13 Kasım 2019, Çarşamba - 13:21

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Caner Çetin

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 35
41
Söyleşme / Ynt: Söyleşme
« : 03 Mart 2019, Pazar - 18:18 »
Forum eskisine göre çok sakin. Önceki günlerine dönmesini bende çok isterim.
Beğenenler: Caner Çetin

42
Dünya / Ynt: Pakistan-Hindistan Gerginliği
« : 28 Şubat 2019, Perşembe - 00:54 »
İki tarafta birbirlerinin savaş uçaklarını düşürdü. Casus Belli ilan etmek için iki tarafında bahaneleri var. Uluslararası müdahale bekliyorum. BM büyük ihtimal araya girer ama iki taraftan biri çılgınlık yapıp diğerine baskın mahiyetinde bir saldırı yaparsa kıyamet kopar. Çünkü bu savaşın sonunda Asya'nın ortasında mantar bulutları yükselir.
Beğenenler: Caner Çetin

43
Fişekler / Ynt: Piyade Mühimmatları
« : 30 Ocak 2019, Çarşamba - 01:51 »
Ön bilgilendirmemizin ardından gelelim esas konumuza. Mühimmat performansının ölçüsü hasmı istenilen mesafeler içerisinde en az atış ile en kısa sürede etkisiz hale getirmektir. Ölümcül Olmayan Mühimmatlar hariç, ister 22lr, ister .50BMG olsun tüm ateşli silah mühimmatları öldürmek için tasarlanmıştır. Hiç bir mühimmat hasmı yaralamak için üretilmemiştir. Küçük mühimmatların amacı genel geçer çatışma menzili(0-200 metre) içerisinde tim içerisinde ateş gücünü attırmak ve daha fazla mühimmat kullanarak hasmı susturup, hareket etmesini engelleyerek daha sonra etkisiz hale getirmektir. Hasmı öldürmek istemediğiniz durumlar ki bu kanun kuvvetleri için önemlidir, ölümcül oolmayan mühimmatlar kullanırsınız fakat bunlar da yine ateşli silahlar ile kullanıldığı ve güçleri 25 joule'e varabildiği için, boyun ve kafa bölgesine isabet ettiği zaman yine istenmeyen zararlara sebep olabilmektedir. Öldürücü olmayan mühimmatlara örnek vermek gerekirsek;
- Yivsiz Av tüfekleri ile kullanılan plastik şevrotin ve tek kurşun,
- Tabanca ve tüfeklerde kullanılan plastik mühimmat
- Yivsiz Av tüfekleri ile kullanılan "BEANBAG" isimli kevlar torbaya sarılmış kurşun saçma
- Elektroşok silahlar
- Biber Gazlı Paintball kapsülleri(kişisel favorim)

22lr Çatapat ile Katliam

Dünyanın en yaygın küçük mühimmatı olan 22lr, fare, sincap, sansar ve buna benzer küçük hayvanların avlanması içindir. Bastırıcı(supresör) ile kullanıldığında oldukça sessizdir ve çevreyi rahatsız etmez. Tepmesi çok az oluğu için sportif hedef atıcılığı ve çocukları ateşli silahlar ile atıcılığa alıştırmada kullanılır. Amacı küçük hayvanları avalamak olsa da insan üzerindeki etkisi de oldukça tehlikelidir. 50 metreden kafatasını delebilir. Gövde üzerinde ise yine hayati organlara ulaşacak deliciliğe sahiptir.
İsrail ordusunun 22lr kalibre Ruger 10/22 silahları "SÖZDE" ölümcül olmayan silah kategorisinde Filistinlilerin kendilerine karşı düzenlediği gösterilerde kullandığı bilinmektedir. 2018 yılında ise göstericilere karşı ateşli silah kullanımı oldukça yoğunlaşmış ve sonuç olarak 168 Filistinli gösterici hayatını kaybetmiştir. Bu da hiç bir ateşli silahın yaralama amacı ile kullanılmaması gerektiğine karşı en önemli örneklerden birini teşkil eder.


Bacağından vurulan el-cezire muhabiri


"YANLIŞLIKLA" karın bölgesinden vurulan Filistinli


Ruger 10/22 ile İsrail Askeri. Çatal Ayak ve keskin nişancı dürbünü, silah ile hassas atış yapabilmek için takılmıştır.

Devamı yine boşa çıktığım bir zaman.
Beğenenler: Caner Çetin

45
Fişekler / Ynt: Piyade Mühimmatları
« : 26 Ocak 2019, Cumartesi - 22:35 »
Terminal Balistik ve Mühimmat Performansı




Yanlış bilinenleri düzelttiğimiz, konudan konuya zıplayacağımız bir yazı ile daha sizlerleyim. Yazıma başlarken mermi tiplerini kabaca tanıtıp bazı konulara değineceğim ki yazımız ilerledikçe konuya fransız kalmayalım.

1. Mermi Tipleri.

-Tam Metal Ceket(Full Metal Jacket FMJ)


Ateşli silahlar kullanılmaya başladığında mühimmat olarak kurşun misketler tercih ediliyordu. Barut ve ateşleme mekanizmalarının gelişmeleri ile mühimmatlar misketlerden günümüzde kullanılan mermi şekline doğru evrildiler. Çıkış hızlarının iyice yükselmesi ile birlikte mühimmatların kurşun kütlelerinin dışına daha sert metallerden bir ceket kaplama uygulaması yapılmaya başlandı. Günümüzde, Bakır, Pirinç ve Bakır-Nikel alaşımı metaller kullanılarak mermiler kaplanmaktadır.

- Yumuşak Uçlu


FMJ mühimmatlar delicilikleri yüksek olmasına rağmen kinetik enerjilerini fazla aktaramadıkları için ceketleme sırasında mühimmatın baş kısmı açıkta bırakılır. Yumuşak bir metal olan kurşun vücuda çarptığı zaman düzleşerek daha fazla kinetik enerjiyi transfer eder.

-Çukur Uçlu


Tam olarak adı üzerinde. Mermiler ceket ile kaplı olsalar bile, merminin ucunda bulunan çukur kısım sayesinde vücuda girdiği zaman mermi açılıp mantarlaşarak sahip olduğu kinetik enerjinin yaklaşık yüzde 60 ile 70'ini transfer eder. Çukur uçlu mühimmatlar terminal performans olarak fevkalade olmasına rağmen, sahip oldukları çukur uçları sebebi ile havayı iyi yaramazlar, uçuş karakteristikleri çok kötü olduğu için uzun mesafelerde isabetli atışları gerçekleştirmek tam bir kabustur.

-Balistik Uçlu


Çukur uçlu mermilerin çukur kısımlarına polimer bir uç takılarak, hem terminal hemde uçuş balistiği performansının korunduğu genellikle tüfeklerden atılan mermilere yapılan bir uygulamadır. Ülkemizde, Polis Özel Harekatın kullandığı 168gr. Hornady A-Max ve  MKE Mühimmat fabrikasının yeni çıkartacağı polimer uçlu 5.56x45 hümimmat balistik uçlu mermilere çok iyi birer örnektir.

*Merminin Mantarlaşması.
Çukur uçlu mermilerin vücuda girdiği zaman çekirdeğin ön kısmının dışa doğru açılarak mermiye geniş bir yüzel alanı kazandırması olayına verilen isimdir. Şekil ve video ile açıklamak gerekirse:



-Merminin Vücutta Yarattığı Geçici Boşluk

Yukarıdaki videoda izlediğiniz üzere mermi balistik jele isabet ettikten sonra mantarlaşıp kinetik enerjisini aktardığında ordaya oldukça büyük bir boşluk ortaya çıktı. Mermi vücuda isabet ettiğinde de tam olarak bu gerçekleşmektedir. İster takla atsın, ister delip geçsin isterse mantarlaşsın, mermi kinetik enerjisini aktardığı sırada dokuları esnetir ve gerer, aktarılan kinetik enerji ne kadar fazlaysa oluşan travmada o kadar büyüktür. Mermi eğer kalbe yakın dokulara isabet ederse açılan geçici boşluk kalbi durduracaktır, iç organlarda ise zar ve doku yırtılmaları sebebi ile ani kanamalara sabep olacak ve en fazla 6 ile 7 dakika içerisinde hasmı öldürecektir.

-Merminin Yarattığı Kalıcı Boşluk

Mermi dokuları yırtarak vücut içerisinde yol alır. Mermi mantarlaştığın veya dağıldığında ise çok daha fazla dokuyu yırtarak daha büyük kalıcı boşluklar açar ve bu bölgelerde aşırı kanamaya sebep olarak hasmı öldürür.

Aşağıdaki fotoğrafta 5.56x45 M855(SS109) NATO'nun ve bizlerinde standart olarak kullandığı merminin terminal balistik sonuçları vardır. Mermi yönü soldan sağadır. Açık kırmızı yerler geçici boşluk geçici boşluğun orta kısmındaki koyu kırmızı alanlar ise kalıcı boşluktur. Hiç de yaralamak için üretilen bir mermiye benzemiyor.  ;) Mermi vücuda girdikten sonra takla atmaya başlaması ile birlikte, çelik deliciyi ve kurşun çekirdeği tutan bakır ceket yırtılır ve bu 2 parça ile yırtılan bakır çekirdeğin parçaları dağılarak aşağıda gördüğünüz oldukça fena bir yara açar. Bu yara uzuvlarda atar damarları gövdede ise organları parçalayarak hasmı kısa sürede öldürmektedir.




En Düşük Terminal Performans- Merminin Takla Atması-

Özellikle FMJ mühimmatlar, vücuda girdikten sonra, yivsetin kazandırdığı dönüş etkisi ile yalpalamaya ve daha sonra takla atmaya başlarlar. Kinetik enerjilerinin çok az bir kısmını aktararak vücudu terk ederler. Bu hareket yaklaşık 20-30 cm kadar bir mesafe içinde gerçekleşir.



Yukarıda gördüğünüz gibi, 7.62x51 M80  Kısa mesafeden atıldığın 25 cm olan standart göğüs mesafesinde daha takla atmaya yeni başlıyor. Kol ve bacaklara isabet ettiği zaman ise dağılmadığı için delip çıkıyor.  Dolayısı ile yakın mesafede 5.56x45'den daha etkisiz bir mermi. Lakin 400 metrenin üzerinde 7.62x51 hız kaybetmeye başlıyor. Böylece vücuda girdiğinde belli bir mesafe katetmeden hemen takla atarak kinetik enerjisini daha fazla aktarabiliyor.

Devamı reklamlardan sonra.

Beğenenler: Caner Çetin

46
Benlik, Bodun, Bilim ve Ötesi / Ynt: Suriyeliler Sorunu
« : 23 Ocak 2019, Çarşamba - 13:17 »
Geçen ay Suriyeli mülteciler(!) tarafından boğazı kesilerek saldırıya uğrayan kardeşimiz Necati Bağcı 1 aydır verdiği yaşam mücadelesini kaybetti. Milletimizin başı sağ olsun.
Beğenenler: Caner Çetin

47
Belarus, yeni bir Rus hipersonik nükleer füzesi için yeni bir tekerlekli şasi yarattı.
  Lütfen dikkat: Otomobilde 6 dingil vardır Topol-M - 7

Beğenenler: Caner Çetin

48
Dünya / Ynt: Rusya, Silahlı Güçleri ve İlişkilerimiz
« : 14 Ocak 2019, Pazartesi - 23:15 »
Prototip model KAMAZ-7950 8x8 tekerlekli formüllü, elektromekanik şanzımanlı (EMT), "Platform" araştırma projesi platformu tarafından geliştirilmiştir.

Tekerlek formülü - 8x8
Boş ağırlığı (prototip teknik düzenine göre) - 20 ton (gerçek ~ 40 ton)
Yük kapasitesi (mock-up numunesinin teknik düzenine göre) - 40 ton (gerçek ~ 20 ton)
Ford 1,3 m'dir (testlerle doğrulanmadı)
Güç rezervi - en az 1000 km (testlerde test edilmemiş)
Lastikler - büyük boy modeller VI-178AU
Detroit Dizel motor gücü - 675 kW (918 hp.)
Şanzıman - elektromekanik, motorlu tekerlekler 8 adet.


Beğenenler: Caner Çetin

49
Dünya / Ynt: Suriye İç Savaşı
« : 13 Ocak 2019, Pazar - 11:38 »
İdlib'in neredeyse tamamının HTŞ tarafından ele geçirilmesinden sonra Astana anlaşmasının artık bozulduğu söyleyebilir miyiz?

Sonuçta İdlib'de artan HTŞ tehdidi hem Rusya hem de Türkiye için büyük sorun. İdlib'de ki gözlem noktalarımızın bulunduğu bölgelerde artık HTŞ kontrollünde. Yani askerlerimizin geri çekilmesi durumunda mecburen HTŞ'nin kontrol ettiği bölgelerde geçmesi gerekiyor. HTŞ'nin Zeytin Dalı Harekatı bölgesine de saldırdığını ortaya koyduğumuz zaman, İdlib'de ki Türk askerininde tehlike altında olduğunu söyleyebiliriz.

Ben şahsen İdlib sınırında TSK tarafından yapılan eğitim faaliyetlerinin, komando ve zırhlı araç sevkiyatlarının, bu bölgedeki askerlerimizi güvenli bir şekilde idlib'den çıkartmak için yapıldığını düşünüyorum. Şuan da böyle bir şey pek konuşulmasa da o bölgedeki askerlerimiz artık HTŞ'nin bir çeşit kuşatması altında olduğunu söyleyebiliriz. Umarım daha kötü bir olay ile karşı karşıya kalmadan bu işi hemen çözeriz.
Beğenenler: Caner Çetin

50
Kara Güçleri / Ynt: ALTAY Ana Muharebe Tankı Projesi
« : 02 Ocak 2019, Çarşamba - 10:30 »
Yerli motor, 2,5 yıla üretilir bu konuda bir sorun yok ama Altay tankı ne zaman üretilecek asıl sorun burada. BMC'nin Karasu'da fabrika açma işi büyük bir ihtimalle yalan oldu ve şimdi de 1. Ana Bakım Fabrikasının, BMC'ye özelleştirilmesi planlanıyor. Otokar'ın hali hazırda bu tankı üretebilecek tesisleri var iken neden bu ihale daha fabrika bile açamayan BMC'ye gitti orası da ayrı bir konu zaten. Aslında neden gittiği belli de şimdi bunu burada uzun uzun yazmaya gerek yok.
Beğenenler: Caner Çetin

51
Bu haberi görmek beni hayli heyecanlandırdı. Güzel iş!
Beğenenler: Caner Çetin

52
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:17 »
Tarihçe:

27.12.2018 - Pek çok eksiğe rağmen ilk defa yayınlandı.
Beğenenler: Caner Çetin

53
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:11 »
TODO

* İdef 2017 fuarında sergilenmiş olan paramotor.
* Arthor Güç Sistemleri deniz motorları. Ecotorq motorların üzerine inşa edilen 6 silindirli ARMG73/ARMG90 motorlar ile 260, 320, 350 ve 380 PS marine motorlar üretilmektedir. Bu motorlarla özellikle 15mt’den 30mt’ye kadar neredeyse hiç durmadan çalışan ticari tekne sahiplerinin düşük yakıt tüketimi ve düşük servis maliyeti ile kazancına kazanç katacaktır." (Otometre)
* Erin Motor, 6-8 metrelik balıkçı tekneleri için özel geliştirdiği marin motorun lansmanını 2018 yılında gerçekleştirdi.
Beğenenler: Caner Çetin

54
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:10 »
İhtimaller

Hidromek Motor Çalışmaları

Motor konusunda da çalışıyoruz (Hasan Basri Bozkurt, Hidromek, Dünya)


Beğenenler: Caner Çetin

55
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:08 »
JENERATÖR MOTORLARI

Ayça Jeneratör Motoru - BMC

Elimizdeki motoru jeneratör motoru olarak da kullanmak istiyoruz. (BMC)

Beğenenler: Caner Çetin

56
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:07 »
FÜZE MOTORLARI

Kale-3500 - Kale Aero

70 cm uzunluğa, 30 cm çapa, 48kg kuru ağırlığa ve 0.95 Mach seyir hızına sahip bir turbojet motorudur.  JP8, JP10 yakıtlarıyla çalışabilmekte ve 3.2 kN (787 lbf) itki üretmektedir. ilk defa 2013 yılında test edilmiştir. Som ve Atmaca seyir füzelerinde kullanılması planlanmıştır. (Defence Pk)

SOM ALCM üzerine entegrasyonunun daha kolay olabilmesi [ve ilave kalifikasyon ihtiyacının ortadan kaldırılması] için TR40 Turbojet Motoruna benzer özelliklerde tasarlanmıştır. (Milli Savunma)

KTJ-3200 olarak da isimlendirildiği olmuştur.




Beğenenler: Caner Çetin

57
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:06 »
İHA MOTORLARI

Kritik Alt Sistemler

PD155 Dizel İHA Motoru - TEI

Bu proje, ticari bir turbodizel motorun MALE sınıfı İHA platformu isterlerini karşılayacak şekilde modifikasyonunun gerçekleştirilmesini kapsamaktadır. Yapılan modifikasyon ile motorun yüksek irtifada verdiği güç ve elektrik güç üretimi arttırılarak İHA’da kullanıma hazır hale getirilmektedir. (TEI)

Dizel Motor Modifikasyon projesi olarak da bilinmektedir. 155bg güç üretmektedir.



PD170 Operatif İHA Motoru - TEI

20 bin irtifaya kadar 170 bg güç üreten, itici ve çekici konfigürasyon pervaneler ile uyumlu bir iha motorudur. ANKA insansız hava araçlarının gelecek nesillerinde kullanılması planlanmaktadır. (Milli Savunma)





TJ-35 - TEI

Ürüne dönüşmeye ar-ge çalışmalarıdır. Tj-1X olarak da bir dönem isimlendirilmiştir. (SU)



TJ90 / İHA Motoru - TEI

7 Haziran 2017 tarihinde, TAI'nin Şimşek platformu ile ilk uçuşunu gerçekleştirmiş olup, proje tamamlandığında TAI'nin Şimşek platformunun motorları TEI tarafından karşılanacaktır. (Milli Savunma)





TP38 / İHA Motoru - TEI

TJ35 çekirdek motoru üstünden geliştirilmiştir, başlangıç olarak 42 bg güç üretirken yapılan çalışmalarla bu 51 bg güce ulaşmıştır. Taarruzi iha projesinde motor olarak kullanılması düşünülmektedir. (Milli Savunma)

TP-1X olarak da bir dönem isimlendirilmiştir.





PG-115 Motoru - TEI

TEI'ye ait bir sunumda isim olarak geçmiştir. Bayraktar TB2 Taktik İhalarda Rotax 912 model 100bg güç üreten benzin beslemeli ve içten yanmalı bir motor kullanılmaktadır. Bu motor yerine geliştirilmiş olması mümkündür (SU).

Hakkında bilgi bulunmamaktadır.



PG-50 Motoru - TEI

TEI'ye ait bir sunumda isim olarak geçmiştir. Hakkında bilgi bulunmamaktadır. (Defence Pk)



TP-550 - TEI

Akıncı projesi için geliştirilmekte olup hakkında detaylı bilgi bulunmamaktadır. (Basın, AA)

PD-220 - TEI

Hakkında detaylı bilgi bulunmamaktadır. Akıncı projesinde test edildiğine dair bir haber basına yansımıştır. (Kokpit Aero)

İha Jet Motoru - TEI

TS-1400 projesi çıktılarından birisinin de ihalar için jet motoru çekirdeği olacaktır. (TEI)

Kale Turboprop Motor - Kale Aero

Yaklaşık 900 shp kapasiteli olduğu ifade edilmiştir (İbrahim Sünnetçi)

İdef 2013 fuarı sonrası bir daha sergilenmemiştir.

Beğenenler: Caner Çetin

58
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:04 »
UÇAK VE HELİKOPTER MOTORLARI

Jet Uçak Motorları

Hürjet Motoru Projesi - TEI olabilir

TEI, Hürjet için özgün motor geliştirmeye hazır olduğunu belirtti (TEI).

MMU haricinde Hürjet için de motor çalışmamız var. (İsmail Demir, SSB)

TFX Motoru Projesi - TR-M Motor

TFX için geliştirilmesi düşünülen jet motorudur. 27000lbf güç üretmesi beklenmektedir. TR Motor firmasının ortaklık yapısı BMC Power %55, TAI %35, SSTEK/SSB %10 şeklindedir. (TR-M)



Pervaneli Uçak Motorları

TP-1600* - TEI

* Geliştirilmesine yönelik resmi veya gayrıresmi bir açıklama olmayıp, sadece TS1400 motoru üstünden bir turboprop motorun geliştirilebileceği dillendirilmiştir. (TEI)

Helikopter Motorları



TS1400 / Turboşaft Motoru - TEI

Başlangıç olarak T625 helikopterine ve sonrasında ATAK II helikopterine güç vermesi düşünülen 1400shp gücünde bir motor olup, sözleşmesi 2017 yılında imzalanmış ve projenin 8 yıl içinde tamamlanması hedeflenmektedir. (TEI)



TS-2000 - TEI

Atak II projesinde ve 10-12 ton genel maksat helikopteri projesinde kullanılması düşünülen, henüz sadece tasarı halindeki motor düşüncesidir. 2200 sph gücünde olacağı ifade edilmiştir. (Cabatli_53, Kokpit Aero, Tolga Özbek)

T700-TEI-701D / Turboşaft Motor - TEI-GE

T70 Genel Maksat Helikopteri projesinde üretilecek 109 adet helikopter için 218 adet platform üstü ve minimum 18 adet de yedek motor olmak üzere toplamda 236 adet TEI üretimi, General Electric Aviation’ın T700-GE-701D turbo şaft motoruna özdeş konfigürasyonlu T700-TEI-701D turbo şaft motoru lisans altında üretilecektir. (TEI)

Aynı motorun 10 Ton Sınıfı Genel Maksat Helikopteri projesinde de kullanılması planlanmaktadır.





Diğer Motor Projeleri

İdealab IL-17 Turbojet Motoru - İdealab

İdealab IL-17 turbojet motoru 170n itki üretmektedir. Elektrikli starter motor ile beraber tamamen yerli olarak üretilmiştir. (İdealab)





Gerçekleşmeyen Projeler

Hürjet Projesi Lisanslı Motor Teklifi

17000lbf güç üretebilecek bir motor hürjet projesi için lisans altında da üretilmesi düşünülüyor olabilir. (İhtimal)

TAEC TFX Motor Teklifi

TAEC, 51% Kale grubu ve 49% Rolls-Royce ortaklığındaki bir firma olup TFX projesi için motor geliştirme teklifi sunmuştur. RR temelli bir motor üstünden geliştirilmesi düşünülen çözümde, tüm haklarının SSB'ye devredilmesi konusunda anlaşma sağlanamamış ve teklif hayat bulma şansı yakalayamamıştır. (SU)

Beğenenler: Caner Çetin

59
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:02 »
DENİZ ARACI MOTORLARI

İmzalanmış bir sözleşme bulunmamaktadır. TAIS Shipyard, Tülomsaş, BMC tarafından dillendirilmiş dilekler bulunmaktadır.

Ecotorq Marine - Ford Otosan

Ecotorq Marine 9.Uluslararası Avrasya Boat Show fuarında 2016 yılında sergilenmiştir. 20 metreden 40 metreye kadar balıkçı teknelerine hizmet vermesi planlanan, 700 bg güç üretebilen 6 silindirli 12.7 litrelik bir motordur. Euro-6 normlarına uygun olarak tasarlanmıştır. (Otometre)



TAIS Motor

TAIS Motor markasıyla 2.000 ila 10.000 kW arasında ana makine ve yardımcı makineleri üreteceğiz. (Metin Kalkavan, Marine Deal News)

Van Gölü Feribotu Motoru* - Tülomsaş

Van Gölü'nde yaptırılacak 2 adet feribotta kullanılmak üzerde TÜLOMSAŞ tarafından imal edilecek 1.500 devir 2.400 beygir gücündeki marine dizel motorlar için sözleşme imzalandı. 8 motorun 2012 yılı içinde Türk Loydu tarafından klaslanması ve teslim edilmesi planlanmıştı. (Dünya)

TLM6 Deniz Versiyonu - Tülomsaş

TLM6 motorunun deniz motoru olarak da kullanılabileceği firma tarafından ifade edilmektedir. (Tülomsaş)

Beğenenler: Caner Çetin

60
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:00 »
KARA ARACI MOTORLARI

Tümosan Motor Projeleri

Tümosan, çeşitli motor projeleri üstünde çalışmakta olup, şu görselle konuyu özetlemektedir.


250bg Pusat 4 silindirli Motor* - Tümosan

Sıralı, 5.2 litrelik, 4 silindirli bir motor olup 250 beygir güç ve 900 nm tork üretmektedir. Kuru kartere sahip olması sayesinde %70 dik ve %40 yan eğimde dahi, efektif yağlama yapabilme kabiliyetine sahiptir. (MSI)

Pusat aracında kullanılması beklenmektedir. (SU)



360 bg Pusat 6 silindirli Motor* - Tümosan

Sıralı, 7.8 litrelik, 6 silindirli bir motor olup 360 beygir güç üretmesi beklenmektedir. (Tümosan, MSI, Cabatli_53)

ÖMTTZA-450* - Tümosan
ÖMTTZA-550* - Tümosan

TÜMOSAN ÖMTTZA Projesi kapsamında tedarik edilecek 6×6 ve 8×8 araçlara yönelik yurtiçinde geliştirilmesi hedeflenen yerli ve milli motor alt sistemi için TÜMOSAN ile FNSS arasında alt yüklenicilik sözleşmesi imzalanmasına yönelik görüşmeler başlatılmıştır. (FNSS, Tümosan, Basın)

450 beygir güç üreten motor 6 silindirli olacaktır. (Yeni Şafak)

Sıralı 4 Silindirli 4.5L Motor - Tümosan

Tübitak destekli "Yeni Nesil Motor Geliştirme" projesi kapsamında tasarlanan motorunun prototipinin imalatı ve ilk ateşlemesi 2016 yılında başarı ile gerçekleştirmiştir. Test, Validasyon ve Kalibrasyon süreçleri devam etmektedir. (Tümosan)

Sıralı 6 Silindirli 6.8L Motor - Tümosan

Tübitak destekli "Yeni Nesil Motor Geliştirme" projesi kapsamında tasarlanan motorunun prototipinin imalatı ve ilk ateşlemesi 2016 yılında başarı ile gerçekleştirmiştir. Test, Validasyon ve Kalibrasyon süreçleri devam etmektedir. (Tümosan)

Sıralı 6 Silindirli 9L Motor - Tümosan

Detaylı bilgi bulunmamaktadır. (Otometre)

V Tipi 8 Silindirli Motor - Tümosan

8 silindirli motor tasarımında da detay tasarım ve prototipleme aşamasına geldik. Tasarım sürecinin yüzde 60’lık kısmı tamamlandı. (Tümosan, Habertürk)



V Tipi 10 Silindirli Motor - Tümosan

Detaylı bilgi bulunmamaktadır. (Otometre)



BMC Motor Projeleri

380bg Taktik Araç Motoru - BMC

Kirpi ve Vuran araçlarında kullanılmak üzere 380bg gücümde motor üretimi için bir ihale aldık. (BMC)

600bg Altay Tank Taşıyıcı Araç Güç Paketi - ?

Hakkında detaylı bilgi bulunmamaktadır. BMC firması tarafından üstünde çalışılıyor olabilir. (Cabatli_53)

Azra projesi bu proje isterleriyle çeşitli noktalarda kesişmektedir. (SU)

700bg Yeni Nesil ZMA Güç Paketi - BMC

Hakkında detaylı bilgi bulunmamaktadır. (Cabatli_53)

YNZMA projesi için 18 litre hacminde V8 bir motor üstünde BMC firması çalışmaktadır. (BMC Sunumundan)

1000bg Güç Grubu - BMC

Proje takvimi Ocak 2018'de başlayan projede, 68 ay sonunda 1000 beygir kapasiteli bir güç paketinin prototipinin ortaya konulması hedefleniyor.

Bir İngiliz firmayla transmisyon konusunda teknik destek alınıyor.  (BMC)

BATU / 1500bg Altay Güç Grubu - BMC

BMC Power, 6 aylık aranın ardından Temmuz 2018'de Altay Tankı Güç Grubu Geliştirilmesi Projesi'ne başladı. Tank için 1.500 beygirlik bir motor geliştirilecek. Projede, motora yönelik isterleri belirleme çalışmaları yürütülüyor. (BMC)

AZRA / Ağır Vasıta Motoru Projesi - BMC

BMC Power tarafından tasarlanan ve yine yerli ve milli imkanlarla üretilen 12.8 lt hacminde, 6 silindirli, azami 585 bg gücündeki Ağır Vasıta Motoru’nun ilk çalıştırılması İTÜ OTAM laboratuvarlarında başarıyla gerçekleştirilmiştir! 450-600 bg aralığında, Euro-6 normlarında bir ticari motor ürün ailesinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. (BMC)



AZRA Euro-3 Uyumlu Kamyon Motoru Versiyonu - BMC

Elimizdeki motoru hızlıca Euro-3 standartına getirip afrikaya sattığımız kamyonlarda kullanmayı istiyoruz. (BMC)



TLM6V185 Dizel Motor - Tülomsaş

V silindir yapısında, 4 zamanlı, Mekanik/Elektronik Governor/Actuator uygulama seçenekleri ile 6 silindirli olup TÜLOMSAŞ tesislerinde üretilmektedir. 1500 rpm. de 660 kW (900 HP) güç üretebilmektedir. (Tülomsaş)



TLM6 Yeni* - Tülomsaş

Hakkında kesinleşmiş bir bilgi bulunmamaktadır. 900+ bg güç ve 4000+ nm tork ürettiği belirtilmektedir. (Tülomsaş)





Not: * ile işaretlenmiş isimlendirmeler, ayrım yapılabilmesi amacıyla tarafımızca verilmiştir. Ticari veya firma karşılıkları proje gizlilikleri sebebiyle bilinmemektedir.
Beğenenler: Caner Çetin

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 ... 35