14 Kasım 2019, Perşembe - 05:02

Gönderen Konu: A 400M ATLAS  (Okunma sayısı 2852 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Elçibey

A 400M ATLAS
« : 25 Haziran 2017, Pazar - 14:56 »
Advertisement
*Avrupa'nın askeri havadan taşıma ihtiyacını karşılayabilmek amacı ile Airbus Military tarafından tasarlanmış bir uçaktır,

*Proje, C-130 Hercules ve C-160 Transall'ın yerine geçmesi amacı ile Aerospatiale, British Aerospace, Lockheed ve MBB   
firmaları tarafından 1982'de planlanmıştır.

*1989'da Lockheed gruptan ayrıldı ve ikinci nesil Hercules, C-130J, üzerinde çalışmaya başladı.

*Türkiye de bu projeye 1989 yılında katılmıştır.TAI tarafından geliştirilip imal edilecek uçak bölümleri; ön orta gövde,arka gövde üst panel,paraşütçü kapıları,acil çıkış kapısı, hava frenleri,kanatçıklardır. 

*OCCAR teşkilatı altında A400M Proje Yönetim Ofisi kurulmuş olup, proje katılımcı ülkeler adına bu ofis tarafından yürütülmektedir.

*Siparişler:

Almanya 53 (13′ü üçüncü ülkelere satılacak, 40′ı Almanya ordusu için kullanılacak)

Fransa 50

ispanya 27(13'ü üçüncü ülkelere satılacak,14'ü İspanya ordusu için kullanılacak)

ingiltere 22

Türkiye 10

Belçika 8 (biri Lüksemburg için)

Malezya 4

*İlk uçak 3 Ağustos 2013 te Fransa'ya teslim edilmiştir. 4 Nisan 2014 de uçak kabul belgesi imzalanan A 400M ATLAS 12 Mayıs'ta düzenlenen törenle envanterimize katılmıştır.Şu anda 2 adet uçak teslim alınmış olup kalan 8 uçağın ise 2018 yılına kadar teslim edilmesi öngörülmektedir.

ÖZELLİKLER

Mürettebat:..................................................3-4 (3 pilot , 1 yükleme sorumlusu)
Kapasite:........................................................37,000 kg , 116 tam teçhizatlı paraşütçü asker
Uzunluk:.........................................................43.8 m
Kanat Açıklığı:..............................................42.4 m
Yükseklik:.......................................................14.6 m
Boş Ağırlık:....................................................70 ton
Azami Kalkış Ağırlığı:.................................130 ton
Toplam İç Yakıt:...........................................46.7 ton
Motor:.............................................................Turboprop x 4 adet (EuroProp  TP400-D6)
Azami seyir hızı:..........................................780 km
Azami Görev Hızı:.......................................560 km
Azami İrtifa:...................................................11,300 km 
37-ton(max) yük ile menzil.....................3.300 km
30-ton yük ile menzil:................................4,500 km
20-ton yük ile menzil:................................6,400 km
Yüksüz Uçuş:.................................................8.700 km

Not:İlk konum olduğu için olması muhtemel hatalardan dolayı şimdiden özür dilerim...
  :Fotoğraf atmayı beceremedim bir türlü kusura bakmayın.

KAYNAKLAR
*Military Aircraft Airbus DS A400M(AIRBUS DEFANCE&SPACE)
*SavunmaSanayi.Net
*Kokpit Aero
*SSM
 
Beğenenler: oğuz18

Çevrimdışı Bismarck

Ynt: A 400M ATLAS
« Yanıtla #1 : 14 Temmuz 2017, Cuma - 08:22 »
TUSAŞ'ın orta gövde ve bileşenlerinin üretiminde görev aldığı A400M uçaklarının Türkiye'ye ait 5. Uçağın kabulü yapılmıştır.

Savaşlar silahlarla yapılır ama insanlarla kazanılır. Zaferi getiren şey, emirlere itaat edenlerin ve onlara komuta edenlerin ruhlarıdır.
-General George Smith Patton
 
Beğenenler: Magneto, Delidumrul, cengaver

Çevrimdışı BLN-55

Ynt: A 400M ATLAS
« Yanıtla #2 : 21 Temmuz 2017, Cuma - 23:31 »
bu ucak ne kadar iyi olsada benim gönlüm rusya ile yeni bir trans atlas ucagini gelistirip kulanmasidir...
ruslar bu konuda hem abd den hemde ab den daha tercübeliler...
 

Çevrimdışı kosavalı1989

Ynt: A 400M ATLAS
« Yanıtla #3 : 22 Temmuz 2017, Cumartesi - 01:02 »
bu ucak ne kadar iyi olsada benim gönlüm rusya ile yeni bir trans atlas ucagini gelistirip kulanmasidir...
ruslar bu konuda hem abd den hemde ab den daha tercübeliler...

Geliştirmek derken bizim pek aşina olmadığımız Rus tekniğine çok ani bir giriş olmaz mı üstad?
 

Çevrimdışı Bismarck

Ynt: A 400M ATLAS
« Yanıtla #4 : 22 Temmuz 2017, Cumartesi - 07:22 »
Rusya Hava Kuvvetlerine baktığımızın zaman envanterlerindeki en uzun menzilli kargo uçağı An-124. Bu da Ukraynalı Antonov tarafından geliştirilen bir uçak. Yani Ukrayna'nın bu konuda daha çok tecrübeye sahip olduğunu söyleyebiliriz.
« Son Düzenleme: 22 Temmuz 2017, Cumartesi - 14:27 Gönderen: Bismarck »
Savaşlar silahlarla yapılır ama insanlarla kazanılır. Zaferi getiren şey, emirlere itaat edenlerin ve onlara komuta edenlerin ruhlarıdır.
-General George Smith Patton
 

Çevrimdışı BLN-55

Ynt: A 400M ATLAS
« Yanıtla #5 : 23 Temmuz 2017, Pazar - 12:23 »
bu ucak ne kadar iyi olsada benim gönlüm rusya ile yeni bir trans atlas ucagini gelistirip kulanmasidir...
ruslar bu konuda hem abd den hemde ab den daha tercübeliler...

Geliştirmek derken bizim pek aşina olmadığımız Rus tekniğine çok ani bir giriş olmaz mı üstad?

simdiki devirde olmaz diye bir sey yoktur degerli kardesim, aksine ne kadar cok farkli teknolojiye sahibsen kendi ellini okadar daha cok güclendirmis olursun ve milli yaopacagin silahlarida ona göre gelistirir üretirsin...

bazi seylerde ufkumuzu ilerleterek genisleterek  yapmamiz gerekiyor... zaten su anki teknolojik dünyamizda bati dogu teknolojisi diye birsey kalmadi... sadece halk arasinda bu gecmekte...
 

Çevrimdışı BLN-55

Ynt: A 400M ATLAS
« Yanıtla #6 : 23 Temmuz 2017, Pazar - 12:24 »
Rusya Hava Kuvvetlerine baktığımızın zaman envanterlerindeki en uzun menzilli kargo uçağı An-124. Bu da Ukraynalı Antonov tarafından geliştirilen bir uçak. Yani Ukrayna'nın bu konuda daha çok tecrübeye sahip olduğunu söyleyebiliriz.

yanlis hatirlamiyorsam zamaninda eski sovjet döneminde rusya ukraynaya bu konuda yardim etmisti...
 

Çevrimdışı Paranormal

Ynt: A 400M ATLAS
« Yanıtla #7 : 11 Şubat 2018, Pazar - 20:24 »
Bu uçaklardan birini Gunship yapsak olmuyormu ?

Şuan zeytin dalı operasyonunda olduğunu bir düşünün,  ilerleyen birliklerimizin önünde ne var ne yok süpürürdü. Operasyondaki özel timlerimize havadan savunma sağlardı, etraflarını kolaçan ederdi.
 

Çevrimdışı Elçibey

Ynt: A 400M ATLAS
« Yanıtla #8 : 29 Nisan 2018, Pazar - 15:57 »
Gunship için C-130 en uygun aday.A400M çok lüks olur.Hem A400M iyi bir uçak kargo sayısını arttırmak mantıklı olur.Ancak yeni sipariş için uçağın biraz daha olgunlaşmasını beklemek gerek bence.
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: A 400M ATLAS
« Yanıtla #9 : 21 Haziran 2018, Perşembe - 19:33 »
Türk Hava Kuvvetleri’ne 6’ncı A400M



Türk Hava Kuvvetleri’nin nakliye görevlerinde kullandığı ve Airbus tarafından imal edilen altıncı A400M törenle bugün envantere girdi. Türkiye’nin tasarımcı ve imalatçı ortak olarak görev aldığı projede ikinci kullanıcı olmuştu.

Türk Hava Kuvvetleri bu yıl 5 ve 6’ncı uçakları alarak 2018 teslimatlarını kapadı. 2019 ve ardından 2020’de teslim edilecek ikişer uçakla Türkiye toplam 10 adet A400M almış olacak.

Kayseri Erkilet’teki 222. Filo tarafından operasyonu yapılan uçaklar, yüksek yük kapasitesi ve uzun menzile sahip.



A400M’nin azami kalkış aralığı taktik konfigürasyonda 130 ton, lojistik görevlerde ise 145 ton olan A400M uçağının azami faydalı yük kapasitesi taktik rolde 30 ton, lojistik kullanımda ise 37 ton olarak planlandı.

Maksimum görev irtifası normal görevlerde 11.300m (37.000ft), özel görevlerde ise 12.200m (40.000ft) olarak planlanan A400M, 37 ton yük ile 3.295km, 30 ton yük ile 4.535km ve 20 ton yük ile 6.400km menzile sahip olacak. Uçağın boş uçuştaki menzili ise 8.700km. Havada yakıt ikmal kabiliyeti sayesinde uçağın görev menzili daha da artabiliyor.

YÜKSEK TAŞIMA KAPASİTESİ

A400M, kargo bölümünde bir seferde 116 asker/paraşütçü komando veya 66 sedye ve 25 sıhhi personel ile bir NH-90, bir CH-47 Chinook helikopteri, iki AH-62 Apache veya iki Tiger taaruz helikopteri ya da bir AS-532 Cougar genel maksat helikopteri veya üç M113 ZPT yada bir M270 MLRS lançeri ile afet amaçlı bir kurtarma botu, 6 metre boyunda konteynırlı yarı-mafsallı kamyon, mobil vinç gibi büyük kaldırma araçları taşıyabiliyor.

Kısa ve yumuşak arazi performansı sayesinde asfalt pistlere bağımlılığı azalan A400M, 24 faydalı yük ve 1.600km uçuş için yeterli dahili yakıt ile 650m uzunluğundaki hazırlanmamış bir piste inebilecek ve yine aynı ağırlık ile 1.200m pistten kalkabilecek. 50,5 ton dahili yakıt taşıma kapasitesine sahip olan A400M, 48 saat içerisinde probe tipi yakıt ikmal sondasına sahip uçak ve helikopterlere yakıt ikmali gerçekleştirebilecek tanker uçağa dönüştürülebiliyor.

Teknik Özellikler:

· Mürettebat: 3 ( pilot,yardımcı pilot ve yükleme sorumlusu)

· Kapasite: 37.000 kg 116 asker, 66 sedye ve 25 sıhhi eleman

· Uzunluk: 45,1 m

· Kanat Açıklığı: 42,4 m

· Yükseklik: 14,7 m

· Boş Ağırlık: 76.5 ton

· Maksimum Kalkış Ağırlığı: 141 ton

· Yakıt Kapasitesi: 50.5 ton

· Maksimum İniş Ağırlığı: 122 ton

· Güç Grubu: 4 xEuroprop TP400-D6 turboprop motor (herbiri 11,060 hp)

· Pervaneler: 8 Pal – 5.3 metre çapında

· Seyir Sürati: 780 km (421 kn)

· Menzil: 37 ton ile 3.298km

· 30 ton faydalı yükle 4.540km

· 20 ton faydalı yükle 6.390km

· Boş Uçak Menzili: 8.170km

· Azami irtifası: 11.300m (37.000ft)

· Taktik Kalkış Mesafesi: 980 metre

· Taktik İniş Mesafesi: 770 metre

· Dönme yarıçapı (yerde): 28.6 metre

http://www.kokpit.aero/turkiye-6-a400m
 

Çevrimdışı Caner Çetin

  • Varlığımız Türk varlığına armağandır.
  • Buyruk
  • *
  • İleti: 3270
  • Beğeni Sayısı: 604
  • Cinsiyet: Bay
  • ''Sizlerin birisi, onların yirmisine denktir.''
  • Referans Olunan Üye(ler): 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: A 400M ATLAS
« Yanıtla #10 : 18 Ekim 2018, Perşembe - 19:03 »
7’nci A400M ATLAS stratejik ulaştırma uçağı Türk Hava Kuvvetleri envanterine girdi.

A400M ATLAS stratejik nakliye uçağı projesi programı 1985 yılında başlatılmış, Türkiye’nin katılımı ise 1988 yılında gerçekleşmişti. Almanya, Belçika, Fransa, İngiltere, İspanya ve Türkiye’nin iştirak ettiği proje kapsamında Hava Kuvvetleri Komutanlığı için toplamda 10 adet A400M tedarik edilecek.

İlki 12 Mayıs 2014 tarihinde envantere katılan A400M ATLAS uçağının yedincisi, 18 Ekim 2018 tarihinde, 12’nci Hava Ulaştırma Ana Üs Komutanlığı/Kayseri’de, üs personeli ve ailelerin katılımı ile envantere girdi.



A400M ATLAS uçağının envantere girişi ile birlikte tek seferde daha ağır veya daha hacimli malzemeler taşınabileceği gibi daha önce hava yolu ile taşınamayan silah sistemleri ve araçlar da bir yerden başka bir yere intikal ettirilebilmekte. A400M ATLAS stratejik ulaştırma uçağı ile Hava Kuvvetleri Komutanlığının sürat, menzil ve ağırlık olarak taşıma kapasitesi iki katına çıkarıldı. A400M sahip olduğu birçok yeni kabiliyet ile Türk Silahlı Kuvvetleri’nin dünyanın her yerinde harekât yapabilme özelliğine sahip olmasını sağlamakta.

Kaynak: Ağ yüzümüz. Bu gün. http://www.defenceturk.net/turk-hava-kuvvetleri-7nci-a400m-ucagina-kavustu?fbclid=IwAR1mO-yHYCr8KN1Gh1QcnHY9xI-H_AiA7WGi9FYILbJ_xKNVYL02ribkb0c
İnanmaktan korkma. Çünkü inanmaktır yaşamı gerçek anlamda var eden, öz veren. İnanmaktır, değiştiren ve olduran. İnanırsan, ama gerçek inanırsan, en zor anlarında inancın senin yanında olacaktır. İnanmak, inanmaktan da ötedir çünkü.

https://www.facebook.com/binyiltumengun