var termoset ve termoplastik diyoruz. Termoset teknolojide genellikle karbon elyafı kullanılıyor. Bugüne kadar yapılan kompozit uçaklar 787 de dahil bu şekilde yapılıyor. Bizim tahminimiz önümüzdeki 10 yıl içinde artık uçaklar termoplastik kompozit olacak. Termoplastik kompozitler daha hafif olacak bugünkü termosetlere göre. Kompozit uçaklar da alüminyum göre daha hafifler. Burada büyük bir fırsat var. Şirketimiz termoplastik teknolojisini o zamana kadar yakalar.

Yolcu uçağı 100 kişi civarında planımız da var.

Uçak üreticisi büyük şirketlerin termoplastik teknolojisiyle ilgili çalışmalar yaptığını ifade eden Kotil, “Büyük şirketlerin şu anda imalat altyapıları, yatırımları termoplastik kompozittir ya alüminyum ya da titanyumdur. Türkiye bu imalat tekniğini yakalayıp yeni tasırımla gelirse piyasada rekabet edecek uçağa sahip olur. Burada bir fırsat var ve biz bu fırsata gözümüzü diktik. Master planında var. Önce bu savunma sistemlerini bitirmemiz gerekiyor” diye konuştu.

http://www.defenceturk.net/kotil-yerli-yolcu-ucagi
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #18 : 28 Eylül 2018, Cuma - 15:06 »
TUSAŞ ve Airbus'tan, yeni uçak yapısı geliştirmek için imza




Türk Havacılık ve Uzay Sanayii ve Airbus, yeni uçak yapıları geliştirmek amacıyla işbirliği ve araştırma anlaşması imzaladı.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) ve Airbus, Airbus uçak programları için hareketli parçalar gibi ikincil yapılarda araştırma ve geliştirme konusunda ortak bir anlaşma imzaladı. Anlaşma, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil ve Airbus Avrupa, Kafkasya ve Orta Asya Strateji Başkanı Marco Miklis tarafından İstanbul Airshow 2018'de düzenlenen törenle imzalandı.

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii ve Airbus, veri odaklı kabiliyetleri geliştirmek üzere kaynakları ve bilgiyi birleştirerek daha uygun maliyetli ve çevre dostu uçaklar için gelişmiş üretim yöntemleri üzerine ortak anlayış geliştirecekler.

Bu anlaşmanın, Airbus ile Türkiye arasındaki teknoloji ve inovasyon araştırma ortaklığını genişletme ve geliştirmede önemli bir dönüm noktası olduğu vurgulandı.

http://www.kokpit.aero/tusas-airbus-imza
 
Beğenenler: Caner Çetin

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: TUSAŞ-TAİ
« Yanıtla #19 : 29 Eylül 2018, Cumartesi - 16:00 »
TUSAŞ’ta İlk Hedef, 2027’de 10 milyar Dolar Ciro



Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ), devam eden büyüme trendini bozmadan 2027 yılında 10 milyar Dolar ciroya sahip bir dünya firması yaratma vizyonu doğrultusunda plana uygun hareket ediyor. Firmanın gelişimini, Kurumsal Pazarlama ve İletişim Başkanı Tamer Özmen, C4Defence’e değerlendirdi.

Bir yandan Kara Kuvvetleri ve Jandarma Genel Komutanlığı’na T-129 ATAK helikopterlerini teslim eden TUSAŞ, diğer yandan Pakistan’a 30 adet helikopter ihracatını sözleşme ile güvence altına adı. Tamer Özmen, Pakistan ihracatından duydukları gururu “Bu sözleşmeyle Cumhuriyet tarihimizin tek seferde yapılan en büyük savunma sanayi ihracatını da gerçekleştirmiş oluyoruz. Yurt dışına bir hava platformu ihracatı gerçekleştirmek de tarihe not edilecektir.” sözleriyle ifade etti. İlaveten TUSAŞ, Orta İrtifa Uzun Havada Kalış (MALE) sınıfı İnsansız Hava Aracı Sistemi ANKA’yı uluslararası arenada ön plana çıkarıyor.

http://www.c4defence.com/DergidenHaberler/tusasta-ilk-hedef-2027de-10-milyar-dolar-ciro/7024/2
 
Beğenenler: Caner Çetin