14 Aralık 2019, Cumartesi - 14:03

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Magneto

Sayfa: [1] 2
1
Tanışma/Soru-İstek/Şikayet / Ynt: 15 TEMMUZ ŞEHİTLERİ ANISINA..
« : 15 Temmuz 2017, Cumartesi - 22:46 »
TÜYLERİ DİKEN DİKEN EDEN MUHTEŞEM 15 TEMMUZ KLİBİ!

Beğenenler: kosavalı1989, oğuz18

2
Tanışma/Soru-İstek/Şikayet / Ynt: İYİ BAYRAMLAR
« : 25 Haziran 2017, Pazar - 21:02 »
Tüm forum üyelerinin bayramını kutlar, bu mübarek bayramın ülkemize sağlık mutluluk ve huzur getirmesini dilerim..
Beğenenler: Tuğra, Betonbey

3
Dünya / Ynt: Suriye İç Savaşı
« : 21 Haziran 2017, Çarşamba - 03:28 »
TSK , özel kuvvetler ile birlikte FK bölgesine büyük bir takviye gönderdi.


https://twitter.com/MrtcnBozkurt1/status/877305863169605634
Beğenenler: oğuz18

4
Sü, Çerilik ve Yordam / Ynt: Terörle Mücadele Harekâtı
« : 20 Haziran 2017, Salı - 22:52 »
Yine roketatarli saldiri yine 1 sehit!
SSM'ye gore sozlesme 9 ay once imzalandi. LUTFEN RPG agi montajini bitirelim!

Ek-1
Son gunlerde neden roketatar kullanimi artti? *Gubre kullanimina sıkı kontrol geldi
*Yeni EYP tespit yontemleri basarili olmaya basladi

Ek-2
*Ozellikle 2014 sonrasi yurticinde saklanan cok sayida roketatar ve muhimmat var
*Sinirdan hala cok sayida roketatar gecirebiliyorlar

Ek-3
*Sahadaki aktif terorist sayisi azalinca sicak catismadan kaciyorlar
*Belediyelere kayyum atanmasi meskunda EYP gomulmesine engel oluyo

Ek-4
*IHA'lar artinca kirsalda gozetleme olanaklarimiz cok artti
*Roketatar kullanim egitimi ve edinim maliyeti ATGM'ye kiyasla cok kolay

Ek-5
*Tank ve personeline agir zarar vermek icin ATGM lazim iken zirhli araclara RPG veya AT-4 benzeri roketatarlar yeterli olmakta

Ek-6
Bunlar ve daha fazlasi yuzunden bir ara nispeten duraklamaya giren EYP saldirilari sonrasi yontem degistirip buna yoneldiler. SON.

https://twitter.com/TyrannosurusRex

Beğenenler: oğuz18

5
F-513 Burgazada ve F-514 Kınalıada, Ada sınıfı korvetlerimizin inşasındaki son halleri. 

İnşasına İstanbul Tersanesi Komutanlığında devam edilen 3’üncü gemi BURGAZADA 18 Haziran 2016 tarihinde denize indirilmiştir. Geminin 2018 yılında Türk Deniz Kuvvetlerinde hizmete alınması planlanmaktadır.

ADA sınıfı korvetlerin 4’üncüsü olan KINALIADA korvetinin “İlk Kaynak Töreni” 18 Haziran 2016 tarihinde İstanbul Tersanesi Komutanlığında icra edilmiştir. KINALIADA’nın, Aralık 2017’de denize indirilmesi, 2020 yılında Türk Deniz Kuvvetlerinde hizmete alınması planlanmaktadır.





https://twitter.com/TAHSAVUNMA/status/877066080820375552
Beğenenler: oğuz18, :::DeSaLaToR:::

6
Dünya / Ynt: Suriye İç Savaşı
« : 20 Haziran 2017, Salı - 04:45 »
Rusya'nın #Afrin 'deki izleme gücünü çekeceği iddia ediliyor.

https://twitter.com/MrtcnBozkurt1/status/876930788100538368
Beğenenler: oğuz18

7
İnsansız Güçler / Ynt: BAYKAR Bayraktar Taktik İHA
« : 15 Haziran 2017, Perşembe - 12:21 »
Operasyonel Bayraktar Taktik İHA Sayısı

KKK: 18 adet
JGK: 6 adet
EGM: 6 adet

Bilinen siparis: 10 adet KKK, 6 adet JGK

https://twitter.com/TRex_SSS/status/875243250671595520

8
İnsansız Güçler / Ynt: BAYKAR Bayraktar Taktik İHA
« : 15 Haziran 2017, Perşembe - 12:12 »
Kara Kuvv.Kmtn'lığımızın yeni Bayraktar TB2 IHA'larının kabul testlerini az önce başarıyla tamamladık. TSK'mızın 6 yeni IHA'sı daha görevde.





Selçuk Bayraktar BAYKAR-Teknik Müdür
https://twitter.com/Slck_byrktr/status/875170770154119168

9
Tanışma/Soru-İstek/Şikayet / Ynt: Forumdaki Teknik Konular Hakkında
« : 14 Haziran 2017, Çarşamba - 02:45 »
Google'da forumun adını tam yazsam da aynı isim de olan diğer forum çıkıyor. İstenilen ismin alınamaması ne saçma bir durum. Bir süre sonra eski forum isminin veya başka bir ismin alınması mümkün mü?

DefenceTurk.Net sitesinin şuan sadece forum kısmı aktif. Yakında site kısmı da aktif hale gelince sitenin hiti yükselir ve google de aramalarda çıkmaya başlar.
Beğenenler: Caner Çetin

10
Tanışma/Soru-İstek/Şikayet / Ynt: Forumdaki Teknik Konular Hakkında
« : 13 Haziran 2017, Salı - 20:13 »
Beğen butonu aktif edilmiştir arkadaşlar..

11
Dünya / Ynt: Körfez'de Katar Krizi
« : 11 Haziran 2017, Pazar - 12:38 »
Amerikan Sistem !
Arabistan da petrol mü çıkıyor.
Petrolü senin şirketin çıkarsın %50 si senin %50 si Arabistanın
arabistana bıraktığın %50 yi de almaya çalış nasıl ?
Arabistan'a silah sat mesela.. %30 u da sende tamamdır..
geriye kaldı %20 Başka ?
Arabistan'ın parasını kendi bankalarında tut. Faiz kullanmayan arabın parasından faiz geliri elde et..güzel..
Sonra ?
Savaş çıkar mesela .. Binaları yık silahları kullandır ve tekrar inşaa et. İnşasını senin inşaat şirketlerin yapsın.. Güzel..yüzde 10 u da kazandın..
En son ne kaldı geriye .. %10 ..
Onu da arabistan krallarına bırak rahat lüks içinde yaşasınlar derkeennn.. Lüks otomobili uçağı da ona sen sat. Yuh artık ya
Arabistanda ki petrol ABD de çıkıyor
Beğenenler: Bismarck, helebidinle

12
Hoppalaaaaaaa

"Rusya ve Türkiye birlikte savaş uçağı üretmeyi görüşüyor"


Bu açıklamaların teknik yönü bir tarafa birazda politik hamleler olduğunu düşünüyorum. Türkiye güç kazandıkça özellikle bundan 10 yıl sonrasında bölgemizde Rusya ile daha çok çıkar anlaşmazlıkları yaşanacaktır.
Rusya ile dengeli ve uyumlu bir politika çizgisinde önemli işbirlikleri yapılabilir ama savaş uçağı gibi 30-40 yıllık stratejik işbirlikleri bizi ileride dar bir alana hapsedebilir.

Savaş uçağı partneri seçerken bölgemizdeki çıkar dengelerini de gözeterek adımlar atmalıyız. Bu noktada ABD ve Rusya bölgemizde en etkili güçler olarak bu projenin gidişatını olumsuz etkileyecek ülkelerin başında geliyor. O açıdan kanaatimce savaş uçağı için en uygun partnerler İngiltere / Çin / Fransa ve Japonya gibi görece bölgemizde çıkar paylaşımlarında uyumlu hareket edebileceğimiz ülkeler diye düşünüyorum.
Beğenenler: oğuz18

13
Tanışma/Soru-İstek/Şikayet / Nick İsimleri Hakkında
« : 03 Haziran 2017, Cumartesi - 02:30 »
Arkadaşlar Savunmatürk forumu veri tabanı çöküp hizmet dışı kaldıktan sonra, DefenceTurk forum çatısı altında tekrardan bir arada olmak güzel..

Daha önce Savunmatürk forumunda kayıtlı olupta bu foruma farklı nick ismi ile kayıt olan var mı aranızda ?
Beğenenler: Caner Çetin

14
Jandarma Genel Komutanlığı / Ynt: Jandarma Özel Asayiş Komutanlığı
« : 31 Mayıs 2017, Çarşamba - 14:56 »
Jandarma Özel Harekat Klibi

Beğenenler: Delidumrul

16
Donanma / Ynt: Milgem hakkında ki gelişmeler
« : 30 Mayıs 2017, Salı - 15:42 »
Milgem ADA Sınıfı Korvet Projesi

MİLGEM (Milli Gemi) konsepti kapsamında azami yurt içi katkı payı ile milli gemi tasarım ve inşası öngörülmüştür. MİLGEM konsepti ile inşa edilen ilk gemi olan ADA sınıfı korvet projesiyle; mevcut yetenekleriyle fırkateyn ile karakol gemisi arasında bir spektrumda yer alan korvetlerin kıyıya dayalı harp alanındaki yeteneklerinin geliştirilmesi öngörülmektedir. Gemilere helikopter konuşlanması ile DSH imkân ve kabiliyetleri artırılmış, Harpoon ve 76 mm top entegrasyonu ile etkin su üstü harbi yeteneği kazandırılmıştır. Gemi, sahip olduğu verimli ve esnek CODAG (Combined Diesel and Gas Turbine) tahrik sistemi konfigürasyonu ile 29+ knot sürat yapabilmektedir.

Projede 15 Şubat 2000 tarihinde Savunma Sanayi İcra Komitesi başlangıç kararı alınmış ve 12 Mart 2004 tarihinde İstanbul Tersanesi Komutanlığı'nda Proje Ofisi'nin kurulmasıyla tasarım faaliyetlerine başlanmıştır.

ADA sınıfı gemilerden ilki olan TCG HEYBELİADA (F-511) 27 Eylül 2011, ikinci gemi TCG BÜYÜKADA (F-512) 27 Eylül 2013 tarihinde hizmete alınmıştır.

İnşasına İstanbul Tersanesi Komutanlığında devam edilen 3’üncü gemi BURGAZADA 18 Haziran 2016 tarihinde denize indirilmiştir. Geminin 2018 yılında Türk Deniz Kuvvetlerinde hizmete alınması planlanmaktadır.

ADA sınıfı korvetlerin 4’üncüsü olan KINALIADA korvetinin “İlk Kaynak Töreni” 18 Haziran 2016 tarihinde İstanbul Tersanesi Komutanlığında icra edilmiştir. KINALIADA’nın, Aralık 2017’de denize indirilmesi, 2020 yılında Türk Deniz Kuvvetlerinde hizmete alınması planlanmaktadır.


Projede ilk kez bir savaş gemisinin yerli olarak geliştirilen savaş yönetim sistemi (GENESİS) entegrasyonu da dahil olmak üzere tüm tasarım, entegrasyon ve analiz aşamaları tamamen milli olarak gerçekleştirilmektedir. Türk Deniz Kuvvetlerince, ADA Sınıfı korvet gibi milli gemi inşa projeleri ile dağınık halde bulunan yerli/milli bilgi ve tecrübe birikiminin bir araya getirilmesi, çok sayıda yerli sanayi kuruluşları, üniversiteler ve bilimsel kurumlarının da yönlendirilerek Türkiye'de yerli harp gemisi tasarım ve inşa kabiliyetinin yerleştirilmesi ve geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Deniz Kuvvetleri Komutanlığı tarafından tanımlanmış harekât ihtiyaçlarını yerine getirmek üzere, ADA Sınıfı Korvet Projesi'nin kavramsal tasarım aşamasında;

- Tüm teknik alternatifler değerlendirmeye tabi tutulmuş,
- Bilimsel nitelikte yapılabilirlik etütleri, risk-fayda ve maliyet-etkinlik analizleri icra edilmiş,
- Olgunlaşmış ve uygulamaya dönüşmüş durumdaki tekne ve sistem teknolojileri ile araştırma/geliştirme faaliyetleri neticesinde uygulanması öngörülen yenilikler en gerçekçi şekilde bir araya getirilmiştir.

Türk Deniz Kuvvetleri her türlü gelişmiş gemi ve alt sistem teknolojileri ile bunlarla ilgili olarak yürütülen bilimsel çalışmaları yakından takip etmekte ve dünya çapında ve NATO içerisinde yürütülen teknoloji geliştirme faaliyetlerine aktif olarak katılmakta, yürütülen projelerde bu teknolojilerin uygulanabilirliği hakkında detaylı çalışmalar icra etmektedir.

ADA Sınıfı Korvet Projesi kapsamında, tekne formu geliştirme çalışmaları sırasında direnç, denizcilik, manevra, dinamik ve statik stabilite özelliklerini dikkate alacak şekilde çok kriterli optimizasyon çalışmaları icra edilmiş, kendisini kanıtlamış bilgisayar programları kullanılarak icra edilen sayısal analizlerden elde edilen sonuçlar deneysel yöntemler ile doğrulanmıştır. Geminin, tanımlanmış şok yüklerine dayanım da dâhil olmak üzere yapısal mukavemetinin analizi oluşturulan detaylı 3-boyutlu sonlu elemanlar modeli kullanılarak icra edilmiş, gemi tasarımı askeri gemileri klaslama kurallarına uygun olarak Türk Loydu tarafından klaslanmıştır.

Bir savaş gemisi platformunun değerini, ona kumanda eden personelin değeri ve verimliliği belirlemektedir. Bu sebeple ulusal/uluslararası standartlar göz önünde bulundurularak tasarım faaliyetleri esnasında personel çalışma koşulları ve konforuna büyük önem verilmiştir.

Çağımız harp gemileri için vazgeçilemez bir öneme sahip olan iz yönetimi ve izlerin azaltımı faaliyetleri kapsamında, hidrodinamik, akustik, manyetik, kızılötesi, radar izlerinin azaltımı tasarım faaliyetlerine yön veren ana girdiler olarak ele alınmış ve tanımlanmış gizlilik (stealth) seviyesine ulaşabilmek maksadıyla detaylı çalışmalar icra edilmiştir.

ADA Sınıfı Korvet Projesi ile teknolojik ve askeri açıdan kritik sistemlerde millilik gerçekleştirilmiş, bu kapsamda ilk kez yurtiçi kurum/kuruluşlar tarafından milli imkanlarla geliştirilen sonar, top atış kontrol sistemi, düşük yakalanma olasılıklı (LPI) radar, stabilize makinalı tüfek (STAMP), geminin manyetik izini azaltıcı degaussing sistemi, kızıl ötesi iz yönetimi ve lazer ikaz sistemi gibi geleceğe ışık tutan çok önemli atılımlar yapılmıştır.

ADA Sınıfı Korvetler Türk denizcilik tarihinde olduğu kadar milli savunma sanayinde de bir dönüm noktasıdır. ADA Sınıfı Korvet Projesi ile elde edilmekte olan bilgi ve tecrübe birikimi, ortaya çıkan sonuçların değerlendirilmesi ile önümüzdeki dönemlerde daha da pekiştirilerek, Deniz Kuvvetlerimizin ihtiyaçları çerçevesinde, ileri teknolojiyi haiz harp silah ve sistem konfigürasyonuna sahip su üstü ve sualtı platformlarının geliştirilmesi için yolumuzu aydınlatmakta, bizlere güç ve cesaret vermektedir.

MİLGEM konseptinin devamı olarak faaliyetleri sürdürülen “İ” sınıfı fırkateyn projesinde, ilk geminin dizayn ve inşasının İstanbul Tersanesi Komutanlığında yapılmasına yönelik Savunma Sanayii İcra Komitesi kararı 30 Haziran 2015 tarihinde alınmıştır. Dizayn faaliyetlerine İstanbul Tersanesi Komutanlığı Dizayn Proje Ofisi (DPO) tarafından devam edilmektedir.

https://www.dzkk.tsk.tr/icerik.php?dil=1&icerik_id=72

17
İnsansız Güçler / Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« : 30 Mayıs 2017, Salı - 11:21 »
ANKA-S Projesi 27 Aralık 2016

Hava Kuvvetleri Komutanlığı (Hv.K.K.lığı) 'nın ihtiyacını teminen, 25 Ekim 2013 tarihinde Savunma Sanayii Müsteşarlığı ve TUSAŞ-Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş arasında imzalanan ANKA-S projesi, kapsamında; kabulleri tamamlanmış ve 200 kg faydalı yük kapasitesi ile 30,000 ft irtifa - 24 saat uçuş süresi yeteneklerini başarı ile gösteren ANKA Blok-B insansız Hava Aracı (İHA) kazanımlarından faydalanılarak  geliştirme çalışmaları yapılmıştır.

Temel olarak, uydu üzerinden ve Türk Silahlı Kuvvetleri Muhabere Sistemi (TAFICS) üzerinden mesafe bağımsız kontrol yeteneği ile geliştirilen ANKA-S sisteminde, otonomi özellikleri artırılmakta, yeni nesil milli yüksek çözünürlüklü (HD) gece ve gündüz kamerası ve telsiz rölesi faydalı yükleri ile görev kabiliyeti üst seviyeye çıkartılmaktadır. Özellikle uydudan kontrol yeteneği ile görev menzili binlerce kilometreye ulaşacak olan ANKA-S İHA sistemi ile birlikte Türk Silahlı Kuvvetlerine stratejik anlamda önemli bir katma değer ve yetenek sağlanmış olacaktır.

2016 yılının son çeyreğinde uçuş testlerine başlanmış ve halihazırda seri üretim faaliyetleri devam eden ANKA-S İHA Sistemi'nde, Hv.K.K.lığı'na toplam 10 adet İHA ve ilgili yer sistemleri teslim edilecektir. Proje kapsamında görev yapacak pilot ve operatörlerin eğitimi için görev ve bakım eğitim simülatörleri geliştirilmekte olup, sistemin operasyonel sahada bakım-idame-işletme ve teknik desteği için alt yapı kurulum çalışmalarına devam edilmektedir.

Hv.K.K.lığı personeli için kullanıcı ve operatör seviyesinde eğitimlere başlanan sistemde, kalifikasyon faaliyetleri de eş zamanlı olarak halihazırda devam etmektedir. Hv.K.K.lığı ve Savunma Sanayi Müsteşarlığı temsilcilerinin nezaretinde yapılacak kalifikasyon ve kabul testlerinin başarı ile tamamlanmasının ardından, 2017 yılında 6 adet İHA ve ilgili yer sistemleri ile 2018 yılında 4 adet İHA ve ilgili yer sistemlerinin teslimi yapılacaktır.

https://www.tai.com.tr/tr/basin-bultenleri/anka-s-projesi
Beğenenler: Tuğra, oğuz18

18
İnsansız Güçler / Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« : 30 Mayıs 2017, Salı - 11:20 »
Yeni Nesil ANKA Göklerde…30 Ocak 2015

2013 yılında Blok A konfigürasyonuna yönelik kabulleri tamamlanan ANKA İnsansız Hava Aracı Sistemi'nde elde edilen deneyimler ile geliştirilen "Yeni Nesil Yüksek Performans ANKA Blok B", 30 Ocak 2015 tarihinde ilk uçuşunu başarı ile gerçekleştirmiştir.

Otomatik kalkış ve iniş ile yapılan ilk uçuşta, farklı otopilot ve iniş modlarının testleri eksiksiz tamamlanmıştır.

Blok A uçağında taşınmakta olan EO/IR kameraya ek olarak, SAR/ISAR/GMTI radarı taşıyabilen sistem, faydalı yük taşıma kapasitesi ile yeni nesil entegrasyon projeleri için de önemli bir alt yapı sağlamaktadır.

https://www.tai.com.tr/tr/basin-bultenleri/yeni-nesil-anka-goklerde
Beğenenler: oğuz18

19
İnsansız Güçler / Ynt: [İHA] ANKA Ailesi
« : 30 Mayıs 2017, Salı - 11:16 »
ANKA Blok A İHA Sistemi Kabul Edildi…08 Mayıs 2013

Türk Havacılık ve Uzay Sanayii A.Ş. (TUSAŞ) tarafından geliştirilen ve 30 Aralık 2010 tarihinden bu yana uçuş testlerine devam edilen "ANKA" İnsansız Hava Aracı Sistemi, kabul test sürecini tamamlamasının ardından seri üretim siparişine hazır, yeni talipleri ve bütün görevler için tam operasyonel hava aracı ile 7-10 Mayıs 2013 tarihlerinde İstanbul'da gerçekleştirilecek IDEF'13 Fuarı'nda sergilenecek.

2011 yılında prototipiyle ilk kez yine IDEF Fuarı'nda görücüye çıkan TUSAŞ'ın özgün ürünü Türk İnsansız Hava Aracı ANKA, 17.3 metre kanat açıklığı, yaklaşık 1.7 ton kalkış ağırlığıyla, kendi sınıfının en üst kapasiteli insansız hava araçları arasında yer alıyor.

Büyük oranda karbon kompozit malzemeden yapılan uçağın gövde ve kanatları ile radar görünürlüğünün düşük olması, gece/gündüz her türlü hava koşulunda keşif, gözetleme ve hedef tespiti yeteneklerine, jet yakıtı kullanan 155 beygirlik dizel motora ve uçuş süresi boyunca çalışabilen buz önleme sistemine sahip olması, ANKA'nın ayırt edici özellikleri arasında yer alıyor.

ANKA'nın ilk uçuş testlerine başladığı ve prototipinin IDEF 2011'de sergilendiği tarihten bu yana aradan geçen iki yıl içinde;

Sistem entegrasyon laboratuvarında doğrulanan yazılımlar ve Otomatik İniş Kalkış Sistemi (OİKS) uçak üzerine entegre edilerek devreye alındı ve uçuş test faaliyetlerine yoğunlaştırılarak devam edildi.

Gerçekleştirilen 100'ün üzerinde uçuşta Ana Veri Linki Sistemi (VLS), Yedek VLS, OİKS ve Hava Aracı ile; farklı rüzgar limitleri ile otomatik iniş kalkış testleri, otopilot ile farklı farklı görev senaryolarını içeren uçuş testleri, faydalı yük (FLIR, GB) uçuş testleri, güçlendirilmiş motor ile uçuş performans testleri gerçekleştirildi.

ANKA'nın daha yüksek irtifalara çıkabilmesi, daha uzun süre havada kalabilmesi ve daha fazla yük taşıyabilmesi için en önemli faktörler arasında olan hava aracı ağırlığının azaltılması konusunda çalışmalar yapılarak uçak üzerinde önemli ağırlık azaltma işlemleri gerçekleştirildi.

Diğer taraftan, maliyetlerin düşürülmesi, fonksiyonelliğin artırılması ve kullanım kolaylığı açısından hava aracındaki elektronik elemanlar ve yazılımlar iyileştirildi, daha az yakıt harcanması ve hava aracı güvenliğinin artırılması çalışmaları yapıldı. 

Haziran 2012'de Başbakanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın da katıldığı TUSAŞ - Türk Havacılık ve Uzay Günü vesilesi ile, altı saat süresince TUSAŞ tesislerinin olduğu bölge ve tören alanı ANKA'ya entegre gece/gündüz görüş ve termal görüş kameralarıyla görüntülendi.

Tüm bu gelişmeler paralelinde ANKA Blok-A'nın Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) tarafından hazırlanan kriterler çerçevesinde kabulüne yönelik faaliyetlere Eylül 2012'de  başlanmış olup, art arda tamamlanan başarılı uçuşlar ve yer testleri sonrasında 1 Şubat 2013 tarihinde SSM tarafından yürütülen Özgün TİHA Geliştirme Programı Blok-A kabul faaliyetleri tamamlandı.

Ülkemizin bugünkü harekât ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde ANKA'nın SATCOM sistemi ile bütünleştirilerek uydu üzerinden kontrolünü sağlayacak 10 uçaklık seri üretim sözleşmesinin SSM ile imzalanmasında son aşamaya gelinmiş olup, uluslararası alanda büyük ilgi gören ANKA'nın başta bölge ülkeleri olmak üzere tanıtım ve iş geliştirme faaliyetlerine devam edilmektedir. 2013 yılında en az iki bölge ülkesi ile satış ve ihracat sözleşmesi imzalanması hedeflenmektedir.

Yakında göreve başlayacak olan ANKA'nın IDEF'in yanı sıra önümüzdeki dönemde diğer bazı uluslararası fuarlar ile uçuş gösterimli tatbikatlara katılması planlanıyor.

Türk mühendisleri tarafından tasarlanan ANKA'nın neredeyse tamamı yerli imkanlarla ve yerli tedarik zinciri ve yardımcı sanayi firmalarının katkısı ile yapılmış olması, uçağın ve tüm sistemlerinin bugünkü ihtiyaçların yanı sıra geleceğe yönelik ulusal ve ihracata yönelik gereksinimlerin dikkate alınması, tüm askeri standartlar ve NATO gerekliliklerine uygun olarak yapılan standardizasyon ANKA'nın yine IDEF'te göz dolduracağını ve Türkiye ile ortak girişimlerde bulunmak isteyen birçok ülkenin ilgisini çekeceğini gösteriyor.

ANKA'sı ile teknolojik liderlik konumunu pekiştiren TUSAŞ, savunma, havacılık ve uzay endüstrisi alanında özgüven ve heyecanın artmasına sağladığı katkı açısından büyük önem taşıyor.

https://www.tai.com.tr/tr/basin-bultenleri/anka-blok-a-iha-sistemi-kabul-edildi
Beğenenler: oğuz18

20
İnsansız Güçler / [İHA] ANKA Ailesi
« : 30 Mayıs 2017, Salı - 11:14 »
ANKA İnsansız Hava Aracı



Program Tanımı:
Orta İrtifa Uzun Havada Kalışlı (MALE-Medium Altitude Long Endurance), İHA Programı, bir geliştirme projesi olup; üç adet hava aracı prototipi ve tüm yer sistemlerinin belirlenmiş olan ihtiyaçlara göre tasarlanıp, geliştirilmesi ile prototip ve geliştirme testlerinin tamamlanmasını hedeflemektedir. Program, "Kavramsal Tasarım", "Ön Tasarım", "Detay Tasarım ve Geliştirme" ile "Test ve Değerlendirme" safhalarından oluşmaktadır. Geliştirme safhası süresince, tüm sistem bileşenlerinin geliştirme/ara yüz/bütünleştirmelerinin gerçekleştirileceği bir Sistem Entegrasyon Laboratuarı (SEL) oluşturulmuştur.

Oldukça kapsamlı bir sistem geliştirme/bütünleştirme projesi olan ANKA çerçevesinde yer alan tüm alt sistemlerin, yurt içi firmalar tarafından geliştirilmesi planlanmaktadır. Böylece, herhangi bir potansiyel İHA sisteminin, yurt içi imkanlarla geliştirilebilmesine yönelik, yurt içi kabiliyet merkezleri oluşturulması, program vizyonu oluşturmaktadır.

TUSAŞ mühendisleri tarafından tasarlanan ve birçok yerli alt yüklenici firmanın da görev aldığı Türk İnsansız Hava Aracı “ANKA”nın montajı ve üretimi tamamlanarak, 16 Temmuz 2010 tarihinde TUSAŞ tesislerinde düzenlenen törenle hangardan çıkmıştır. Hangardan çıktıktan sonra motoru da çalıştırılan ANKA, kendi kategorisinde dünyanın en iyi operatif sistemi olmayı hedeflemektedir.

30 Aralık 2010 tarihinden bu yana uçuş testlerine devam edilen "ANKA" İnsansız Hava Aracı Sistemi için Ekim 2013'de 10 uçaklık seri üretim sözleşmesi (ANKA-S) imzalanmıştır. ANKA-S Projesi’nde çalışmalar başarı ile devam ettirilmekte olup, Şubat 2014 tarihinde Sistem İhtiyaçları Gözden Geçirme toplantısı başarı ile tamamlanmış, tasarım aktivitelerine hız verilmiştir.

Paralel olarak yürütülmekte olan Blok B konfigürasyonu kapsamında  SAR/ISAR/GMTI radarı entegrasyon faaliyetlerine devam edilmektedir. 2014 ikinci yarısından itibaren bu sistemle testler gerçekleştirilecektir.

ANKA İnsansız Hava Aracı, 2014 yılında ILA Berlin Airshow'da ve Farnborough Airshow'da statik alanda sergilendi.

Sistem Tanımı:
Gece ve gündüz, kötü hava şartları da dahil, keşif, gözetleme, sabit/hareketli hedef tespit, teşhis, tanımlama ve takip amaçlı, gerçek zamanlı görüntü istihbaratı görevlerine yönelik geliştirilmekte olan ANKA Sistemi, söz konusu görevleri yerine getirmek amacıyla aşağıdaki faydalı yükleri taşımaktadır:

- Elektro Optik Gündüz Kamera (EO Day TV),
- Gündüz (EO-ElectroOptic) / Kızılötesi (IR-InfraRed) / Lazer Mesafe Bulucu (LRF-Laser Range Finder) & Lazer İşaretleyici (LD-Laser Designator) ve Spotter Faydalı Yükü,
- SAR/MTI-ISAR Faydalı Yükü

Tümüyle kompozit yapıda tasarlanan hava aracı; mono blok gövde, sökülebilir kanat ve V-kuyruk ile katlanabilir iniş takımı, yedeklemeli kontrol yüzeyleri, ekipman bölmeleri, servis kapakları gibi bileşenlerden oluşmaktadır. Yapıda kompozit ya da gereken yerlerde metal bileşenler, omurga, çerçeve, sehpalar yer almaktadır. Arkadan itişli, piston-pervaneli tipli motor ile takatlandırılan platformda, gövde içi yakıt sistemi; kanat hücum kenarları, pervane ve diğer çeşitli ekipmanlarda buz önleme/giderme sistemleri; cihazların ısıtma/soğutma ihtiyaçlarına göre çevresel koşullandırma sistemleri gibi çeşitli alt sistemler yer almaktadır.

Bunların yanı sıra, uçuş kontrol bilgisayarına bağlı çeşitli uçuş algılayıcıları (pilot-statik sensör, EGI (entegre GPS/INS), hareket/sıcaklık/basınç algılayıcılar, vs.), hareketlendiriciler, haberleşme ve tanıtma sistemleri, görev kontrol, kayıt ve izleme sistemleri, ara yüz üniteleri, kontrol üniteleri gibi aviyonik birimler bulunmaktadır.

Teknik Özellikler:

ANKA sistemi temel performans parametreleri aşağıda açıklanmaktadır:

- Servis irtifası: 30,000ft (ASL)
- Havada Kalış Süresi: 24 saat
- Normal Seyir Hızı: >75 kts
- Çevre şartları: 15kts yan rüzgar, 20 kts baş rüzgarı, sıcaklık, nem, yağmur ve buzlanma limitleri, MIL-HDBK-310 ile tanımlanmıştır.

https://www.tai.com.tr/tr/proje/anka
Beğenenler: oğuz18, cengaver

Sayfa: [1] 2