11 Aralık 2019, Çarşamba - 19:25

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - kosavalı1989

Sayfa: [1]
1
Tanışma/Soru-İstek/Şikayet / Ynt: TANIŞMA
« : 17 Temmuz 2017, Pazartesi - 12:08 »
yeni forum hayırlı olsun.

Hoşgeldiniz sayın MBT
Beğenenler: M.B.T

2
Dünya / Ynt: Suriye İç Savaşı
« : 06 Temmuz 2017, Perşembe - 17:38 »
Sayın Wolfman

Defencetürk.net eski forumumuzun talihsiz bir şekilde  çökmesi üzerine kurulmuştur. Yeni forumu kurarken yaptığımız tek önemli değişiklik eski forumdan daha ciddi bir ortam sağlayabilmekt amacıyla üyelik sistemini değiştirmektir. Bu konuda siz eski üyelerimizin desteğini görmekten mutluluk duyarız.

İnsanların tabiki sözüm ona Romantik (sıradışı)  fikirleri olabilir. Bunları ifade etme ve savunma özgürlüğüne de sahiptir ancak bunun forum düzenini bozacak hale gelmesi, konuların gereksiz yere uzatılması,  yayılması ve mecrasından çıkartılması( Konu Suriye ve Irak?)  yönetim olarak tolere edebileceğimiz birşey değildir. Bu konuda gerekli özeni göstereceğinizi ümit ediyoruz. Ancak aksi bir duruma daha fazla anlayışla yaklaşamayacağımızı da hatırlatmakta fayda görüyorum.

Fikirlerinizi ilgili bölümler de konuları açarak paylaşmakta sonuna kadar serbest olduğunuzu da hatırlatır iyi akşamlar dilerim.
Beğenenler: TRD, HüsamettinErTürk

3
Savaş Sanayi / Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« : 05 Temmuz 2017, Çarşamba - 12:31 »
Arkadaşlar ssm  konsep değişikliğine gittik demekle tam olarak neyi kastediyor. Bence çok önemli bir açıklama yaptı müsteşar.

Kritik bileşenlere yoğunlaşılacak demek ne demek. :o

Geçtiğimiz dönemde platform tasarım ve üretimi önemliydi ve bu konuda oldukça başarılı olduk diye düşünüyorum. Şimdi ise üretilmeyen ama hayatı önemde olan alt sistemlere yönelinecek galiba.
Beğenenler: kaptannn

4
Savaş Sanayi / Ynt: SSB, Sanayimiz, Gelişmeler ve Bilgiler
« : 04 Temmuz 2017, Salı - 11:46 »
[email protected] TRTHaber'de: Silahli Hurkus'u bolgeye gonderdik. Silahli ANKA'yi da kullaniyoruz. Jandarma'ya 3 ATAK helikopteri teslim edecegiz

[email protected]: Rus askerlerinin Afrin'den cekilmesi icin gorusmeleri surduruyoruz (Bu, cekilmelerini resmi olarak da talep ediyoruz demek)

[email protected]: S-400 acil alimi teknik calismalari bitti, finansman uzerine calisiyoruz. S-400'u NATO'ya entegre etmemiz mumkun degil,biliyoruz

[email protected]: Kendi HSS sistemimizi gelistirmek icin Fransiz ve Italyanlarla anlastik.
(SAMP/T hayirli olsun)
ABD ile de gorusuyoruz.

[email protected]: Savunma sanayisinde konsept degisikligine gidiyoruz. Proje yonetimi sistemimizi degistiriyor & kritik bilesenlere odaklaniyoruz


https://twitter.com/TyrannosurusRex/status/882152753065320448
Beğenenler: Magneto, Bismarck, Tuğra, oğuz18

5
Dünya / Ynt: Körfez'de kriz: Beş ülkeden Katar kararı
« : 05 Haziran 2017, Pazartesi - 15:01 »
B.A.E nin ortaya çıkan yazışmalarından sonra bunun Türkiye'ye karşı olduğu aşikar.
Beğenenler: helebidinle

6
Kara Güçleri / Ynt: Cobra 2
« : 30 Mayıs 2017, Salı - 19:59 »
COBRA II, yurt dışından ilk siparişini aldı. Bir Güney Asya ülkesi, Birleşmiş Milletler Barış Gücü operasyonlarında kullanmak için, COBRA II’yi tercih etti.

http://www.milscint.com/tr/otokar-cobra-ii-icin-yurt-disindan-ilk-siparisini-aldi/
Beğenenler: Delidumrul

7


Sayın Yusuf Akbabadan T129 Atak helikopterinin İtalya'dan alınan parçaları



20. helikopter görevde ve bantta 10 dan fazla helikopter üretime devam ediyor.https://twitter.com/ssysfakb/status/864463105392340992


Beğenenler: oğuz18

8
İnsansız Güçler / Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« : 30 Mayıs 2017, Salı - 19:26 »


TAI tarafından geliştirilen yerli tasarım silahlı İHA ANKA, ilk atışını gerçekleştirerek testleri başarıyla tamamladı. ANKA, yine milli imkanlarla geliştirilen Cirit ve UMTAS füzeleriyle hedefini imha etti.

http://www.gazetevatan.com/milli-iha-anka-yerli-muhimmatla-ilk-testi-gecti-1062171-teknoloji/

9
Şirketlerimiz / OTOKAR
« : 30 Mayıs 2017, Salı - 15:33 »


Her Zaman Göreve Hazır

4x4 taktik tekerlekli zırhlı aracı COBRA, Otokar'ın dünya çapındaki lojistik desteği ile de en zor zamanlarda bile daima Silahlı Kuvvetlerimizin yanında...
En zorlu koşullarda, en ağır arazi şartlarında, en tehlikeli bölgelerde; görevin başarılması ve askerimizin güvenliği herşeyin önünde... Yüksek koruması, üstün hareket kabiliyeti ve farklı görevlere uygulanabilir yapısı ile COBRA her zaman yanınızda, her zaman göreve hazır...

Her Koşulda Atak ve Hızlı

COBRA, en zorlu arazi koşullarında, en tehlikeri görevlerde hiçbir zırhlı aracın sunmadığı hareket kabiliyetini mürettebatınıza sunar. Yüksek güç/ağırlık oranına sahip COBRA, bağımsız süspansiyon sistemi, sürekli dört çeker çekişi, otomatik şanzımanı, otomatik kilitlemeli ön ve arka diferansiyelleri ile tüm dünyada kendi sınıfında en üstün hareket kabiliyeti sunan araçlar arasındadır. Geniş lastikleri ve merkezi basın ayarlama sistemi ile her arazi koşulunda başarılı...
COBRA sayesinde, farklılaşan tehditler, değişen ihtiyaçlar karşısında Silahlı Kuvvetlerimiz koruma ve hareket kabiliyeti arasında tercih yapmak zorunda kalmak zorunda değil. Her iki özelliğini dünyanın pekçok coğrafi ve iklim koşullarında kanıtlamış olan COBRA, modüler gövde yapısı ile tüm askeri uygulamalar için ideal bir platform.

Güvenirlik

Dünyada, çöllerden bataklıklara, soğuk alanlardan tropik iklimlere kadar farklı coğrafi bölgelerde, en zorlu çatışma koşullarında kendini ispatlamış olan COBRA, en iyi hizmet için dünyanın en güvenilir mekanik aksamlarını kullanır.
Yüksek Taşıma Kapasitesi
Daima mürettebatın güvenliğini ve konforunu ön planda tutan COBRA, görevin türüne, aracın özelliklerine, silah sistemine ve ekipman donanımına göre değişen kapasitesi ile 9 kişiye kadar mürettebatı en zorlu koşullarda görevden göreve taşır.

Üstün Koruma

Taktik tekerlekli zırhlı araç COBRA, üstün arazi performansına ve üstün beka kabiliyetine sahip. Monokok yapıdaki geniş açılı zırhlı gövdesi ile özellikle patlayıcı ve mayınlara karşı kendi sınıfındaki araçlar arasında ön plana çıkan COBRA, her türlü görevi tamamlamak için ideal bir platform.
Mayına Karşı Etkin Koruma
Günümüzde artan mayın tehdidine bağlı olarak COBRA'nın tasarımında mayınlara ve araç yanında patlayan parça tesirli patlayıcılara karşı koruma önplandadır. COBRA'nın taban ve çamurluklarının yapısı anti-personel ve anti-tank tipi mayınlara karşı personeli korur. Özel olarak mayın etkisini sönümleyecek şekilde tasarlanmış araç koltukları mürettebatın can güvenliğini sağlar. Korumayı artırmak için çelik zırhlı tabana ilave olarak personel bölümü tabanında mayın etkilerini sönümleyen kompozit malzemeden ikinci bir balistik taban yer alır. Test araçlarında ve gerçek çatışma koşullarında defalarca sınanan COBRA, mürettebat için mayına karşı etkin koruma sağlar.

Silah Sistemleri

Her türlü görevi başarıyla tamamlamaya hazır olan COBRA, modüler yapısı ve Otokar mühendisliği sayesinde farklı görevlere uygulanabilir bir platformdur. COBRA aracına, araç tipine ve görev tanımına göre uygun olan gece görüş periskopları veya termal kabiliyetli atış kontrol sistemleri ile entegre edilmiş 7.63 veya 12.7 mm makinalı tüfekler, 40 mm bombaatar, 20 mm top, tanksavar veya uçaksavar füze atış kabiliyetli kuleler takılabilir.

Balistik Koruma

Tüm kritik mekanik bölümleri zırh gövdesi içinde olan COBRA'nın gövdesi zırh delici (A/P) piyade tüfek mermilerine dayanıklıdır. Monokok tipteki gövde yapısı ve yan duvar açıları; aracın balistik korumasını daha da artıracak ve daha yüksek kalibreli tehditlerde sektirme görevini üstlenecek şekilde tasarlanmıştır. Aracın düşük düzeydeki akustik ve termal izi tehdit tarafından tespitini zorlaştırır.
Güçlü Motor
COBRA'nın V8 tipinde 190 beygir gücünde turbo şarjlı dizel motoru araca üstün çekiş gücü sağlar. Motor gücü rakımdan minimum seviyede etkilenir. Zırh koruması içinde bulunan ve gerektiğinde F-34 tipi yakıtla da çalışabilen motor, düşük yakıt tüketiminin yanısıra tüm bakım noktalarına kolayca ulaşabilirliği ile görev sırasında yarı yolda bırakmaz.

Merkezi Lastik Şişirme Sistemi

COBRA'da daha iyi çekiş, daha fazla konfor sağlaması ve farklı arazi şartlarında daha iyi yolu kavraması için merkezi lastik şişirme sistemi sunulur. Araç sürücüsü ön lastiklerin veya arka lastiklerin hava basınçlarını araç içinde ayarlayabilir. Acil durumlarda lastiklere hava basabilir, araç içindeki basınç göstergeleri ile lastik basınçlarını takip edebilir.

4 Kıtada Farklı Tehditler Altında

COBRA, 4 kıtada farklı coğrafya ve tehditlere karşı görevde. COBRA; Türk Savunma Sanayi'nin en önemli ihraç ürünlerinden biri olarak birçok dost ülke silahlı kuvvetlerinin envanterinde başarı ile görev üstleniyor. COBRA'nın 4 kıtaya yayılmış kullanıcıları arasında her yıl yenileri ekleniyor. COBRA aracı gerek yetenekleri gerekse farklı kullanım ve tehditler altında gösterdiği başarısı ile kendi sınıfının en iyi aracı olduğunu ispat ediyor.

Lojistik Destek

Kesintisiz ve ömür boyu lojistik destek için her koşulda Otokar'a güvenilebilir... En riskli bölgelerde, anında ve yerinde, hızlı lojistik destek Otokar'ın sunduğu en büyük ayrıcalık... Otokar'ın dünya çapına yayılmış satış sonrası hizmetleri ve yedek parça tedarik imkanı Silahlı Kuvvetlerimizin her an her göreve hazır olmasını sağlıyor. Araçla ilgili detaylı sürücü ve bkım personelinin eğitiminin yanısıra, Otokar askerimizin en zorlu anlarında yanında oluyor; her koşulda ordumuza hizmet ediyor.

Amfibi Özellik

Her coğrafi koşulad görev almak üzere tasarlanmış COBRA istenildiği takdirde farklı araç tiplerinde amfibi özelliği ile birlikte üretilir. Hidrolik tahrikli çift uskurlu itici sistem ile gerektiğinde her türlü derin su geçişine haiz amfibi özelliğine sahip olur.
Kolay ve Hızlı Araca Binme ve Aracı Terketme
COBRA aracının geniş, tam açılan  kapıları ve acil çıkış tavan kapakları personelin araca hızlı binişini ve gerektiğinde haratça tek etmesini kolaylaştırır. Kapılarda özel olarak tasarlanmış üç yönde sürgülü bir kilit sistemi kullanılır.

Taşınabilme

Göreve tamanında ve yerinde hazır olmak için COBRA, gerektiği takdirde C-130 veya daha büyük tipdeki nakliye uçakları ile içinde veya kaldırma gücü uygun CH-47, CH-53 vb helikopter ile asılarak taşımaya uygun bir zırhlıdır. Araç üzerinde havatan taşımayı sağlayacak tüm bağlantı noktalarına sahip COBRA, bu özelliği ile istenilen noktaya hızla nakil imkanı sunarken havadan indirme birliklerine de etkin kullanım sağlar.
Demiryolu çaşımacılığı gabari kısıtlamalarına uygun tasarımı ile COBRA, demiryolu ile vagon üzerinde taşınabilmekte ve kullanıcıların lojistik beklentilerine cevap vermektedir. COBRA, standart ölçülerdeki konteynerlere yüklenebilmesi ile uluslararası alanda yaygın olarak kullanılan konteyner taşımacılığının avantajlarını kullanıcılarına sunar.

Tasarımda Çok Yönlülük

COBRA aracının tasarımında çok yönlülük, değişik görevlere uyarlanabilirlik, önemli tasarım kriterleri arasında yer alır. Aynı gövde ve mekanik altyapı kullanarak çok çeşitli görevlere uygun maliyet ve lojistik etkin bir platform ortaya koyar.
COBRA, uygun gövde yapısı ile birçok değişik görevde kullanılabilir.
Zırhlı Genel Maksat Aracı
Zırhlı Personel Taşıyıcı
Zırhlı Ambulans
Zırhlı Keşif Aracı
Zırhlı Komuta Kontrol Aracı
Zırhı İleri Gözetleme Aracı
Zırhlı NBC Keşif Aracı
Zırhlı Silah Platformu (12.7 mm, 40 mm bombaatar, TOW, Milan gibi tanksavar veya Stinger gibi uçaksavar füzeleri)
Standart Donanım
NATO tipi kamuflaj ışık sistemi
NATO harici start soketi
Ana şalter
Silah askılıkları
Atış mazgalları
Gözetleme camları
Personel emniyet kemerleri
Kurtarma halkaları
Araç üzeri avadanlığı
Isı yalıtımlı gövde izolasyonu
Havalandırma fanı
Yakıt bidonu
Merkezi Lastik Şişirme Sistemi (CTIS)
Opsiyonel Donanım
Elektrikli vinç ( 5,5 ton çekme kapasiteli)
Amfibi kit
NBC korumazı
Kızılötesi sürüş farları
Sisleme havanları
Siren anons sistemi
Kızılötesi projektör
Kazma, kürek
Otomatik yangın söndürme sistemi
Sürücü ve komutan için gece görüş periskopları
Isıtmalı ön camlar


TEKNİK ÖZELLİKLERİ

Uzunluk   :   5225 mm (Vinçsiz)
:   5480 mm (Vinçli)
Genişlik   :   2235 mm
Yükseklik   :   2100 mm (Kule Hariç)
İz Genişliği   :   1820 mm
Aks Açıklığı   :   3300 mm
Motor   :   190 Bg @ 3400 rpm, Su soğutmalı, Turbo Şarjlı ve V8 Tipinde Dizel
Şanzıman   :   Otomatik Tip 4 Hızlı
Transfer Kutusu   :   Sürekli 4 Çeker Tahrikli, 2 Hızlı ve Kilitlenebilir tipte
Ön/Arka Akslar   :   Bağımsız Tipte Salıncaklı, Hipoid Diferansiyelli
Süspansiyon   :   Helezon yaylı, hidrolik amortisörlü
Frenler   :   Serve takviyeli ön ve arka diferansiyel çıkışana akuble edilmiş disk frenler
Direksiyon Sistemi   :   Hidrolik takviyeli
Yakıt Tankı   :   155 lt
Lastik Tipi   :   37x12,5 veya 16,5 inç ebatında patlak-gider lastikler
Elektrik Sistemi   :   24 Volt, negatif toprak, Alternatör 200 A kapasiteli
:   2x12 Volt 125A/s kapasitali akümülatörler
Personel Kapasitesi   :   Komutan ve sürücü dahil 9 personel.
Muharebe Ağırlığı   :   6300 kg
Boş Ağırlık   :   5200 kg (kule hariç)

PERFORMANS VERİLERİ

Güç/Ağırlık   :   30 Bg/ton
İvmelenme   :   14,3 sn (0-60 km/s)
Dönme Yarıçapı   :   7,86 m
Yaklaşma Açısı   :   57 derece
Uzaklaşma Açısı   :   56 derece
Sudaki hazı   :   8 km/s
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

10
Hava Güçleri / Ynt: F-16
« : 30 Mayıs 2017, Salı - 01:18 »
F-16 Versiyonları

F-16 A/B
Radar: Westinghouse AN-APG 66  Pulse Doppler
Motor: Pratt & Whitney F100-PW-200 Turbofan (Full Afterburner’da 106 Kiloton itiş.)
Blok 1/5/10
Ufak değişiklikler içeren eski bloklardır. Çoğu, 80’lerin başlarında Blok 10 versiyonuna güncellenmiştir.

Blok 15
İlk büyük değişiklikleri içeren bloktur. Yatay stabilizatörler büyümüş, hava alığı kenarına iki pilon eklenmiş, AN-APG66 radarı geliştirilmiş ve kanat altı pilonlarının yük kapasitesi arttırılmıştır. F-16’nın en çok üretilmiş blok versiyonudur.

 Blok 15 OCU
1987’den itibaren, Blok 15 uçakları Blok 15 OCU (Operasyonel Kapasite Arttırımı) haline getirilmiştir. Ana değişiklikler, dijital kontrollü motor, AGM-65, AMRAAM ve AGM119 Penguin füzelerinin ilavesi, karşı önlemler ve kokpit geliştirmeleridir. Yüklü kalkış ağırlığı 17 tona çıkmıştır.

F-16 C/D

Blok 25
İlk kez 1984 yılında uçmuştur. AN-APG 66 radarı AN-APG 68 radarı ile değiştirilmiş, gece saldırı kabiliyeti verilmiş, motor F100-PW-220E Turbofan ile değiştirilmiştir. Bu blok modeli sadece ABD’de kullanılmaktadır.

Blok 30/32
İlk olarak, General Electric F100 motorunun kullanılabildiği bloklardır. Blok 32 ise motor           üreticisi Pratt & Whitney, 30 ise General Electric’tir. 1987’de hizmete girmiştir. HARM taşıma kabiliyeti eklenmiştir. Blok 30 uçaklarında hava alığı, güçlü General Electric motorun ihiyacını karşılamak için büyütülmüştür. 32 lerde böyle bir değişiklik yoktur.

 

Blok 40/42 (F-16 CG/DG)
1988’de hizmete girmiştir. LANTIRN pod ile gece-gündüz her hava şartında operasyon kabiliyet ikazanmıştır. LANTIRN podu için iniş takımları uzatılarak güçlendirilmiş, radar geliştirilmiş, ve GPS alıcısı eklenmiştir. JDAM, JSOW gibi silahlarla varolan silah vuruş menzili uzatılmıştır.

 

Blok 50/52 (F-16 CJ/DJ)
1991’de hizmete girmiştir. GPS/INS geliştirilmiştir. Tüm uçaklarda, kaska monteli izleme sistemi mevcut olup, hud dışında da kilit ve atış imkanı sağlar. Harpoon ve diğer gelişmiş silahları taşıyabilir. Blok 50’lerde motor olarak F110-GE-129 motoru kullanılırken, 52 lerde F110-PW-229 motoru kullanılır. İlave olarak Block 50D/52D Wild Weasel versiyonu, gelişmiş bir anti-hava savunma sistemi kapasitesi sunar. Bu kapasite, AN-ASQ-213 HARMS hedefleme sistemi sayesinde kazanılmıştır. Ayrıca ALQ-119 karıştırıcı podunu taşıyabilir. F4G Wild Weasel’lerin emekli olmasının ardından, SEAD görevlerinin vazgeçilmez ve tek uçağıdır.

F-16 Blok 60
Sadece Birleşik Arap Emirliklerinde kullanılır. Ek yakıt tankları vardır, radarı değiştirilmiştir, F-16 C/D’nin taşıdığı bütün silahlara ilave olarak SLAM füzesi de taşıyabilir.

 
F-16I
İsrail için üretilmiştir. İsrail yapımı sistemlerle donanmış olup, ilave yakıt tankları gövde üzerindedir.

Kaynak: http://www.goklerdeyiz.net/f-16-ucaginin-gecmisi-tasarimi-ve-versiyonlari/
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

11
Hava Güçleri / Ynt: F-16
« : 30 Mayıs 2017, Salı - 01:10 »
F-16 kullanan ülkeler

Bahreyn (33)
Belçika (90)
Şili (28)
Danimarka (60)
Mısır (195)
Yunanistan (148)
Ürdün (58)
Endonezya (12)
İsrail (362)
İtalya (34)
Fas (24)
Hollanda (100)
Norveç (76)
Umman (12)
Pakistan (114)
Polonya (48)
Portekiz (45)
Singapur (76)
Çin: (150)
Güney Kore: (170)
Tayland: (61)
Türkiye: (240)
Birleşik Arap Emirlikleri (79)
Amerika Birleşik Devletleri: (1,245)
Venezuela (21)
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

12
Hava Güçleri / Ynt: F-16
« : 30 Mayıs 2017, Salı - 01:04 »

Amerika Birleşik Devletleri'de üreticisi olduğu F-16'ları sıklıkla ve yoğun olarak birçok savaşta kullanmıştır.

Körfez Savaşı'nda ABD F-16'ları Irak MIG uçakları ve Irak Hava savunma sistemlerine karşı mücadele etti.Toplam 249 F-16A ve C Körfez Savaşı'nda görev aldı.F-16'lar Mk 84 bombaları Gbu-52, Gbu-87, AGM-65 bombalarını kullandılar. 17 Ocak - 8 Şubat 1991 tarihleri arasında F-16'lar Körfez Savaşı'nın en tehlikeli noktası olan 'Çöl Fırtınası' harekatında görevin ana parçası oldular ve Irak hava savunma sistemlerine saldırdılar. 19 Ocak günü ABD F-16'ları harekatın en büyük hava akınını gerçekleştirdi. 56 adet F-16 Bağdat Nükleer Araştırma Merkezine saldırdı ve 4 uçak bu saldırıda düştü. Çöl şartlarına uygunluk gösteren AGM-65D füzeleri ilk defa bu savaşta denendi. F-16'lar genellikle gündüzleri uçtu, 72 Lantirn F-16 gece görev yaptı. 250 F-16 13.500 sorti gerçekleştirdi ve 20.000 ton bomba bıraktı ki bu oran Körfez Savaşı'nda kullanılan bombaların % 40'lık kesimini oluşturur. Toplam 5 USAF F-16 uçağı harekatta düştü. Hava muharebesinde hiç F-16 kaybı yaşanmazken, 3 uçağın kaybına yerden fırlatılan karadan/havaya füzeler ve 2 uçağın kaybına da kombat mücadele dışı çeşitli teknik arızalar sebep oldu.

Körfez Savaşı'nın bitiminden sonra 27 Aralık 1992'de 36. paralelin ötesinde uçuşa kapalı bölgede uçan bir Irak MiG-25 uçağı Gary Lewis North pilotajındaki 90-0788/SW kuyruk numaralı ABD F-16D Blok 42 uçağından fırlatılan AIM-120 AMRAAM füzesi ile düşürüldü.

17 Ocak 1993'de bir Irak MiG-23'ü uçuşa kapalı bölgenin kuzeyinde Craig D. Stevenson pilotajındaki 86-0262/SP kuyruk numaralı ABD F-16C Blok 30'u tarafından düşürüldü.

ABD'nin 7 Ekim 2001'de başlattığı Afganistan Operasyonu'na ABD'nin yanı sıra Norveç, Danimarka ve Hollanda F-16'ları da EPAF (European Participating Air Forces) oluşumuyla katıldı. Uçaklar Kırgızistan'ın Manas Hava Üssünde konuşlandı. ABD ve EPAF F-16'ları Taliban'a karşı düzenlenen "Enduring Freedom" (Sonsuz Özgürlük) harekatında CAP görevini üstlendiler.

4 Temmuz 2003'de Java Adası açıklarındaki Bawean Denizi'nde iki Endonezya F-16 uçağı; 1 uçak gemisi, 2 fırkateyn ve 1 tankerden oluşan birliğin hava gözetlemesini sağlayan Amerikan Donanma F/A-18 uçaklarına önlemede bulundu. Donanma uçaklarının sayısının artmasıyla gerilen ortam F-16'ların bölgeden ayrılmasıyla sona erdi.

ABD F-16'ları Irak Savaşı'na (20 Mart 2003 - 15 Aralık 2011) Almanya Spanghelm'de konuşlu 52. Filo FW ile katıldı. Operasyon B-52'lerin yoğun bombardımanı ve Lantirn F-16 Blok-40'ların nokta atışlarıyla başladı. Yeni silahlar denendi. Yeraltı sığınakları için AGM-154 JSOW bombaları kullanıldı.

F-16'lar karşı koyan Irak uçağı olmadığı için sadece yer hedeflerine saldırdı, herhangi bir hava muharebesi yaşanmadı. F-16'ların esas görevleri CAP rolünü üstlenmek oldu. ABD bu savaşta 3 F-16 kaybı yaşadı. 11 Eylül 2002'de 160. Filoya bağlı bir F-16C motor arızası sebebiyle düştü. 10 Haziran 2003'te 310. Filoya bağlı hava/yer saldırı eğitimi yapan bir F-16 düştü ve 12 Haziran 2003'te Bağdat'ın güneybatısında bir F-16CG düştü. Kazalardan pilotlar sağ kurtuldu. 2004 Mayıs ayında F-16'lar Almanya'da konuşlu uçaklarla rotasyon yaptı.
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

13
Hava Güçleri / Ynt: F-16
« : 30 Mayıs 2017, Salı - 01:03 »


İsrail'den sonra F-16'yı savaşta kullanan ikinci ülke Pakistan oldu. F-16'larını oldukça başarılı bir şekilde kullanan Pakistan şimdiye kadar kendi hava sahasını ihlal eden 16 Sovyet/Rus yapımı uçağı düşürmüştür.
Pakistan ile Sovyet Rusya güdümündeki komünist rejimli Afganistan arasında sık sık hava sahası ihlalleri yaşanmıştır. Mart 1987 ile Ocak 1989 arasında Pakistan F-16'ları 8 Afgan&Sovyet uçağı düşürdü. İlk 3 uçak (2 Su-22 ve 1 An-26) 9. Filo pilotları tarafından ve diğer 5 uçak da (1 Su-22, 1 MiG-23, 1 Su-25, 1 An-24 ve 1 An-26) 14. Filo pilotları tarafından düşürüldü. Afgan uçaklarının çoğunluğu AIM-9 füzesi ile düşürülürken 1 Su-22 de M61 makinalı top ile etkisiz hale getirildi.

29 Nisan 1987'de yaşanan hava muharebesinde 2 F-16, 6 Afgan uçağı ile mücadele etti ve 3 uçak düşürdü. 2 Pakistan F-16A'sından biri bu muharebe sırasında yere çakıldı. Pilot kurtulmayı başarırken, olayın sonradan diğer F-16A tarafından fırlatılan AIM-9 füzesinden kaynaklandığı anlaşıldı. Böylece Pakistan bir ilke de imza atarak kendi F-16'sını düşüren ilk ülke oldu.

Pakistan F-16'ları aynı zamanda Hindistan'a karşı da mücadele verdiler. 07 Haziran 2002'de bir Pakistan F-16'sı Hindistan Hava Kuvvetlerine ait 1 adet Seeker II insansız hava aracını AIM-9 füzesi ile imha etti.
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

14
Hava Güçleri / Ynt: F-16
« : 30 Mayıs 2017, Salı - 01:02 »
F-16 Tarihi



F-16 Savaşan Şahinlerini savaşta kullanan ilk ülke İsrail olmuştur.

28 Nisan 1981'de bir Suriye Mi-8 helikopteri Riak (Lübnan) yakınlarında bir İsrail F-16A uçağı tarafından düşürüldü. 5 saat sonra aynı filodan başka bir F-16A yine bir Suriye Mi-8 helikopterini düşürdü.

7 Haziran 1981'de 8 İsrail F-16A uçağı, 6 adet F-15'in eskortluğunda Irak'ın başkenti Bağdat'ın güneyindeki Osirak (Türkçe Temmuz demek) Nükleer Santral inşaatını vurdu. 'Opera' kod adlı operasyona, yarısı 117. Bunch Filosu yarısı da 110. Giselle Filosundan toplam 8 F-16A 'Netz' Blok-5 katıldı. Saldırıda her uçaktan 2 adet Mk-84 (2000 lb) olmak üzere toplam 16 klasik serbest düşüş bombası kullanıldı. Ayrıca her uçak yakın koruma amaçlı ikişer tane AIM-9 Sidewinder taşımaktaydı. Yine bugün bile taktik açıdan zor bir operasyon çap menzili olan 2400 km için, her F-16'nın kanatlar ve gövde altında olmak üzere üç adet harici yakıt tankı da bu operasyonda kullanılan taktik yük arasında yer alıyordu. Havadan-karaya saldırı yeteneği yeterli olmayan Blok-5'lerle yapılan ve toplam mesafesi 2400 km olan bu saldırı kayıpsız ve başarıyla bitirildi. Harekâta katılan pilotlardan biri 2003'de Columbia Uzay mekiği kazasında hayatını kaybeden İsrail'in ilk astronotu İlan Ramon'dur.

14 Temmuz 1981'de F-16 ilk hava muharebesine katıldı.Opera Operasyonu sırasında Amir Nachumi pilotajındaki bir İsrail F-16A'sı Suriye MiG-21'ini AIM-9P füzesi ile düşürdü.

1982'de İsrail - Lübnan Savaşı'nın başlangıç periyodunda İsrail F-16'ları 2 Suriye MiG-23'ünü ve 3 MiG-21'ini düşürdü.

9 Haziran 1982'de İsrail - Lübnan Savaşı'nın (İsrail savaşa Galile Barış Operasyonu der) 4. gününde dünya askeri tarihinde 2. Dünya Savaşı'ndan bu yana gerçekleşen en büyük hava muharebesi yaşandı. 'Mole Cricket 19 Operasyonu' ile Lübnan'ın Bekaa Vadisi'nde konuşlu Suriye'nin SAM füze bataryalarını vurmak isteyen İsrail uçakları (F-16 ve F-15) ile Suriye MIG'leri it dalaşına girişti. İsrail 90, Suriye 100 uçakla hava muharebesine katıldı. Yaklaşık 3 saat süren hava muharebesinde 90 Suriye MIG uçağı ve 2 saldırı helikopteri düşürüldü. İsrail uçakları yalnızca ilk yarım saat içerisinde 26 MIG uçağını düşürmüştür. Böylece Suriye bir günde hava gücünün neredeyse üçte birini kaybetmiş oldu. 90 MIG-21 ve MIG-23 uçağının 44 tanesini F-16'lar düşürdü. 51 uçak AIM-9 füzeleriyle düşürülmüştür. Ayrıca Suriye'ye ait 30 SAM bataryası yok edilmiştir. İsrail'in 9 Haziran 1982 Bekaa Vadisi Hava Savaşı'nda (Mole Cricket 19 Operasyonu) hiç uçak kaybı olmamıştır. Sadece Suriye'nin hava savunma ve SAM füze sistemlerinden açılan ateşle İsrail Hava Kuvvetleri'ne ait 1 adet A-4 Skyhawk uçağı ve 2 helikopter düşmüştür.
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

15
Hava Güçleri / F-16 Fighting Falcon
« : 30 Mayıs 2017, Salı - 00:59 »
 


Performans
Azami hız: 12.000 metrede 2.175 km/s (1.350 mph) - 2.05 Mach. Deniz seviyesinde 1.460 km/s (915 mph) - 1.2 Mach.
Tırmanma hızı: 254 m (834 ft) /sn.
Servis tavanı: 15.240 m (50.000 ft)
Menzil: Yüksüz ve azami yakıt ile 3.890 km (2.100 nm) ...
Kanat hücum açışı: 40°
Kanat Açıklık Oranı: 3.0.
G Limitleri: +9 -3.

 
Beğenenler: :::DeSaLaToR:::

Sayfa: [1]