13 Kasım 2019, Çarşamba - 07:01

Gönderen Konu: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler  (Okunma sayısı 66399 defa)

0 Üye ve 25 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

YörükEfe

  • Ziyaretçi
SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« : 16 Haziran 2017, Cuma - 16:05 »
Advertisement
Savunmada yeni teknolojilere rekor yatırım.



Savunma sanayisinde artan rekabet, yerlileştirme çabaları ve yeni teknoloji arayışları sektördeki firmaların ürün ve teknoloji geliştirmeye ayırdıkları kaynakta rekor artışı beraberinde getirdi..

Savunma sanayisinin ürün ve teknoloji geliştirme harcamalarında son dönemde görülen durgunluk geçen yıl son buldu. Bu alanda ivmenin artışa yönelmesi ileriye dönük beklentileri artırdı.

Savunma sanayinde 2015'te 904 milyon dolar olan ürün ve teknoloji geliştirme harcamaları geçen yıl yüzde 39 artışla 1 milyar 254 milyon dolara ulaştı. Bu miktarın 1 milyar 144 milyon dolarlık kısmı ürün geliştirmeye, 110 milyon dolarlık bölümü teknoloji geliştirmeye ayrıldı.

Ciroya göre ürün ve teknoloji geliştirme harcamaları oranı yüzde 21'i buldu.

Ürün ve teknoloji geliştirme harcamaları 2012'de 772 milyon, 2013'te 927 milyon, 2014'te 887 milyon dolar olmuştu.

Ürün ve teknoloji geliştirme harcamalarının toplamındaki pozitif gelişme, öz kaynaktan yapılan harcamalara da yansıdı. 2015 yılında 287 milyon dolarda kalan bu alandaki öz kaynak harcaması, geçen yıl yüzde 79'luk artış gösterdi ve 513 milyon dolarla rekor seviyeye ulaştı.

DEVLETTEN 741 MİLYON DOLARLIK DESTEK

Proje kaynakları ve teşviklerle desteklenen harcamalarda ise yüzde 20 artış kaydedildi. Bu da ürün ve teknoloji geliştirme çalışmalarına devlet desteğinin yoğun şekilde devam ettiğini gösterdi.

Devlet söz konusu çalışmalara 2012'de 527 milyon, 2013'te 690 milyon, 2014'te 537 milyon, 2015'te 616 milyon, 2016'da 741 milyon dolarlık destek verdi.

HEDEF, TEMEL VE İLERİ TEKNOLOJİLERDE MUTLAK YERLİLİK

Savunma Sanayii Müsteşarı İsmail Demir, AA muhabirine, sektördeki Ar-Ge yatırımları ve Müsteşarlığın bu konudaki politikalarına ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

SAGA ve Ar-Ge projelerinin artarak devam edeceğinin altını çizen Demir, şöyle devam etti:

"2020 ve sonrası için belirlediğimiz bir hedefimiz var, temel ve ileri teknolojilerde mutlak yerlilik. Yeni düzenlemelerle yoğun ve hızlı Ar-Ge süreçleri tanımlamamızın en önemli sebebi de bu hedefe yönelik organize olma ihtiyacıdır. Tüm bu çalışmalar sonucu hedeflediğimiz teknolojik üstünlük, ülkemizi hem askeri hem ekonomik alanda üst seviyelere taşıyacak ve rekabet gücümüzü artıracaktır."

http://www.ahaber.com.tr/teknoloji/2017/06/16/savunmada-yeni-teknolojilere-rekor-yatirim


« Son Düzenleme: 09 Mayıs 2019, Perşembe - 23:25 Gönderen: Caner Çetin »
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #1 : 16 Haziran 2017, Cuma - 16:10 »


TEI Paris’te hem PD170’i hem de TS1400’ü tanıtacak

Dünyanın en büyük havacılık fuarlarından Paris Air Show’a katılacak olan TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI) fuarda 5 kademe blisk, ilk çift kademe turboşarjlı dizel havacılık motoru PD170’i ve Türkiye’nin İlk Milli Turboşaft motoru olan TS1400’ün modelini sergileyecek.

Fuara dokuzuncu kez katılan TEI, ilk çift kademe turboşarjlı dizel havacılık motoru PD170’i ve Türkiye’nin İlk Milli Turboşaft motoru olan TS1400’ün modelini sergileyecek. Stantta ayrıca, TEI’nin en büyük tedarikçisi olduğu, dünyanın en çok tercih edilen yeni nesil ticari motoru olan LEAP için, TEI tarafından üretilen 5 kademe kompresör blisk’leri de ziyaretçilerin ilgisine sunulacak.

ÖDÜL ALACAK

Ayrıca 23 Haziran Cuma günü yapılacak törenle TEI, LEAP Together Projesi’nesağladığı katkılardan dolayı, CFM International çatısı altında LEAP motorunun GE Aviation ile beraber iki ana üreticinden biri olan SAFRAN Aircraft Engines firması tarafından verilen “En İyi İş Ortağı” ödülünü alacak.

Küresel olarak rekabetçi özgün güç sistemleri sahibi olma vizyonu doğrultusunda tasarımdan imalata, motor montaj ve testden motor bakım ve onarım faaliyet alanlarına kadar geniş bir yelpazede global havacılık sektörüne ürün ve hizmet sağlayan TEI, dünyanın dev havacılık firmalarının katıldığı Paris Air Show’a katılarak hem marka değerini pekiştirecek hem de ülkemizin savunma ve havacılık sanayiinde geldiği seviyeyi sektör oyuncularına gösterecek.

http://www.kokpit.aero/tei-paris-2017-katiliyor
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #2 : 16 Haziran 2017, Cuma - 16:33 »
İHA'ların Gözü Açıldı



Milli Savunma Bakanlığı, bugün resmi Twitter hesabından milli İHA'larımıza takılacak, 15 yeni yerli lazer işaretleyicili kamera CATS'in (Common Aperture Targeting System) terörle mücadelede kullanılmak üzere ordumuza teslim edildiğini duyurdu.

ASELSAN'ın geliştirdiği çok algılayıcılı bir  keşif, gözlem ve hedefleme sistemi olan CATS, insansız hava araçları, helikopterler ve uçaklar dahil, bir çok sabit veya döner kanatlı hava platformlarında kullanılabiliyor. 61 kilogram ağırlığındaki sistemde, gelişmiş görüntü işleme, dahili ataletsel ölçüm birimi, lazer mesafe ölçer ve hedef işaretleyici, lazer noktalayıcı ve aydınlatıcı ile düşük ışık kamerası gibi bir çok özellik yer alıyor. Çoklu ve eşzamanlı hedef takibi yapabilen CATS, yüksek irtifalardaki çok düşük sıcaklıklarda çalışabiliyor.

http://www.c4defence.com/Gundem/iha-larin-gozu-acildi/4534/1
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #3 : 16 Haziran 2017, Cuma - 16:36 »
Hedef: 'Mutlak' Yerlilik


Savunma Sanayii Müsteşarlığı, belirlediği "temel ve ileri teknolojilerde mutlak yerlilik" hedefini gerçekleştirmek için kararlı adımlar atmaya devam ediyor. Bugün düzenlenen insan kaynakları çalıştayında konuşan Müsteşar Yardımcısı Celal Sami Tüfekçi, SSM'nin bu kapsamda geliştirdiği mekanizmalardan biri olan "SSM Yurt Dışı Lisansüstü Burs Programı" hakkında bilgi verdi. Programın, yurtdışı lisansüstü çalışmalarını daha sistematik hale getirecek, savunma alanında nitelikli Ar-Ge elemanı ihtiyacının karşılanmasına katkı sağlayacak bir araç olacağına vurgu yapan Tüfekçi, etkin sanayii-üniversite iş birliği ile teknoloji tabanının yayılmasının sağlanması ve bunun için de nitelikli insan kaynağı oluşturulması gerektiğini sözlerine ekledi.

Lisansüstü çalışmalarını yurt dışında gerçekleştirmek isteyen öğrencilere, Müsteşarlığın belirlediği öncelikli alanlarda gerçekleştirilecek şekilde güdümlü çalışmalar olarak yapılandırılması ve öğrencilerin desteklenmesinin konu alındığı çalıştaya, kamu kurumları, üniversiteler ve savunma sanayi kuruluşlarından alan uzmanları ve temsilciler davet edildi. Çalıştayda, savunma sanayi firmaları, TÜBİTAK ve YÖK'ün burs programları da ele alındı.


http://www.c4defence.com/Gundem/hedef--mutlak--yerlilik/4530/1
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #4 : 16 Haziran 2017, Cuma - 16:50 »
Gentex-Norbo Ortaklığı, En İyilere En İyi Korumayı Sunuyor


   Son yıllarda, askerlerin kullandığı çeşitli cihazların entegrasyonu ile bilim kurgu hikâyelerindeki modellere benzeyen başlıklar (miğferler) ortaya çıksa da başlığın asıl teknolojik niteliği, hâlâ rahatlık ve hafifliğin öne çıktığı ergonomisi ve balistik korumasında yatıyor. Dünyanın önde gelen silahlı kuvvetlerinin tercih ettiği başlık sistemlerini üreten Amerikan Gentex firması ile 17 yıldır Türk savunma ve havacılık sanayisine hizmet eden Norbo Savunma Sanayi, Nisan ayı içerisinde kurdukları ortak girişim şirketi Gentex-Norbo Koruma Teknolojileri A.Ş. ile en gelişmiş başlık sistemlerini Türkiye’de üretmeye hazırlanıyor.

  Gentex; Gentex®, Ops-Core®, ALPHA®, Aegisound®, Cromwell®, ve PureFlo® markaları ile Dual Mirror™ aluminize kumaşı ile biliniyor. Firma, 100 yılı aşkın tecrübesiyle dünyanın en önde gelen; başlık, balistik başlık, uçucu (pilot) ve yer destek personeli başlıkları ve maske sistemleri, endüstriyel emniyet başlıkları, başlığa entegre iletişim sistemleri ve kulaklıklar ile yüz koruma sistemleri üreticilerinden biri konumunda. Gentex ayrıca, insan başını bir platform olarak görüp, ilintili her türlü operasyonel ihtiyacı, başlığa entegre edebilen sistemler de üretiyor. Norbo Savunma Sanayi ise güvenilir bir tedarikçi firma olarak; sadece yenilikçi ürünleri değil, onların teknolojilerini de Türkiye’nin hizmetine sunmayı hedefliyor. Bu iki firmanın sinerjisi ile Türk savunma ve havacılık sanayisine, yeni bir kabiliyet daha kazandırılması hedefleniyor.

   Türk Silahlı Kuvvetleri ve güvenlik güçleri, Gentex ürünlerine yabancı değil. Türkiye’de, hâlihazırda yaklaşık 20.000 adet Gentex başlığı kullanılıyor. Gentex-Norbo Koruma Teknolojileri, daha önce yurt dışından ithal edilen ve ileri malzemelerin kullanıldığı başlık sistemlerini, artık Türkiye’de üretecek. Firma, Ankara Başkent Organize Sanayi Bölgesi’nde, geniş ve modern bir fabrika alanına sahip olacak. 2017 yılı içerisinde üretime başlaması planlanan tesislerde, ilerleyen aşamalarda, yıllık 40.000 adet başlık üretim kapasitesine ulaşılması planlanıyor.

   Gentex-Norbo Koruma Teknolojileri’nin, ilk aşamada, dünyada ve Türkiye’de de çok tutulan Gentex markası Ops-Core’un, FAST™ ve SENTRY™ grubu başlıklarını; yurt dışı pazarlara için de PASGT ve diğer aramid temelli kaskları ve ilgili aksesuarları üretmesi öngörülüyor.

   Gentex-Norbo Koruma Teknolojileri, hem Türkiye hem de dost ve müttefik ülke pazarlarına yönelik üretim yapacak ve hizmet verecek. Ayrıca, hâlen Türkiye’de kullanımda olan başlıkların, idame ve işletme desteği de bu tesis tarafından sağlanacak. Bu hizmetlere, uçak ve helikopterlerde kullanılan, Gentex marka havacılık kaskları, oksijen maske sistemleri ile iletişim sistemleri de dâhil olacak.

 Sınıfının En İyisi

   Gentex/Ops-Core tasarımı balistik başlıklar, üretim esnasında kullanılan özel malzemeleri ve kesitsiz üretim teknolojileri sayesinde, daha yüksek korumayı daha düşük ağırlıkta sağlıyor. Diğer ürünlere kıyasla 10 yıl gibi daha uzun raf ömrüne sahip olan bu başlıklar, en zorlu şartlar altında test ediliyor.

   ABD ve Avrupa ülkelerinin yanı sıra bazı Asya ülkelerinde de özel kuvvetler ve komando birliklerinin tercihi olan Ops-Core kaskları, çöllerden kutuplara kadar olan farklı çevresel şartlarda kullanılabiliyor. Bu başlıklar, -51 santigrat derece ila +71 santigrat derecede, farklı ısı çevrim ve şoklara tabi tutuluyor; deniz suyu, nemlendirme, ıslatma ve aşındırıcı sıvılara (benzin, mazot, hidrolik, yağ, böcek ilacı ve benzeri) karşı etkinliği kontrol ediliyor ve koruma özelliğini kaybetmemesi sağlanıyor. Başlıklara, yüksek irtifa testleri ile sıkıştırma, düşürme ve darbe testleri de yapılıyor.

   Tasarım ve üretimleri esnasında, değişen muharebe sahası tehditlerini de göz önünde bulunduran Gentex, farklı tip şarapnel ve parçacıkların oluşturduğu tehditleri sürekli olarak analiz ederken, daha yüksek seviye koruma ile muhtemel boyun ve beyin yaralanmalarını da asgari seviyeye indirecek teknolojik çalışmaları sürdürüyor.

   Gentex-Norbo tesislerinde ayrıca, özelikle standart balistik testlerin yapılacağı akredite bir laboratuvar kurulacağı da gelen haberler arasında yer alıyor.

   Gentex-Norbo Koruma Teknolojileri, Gentex tarafından, Müşterek Taarruz Uçağı (JSF / F-35) programı için geliştirilen; pilot kask uygulama merkezi, akustik gürültü azaltma sistemleri, oksijen maskeleri, oksijen ve akustik sistemler test setleri ile kimyasal ve biyolojik korunma sistemi ve yer destek ekibi duyma koruma sistemleri için de idame ve işletme desteği sağlayabilecek.

 Türkiye için Önemli Yatırım

   Gentex-Norbo Koruma Teknolojileri’nin kurulması, sektör için de çeşitli açılardan örnek teşkil ediyor. Konuya Gentex’in yatırım yapması açısından bakıldığında, Türkiye’ye ve Türk pazarına duyulan güven öne çıkıyor. Norbo Savunma Sanayi’nin yatırımı ise bir KOBi’nin, sektöre yeniden yatırım yapması ve dünyaca ünlü bir firmayla ortak olması olarak görülüyor ve KOBİ’lerin büyümesi için, uygulanabilecek bir yol olarak dikkat çekiyor. Dünyaca ünlü firmalar ile iş birliği, aynı zamanda ihracat potansiyelini de arttırıyor.

   Kuşkusuz, Gentex-Norbo Koruma Teknolojileri’nin faaliyetleri, en iyi kaskları Türkiye’de üreterek, malzeme ve üretim teknolojileri ile Gentex’in birikimlerinin Türkiye’ye kazandırılması ve bu konularda uzman iş gücünün oluşturulması ile de sonuçlanacak. Ayrıca firma, özellikli teçhizat ve donanım üretiminde bir ekosistem oluşturmayı da hedefliyor. Bu doğrultuda, bir tedarikçi ve alt yüklenici planı hazırlanıyor. Başlıklarda kullanılan bir takım alt parça ve arayüzlerin, Türkiye’de üretilip ABD’ye ihraç edilmesi de gündemde yer alıyor.

   Sadece üretime odaklanmayan Gentex-Norbo Koruma Teknolojileri, özelikle başlık ve elektro-optik görüntü ve bilgi sistemlerinin entegre bir platform hâline getirilmesi konusunda da Fotoniks A.Ş. ile çalışıyor. Bunun dışında firma, geleceğin başlık sistemleri için, farklı Ar-Ge projeleri üzerinde de hazırlık yapıyor ve bu konuda yatırımlar planlıyor.

http://www.milscint.com/tr/files/2017/06/94_97_144-idef2017-GENTEX-tr.pdf
 
Beğenenler: Tuğra, :::DeSaLaToR:::

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #5 : 20 Haziran 2017, Salı - 02:53 »
Katmerciler ''UKAP''(Uzaktan Kumandalı Atış Platformu)

 

Çevrimdışı oğuz18

Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #6 : 22 Haziran 2017, Perşembe - 00:46 »
Milli Savunma Bakanı Işık: Mühimmatlarımızın yüzde 65'ini yerli imkanlarla üretiyoruz


Milli Savunma Bakanı Işık, "Artık Türkiye havada kendine yeterli hale gelmek için büyük bir gayret içerisinde. Düne kadar bütün mühimmatları dışarıdan alırken şu anda mühimmatlarımızın yüzde 65'ini yerli imkanlarla üretiyoruz." dedi.

Milli Savunma Bakanı Fikri Işık, "Düne kadar bütün mühimmatları dışarıdan alırken şu anda mühimmatlarımızın yüzde 65'ini yerli imkanlarla üretiyoruz. Hedefimiz, 2019'un sonuna kadar yüzde 85'ten fazla mühimmatın yerli imkanlarla üretilmesidir." dedi.

Işık, Konya'da 3. Ana Jet Üs Komutunalığındaki iftarda, askerlerle bir araya geldi. İftarın ardından konuşan Işık, askerlerin Kadir Gecesi'ni tebrik etti.

Askerlerin; devletin varlığı, milletin bölünmez bütünlüğü ile Türkiye'nin huzur ve güvenliğini sağlamak için gece gündüz çalıştığını belirten Işık, kahraman askerlerin bu uğurda her türlü fedakarlığı gösterdiğine işaret etti.

Işık, Türkiye Cumhuriyeti'nin savunma ve caydırıcılığını artırmak için askerlerin görev başında olduğunu vurgulayarak, üsteki personelin terörle mücadelede havadan destek verdiğini, teröristlerin korkulu rüyası olduğunu bildirdi.

Türk Silahlı Kuvvetlerinin milletin bağrından çıktığına ve milletin değerleriyle bezendiğine işaret eden Işık, "Sizler görevinizi en iyi şekilde yapmanız için bizler elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. Hava kuvvetlerimizin bütün ihtiyaçlarını öncelikle yerli imkanlarla karşılamanın gayreti içerisindeyiz. Allah'a hamdolsun son 15 yılda sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın ortaya koyduğu vizyon ve perspektif içerisinde Türk Hava Kuvvetleri daha düne kadar dışarıdan alma konumunda olduğu pek çok silah ve mühimmatı artık yerli imkanlarla kullanır hale geldi." diye konuştu.

Mühimmatların yüzde 65'i yerli
Işık, ilerleyen dönemlerde çok önemli ve güzel projelerin bir bir hayata geçirileceğini belirterek, şöyle konuştu:

"Artık Türkiye havada kendine yeterli hale gelmek için büyük bir gayret içerisinde. Düne kadar bütün mühimmatları dışarıdan alırken şu anda mühimmatlarımızın yüzde 65'ini yerli imkanlarla üretiyoruz. Hedefimiz, 2019'un sonuna kadar yüzde 85'ten fazla mühimmatın yerli imkanlarla üretilmesidir. Bunun için çok ciddi gayret gösteriyoruz. Bazı şeyleri başardıkça bize yönelik sınırlamalar kalkıyor. Bir mühimmatı geliştiriyoruz tam başarıyla kullanacağımız anda onu bize vermekten çekinen, kaçınan ülkeler 'alın' demeye başlıyorlar. Niye? 'Aman siz yapmayın, bu yeteneği kazanmayın' diye."

Silahlı ve silahsız ANKA'ların; hava, kara kuvvetleri, jandarma ve polisin emrine sunulduğunu anımsatan Işık, üç adet silahlı ANKA'nın ise Elazığ'da göreve başladığını dile getirdi.

Işık, ATAK helikopterlerinin ise terörle mücadelede kullanıldığını hatırlatarak, geçen gün Paris'teki fuarda, Türk uçağı HÜRKUŞ'un Avrupa semalarında gösteri uçuşu yaptığını hatırlattı.

Milli muharip uçak projesi
Silahlandırılan HÜRKUŞ'un da terörle mücadelede kullanılacağını ifade eden Işık, şöyle devam etti:

"Her terörist grubu için bir F-16 kaldırmaya gerek kalmayacak. Daha küçük gruplar için fırsat atışlarını HÜRKUŞ ve silahlı insansız hava araçlarımızla yapacağız. Kendi özgün helikopterimizi inşallah ilk uçuşunu 2018'in 18 Eylül 00.06'da yapacağız. Asıl iki büyük hedefimiz daha var bunlardan birisi milli muharip uçağı yapmak. Şu anda bu proje gayet iyi gidiyor. İnşallah 2023'te ilk prototip uçuşunu gerçekleştirmiş olacak. Allah'ın izniyle 2030'a gelmeden de F-16'ların yerine kendi milli muharip uçağımızı uçurmaya başlayacağız. Bir diğer konu da kendi hava ve füze sistemimizi inşa etmekle ilgili süreci de başlattık. İnşallah Türkiye kendi milli hava ve füze savunma sistemini de hayata geçirecek. Bütün bunların milletimizin esenlik ve huzur içerisinde yaşaması kimsenin Türkiye'ye yan gözle dahi bakmaması için yapıyoruz."

http://aa.com.tr/tr/turkiye/milli-savunma-bakani-isik-muhimmatlarimizin-yuzde-65ini-yerli-imkanlarla-uretiyoruz/846645
"Savaşmadan düşmana baş eğdirmek becerinin doruğudur"
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

Çevrimdışı Yönetici

Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #7 : 22 Haziran 2017, Perşembe - 16:52 »
ASELSAN’dan Helikopter Platformları İçin Yeni Sözleşme

http://www.defenceturk.net/aselsandan-helikopter-platformlari-icin-yeni-sozlesme
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

Çevrimdışı kosavalı1989

Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #8 : 04 Temmuz 2017, Salı - 11:46 »
[email protected] TRTHaber'de: Silahli Hurkus'u bolgeye gonderdik. Silahli ANKA'yi da kullaniyoruz. Jandarma'ya 3 ATAK helikopteri teslim edecegiz

[email protected]: Rus askerlerinin Afrin'den cekilmesi icin gorusmeleri surduruyoruz (Bu, cekilmelerini resmi olarak da talep ediyoruz demek)

[email protected]: S-400 acil alimi teknik calismalari bitti, finansman uzerine calisiyoruz. S-400'u NATO'ya entegre etmemiz mumkun degil,biliyoruz

[email protected]: Kendi HSS sistemimizi gelistirmek icin Fransiz ve Italyanlarla anlastik.
(SAMP/T hayirli olsun)
ABD ile de gorusuyoruz.

[email protected]: Savunma sanayisinde konsept degisikligine gidiyoruz. Proje yonetimi sistemimizi degistiriyor & kritik bilesenlere odaklaniyoruz


https://twitter.com/TyrannosurusRex/status/882152753065320448
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2018, Salı - 04:29 Gönderen: Caner Çetin »
 
Beğenenler: Magneto, Bismarck, Tuğra, oğuz18

Çevrimdışı Bismarck

Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #9 : 04 Temmuz 2017, Salı - 12:41 »
S-400'ün yanına bir de SAMP/T mi alacağız yoksa Fransa ve İtalya'nın da desteği ile yeni bir hava savunma sistemi mi geliştireceğiz?
Savaşlar silahlarla yapılır ama insanlarla kazanılır. Zaferi getiren şey, emirlere itaat edenlerin ve onlara komuta edenlerin ruhlarıdır.
-General George Smith Patton
 
Beğenenler: Wolfman87

Çevrimdışı Wolfman87

Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #10 : 04 Temmuz 2017, Salı - 13:26 »
S-400'ün yanına bir de SAMP/T mi alacağız yoksa Fransa ve İtalya'nın da desteği ile yeni bir hava savunma sistemi mi geliştireceğiz?

Evet bende bundan yeni bir sistemin üretileceği kanısına vardım. 
Tanrı dağından inme vaktidir beyler, insanlık bizden hizmet bekler ...
 

Çevrimdışı Tuğra

Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #11 : 05 Temmuz 2017, Çarşamba - 00:13 »
MİLLİ SAVUNMA BAKANI FİKRİ IŞIK TRT HABER
 
Beğenenler: oğuz18

Çevrimdışı Wolfman87

Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #12 : 05 Temmuz 2017, Çarşamba - 12:02 »
Arkadaşlar ssm  konsep değişikliğine gittik demekle tam olarak neyi kastediyor. Bence çok önemli bir açıklama yaptı müsteşar.

Kritik bileşenlere yoğunlaşılacak demek ne demek. :o
Tanrı dağından inme vaktidir beyler, insanlık bizden hizmet bekler ...
 

Çevrimdışı kosavalı1989

Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #13 : 05 Temmuz 2017, Çarşamba - 12:31 »
Arkadaşlar ssm  konsep değişikliğine gittik demekle tam olarak neyi kastediyor. Bence çok önemli bir açıklama yaptı müsteşar.

Kritik bileşenlere yoğunlaşılacak demek ne demek. :o

Geçtiğimiz dönemde platform tasarım ve üretimi önemliydi ve bu konuda oldukça başarılı olduk diye düşünüyorum. Şimdi ise üretilmeyen ama hayatı önemde olan alt sistemlere yönelinecek galiba.
 
Beğenenler: kaptannn

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #14 : 25 Temmuz 2017, Salı - 14:35 »
Dünyanın en büyük savunma sanayi kuruluşları listesinde 3 Türk şirket



Türk savunma sanayi son yıllarda yaptığı atakla birçok alanda başarılı projeler gerçekleştirmeyi başardı. Başbakan Erdoğan'ın açıkladığı 2023 hedefleri arasında da yer milli tank, milli uçak, milli gemi ve milli uydu projeleri devletin büyük kararlılığı ile devam ediyor. Bu kararlılığın ilk sonuçları dünya çapında da hissedilmeye başlandı. Türk savunma sanayinin son yıllardaki büyük atılımı, Amerika Birleşik Devletleri merkezli askeri yayıncılık kuruluşu Defense News dergisi tarafından da tescillendi.

star.com.tr'den Gökhan Ertaş'ın haberine göre savunma sanayinin önde gelen şirketlerinden TUSAŞ-TAI, dünyanın en büyük savunma sanayii kuruluşları listesinde yükselmeye devam ederken, ASELSAN ve ROKETSAN'ında listeye girmesi  ile birlikte listedeki Türk firma sayısı 3'e yükseldi.
 
TUSAŞ-TAİ Geçen yıla göre 12 basamak yükseldi

Havacılık alanında geliştirdiği özgün çözümler ve F-16 savaş uçağı üretimiyle adını duyuran TUSAŞ da çok sayıda ABD, Rus ve Japon firmasını geride bırakarak bu yıl ilk kez listeye girdi. Uçak, uydu sistemleri ve insansız hava araçları gibi entegre havacılık ve uzay sistemlerinin tasarım, geliştirme, modernizasyon ve üretim süreçlerinde Türkiye'nin teknoloji merkezi konumunda olan TUSAŞ, son yıllarda yapılan stratejik yatırımlar sayesinde küresel pazarda da saygınlığını artırdı.
 
Devler liginin en eskisi ASELSAN

Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfının bir kuruluşu olan Aselsan, Askeri Haberleşme Sistemleri, Radar ve Elektronik Harp Sistemleri, Elektro-Optik Sistemleri, Seyrüsefer ve Aviyonik Sistemleri, Savunma ve Silah Sistemleri, Komuta-Kontrol-Haberleşme-Bilgisayar-İstihbarat-Keşif ve Gözetleme (C4ISR) Sistemleri, Deniz Savaş Sistemleri, Profesyonel Haberleşme Sistemleri, Akıllı Ulaşım Sistemleri tasarımı, geliştirilmesi, imalatı, sistem entegrasyonu, modernizasyonu ve satış sonrası hizmetleri alanlarında teknoloji merkezi olarak çalışıyor.
 
Roketsan'da devler liginde yerini aldı

Roketsan Roket Sanayii ve Ticaret A.Ş., ulusal roket ve füze araştırma ve üretim programlarına önderlik yapmak üzere Savunma Sanayii İcra Komitesi kararıyla 1988 yılında kurulmuş olan savunma sanayisi şirketidir.

http://www.aksam.com.tr/ekonomi/dunyanin-en-buyuk-savunma-sanayi-kuruluslari-listesinde-3-turk-sirket/haber-645713
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #15 : 06 Ağustos 2017, Pazar - 19:34 »
SSM ile ASELSAN, BMC gibi savunma devleri Yeni Nesil Hafif Zırhlı Araç için toplandı

Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) Kara Araçları Daire Başkanlığı Yeni Nesil Araç Projeleri Müdürü Ahmet Karadere, projelerde tüm alt sistemleri, yan sanayi ve KOBİ'ler eliyle karşılamak üzere politikalar geliştirdiklerini bildirdi.



Bursa Ticaret ve Sanayi Odasından (BTSO) yapılan yazılı açıklamaya göre, BTSO Uzay Havacılık ve Savunma Konseyi ve Kümelenmesi üyeleri, Kara Kuvvetleri Komutanlığının (KKK) ihtiyacı doğrultusunda başlatılan "Yeni Nesil Hafif Zırhlı Araçlar Projesi" kapsamında, odanın sahipliğinde gerçekleştirilen "Yeni Nesil Hafif Zırhlı Araç Çalıştayı"nda ana yüklenici adayı firmalarla bir araya geldi.
 
Çalıştaya, BTSO Yönetim Kurulu Üyesi İlker Duran, SSM Kara Araçları Daire Başkanlığı Yeni Nesil Araç Projeleri Müdürü Ahmet Karadere, BTSO Uzay Havacılık ve Savunma Konseyi ve Kümelenmesi Başkanı Mustafa Hatipoğlu, ASELSAN, BMC, FNSS, Katmerciler ve OTOKAR firmalarının temsilcileri ile BTSO UHS Konseyi ve Kümelenmesi üyeleri katıldı.
 
SSM Kara Araçları Daire Başkanlığı Yeni Nesil Araç Projeleri Müdürü Karadere, burada yaptığı konuşmada, Yeni Nesil Hafif Zırhlı Araçlar Projesi'yle ilgili Bursalı firmaları bilgilendirmek ve iş birliği imkanlarını görüşmek üzere çalıştaya katıldıklarını belirtti.
 
Kara Araçları Daire Başkanlığı olarak son iki yıldır başta KKK, Emniyet Genel Müdürlüğü ve Jandarma Genel Komutanlığı olmak üzere ihtiyaç makamları için çok yüksek miktarda araç teslimatını gerçekleştirdiklerini anlatan Karadere, 2017 yılında da benzer bir şekilde talepleri karşılamak için çalıştıklarını vurguladı.
 
Karadere, sektörün gelecek 10 yıl içinde yoğunluğunun daha da artacağına işaret ederek, "2020'li yılların ihtiyacını karşılamak üzere çalışmalarına başladığımız Yeni Nesil Zırhlı Araçlar projemiz dışında Altay, silah taşıyıcı araç, zırhlı amfibi hücum aracı gibi geliştirilme projelerimizde de önemli aşamalar kaydetmiş bulunmaktayız. Yurt içinde bu önemli başarılara imza atan sektör temsilcilerimiz artık yurt dışında da önemli projelere imza atıyorlar." ifadelerini kullandı.
 
- "Bursa sanayisinin potansiyeli ve başarısını yakından izliyoruz"
 

Kara araçlarındaki yoğunluk dolayısıyla firmaların üretim kapasitelerinin önemli artış gösterdiğine dikkati çeken Karadere, TSK'nın ihtiyacı üzerine başlatılan projenin birçok yeni alt sistemi beraberinde barındırdığını belirtti.
 
Projede motor, yürüyüş takımı, süspansiyon sistemleri ve zırh konusunda önemli yatırımlar gerçekleştirmek istediklerini ifade eden Karadere, "Projemizde tüm alt sistemleri, yan sanayimiz ve KOBİ'lerimiz eliyle karşılamak üzere politikalar geliştiriyoruz. Bursa sanayisinin potansiyelini ve son dönemde bu alanda yakaladığı başarısını da yakından izliyoruz. Ar-Ge ve tasarım faaliyetlerine özel önem veren Bursalı firmalarımızın da destekleriyle en yüksek düzeyde yerli katkıya sahip yeni nesil araçları Kara Kuvvetlerimizin envanterine sokmayı hedefliyoruz." diye konuştu.
 
- "Bursalı firmalarımız kolaylıkla işin üstesinden gelebilirler"
 

BTSO Yönetim Kurulu Üyesi İlker Duran da oda olarak gerek mevcut sektörlerin gelişiminde gerekse de uzay, havacılık ve savunma alanlarında Türkiye'nin büyümesine ve kalkınmasına katkı sağlayacak tüm projelerin aktif oyuncusu olma iddiasını taşıdıklarını belirtti.
 
Uzay, havacılık ve savunma sektörlerinde başlattıkları Ur-Ge ve kümelenme projeleriyle firmaların büyük bir atılım gerçekleştirdiğini vurgulayan Duran, Bursa'da 2016 yılında savunma ve havacılık sektörlerinde yüzde 600'e yaklaşan bir ihracat artışı yaşandığına dikkati çekti.
 
Duran, 2017 yılında da firmaların başarısını sürdürdüklerini belirterek, "Bursa iş dünyamız, sanayi ve üretimdeki tecrübesiyle, ülkemizin hafif zırhlı araç üretiminde başlatmış olduğu bu projeye de önemli katkılar sağlayacaktır." dedi.
 
BTSO Projeler ve Kümelenmeler Koordinatörü ve BTSO Uzay Havacılık ve Savunma Konseyi ve Kümelenmesi Başkanı Mustafa Hatipoğlu da Bursa'nın en büyük avantajının, otomotiv ve imalat sanayilerinde büyük yabancı ortaklarla birlikte uluslararası standartlara uyum sağlama konusunda deneyim kazanan KOBİ'leri olduğunu belirtti.
 
Benzer ve daha yüksek standartları gerektiren savunma ve havacılık sektörünün, Bursa'nın altyapı ve imkanlarından muhakkak faydalanması gerektiğini vurgulayan Hatipoğlu, "Savunma sanayimiz, Bursa'mızın kabiliyetlerini keşfettiğinde şu anda yüzde 60 seviyesindeki yerlilik oranı daha da yükselecektir. Yeni nesil zırhlı araç konusunda da Bursalı firmalarımız otomotiv, makine, kompozit, tekstil, elektronik ve yazılımdaki altyapılarıyla kolaylıkla işin üstesinden gelebilirler." değerlendirmesini yaptı.
 
ASELSAN, BMC, FNSS, Katmerciler ve OTOKAR firmalarının sunumlarıyla devam eden çalıştay, ikili görüşmelerin ardından sona erdi.

http://www.star.com.tr/ekonomi/yeni-nesil-hafif-zirhli-calistayi-haber-1243569/
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #16 : 06 Ağustos 2017, Pazar - 19:38 »
Savunma sanayiinde 'metal 3D yazıcı' teknolojisi ile kısıtlamalar ortadan kalkacak

Metal 3D yazıcı teknolojisine yatırım yapan TUSAŞ/TAI, ASELSAN ve ROKETSAN, tasarım ve üretim süreçlerinde birçok kısıtlamayı ortadan kaldıran bu teknolojiden yararlanacak.



Türkiye'nin savunma ve havacılık devleri, tasarım ve üretim kabiliyetlerini metal 3D yazıcılar ile artıracak.
 
Sıra dışı malzemelerin kolaylıkla işlenmesine, kompleks geometrilerin kolayca üretilebilmesine ve yekpare tasarımların yapılabilmesine olanak veren metal 3D yazıcıların (metal katmanlı imalat) endüstrideki kullanımı hızla yaygınlaşıyor.



Özellikle kısa tedarik süreleri ve malzeme verimliği de dikkate alındığında titanyum gibi değerli ve işlenmesi zor metallerin kullanıldığı savunma ve havacılık sektörü bu teknolojiye hızlı şekilde adapte oldu. General Electric, Rolls Royce, Airbus, Safrane gibi firmalar da metal 3D yazıcı teknolojisinin kullanımına öncülük etti.
 
Türkiye'nin savunma ve havacılık alanındaki lider kuruluşları da bu gelişmelere kayıtsız kalmadı. Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ (TUSAŞ/TAI), ASELSAN ve ROKETSAN yaptıkları değerlendirmenin ardından metal 3D yazıcı teknolojisine yatırım yapma kararı aldı. Şirketler, Türkiye'de bu teknolojiyi yaygınlaştırmak amacıyla faaliyet gösteren BTech Innovation ile işbirliğine gitti.



ODTÜ Teknokent bünyesinde faaliyet gösteren ve katmanlı imalat teknolojisinin önde gelen şirketlerinin temsilciliğini üstelenen BTech Innovation, bu süreçte mühendislik, eğitim, yazılım, ekipman ve sarf malzeme çözümleri ile TUSAŞ, ASELSAN ve ROKETSAN'a destek verecek.
 
Malzemeler ve maliyetler hafifliyor
 
BTech Innovation Genel Müdürü Kuntay Aktaş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, son 8-10 yıldır isminden söz edilen metal yazıcıların kullanımının, büyük teknoloji firmalarının bu işi girmesiyle hızla yaygınlaştığını söyledi.
 
Bu teknoloji sayesinde, geleneksel yöntemlerle 8-10 aşamada yapılan ve bu nedenle kullanım ömrü, risk, maliyet konularında oluşan dezavantajların ortadan kaldırılabildiğini anlatan Aktaş, metal yazıcılar kullanılarak 15-20 bileşeni olan bir parçanın yekpare olarak daha verimli, hafif ve daha az bakım gerektirecek şekilde üretilebildiğini ifade etti.
 
Metal yazıcı teknolojisinin jet motoru, uçak kanadında kullanılabilecek düzeyde olgunlaştığına dikkati çeken Aktaş, henüz gelişme sürecindeki bu teknolojide bir an önce yararlanarak bilgi birikimini artırmanın ve patentler almanın "yeni sanayi devriminde" yer almak açısından büyük önem taşıdığını vurguladı.
 
Türkiye'de bu alandaki farkındalığı artırmak için 2 yıldır çalıştıklarını aktaran Aktaş, "Bunun düğmesine basıldığında çalışan bir makine gibi olmadığının anlaşılması için çaba gösterdik. Geliştirilmesi gereken çok fazla şey var. Makineyi geliştirmek ayrı bir konu ama makineniz olsa bile malzeme, proses, ardıl işlemler, tasarım gibi çok fazla konu var. Bunun için bir an önce bu alana girip öğrenme eğrisini atlamamız gerekiyor." dedi.
 
Rakipler etkin şekilde kullanıyor
 
Aktaş, TUSAŞ'ın tüm bu gelişmeleri dikkate alıp, 8 aylık bir fizibilite sonunda metal 3D yazıcılara yatırım yapma kararı aldığını bildirdi.
 
TUSAŞ'ın 2023 yılında dünyanın önde gelen havacılık firmaları arasında yer almayı hedeflediğine işaret eden Aktaş, şirketin bu hedefe ulaşmadaki rakiplerinin söz konusu teknolojiden yoğun olarak yararlandıklarını belirtti.
 
Aktaş, söz konusu şirketlerde yürütülen çalışmalara ilişkin, şu bilgileri verdi:
 
"TAI'nin eğitimleri halen devam ediyor. Yaklaşık 6 ay daha bu çalışmalar sürdürülecek, ondan sonra gerçek parçaları üretmeye başlayabilecekler. ASELSAN'da ekiplerin bu konuda olgunlaşmasına bağlı olarak süreç şekillenecek. Eğitim ve danışmanlık faaliyetleriyle bu süreci kısaltmaya çalışıyoruz. Genel olarak 1 sene sonrasında uygulamaya geçmelerini, 1 ile 2. sene arasında farklı malzemeleri, prosesleri, ardıl işlemleri deneyerek başkalarının yapmadığı şeyleri iyi yapabilecek seviyeye gelmelerini hedefliyoruz. Şirketlerimizin gelecek yılın ilk yarısında bir askeri araca ya da bir hava aracına parça takacak ya da prototip üretebilecek seviyeye gelmelerini bekliyoruz."
 
Tedarik sorunlarına çözüm olabilir
 
Metal 3D yazıcılarla yapılan işlerin prototipin ötesinde ürüne dönüştüğüne dikkati çeken Aktaş, şöyle devam etti:
 
"Bu teknolojiyle bir silah sisteminin tedarik etmekte sıkıntı çektiğiniz çok kritik bir parçasını üretebilirsiniz. Lojistik olarak temin etmekte güçlük çekilen bir tank parçası için bölgesel bir üretim alanı kurup bunu hızla devreye alabilirsiniz. Bundan 5 sene önce çok büyük oranda prototipler, görsel nesneler, oyuncaklar vesaire yapılıyorken artık çok büyük ve kritik parçalar üretilebiliyor. Bunlar sadece firmaların kamuoyuyla paylaştığı bilgiler. Firmaların şu anda bu teknolojiyle neler yapabildiğini tam olarak bilinemiyor. Birçok büyük Amerikan firması bilgi birikimini kesinlikle Amerika'dan çıkarmıyor.



Bu teknolojinin önemini vurgularken her tarafa makine koyalım, her yeri makine çöplüğüne dönüştürelim gibi bir hataya da düşmememiz gerekiyor. Ciddi anlamda bir süreç, uygulama geliştirip katma değerli işleri bu teknoloji ile çıkartmanız gerekiyor."

http://www.star.com.tr/ekonomi/savunmada-metal-devrim-kisitlamalari-ortadan-kaldiracak-haber-1243563/
 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #17 : 14 Ağustos 2017, Pazartesi - 19:08 »
Meteksan İHA’ları OKİS ile otomatik kaldırıp indiriyor



Meteksan tarafından geliştirilen OKİS sistemi, İnsansız Hava Araçları’nın (İHA) otomatik kalkış ve inişlerini sağlıyor. Sistem iki ana birimden oluşuyor. Pist üzerinde yer alan ‘tek darbe sorgulama’ radarı, İHA’daki aracın takibini sağlayan transponder’ın anten yardımı ile yolladığı sinyalleri alıyor.

Özellikle İHA’da yer alan sistemin en önemli özelliği, küçük ve efektif kullanımı. Ağırlığı düşük olan transponder ve anten sayesinde, İHA’ların faydalı yük taşıma kapasitesine etkilenmeden operasyon gerçekleştiriyor. Transponder, mesafe, yükseklik gibi bilgileri iletirken, radar bu bilgiler yardımı ile emniyetli kalkış ve iniş imkanı sunuyor.

SİSTEM HAFİF

Radar sistemi, kısa sürede iki kişi tarafından sökülüp takılabiliyor. Aynı anda pistin iki tarafına da hizmet veriyor. OKİS aynı zamanda elektronik karıştırma gibi dış etkenlerden de etkilenmiyor. GPS sinyalleri karıştırılsa bile radarlı takip ve emniyetli iniş kalkış gerçekleştiriliyor.

Meteksan bünyesindeki mühendisler tarafından geliştirilen OKİS’in gelecekte insanlı platformların düşük görüş şartlarında da emniyetli yaklaşıp inmesi için geliştirilmesi öngörülüyor.


http://www.kokpit.aero/iha-lar-otomatik-iniyor
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #18 : 20 Aralık 2017, Çarşamba - 00:35 »
SSM’den Hafif Alaşımlı Sabit Köprü Projesi



Savunma Sanayii Müsteşarlığı Hafif Alaşımlı Sabit Köprü Projesi Bilgi İstek Dökümanı (BİD) duyurusu yayımladı.

SSM tarafından yayımlanan BİD duyurusunda Hafif Alaşımlı Sabit Köprü Projesi kapsamında Kara Kuvvetleri Komutanlığı ihtiyacına binaen, karşılaşılan açıklıkların (kuru ve sulu) geçilmesi maksadıyla Lojistik Destek Köprüsü olarak kullanılacak Köprü İnşa Aracı, Köprü Taşıma Aracı/Araçları ve Köprü Malzemeleri ve gerektiğinde Römork/Römorklardan oluşan bir sistemin kazandırılması amaçlandığı belirtildi.

BİD’i almaya istekli kurum veya firma öncelikli olarak talebini en geç 29 Aralık 2017 tarihi saat 16.00’a kadar resmi yazı ile Savunma Sanayii Müsteşarlığı’na (SSM) iletmesi gerekiyor.

http://www.defenceturk.net/ssmden-hafif-alasimli-sabit-kopru-projesi

 

YörükEfe

  • Ziyaretçi
Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« Yanıtla #19 : 20 Aralık 2017, Çarşamba - 20:38 »
Meteksan Savunma’nın Geliştirdiği OKİS, Bayraktar TB2’de Başarı ile Test Edildi



Meteksan Savunma, 20 Aralık’ta, İnternet sitesinden, milli imkanlarla geliştirdiği Otomatik İniş Kalkış Sistemi (OKİS)’nin, Bayraktar TB2 insansız hava aracı (İHA) üzerinde başarı ile test edildiğini duyurdu.

Gerçekleştirilen testlerde, Bayraktar TB2’ye entegre edilen OKİS Hava Birimi ile pist kenarında bulunan OKİS Yer Birimi arasında 12 km mesafeden iletişim sağlandı. Ayrıca tüm yer ve hava testlerinde, OKİS  tarafından üretilen pozisyon bilgisinin, GPS gibi küresel konumlama sistemlerine bağlı olmaksızın İHA’nın otomatik iniş kalkışına imkân verecek yüksek hassasiyete sahip olduğu gözlemlendi. Yapılan açıklamada, küçük boyut ve ağırlığı ile öne çıkan OKİS Hava Birimi’nin, İHA’nın faydalı yük taşıma kapasitesine önemli bir etkisi olmadan, hemen her sınıftaki İHA üzerinde kullanılabileceği bilgisi yer aldı.

Baykar Makina tarafından geliştirilen Bayraktar TB2 İHA, Türk Silahlı Kuvvetleri, Jandarma Genel Komutanlığı ve Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından aktif olarak kullanılıyor.

 Meteksan Savunma, gelişmeyle ilgili haberi, sosyal medya hesaplarında, test sırasında kaydedilen görüntülerle birlikte paylaştı:

(Videosu)
https://twitter.com/twitter/statuses/943453567435923456

http://www.milscint.com/tr/meteksan-savunmanin-gelistirdigi-okis-bayraktar-tb2de-basari-ile-test-edildi/
 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::