11 Aralık 2019, Çarşamba - 19:46

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - yakusha

Sayfa: [1] 2 3 ... 9
1
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:17 »
Tarihçe:

27.12.2018 - Pek çok eksiğe rağmen ilk defa yayınlandı.
Beğenenler: Caner Çetin

2
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:11 »
TODO

* İdef 2017 fuarında sergilenmiş olan paramotor.
* Arthor Güç Sistemleri deniz motorları. Ecotorq motorların üzerine inşa edilen 6 silindirli ARMG73/ARMG90 motorlar ile 260, 320, 350 ve 380 PS marine motorlar üretilmektedir. Bu motorlarla özellikle 15mt’den 30mt’ye kadar neredeyse hiç durmadan çalışan ticari tekne sahiplerinin düşük yakıt tüketimi ve düşük servis maliyeti ile kazancına kazanç katacaktır." (Otometre)
* Erin Motor, 6-8 metrelik balıkçı tekneleri için özel geliştirdiği marin motorun lansmanını 2018 yılında gerçekleştirdi.
Beğenenler: Caner Çetin

3
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:10 »
İhtimaller

Hidromek Motor Çalışmaları

Motor konusunda da çalışıyoruz (Hasan Basri Bozkurt, Hidromek, Dünya)


Beğenenler: Caner Çetin

4
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:08 »
JENERATÖR MOTORLARI

Ayça Jeneratör Motoru - BMC

Elimizdeki motoru jeneratör motoru olarak da kullanmak istiyoruz. (BMC)

Beğenenler: Caner Çetin

5
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:07 »
FÜZE MOTORLARI

Kale-3500 - Kale Aero

70 cm uzunluğa, 30 cm çapa, 48kg kuru ağırlığa ve 0.95 Mach seyir hızına sahip bir turbojet motorudur.  JP8, JP10 yakıtlarıyla çalışabilmekte ve 3.2 kN (787 lbf) itki üretmektedir. ilk defa 2013 yılında test edilmiştir. Som ve Atmaca seyir füzelerinde kullanılması planlanmıştır. (Defence Pk)

SOM ALCM üzerine entegrasyonunun daha kolay olabilmesi [ve ilave kalifikasyon ihtiyacının ortadan kaldırılması] için TR40 Turbojet Motoruna benzer özelliklerde tasarlanmıştır. (Milli Savunma)

KTJ-3200 olarak da isimlendirildiği olmuştur.




Beğenenler: Caner Çetin

6
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:06 »
İHA MOTORLARI

Kritik Alt Sistemler

PD155 Dizel İHA Motoru - TEI

Bu proje, ticari bir turbodizel motorun MALE sınıfı İHA platformu isterlerini karşılayacak şekilde modifikasyonunun gerçekleştirilmesini kapsamaktadır. Yapılan modifikasyon ile motorun yüksek irtifada verdiği güç ve elektrik güç üretimi arttırılarak İHA’da kullanıma hazır hale getirilmektedir. (TEI)

Dizel Motor Modifikasyon projesi olarak da bilinmektedir. 155bg güç üretmektedir.



PD170 Operatif İHA Motoru - TEI

20 bin irtifaya kadar 170 bg güç üreten, itici ve çekici konfigürasyon pervaneler ile uyumlu bir iha motorudur. ANKA insansız hava araçlarının gelecek nesillerinde kullanılması planlanmaktadır. (Milli Savunma)





TJ-35 - TEI

Ürüne dönüşmeye ar-ge çalışmalarıdır. Tj-1X olarak da bir dönem isimlendirilmiştir. (SU)



TJ90 / İHA Motoru - TEI

7 Haziran 2017 tarihinde, TAI'nin Şimşek platformu ile ilk uçuşunu gerçekleştirmiş olup, proje tamamlandığında TAI'nin Şimşek platformunun motorları TEI tarafından karşılanacaktır. (Milli Savunma)





TP38 / İHA Motoru - TEI

TJ35 çekirdek motoru üstünden geliştirilmiştir, başlangıç olarak 42 bg güç üretirken yapılan çalışmalarla bu 51 bg güce ulaşmıştır. Taarruzi iha projesinde motor olarak kullanılması düşünülmektedir. (Milli Savunma)

TP-1X olarak da bir dönem isimlendirilmiştir.





PG-115 Motoru - TEI

TEI'ye ait bir sunumda isim olarak geçmiştir. Bayraktar TB2 Taktik İhalarda Rotax 912 model 100bg güç üreten benzin beslemeli ve içten yanmalı bir motor kullanılmaktadır. Bu motor yerine geliştirilmiş olması mümkündür (SU).

Hakkında bilgi bulunmamaktadır.



PG-50 Motoru - TEI

TEI'ye ait bir sunumda isim olarak geçmiştir. Hakkında bilgi bulunmamaktadır. (Defence Pk)



TP-550 - TEI

Akıncı projesi için geliştirilmekte olup hakkında detaylı bilgi bulunmamaktadır. (Basın, AA)

PD-220 - TEI

Hakkında detaylı bilgi bulunmamaktadır. Akıncı projesinde test edildiğine dair bir haber basına yansımıştır. (Kokpit Aero)

İha Jet Motoru - TEI

TS-1400 projesi çıktılarından birisinin de ihalar için jet motoru çekirdeği olacaktır. (TEI)

Kale Turboprop Motor - Kale Aero

Yaklaşık 900 shp kapasiteli olduğu ifade edilmiştir (İbrahim Sünnetçi)

İdef 2013 fuarı sonrası bir daha sergilenmemiştir.

Beğenenler: Caner Çetin

7
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:04 »
UÇAK VE HELİKOPTER MOTORLARI

Jet Uçak Motorları

Hürjet Motoru Projesi - TEI olabilir

TEI, Hürjet için özgün motor geliştirmeye hazır olduğunu belirtti (TEI).

MMU haricinde Hürjet için de motor çalışmamız var. (İsmail Demir, SSB)

TFX Motoru Projesi - TR-M Motor

TFX için geliştirilmesi düşünülen jet motorudur. 27000lbf güç üretmesi beklenmektedir. TR Motor firmasının ortaklık yapısı BMC Power %55, TAI %35, SSTEK/SSB %10 şeklindedir. (TR-M)



Pervaneli Uçak Motorları

TP-1600* - TEI

* Geliştirilmesine yönelik resmi veya gayrıresmi bir açıklama olmayıp, sadece TS1400 motoru üstünden bir turboprop motorun geliştirilebileceği dillendirilmiştir. (TEI)

Helikopter Motorları



TS1400 / Turboşaft Motoru - TEI

Başlangıç olarak T625 helikopterine ve sonrasında ATAK II helikopterine güç vermesi düşünülen 1400shp gücünde bir motor olup, sözleşmesi 2017 yılında imzalanmış ve projenin 8 yıl içinde tamamlanması hedeflenmektedir. (TEI)



TS-2000 - TEI

Atak II projesinde ve 10-12 ton genel maksat helikopteri projesinde kullanılması düşünülen, henüz sadece tasarı halindeki motor düşüncesidir. 2200 sph gücünde olacağı ifade edilmiştir. (Cabatli_53, Kokpit Aero, Tolga Özbek)

T700-TEI-701D / Turboşaft Motor - TEI-GE

T70 Genel Maksat Helikopteri projesinde üretilecek 109 adet helikopter için 218 adet platform üstü ve minimum 18 adet de yedek motor olmak üzere toplamda 236 adet TEI üretimi, General Electric Aviation’ın T700-GE-701D turbo şaft motoruna özdeş konfigürasyonlu T700-TEI-701D turbo şaft motoru lisans altında üretilecektir. (TEI)

Aynı motorun 10 Ton Sınıfı Genel Maksat Helikopteri projesinde de kullanılması planlanmaktadır.





Diğer Motor Projeleri

İdealab IL-17 Turbojet Motoru - İdealab

İdealab IL-17 turbojet motoru 170n itki üretmektedir. Elektrikli starter motor ile beraber tamamen yerli olarak üretilmiştir. (İdealab)





Gerçekleşmeyen Projeler

Hürjet Projesi Lisanslı Motor Teklifi

17000lbf güç üretebilecek bir motor hürjet projesi için lisans altında da üretilmesi düşünülüyor olabilir. (İhtimal)

TAEC TFX Motor Teklifi

TAEC, 51% Kale grubu ve 49% Rolls-Royce ortaklığındaki bir firma olup TFX projesi için motor geliştirme teklifi sunmuştur. RR temelli bir motor üstünden geliştirilmesi düşünülen çözümde, tüm haklarının SSB'ye devredilmesi konusunda anlaşma sağlanamamış ve teklif hayat bulma şansı yakalayamamıştır. (SU)

Beğenenler: Caner Çetin

8
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:02 »
DENİZ ARACI MOTORLARI

İmzalanmış bir sözleşme bulunmamaktadır. TAIS Shipyard, Tülomsaş, BMC tarafından dillendirilmiş dilekler bulunmaktadır.

Ecotorq Marine - Ford Otosan

Ecotorq Marine 9.Uluslararası Avrasya Boat Show fuarında 2016 yılında sergilenmiştir. 20 metreden 40 metreye kadar balıkçı teknelerine hizmet vermesi planlanan, 700 bg güç üretebilen 6 silindirli 12.7 litrelik bir motordur. Euro-6 normlarına uygun olarak tasarlanmıştır. (Otometre)



TAIS Motor

TAIS Motor markasıyla 2.000 ila 10.000 kW arasında ana makine ve yardımcı makineleri üreteceğiz. (Metin Kalkavan, Marine Deal News)

Van Gölü Feribotu Motoru* - Tülomsaş

Van Gölü'nde yaptırılacak 2 adet feribotta kullanılmak üzerde TÜLOMSAŞ tarafından imal edilecek 1.500 devir 2.400 beygir gücündeki marine dizel motorlar için sözleşme imzalandı. 8 motorun 2012 yılı içinde Türk Loydu tarafından klaslanması ve teslim edilmesi planlanmıştı. (Dünya)

TLM6 Deniz Versiyonu - Tülomsaş

TLM6 motorunun deniz motoru olarak da kullanılabileceği firma tarafından ifade edilmektedir. (Tülomsaş)

Beğenenler: Caner Çetin

9
Savaş Sanayi / Ynt: Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 21:00 »
KARA ARACI MOTORLARI

Tümosan Motor Projeleri

Tümosan, çeşitli motor projeleri üstünde çalışmakta olup, şu görselle konuyu özetlemektedir.


250bg Pusat 4 silindirli Motor* - Tümosan

Sıralı, 5.2 litrelik, 4 silindirli bir motor olup 250 beygir güç ve 900 nm tork üretmektedir. Kuru kartere sahip olması sayesinde %70 dik ve %40 yan eğimde dahi, efektif yağlama yapabilme kabiliyetine sahiptir. (MSI)

Pusat aracında kullanılması beklenmektedir. (SU)



360 bg Pusat 6 silindirli Motor* - Tümosan

Sıralı, 7.8 litrelik, 6 silindirli bir motor olup 360 beygir güç üretmesi beklenmektedir. (Tümosan, MSI, Cabatli_53)

ÖMTTZA-450* - Tümosan
ÖMTTZA-550* - Tümosan

TÜMOSAN ÖMTTZA Projesi kapsamında tedarik edilecek 6×6 ve 8×8 araçlara yönelik yurtiçinde geliştirilmesi hedeflenen yerli ve milli motor alt sistemi için TÜMOSAN ile FNSS arasında alt yüklenicilik sözleşmesi imzalanmasına yönelik görüşmeler başlatılmıştır. (FNSS, Tümosan, Basın)

450 beygir güç üreten motor 6 silindirli olacaktır. (Yeni Şafak)

Sıralı 4 Silindirli 4.5L Motor - Tümosan

Tübitak destekli "Yeni Nesil Motor Geliştirme" projesi kapsamında tasarlanan motorunun prototipinin imalatı ve ilk ateşlemesi 2016 yılında başarı ile gerçekleştirmiştir. Test, Validasyon ve Kalibrasyon süreçleri devam etmektedir. (Tümosan)

Sıralı 6 Silindirli 6.8L Motor - Tümosan

Tübitak destekli "Yeni Nesil Motor Geliştirme" projesi kapsamında tasarlanan motorunun prototipinin imalatı ve ilk ateşlemesi 2016 yılında başarı ile gerçekleştirmiştir. Test, Validasyon ve Kalibrasyon süreçleri devam etmektedir. (Tümosan)

Sıralı 6 Silindirli 9L Motor - Tümosan

Detaylı bilgi bulunmamaktadır. (Otometre)

V Tipi 8 Silindirli Motor - Tümosan

8 silindirli motor tasarımında da detay tasarım ve prototipleme aşamasına geldik. Tasarım sürecinin yüzde 60’lık kısmı tamamlandı. (Tümosan, Habertürk)



V Tipi 10 Silindirli Motor - Tümosan

Detaylı bilgi bulunmamaktadır. (Otometre)



BMC Motor Projeleri

380bg Taktik Araç Motoru - BMC

Kirpi ve Vuran araçlarında kullanılmak üzere 380bg gücümde motor üretimi için bir ihale aldık. (BMC)

600bg Altay Tank Taşıyıcı Araç Güç Paketi - ?

Hakkında detaylı bilgi bulunmamaktadır. BMC firması tarafından üstünde çalışılıyor olabilir. (Cabatli_53)

Azra projesi bu proje isterleriyle çeşitli noktalarda kesişmektedir. (SU)

700bg Yeni Nesil ZMA Güç Paketi - BMC

Hakkında detaylı bilgi bulunmamaktadır. (Cabatli_53)

YNZMA projesi için 18 litre hacminde V8 bir motor üstünde BMC firması çalışmaktadır. (BMC Sunumundan)

1000bg Güç Grubu - BMC

Proje takvimi Ocak 2018'de başlayan projede, 68 ay sonunda 1000 beygir kapasiteli bir güç paketinin prototipinin ortaya konulması hedefleniyor.

Bir İngiliz firmayla transmisyon konusunda teknik destek alınıyor.  (BMC)

BATU / 1500bg Altay Güç Grubu - BMC

BMC Power, 6 aylık aranın ardından Temmuz 2018'de Altay Tankı Güç Grubu Geliştirilmesi Projesi'ne başladı. Tank için 1.500 beygirlik bir motor geliştirilecek. Projede, motora yönelik isterleri belirleme çalışmaları yürütülüyor. (BMC)

AZRA / Ağır Vasıta Motoru Projesi - BMC

BMC Power tarafından tasarlanan ve yine yerli ve milli imkanlarla üretilen 12.8 lt hacminde, 6 silindirli, azami 585 bg gücündeki Ağır Vasıta Motoru’nun ilk çalıştırılması İTÜ OTAM laboratuvarlarında başarıyla gerçekleştirilmiştir! 450-600 bg aralığında, Euro-6 normlarında bir ticari motor ürün ailesinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. (BMC)



AZRA Euro-3 Uyumlu Kamyon Motoru Versiyonu - BMC

Elimizdeki motoru hızlıca Euro-3 standartına getirip afrikaya sattığımız kamyonlarda kullanmayı istiyoruz. (BMC)



TLM6V185 Dizel Motor - Tülomsaş

V silindir yapısında, 4 zamanlı, Mekanik/Elektronik Governor/Actuator uygulama seçenekleri ile 6 silindirli olup TÜLOMSAŞ tesislerinde üretilmektedir. 1500 rpm. de 660 kW (900 HP) güç üretebilmektedir. (Tülomsaş)



TLM6 Yeni* - Tülomsaş

Hakkında kesinleşmiş bir bilgi bulunmamaktadır. 900+ bg güç ve 4000+ nm tork ürettiği belirtilmektedir. (Tülomsaş)





Not: * ile işaretlenmiş isimlendirmeler, ayrım yapılabilmesi amacıyla tarafımızca verilmiştir. Ticari veya firma karşılıkları proje gizlilikleri sebebiyle bilinmemektedir.
Beğenenler: Caner Çetin

10
Savaş Sanayi / Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri
« : 27 Aralık 2018, Perşembe - 20:58 »
Türk Savunma Sanayi: Dizel ve Benzinli Motor Projeleri

Bu makalenin konusu Dizel ve Benzinli Motor Projeleri ile sınırlandırılmıştır.

Bu makale projelerin gizliliğinden veya henüz tamamlanmamış olmasından kaynaklanan çeşitli hatalı bilgiler içermektedir.

* KARA ARACI MOTORLARI
* DENİZ ARACI MOTORLARI
* UÇAK VE HELİKOPTER MOTORLARI
* İHA MOTORLARI
* FÜZE MOTORLARI
* JENERATÖR MOTORLARI
* İhtimaller



Kaynakça:

BMC
Erin Motor
FNSS
Hidromek
İdealab
SSB
TEI
Tülomsaş
Tümosan
TR-M

AA: Anadolu Ajansı
İbrahim Sünnetçi
Savunma ve Havacılık Dergisi

Cabatli_53 : defence.pk
Defence Pk : defence.pk
Dünya : dunya.com
Habertürk : haberturk.com
Kokpit Aero : kokpit.aero/
Marine Deal News : marinedealnews.com
Milli Savunma : millisavunma.com/
MSI : milscint.com
Otometre : otometre.com
SU: Sabri Ünal : turkdefence.com
Yeni Şafak : yenisafak.com.tr
Beğenenler: Caner Çetin

11
Anakart ve seri üretimi cidden komplike bir süreç; 18 yaşında bilgisayar mühendisliği bölümü bile olmayan birisinin çıkıp tasarlaması pek inanılabilecek bir şey değil.

Zaten haber patladı



Şu video da gerçek anlamda ana kartın nasıl yapıldığını gigabyte (ana kart üreticisi firma) fabrikasını gezerek gösteriyor

Beğenenler: Caner Çetin

12
Kara Güçleri / Ynt: ALTAY Ana Muharebe Tankı Projesi
« : 16 Ağustos 2018, Perşembe - 23:48 »
Bir dönem Umman ile ilgili galiba konuşulmuştu.
Beğenenler: Caner Çetin

13
Pilot ve Uçak açığımızı bir şekilde kapatmamız lazım. Özellikle teröre karşı mücadele anlamında, Atak-II, Hürjet, Akıncı gibi projeler, az da olsa uçakların üstündeki görevlerin bir kısmını hafifletebilir.
Beğenenler: Caner Çetin

14
Hava Güçleri / Ynt: 5) Türk Savunma Sanayi: Uzay Sistemleri
« : 05 Temmuz 2018, Perşembe - 23:52 »
UYDU PROJELERİ

UZAYA GÖNDERİLMİŞ ARAÇLAR

RASAT - Tübitak Uzay

RASAT Araştırma Uydusu, Türkiye’nin ve TÜBİTAK UZAY’ın BiLSAT uydusundan sonra sahip olduğu ikinci uzaktan algılama uydusudur. TÜBİTAK UZAY tarafından, danışmanlık ya da dış destek alınmadan Türkiye'de tasarlananmıştır. Yüksek çözünürlüklü optik görüntüleme sistemine ve Türk mühendislerce tasarlanıp geliştirilen yeni modüllere sahip olan RASAT, Türkiye’de tasarlanıp üretilen ilk yer gözlem uydusudur.

Yörünge özelliği sayesinde Dünya'nın her yerinden görüntü alabilmekte olan uydu tarafından çekilmiş görüntüler gezgin portalından (gezgin.gov.tr) görüntülenebilmektedir.

93kg ağırlığındaki uydunun hizmet ömrünün 3 yıl olması planlanmıştır. 17 Ağustos 2011 tarihinde uzaya fırlatılmıştır. (Tübitak Uzay, Sektör Harita)




GÖKTÜRK 1 / Telespazio

GÖKTÜRK-1 Projesine ait sözleşme TELESPAZIO ana yükleniciliğinde 2009 yılında imzalanmıştır. TAI projeye tasarım ve geliştirme aşamasında katılmış ilaveten TAI, Aselsan ve Tübitak Uzay çeşitli alt sistemleri geliştirip ana yükleniciye teslim etmiştir.

Proje çerçevesinde USET (Uydu Sistem Entegrasyon Test Merkezi) de TAI bünyesinde kurulmuş ve uydunun uzaya gönderilmeden önceki son testleri bu merkezde yapılmıştır. Göktürk 1, dünyanın her yerinden yüksek çözünürlüklü uydu görüntüsü alabilmektedir.

1060 kg ağırlığındaki uydunun hizmet ömrünün 7 yıl olması planlanmıştır. 5 Aralık 2016 tarihinde uzaya fırlatılmıştır. (TAI, Gunter's Space Page)



GÖKTÜRK 2 - TAI

GÖKTÜRK-2 Sistemine ilişkin tasarım, üretim ve test süreçlerindeki tüm mühendislik faaliyetleri milli olarak TAI tarafından gerçekleştirilmiştir. Türkiye'nin İlk Yüksek Çözünürlüklü Yer Gözlem Uydusu olup dünyanın her yerinden yüksek çözünürlüklü uydu görüntüsü alabilmektedir.

450 kg ağırlığındaki uydunun hizmet ömrünün 5 yıl olması planlanmaktadır. 18 Aralık 2012 tarihinde uzaya fırlatılmıştır. (TAI, Gunter's Space Page)

TAI ana yükleniciliğinde Tübitak Uzay ve Aselsan da projede yer almıştır.





UZAYA GÖNDERİLMEYİ BEKLEYEN ARAÇLAR

Göktürk-3 - TAI

GÖKTÜRK-3 Projesi ile uzay tabanlı görüntüleme yeteneğinin SAR (Sentetik Açıklıklı Radar) sensörü vasıtasıyla gece ve gündüz her hava şartına geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda proje sözleşmesi 08 Mayıs 2013 tarihinde imzalanmıştır.

Söz konusu sözleşme kapsamında, GÖKTÜRK-3 Sistemi’nin aşamalı bir yaklaşım ile gerçekleştirilmesi öngörülmekte olup bu maksatla projenin ilk fazında Ön Tasarım fazına kadar olan faaliyetler planlanmaktadır.

TUSAŞ’ın ana yükleniciliğinde, TÜBİTAK Uzay Araştırmaları Enstitüsü ile ASELSAN AŞ’nin de alt yüklenici olarak görev alacağı projenin 28 aylık Faz-1 çalışmaları kapsamında sırasıyla; Görev Tanımı, Sistem Gereksinimleri, Sistem Tasarımı ve Ön Tasarım Gözden Geçirme safhalarına ait faaliyetlerin yürütülmesi planlanmıştır. (HvKK)

2019 yılında uzaydaki yerini alması planlanmaktadır.



Türksat 6A - TAI

TÜRKSAT 6A Yerli Haberleşme Uydusu Geliştirilmesi ve Üretimi Projesine ait sözleşme, 15 Aralık 2014 tarihinde imzalanmıştır. Ülkemizin ilk yerli haberleşme uydusu olacaktır. Proje kapsamında uydunun Yapısal, Isıl ve Kimyasal İtki Alt Sistemleri ile Mekanik Yer Destek Ekipmanlarının Geliştirilmesi, Kablaj Tasarım ve Üretimi TAI sorumluluğunda gerçekleştirilecektir. Uydunun montaj, entegrasyon ve test faaliyetleri TAI'de kurulu bulunan Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi'nde (UMET) gerçekleştirilecektir.

16 asıl 4 yedek Ku-bant, 2 asıl 1 yedek X-bant transponder ile donatılmış olan 4250 ağırlığındaki uydunun 2020 yılında tamamlanması, hizmet ömrünün 15 yıldan fazla olması beklenmektedir. (TAI, Gunter's Space Page)

Proje kapsamında Aselsan, Ctech, Tübitak Uzay üretimi çeşitli yerli alt sistemler de uzayla buluşacaktır.



İMECE Uydusu - Tübitak

İMECE programı kapsamında TAI ve Tübitak ve üniversiteler işbirliğiyle Tamamen Yerli ve Milli olmak hedefiyle tasarlanmıştır. 2021 yılında uzaydaki yerini alması hedeflenmektedir. (Tübitak Uzay, İnternet)

Detaylar için bkz: İmece Programı



GELİŞİM AŞAMASINDAKİ ÜRÜNLER

Small Geo - TAI

Small-GEO Haberleşme Uyduları projesi ile yurtiçi ve yurtdışı uydu operatörlerinin ihtiyaçlarını aynı anda karşılayacak teknik özelliklerde bir sisteme yönelik ön çalışmalar yapılacak ve küresel pazar için de oldukça yeni ve dikkat çekici olan "Small-GEO" konseptinde [nispeten daraltılmış hacimli konfigürasyona sahip, maliyet etkin haberleşme uyduları konseptidir] geliştirilecektir.

1 ila 2 ton kütle aralığında olması ve 16 ila 22 transponder taşıması planlanmaktadır.  sivil haberleşme hizmetlerine ilave olarak askeri amaçlı veri transferi için de kullanılabilecektir. (TAI)

Ön tasarım aşamasında olup kesinleşmiş bir siparişi bulunmamaktadır. (SU)


Beğenenler: vural

15
Hava Güçleri / 5) Türk Savunma Sanayi: Uzay Sistemleri
« : 05 Temmuz 2018, Perşembe - 23:51 »
Türk Savunma Sanayi: Uzay Sistemleri

Bu makalenin konusu Türk Savunma Sanayi: Uzay Sistemleri ile sınırlandırılmıştır.

* UYDU PROJELERİ
* MİKRO, NANO VE KÜP UYDULAR
* Kritik Alt Sistemler ve Özel Yapılar
* Uydu Gönderim Araçları
* Uydu Haberleşme Sistem Çözümleri
* Tarihsel Notlar



Kaynakça:

Sektör Harita, sektorharita.com
Space News, spacenews.com
Gunter's Space Page, space.skyrocket.de
TAI, tai.com.tr
Milli Savunma, millisavunma.com
Nanosat, nanosats.eu
Kozmik Anafor, kozmikanafor.com
Miguayan, twitter.com/miguyan2000
UDHB, udhb.gov.tr
MSI, milscint.com
Beğenenler: vural

16
Hava Güçleri / Ynt: 2) Türk Savunma Sanayi: Döner Kanatlı Araçlar
« : 28 Haziran 2018, Perşembe - 16:17 »
Prototip veya Kavramsal Çalışmalar

ATAK II - TAI

Tamamen milli ve yerli imkân ve kabiliyetler ile tasarlanacak ve T625 Genel Maksat Helikopteri Projesi kapsamında geliştirilen alt sistemler bu projede de kullanılacak ve lojistik kolaylık sağlanacaktır. (TAI)

ATAK helikopterindeki yerli sistemlere ilave olarak, TEI tasarımı özgün TS1400 motoru (rotor ve transmisyon dahil), yerlileştirilmiş 20mm baş topu, Meteksan üretimi Mildar Milimetre Radarı, Radar ve Lazer ikaz alıcısı, RF karıştırı entegre edilecek. Avcı kaskı yeni versiyonuyla, Aselflir-350 ise Aselflir-235 ile değiştirilmesi beklenmektedir. (AA, Ocay, SU)



10 Ton Sınıfı Genel Maksat Helikopteri - TAI

Helikopter, 20+ kişilik personel kapasitesine sahip olacak olup arama-kurtarma ve deniz üstü operasyonlara uygun olarak tasarlanacaktır. Katlanabilir iniş takımlarına sahip olması hedeflenmektedir. (TAI)

TAI'nin ifadelerinden anlaşılacağı gibi Kara ve Deniz olarak iki versiyonun geliştirilmesi muhtemeldir. TEI tarafından lisans altında imal edilecek olan T700-TEI-701D motorlarının bu projede de kullanılacağı iddia edilmektedir. (SU)

Beğenenler: vural

17
Kara Güçleri / Ynt: 1) Türk Savunma Sanayi: Tekerlekli Kara Araçları
« : 20 Haziran 2018, Çarşamba - 23:36 »
En son: BMC 285-19Z, BMC Toma, BMC Kirpi Zırhlı Ambulans, Tümosan konsept araçlar eklendi, makalede ufak düzenlemeler yapıldı.
Beğenenler: Caner Çetin

18
Türk Savunma Sanayi: Güdüm Kitleri ve Diğer Mühimmatlar

Roket Motoru veya benzer bir hareket gücü ile hareket etmeyen klasik sistemler bu makalenin konusudur.

* GÜDÜM KİTLERİ
* İHA MÜHİMMATLARI
* DENİZ MÜHİMMATLARI
* UÇAK MÜHİMMATLARI
* Detaylı Bilgi Bulunmayan Projeler
* Konsept, Söylenti ve Olasılıklar
* Tarihsel Notlar

Kaynakça:
Ömer Çay, Ocay: https://www.secretprojects.co.uk/forum/index.php?topic=28285.0
Arda Mevlütoğlu, orko_8: https://defence.pk/pdf/threads/turkish-missile-programs.60968/page-152
Tübitak, Sage: Tübitak Sage Web Sitesi 2004 ekran görüntüleri

Beğenenler: vural

19
Tanışma/Soru-İstek/Şikayet / Dikkatimi çeken 2 teknik hata
« : 19 Haziran 2018, Salı - 21:51 »
1) SEO açısından ana sayfadan foruma link verilmesi daha doğru olur
2) http://www.defenceturk.net/hakkimizda sayfasındaki foruma link hatalı

bir de
3) Hata değil ama, fload limiti eski makaleleri foruma aktarırken beni çok zorladı. Fload limitli grubu, ileti sayısı 5'den az olanlar ile falan sınırlamak daha az yorucu olurdu.
Beğenenler: Caner Çetin

Sayfa: [1] 2 3 ... 9